fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 30 zář 2024 00:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor ztratil výkon
PříspěvekNapsal: 17 lis 2007 17:34 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Prosím o pomoc. Z ničeho nic mi motor ztratil výkon jako by mě ze zadu někdo držel, přestal táhnout čuchne ke kopci a jedu ho na 1(nekecám). Prošel jsem všechny hadice (jak jsem se tu dočetl)okolo saní, turba a podtlaky podotahoval jsem všechny sponky a malinko se to zlepšilo(ten stejný kopec jedu 2, 3) ale neni to ještě ono. Bývalo to lepší. Navíc mi z něho jde černý hustý dým(když přidám plyn) Zkoušel jsem i vyčistit i to MAF? a nic moc změna nepatrná. Nevíte co sním je? :cry:

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 lis 2007 21:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
No něco se tady o tom už psalo, jestli nemáš náhodou ucpaný výfuk a když to černě kouří nemáš někde ucpaný sání? Nebo ti také mohl přeskočit řemen na čerpadle nebo na vačce, ale to by to asi i trochu zvonilo.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2007 22:34 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Ucpaný výfuk? a čím? Těma sazama? Čím a jak ho vyčistím? Rozvody jsou na tom dělané asi před 3000 km. Je pravda že mi po výměne stoupla spořeba. Že by to bylo špatně nastavené? Ale na volnoběch jede pěkně (nazvoní)a když přidám rozběhne se, uberu a znovu ho prošlápnu tuk vyjde černý dým.

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2007 22:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
černý dým je příznak špatně spálené nafty...to je buďto nízkým obsahem kyslíku ve spalovacím prostoru (chyba v sání např. zanešený filtr vzduchu nebo nesprávná funkce turbokorektoru v zavislosti na přeplňování) nebo chyba ve vstřikování nebo jeho časování, pokud se závada projevuje po výměně rozvodových řemenů, je tu možnost posunutí vstřikovacího čerpadla na řemenu, takže nyní to čerpadlo vstřikuje později až za horní úvratí a tedy do snižujíciho se vznětového tlaku, což se projevuje taky tím černým kouřem....takže pokud závadu neodstraní běžná kontrola stavu vzduchového filtru a těsnosti sacího vedení od turba, zaměřil bych se na kontrolu nastavení vstřikovacího čerpadla....ucpání výfuku moc nevěřím...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2007 23:34 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Po výměně rozvodů jezdil jako vítr. Vz filtr je nový. Zkoušel jsem i odělat hadici od turba k filtru a byla zaolejovaná(v tom spodním kolínku) je to normální? nemůže to být špatné turbo?

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 01:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Na tohle se špatně odpovídá naslepo, turbo může mít několik závad...je-li zablokované tak motor nejede skoro vůbec....dusí se...další závadou je průnik oleje buďto do sání nebo výfuku či průnik do regulačního vedení turbokorektoru u vstřikovacího čerpadla....při unikání oleje z turba do sání či výfuku je znát "kouřový efekt" a hlavně znatelný abnormální úbytek oleje v motoru....takže pokud tyto symptomy nejsou a turbo dává tlak jak má, tak bych v něm vadu nehledal a k dotazu o zaolejované hadici....ještě je tu odvětrání prostoru klikovky a jelikož je zvířený olejový aerosol "odsáván" musí být teby přpojen do okruhu před turbo, protože za turbem je už přetlak a tam to nelze konstrukčně umístit...takže olej by mohl pocházet odtud a pokud ho tam není mnoho je to vcelku normální..

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 01:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Pokud se nelze nikde chytit v zjištění závady, tak bude nutno jít z gruntu...tj. začít mechanikou motoru...kontrola nastavení rozvodů, když bude dole víko ventilů kvůli pravítku do vačky tak přejít i vůli na ventilech (0,30-0,40 sací a 0,45-0,55 výfukový ventil), když to bude vše ok...tak přeměřit tlaky (např. místo žhavičů se namontuje speciální manometr s grafem...což už je spíše práce pro odborný servis, každej to doma nemá...) s odpojenou elektrikou do vstřikovacího čerpadla....měří se to startováním ale tak že to nesmí vstřikovat a tedy i chytnout...tlaky ve válcích by měli být 28-34 barů přičemž by max rozdíl mezi jednotlivými válci neměl být víc než 5 barů...pokud i tohle bude ok...nastává detekce závady ve vstřikování...kontrola funkce čerpadla, vstřikovacích trysek a spolupráce turba s čerpadlem(turbokorektor)...to je zatím tak zběžně vše pro začátek....pokud jsou některé stavy motoru prokazatelně v pořádku, lze je přeskočit....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 08:00 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Tak že je to pro servis. myslíš že když to píchnou na tu dianostiku tak na to přijdou? Jak se dělá kontrola funkce čerpadla, vstřikovacích trysek a spolupráce turba s čerpadlem(turbokorektor)?

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 08:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
diagnostika moc cenu nemá....protože je to hybrid mechanickýho čerpadla a hlavně mechanických vstřikovacích trysek s elektronickou regulací...ta řj ovládá víceméně jen volnoběh a optimalizuje (pokud to jde v závislosti na seřízení základního předvstřiku na rozvodech) časování vstřikování v závislosti na zátěži (čidlo polohy plynu), otáčkách (čidlo polohy klikového hřídele) a zpětnou vazbou je snímač otevření vstřikovací trysky na třetím válci.....a pak to dle vnitřního výpočtu zatížení motoru ještě řídí ventil recyrkulace spalin....a posílá otáčkoměru signál o otáčkách motoru....takže z toho moc toho vyčíst nejde....ale to co zde je psáno je vcelku ten obecný a černý scénář....nakonec to bude blbost typu špatná nafta nebo kousek karbonu co zasekl egr ventil a stačí ej vyčistit...nebo podobná "kravina"...ovšem takhle poslepu se to opravuje špatně....jen pozor na ty servisy....zaplatit si nechá každej slušně, ale aby to taky za ty peníze odpovídalo....a značkový servisy nevyjímaje...o tom ví Heňa svoje.....k tý kontrole vstřiků a čerpadla je zapotřebí speciální pumpa na vstřiky, kde se měří vstřikovací tlak a vizuelně i úhel a jemnost rozprášení nafty....na čerpadlo je stolice....dost často tohle mívaj v opravnách zemědělský techniky či bývalý STS....tam se to dá zkontrolovat nebo seřídit za slušný peníz...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 10:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
No jo zkuz odpojit egr jestli ti to nepřestane černě hulit. Ten výfuk by měl vyklepaný přepážky a tím by se ucpal a opravíš ho výměnou. :-)

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 14:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
když se seřizujou tlaky tak to nemůže nastartovat protože se vyndavaj komplet vstřiky a nemusí se odpojovat elektro , a když si motor bere olej ,teda abnormálně tak to nekouří černě ale namodrale .Může to být něco kolem turba neb vstřiky neb sání

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 18:38 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Já tomu moc nerozumím. Co je to a kde najdu to egr? Nastartuje v pohodě i na volnoběch motor jede dobře jen když čuchne ke kopci tak je jako by ho někdo přeložil ztrácí život. Výfuk vypadá dobře- z venku. Co kdybych ho rozpojil? co se stane? zjistím tak něco? Chci zkontrolovat to nastavení rozvodů jsou tam nějaká rysky? a kde je najdu?

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 19:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
Víš o tom, že tu je funkce hledat?

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2007 19:28 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Tomat1 píše:
Víš o tom, že tu je funkce hledat?
Díky už jsem to našel!

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2007 19:36 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Chlapáci moc DĚKUJI za rady. Vše jsem prošel ještě jednou a pořádně a byla praslká hadice mezi vzd.filtrem a turbem. Bylo to zespodu takže to nebylo vidět ale jak jsem to měl nastartované a různě jsem to mačkal tak jsem to našel. Provizorně jsem ji opravil a výkon se vrátil. Teď čekám až přijde nová.

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2007 19:41 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Chtěl jsem se ještě zeptat Walker ty jsi my radil zkontrolovat vůly ventilů a když jsem to chtěl po mechanikovi tak mi řek že jsou samostavitelné a není to potřeba. Tak nevím.

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2007 19:49 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
15 vteřin s funkcí hledat....

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... +ventil%F9

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2007 20:06 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Wizzy píše:
15 vteřin s funkcí hledat....

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... =v%F9le+ve
ntil%F9

Vím. Hodnoty mi psal už Walker. Ale na to jsem se neptal.

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2007 22:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Jiří Klimeš píše:
Chtěl jsem se ještě zeptat Walker ty jsi my radil zkontrolovat vůly ventilů a když jsem to chtěl po mechanikovi tak mi řek že jsou samostavitelné a není to potřeba. Tak nevím.
Tak to bych řekl, že se plete tvůj mechanik, u motorů řady RF i RV (1,8TD) a RT (1,8D)jsou pevná zdvihátka ventilů s osazením pro podložky které vyrovnávají vůli mezi vačkou a skutečnou výškou ventilu v hlavě vůči vačce....lze to najít například v knize Jak na to (Etzold) či v jiné literatuře, nebo vzít klíč č. 10 a sundat víko ventilů.... :wink: ....pak to bude jasné hned...samostavy neboli hydroštely tenhle motor nikdy neměl v žádné variantě...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2007 08:31 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Walker přesně tak

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz