fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Teplota vody
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=11626
Stránka 1 z 1

Autor:  Karel [ 28 črc 2007 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Teplota vody

Panove dieslaci,rad bych se zeptal ,jak vam ted v horkach chladi auto(vodu).Ja jel po dalnici na dovolenou a najednou voda na A.Byl jsem v soku, protoze jsem v zivote tolik nemel(teplotu).Vzdycky se drzela mezi O-R.Mezi R-M sepne ventilator.O pustene klime sem si mohl nechat zdat, s ni to bylo jezte horsi.To mam vymenenou kapalinu a cistou, do zelena.Zkusil jsem upustit a dolit jen 2 l vody(mel jsem ji moc hustou,malo zredenou),ale je to stejny.Nedovedu si predstavit, jak bych jel treba do Chorvatska,nebo do jiznih zemi???Co s tim? Pumpa?Ucpanej chladic?Ci co???Ono jet po dalnici systemem 130 a pak bez motoru a zase 130 je na hovno!Pardon.

Autor:  catrr [ 28 črc 2007 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

dnes jsem se vrátil z UH po dálnici na R ale když jsem jel tam tak vylo vedro a měl jsem to také kolem A . a rychlost tam 130

Autor:  Karel [ 28 črc 2007 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ja se dnes vracel z J.Cech a 140-150 podle GPS a uz se taky hnala k A.Pak jsem musel dost zpomalit nez se to ochladilo a to bylo kolem 25 u nas 28 stupnu.Jezte ze po dalnici moc nejezdim,ale sere me to.Od A k upeceni neni daleko.

Autor:  Karel1 [ 28 črc 2007 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

Snad to nebude nic vážného když ručička teploměru ukazuje na A . Útěchou tě může být že zbývá ještě L . Pokud se ručička pohybuje v nápisu NORMAL , tak je to snad v pohodě . I když u L bych zbystřil . Doufám ale že u Forda nejsou blbci a že nápis NORMAL znamená že teplota vody je opravdu v normálu .

Můžeš zkusit propláchnout chladicí soustavu . Známý automechanik mi řekl ať tam naleju vodu s práškem na praní a nechám to proběhnout na volnoběch 15 - 20 minut . Po vypuštění párkrát propláchnout čistou vodou . Udělal jsem to na Transitu a když jsem to vypouštěl , tekla z chladiče hustá hnědá břečka . Po tomto zásahu se zlepšilo chlazení , ručička už neleze k červené , ale je v NORMALu .

Autor:  horseman [ 29 črc 2007 10:20 ]
Předmět příspěvku:  ucho prosí o info

Koupil jsem si své první přibližovadlo, znalosti teoretické, zkušenost žádná :cry: Mám řidičák a vím kudy se do té věci leje nafta, tím to asi končí.
Jaké provozní náplně do toho můžu cpát, myslím jako jaký mot.olej, převodovkový olej, atd.??? Kde se vypouští chladicí soustava? Výměnu filtrů si člověk může urobit sám,(když to samozřejmě umí)??
Omlouvám se za blbé dotazy a předem velice děkuji za případné rady, děkuji

Autor:  haromax [ 29 črc 2007 14:41 ]
Předmět příspěvku: 

No na dálnici a v těch pařácích co jsou je pravda že i mně v minulých letech lezla teplota nahoru až k A a když byly dlouhé táhlé kopce např od Brna k devití křížím a já to dusil přes 140 tak to lezlo i červenému poli ,jel jsem ted tam v pátek šlo to k A a taky jsem to nešetřil . pokud se to moc hřeje potom uvolnit nohu z plynu at se zchladí no hold nic nenaděláš

Autor:  MartinPoky [ 03 srp 2007 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Teda já jezdim s 1.8TD 51KW a i když jsem jel 2-3 hoďky okolo těch 150-160km/h, takže otáčky někde 3500-3900 trvale, tak to vylezlo tak někam k R, možná lehce mezi R a M a to i v pařácích a naloženej.
Motor má zatím najeto 110tkm (poctivejch), a je fakt, že ten motor je v naprosto dokonalým stavu.

Autor:  Niraj [ 31 srp 2007 23:52 ]
Předmět příspěvku: 

Snad ještě tato diskuze není uzavřená a něco se dozvím.

Já mám spíše opačný problém. Teploměr mi nikdy nevyleze dál než na "N", spíše se drží na jeho začátku. Když už jedu dost dlouho, nebo je pařák, tak je na konci "N" a snad jen jednou se mi stalo (jestli jsem něměl vlčí mlhu), že se blížil k "O". Je to normální, nebo mám problém?

Jo, jinak motor se ohřeje celkem rychle, po cca 1,5-2 km už je z bílého pole venku, a když v průběhu jízdy zapnu topení, tak to hřeje taky dost. Jednou jsem po ukončení jízdy měřil teplotu přímo v nádržce s chladící kapalinou a při tom "N" měla 82st.C

Jaká je správná provozní teplota motoru a kolik by měla ručka asi tak ukazovat?

Díky, Niraj

Autor:  spepas [ 01 zář 2007 08:36 ]
Předmět příspěvku:  teplota vody

já mám 1,6 D a mám ten samý problém jako "niraj"měl jsem venku termostat a ten funguje tek jak má. a v zimě je to celkem problém to vytopit na krátkou vzdálenost.

Autor:  ondrapb [ 01 zář 2007 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

Niraj : Jako problem bych to asi nevidel-v lete pri stani v zacpach jsem se dostal maximalne na O na R jsem se podival fakt asi jen jednou...Jinak ani v zime jsem s tim nemel problemy,topilo to pekne po cca 2-3km klidne jizdy a teplota se mi drzela taky na N...

Autor:  Niraj [ 01 zář 2007 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, tak díky, to jsi mě uklidnil. Já žádný problémy nepozoruju a tak by mě ani nenapadlo ptát se na to. Ale když tady vidím, že to všichni mají většinou v polovině toho NORMÁLu, tak jsem začal mít pochybnosti ....

Autor:  Niraj [ 24 zář 2007 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě bych se chtěl vrátit k tomuto tématu o teplotě vody.


Po ohřátí motoru mi teploměr stále nevyleze víc než na "N". V létě mi to nevadilo, ale teď, když už jsou už chladnější rána a já tam v 5 hodin skočím .... moc se nezahřeju.
A taky to docela začíná trvat, než to k tomu "N" vyšplhá - cca 4 km a to to po nastartování nechávám ještě tak 5 minut proklapat na volnoběh (v létě ráno to bylo po 2 km teplý) . Abych vyhřál interiér, musím dát topení na max a ventilátor na 3. Pak to fouká i dost teplý, jinak to nevyhřeju.

Zkusil jsem vypustit trošku chladící kapaliny (měl jsem ji na maximu), taky jsem změřil, do kolika stupňu ta směs je a ukázalo mi to -40st. Nemohlo by se to málo ohřívat i tím, že je to moc "hustý"? Mám to naředit?

Jinak pak už zbývají čidla a termostat. Termostat bych našel, ale který z těch čidel je to správný?

Autor:  Pedros [ 26 zář 2007 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Je to čidlo na termostatu - co k němu zepředu vede drát. Měnili mi ho (ventilátor začal jet furt) a taky mi to začalo hlídat teplotu kolem N. Nevím jestli to hlídá jen spínání ventilátoru nebo i ovládá ventil malý/velký okruh. V létě jsem se nedostal přes O, teď kolem N. Ale topí v pohodě a ohřívá se stejně rychle. Spíš se mrkni jestli se ti po ohřátí na určitou teplotu zapne ventilátor a potom jestli se hlavně vypne - to může být ono - že se po zapnutí už nevypne - až s klíčema po vypnutí motoru. Pak je to furt do N.

Autor:  Niraj [ 26 zář 2007 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

jj, díky, zkusím se na ten ventilátor mrknout.

A který je to čidlo? Mám tam dvě blízko sebe, obě směrem k chladiči. Jedno nahoře u termostatu, druhý pod ním spíše zespodu. Obě budou čidla teploty, nevím, který co ovládá.

Autor:  Karel [ 26 zář 2007 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pedros píše:
Je to čidlo na termostatu - co k němu zepředu vede drát. Měnili mi ho (ventilátor začal jet furt) a taky mi to začalo hlídat teplotu kolem N. Nevím jestli to hlídá jen spínání ventilátoru nebo i ovládá ventil malý/velký okruh. V létě jsem se nedostal přes O, teď kolem N. Ale topí v pohodě a ohřívá se stejně rychle. Spíš se mrkni jestli se ti po ohřátí na určitou teplotu zapne ventilátor a potom jestli se hlavně vypne - to může být ono - že se po zapnutí už nevypne - až s klíčema po vypnutí motoru. Pak je to furt do N.

To cidlo vepredu je pro merak v pristrojovce,to druhy je pro rid.jednotku a ta zapina vetrak na chladici.Pokud ti jede vetrak furt ,tak je spatny to druhy cidlo.Ja ty cidla tu uz nekde resil.Jo a pokud neni originalni ,tak z velkou pravdepodobnosti ti bude blbe ukazovat merak.Me ukazoval skoro v cervenym, aniz by sepl ventilator.Nakonec jsem tam dal od Helly a ten ukazuje stejne jak or. od Forda.

Autor:  dj.DEKL [ 26 zář 2007 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Na větrák je třetí čidlo, přímo na hadici k chladiči... aspoň u mýho Zetecu.

Autor:  M@rtyk [ 27 zář 2007 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, mám taky podobný problém. Můj ukazatel teploty se trochu zbláznil. Po nastartování a ujetí pár km ukáže teplotu někde u "N", pak z ničeho nic ručička klesne, že neukazuje nic. Po chvíli zase vyskočí k N a tak pořád dokola. Je problém v čidlu ukazatele teploty? Neměl by někdo fotečku umístění čidla, abych věděl které to je? Díky

Autor:  Niraj [ 03 říj 2007 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím. Tak jsem zkouknul parkrát ten větrák a u mě se věc má tak: Motor se ohřívá, ručka stoupá a dojede na konec "N" (možná kousíček dál). V tom se zapne větrák, ručka klesá na začátek "N". V průběhu toho se větrák vypne (běží tedy jen cca 15 s) ... a zhruba tak furt dokola.

Teď jde o to, jestli je to v poho, nebo ne.
Teplota vody v nádržce se pohybuje od cca 80st.C (na začátku "N") do 89st.C (sepnutí větráku).

Jinak čidla tam jsou teda fakt 3:
1. dole naspodu, na koleni ty hadice, co vede do chladiče
2. pak to malý, zepředu s tím jedním drátkem a gumovým nasazovacím kolínkem
3. z boku toho tělesa s termostatem

Autor:  Mawerick 81 [ 27 kvě 2012 00:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody

takze opytam sa aj ja,, ten teplomer ukazuje asi u polovice Escortov na hov... teda ze idem 200km vkuse dediny, kopce a teplota je max na N,, a najnovsie ta ista trasa, a rucicka sa neukaze ani na N,, proste od zaciatku pola a ako sa motor ohrieva, tak pride k N, potom asi zopne ventilator, a ide zas dole,, chcel som menit cidlo, ale kamarat ktory mi riesi ND mi povedal, ze to bude ulazovat rovnako.. takze co ideme robit s tymi nasimi ukazovatelmi? Je niekde vyrobna vada? Mam motor RFK, bez elektroniky,, jedine cidlo na vodu mam na budke termostatu,, skusil som zhodit ten kablik z toho cidla, a rucicka spadla na nulu..

Autor:  u2island [ 07 čer 2012 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody

Pokud se rafika nachází v okolí "NORMAL" je to v pohodě! Já jsem jezdil s RVAčkem a nikdy mi to nepřeskočilo M,ani v zácpě v Brně! Ale pokud se vám to nedrží trvale za Lkem,tak v klidu. Nápis NORMAL opravdu značí stav normální tj.provozní.

Michal.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/