fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jízda se studeným motorem, otáčky, dojezd - vypnutí motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=11835
Stránka 1 z 2

Autor:  Niraj [ 09 srp 2007 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Jízda se studeným motorem, otáčky, dojezd - vypnutí motoru

Ahojda, jak už jsem někde psal, jsem forďácký nováček. A vůbec už dieselovej. Takže bych měl pár dotazů:
1) Kolega v práci mi doporučoval, že po nastartování studeného motoru je dobré jet tak 1-2 km jen tak na "jedničku" bez plynu, než se motor ohřeje. Je mi jasný, že "dát mu ceres" hnedka zkraje je nesmysl, ale tohle se mi zdá taky přehnaný. Kdopak má třeba ráno 1/4hod. na to se takhle kočovat? Takže jedu opatrně, na trojčičku ale nijak na to netlapu (1500-2000 otáč.), než se mi motor ohřeje. Jak vy jezdíte se studeným motorem?
2) Z benzínu jsem byl zvyklej jezdit tak na 2000-2500 otáč. Diesel nemám naposlouchanej, ale na 2500 ot. se mi zdá, že to už dost řve, držím se kolem 2000, ale někdy to klesne kousek pod (ve městě 50tka se dá jedině se stálým přeřazováním mezi 3 a 4, na trojku se mi to zdá moc v otáčkách, čtyřka padá pod 2000. Jaké jsou optimální otáčky pro jízdu u diesla?
3) Dojezd a vypnutí motoru - tentýž kolega v práci mi ještě doporučil, prý aby se dochladilo turbo po jízdě, tak že po zastavení v klidu nechat běžet motor, vypnout si světla a asi tak po 10 sek. vypnout motor. Má to reálný základ?
4) Jak poznám že se zaplo (nebo je funkční turbo)? Prý trošku píská, když se roztočí, a tím se to pozná. Ale pískáního u motoru je :o) Poznám to třeba při jízdě (zrychlení a tak). Při kolika otáčkách? Nevím, mám-li turbo funkční.

Díky za odpovědi, doufám, že se mi moc nevysmějete, ale fakt o dieslech nic moc zatím nevím a rád bych se něco dozvěděl. Žádnej učenej .....

Niraj

Autor:  catrr [ 09 srp 2007 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

ráno když je chladno nech to proklapat na prázno pak jezdi tak abys nevytáčel motor vysoké otáčky použí jen při předjíždění a krátkodobě.Když přijedeš z dlouhé cesty nech proklapat zchladit motor ne vodu ale olej se schlazuje hlavně kdo má turbo ,jinak odděláš v turvu ložiska jsou to jen puzdra neni tam klasické ložisko.Olej měn do 10000 km a věřím že Ti vydrží dlouho

Autor:  Krtek-NA [ 09 srp 2007 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

Mám benzin, ale dělám to tak, že když to nastartuju tak to nechám asi 3 minutky klapat co mi ukáže 0,8l/hod. To už je vyplí sytič a pak cca 5 km pěkně pijánko. A po 5 km jak mám náladu. Před chcípnutím to nechávám motat, je to zvyk z práce (2,5TDi) tak to dělám i tady - ty teploty se srovnaj. :wink:

Autor:  Wizzy [ 10 srp 2007 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

Já jen dvě rýpnutí ;-)
1) Sytič tam asi není, nebo sis to předělal na karbec?
2) Pokud nemáš na motoru turbo, tak mi přijde zbytečné po dojezdu nechat motor ještě běžet. Podle mých zkušeností se při stání teplota motoru zvyšuje, nechladí se katalyzátor, takže mi to přijde spíš na škodu.

Autor:  Niraj [ 10 srp 2007 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Díky všem za odpovědi. Ještě - jak je to s těma otimálníma otáčkama při jízdě? A jak poznám, že se mi zaplo to turbo?

To Wizzi:
1) nevím, že bych psal co o sytiči. Nebo to je reakce na "jízdu bez plynu" prvních pár minut? Nevím jak komu, já když zařadím za "1", tak to pomalu jede i bez plynu.
2) Turbo mám (viz popis mého auta v podpisu). Je to 1.8 TD

Niraj

Autor:  Wizzy [ 10 srp 2007 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

To bylo na Krtka, ne na tebe ;-)

Autor:  Niraj [ 10 srp 2007 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

to Wizzy:
Aha, tak to sorry :oops:

Mej se, Niraj

Autor:  Krtek-NA [ 10 srp 2007 09:15 ]
Předmět příspěvku: 

Samozřejmě jsem myslel automatickej sytič - a to dobíhání je pouze zvyk a to jsem tam psal taky. :wink:

Autor:  kluk [ 10 srp 2007 13:28 ]
Předmět příspěvku:  rozpis otáček na staré Esco 89 1.8d - kdy řadit?

nejde mi otáčkoměr...nevíte někdo rozsah rychlostí?

Autor:  JaneCk [ 10 srp 2007 13:45 ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Díky všem za odpovědi. Ještě - jak je to s těma otimálníma otáčkama při jízdě? A jak poznám, že se mi zaplo to turbo?


Prostě, jak to budeš mít ráno studené, jezdi max. kolem 2000. Turbo má pořádné otáčky (kdy už cítíš, že zabralo) právě kolem 1800 - 2200. Dej si tam třeba trojku při 50 a drž konstantně plyn. Ne ale až na podlahu. No a za chvíli, až se dostaneš na ty otáčky, tak ti to auto zabere, pokud je ok no a to je právě to turbo :-)
A má smysl s tím jezdit tak asi do 3000, možná malinko přes, pak už to stejně umírá a akorát to řve

Autor:  Martin 1,6 [ 10 srp 2007 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Nechat zahřívat auto na volnoběh si myslím, že je hloupost. A hlavně diesela. Produkuje mnohem méně tepla a na voloběh se zahřívá věčně. Navíc zahříváním na místě se zahřeje jen motor. Což je naprd, když je potřeba ohřát i pneumatiky, převodovku a ložiska v kolech. Je to věc názoru, ale já nastartuju, umyju okno a sotva se rozsvítí xenony už jsem na silnici. Jenom bych řekl, že je důležité 5-10km to nehonit a nepředjíždět.

Autor:  catrr [ 11 srp 2007 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

to co píšeš je zavádějící a auto hlavně diesel se neohřeje a hloupost to neni ,nechávat proklapat neznamená že budem čekat až bude mít 90 stupnů.Znamená to že diesel má velké tlaky a když je venku mráz tak když vyjedeš a budeš mu dávat čouda tak tomu motoru uškodíš.a tu minutku co necháš proklapat aby se dostal z nejhoršího prospěje.Ale mysli si co chceš je to tvůj mozek.

Autor:  catrr [ 11 srp 2007 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

jo jak jsi mohl napsat takovou blbost že diesel produkuje málo tepla? podívej se do knížek na rozdíl mezi benzínem kolik mají tlaky a kolik tepla ve válcích už to nepiš nebo se Ti tu vysmějou

Autor:  Karel [ 12 srp 2007 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

Resilo se to tu a nejde tolik o prohrati ,jako promazani a "ustaleni"motoru.Kor za mrazu!Nebo myslis, ze poskodis prevodovku kdyz ji neprohrejes?U benzinaku "mozna",ale u ropaku pri -10nechat i 5 min proklapat.Presne to co jsi rek martine ,nas ucili kdysi v autoskole,ale to bylo kdyz u nas ropaci nejezdily.Je to to same, jako startovat s vymacklou spojkou,to davas teprv naprdel dnesnim motorum.

Autor:  Martin 1,6 [ 12 srp 2007 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
jo jak jsi mohl napsat takovou blbost že diesel produkuje málo tepla? podívej se do knížek na rozdíl mezi benzínem kolik mají tlaky a kolik tepla ve válcích už to nepiš nebo se Ti tu vysmějou

Myslel jsem to tak, že dieselův motor je učinější a logicky tím produkuje i méně tepla než benzínový. Tudíš se i mnohem déle zahřívá. Mám to i nesčetněkrát ověřeno v praxi. Když odjíždím se studeným benziňákem a studeným dieselem, benzín topí vždy dřív. Klidně si to vyzkoušejte a nechejte vedle sebe stát dvě auta se studeným motorem. Jedno s benzínovým a jedno s dieselovým motorem. Třeba si do nich nacpětě i digi teploměry a uvidíte, jak teplota benzíňáku poleze bleskově nahoru a po nějaké době sepne i ventilátor zatímco dieselu to bude trvat podstatně déle a že sepne ventilátor se načekáte nebo nesepne vůbec. Na volnoběh se uchladí většinou bez pomocí ventilátoru. A tohle mi nikdo nevyvrátí.

Autor:  Martin 1,6 [ 12 srp 2007 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
Resilo se to tu a nejde tolik o prohrati ,jako promazani a "ustaleni"motoru.Kor za mrazu!Nebo myslis, ze poskodis prevodovku kdyz ji neprohrejes?U benzinaku "mozna",ale u ropaku pri -10nechat i 5 min proklapat.Presne to co jsi rek martine ,nas ucili kdysi v autoskole,ale to bylo kdyz u nas ropaci nejezdily.Je to to same, jako startovat s vymacklou spojkou,to davas teprv naprdel dnesnim motorum.

Když je mráz tak to je už něco jiného. To zahřívám taky. Reagoval jsem na současnou teplotu kdy je ráno 15 stupňů. Jak to myslíš startovat s vymáčklou spojkou? To je snad nutnost u všeho co spojku má ne?

Autor:  catrr [ 12 srp 2007 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

to Ti nikdo nebere ale mi reagovali když je chladno to znaméná pod bodem mrazu.Jinak sahni si na zadní výfukovou trubku u benzinu a u dieslu schválně co Tě bude smažit víc.Co se týče dieslového motouru nezapomen jáké tlaky tam vznikají a při studeném neproklapaném motoru když ho opepříš dostává zabrat vše od p.čepů po ojniční ložiska .To neni benzín.

Autor:  Karel [ 12 srp 2007 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 1,6 píše:
Když je mráz tak to je už něco jiného. To zahřívám taky. Reagoval jsem na současnou teplotu kdy je ráno 15 stupňů. Jak to myslíš startovat s vymáčklou spojkou? To je snad nutnost u všeho co spojku má ne?

No minutku na zapnuti pasu a uvelebeni staci, pri tech 15.A Opravdu se startuje bez spojky,pri startu se spojkou dostavaj naprdel ojnicni loziska.Problem je, se to naucit, kdyz clovek 20 let tu spojku vyslapoval. :-D

Autor:  Krtek-NA [ 12 srp 2007 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
Martin 1,6 píše:
Když je mráz tak to je už něco jiného. To zahřívám taky. Reagoval jsem na současnou teplotu kdy je ráno 15 stupňů. Jak to myslíš startovat s vymáčklou spojkou? To je snad nutnost u všeho co spojku má ne?

No minutku na zapnuti pasu a uvelebeni staci, pri tech 15.A Opravdu se startuje bez spojky,pri startu se spojkou dostavaj naprdel ojnicni loziska.Problem je, se to naucit, kdyz clovek 20 let tu spojku vyslapoval. :-D

Jak bez spojky?? Co dělám blbě?

Martin 1.6: Máš pravdu diesel má horší náběh tepla, ale určitě je lepší nachat motor v klidu válet, než třeba oškrabu okna, protože s úplně studeným motorem se nedá jet. Nemyslím, že budu čekat 10 minut až se to prohřeje, ale tak asi 1 minuty je ideál. Od báráku mám pak prudkej kopec tak krásně ohřejvám asi 2 km téměř bez plynu. :wink:

Autor:  Karel [ 12 srp 2007 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

Dnesni moderni auta se startuji bez vyslaple spojky.Driv byly huste oleje, coz dnes nehrozi.Proto se vyslapavala spojka.Odlehcis motoru od prevodovky.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/