fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Instalace tlakoměru na měření tlaku stlačeného vzduchu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=11901
Stránka 1 z 2

Autor:  Martin 1,6 [ 13 srp 2007 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Instalace tlakoměru na měření tlaku stlačeného vzduchu

Tak jsem si zakoupil takový "fešný" malý tlakoměr 0-1,6 bar a chystám se ho nainstalovat do auta. Kam půjde už mám promyšleno. Kudy povede hadice taky, ale nevím, kam s tou hadici na potrubí. Myslíte, že je lepší aby byla zapojená před intercoolerem, nebo za a co nejblíž u motoru? Důvod instalace krom zábavy je i přesnost měřeného tlaku a poté případné seřízení.

Autor:  Martin 1,6 [ 14 srp 2007 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Připojil jsem to za intercooler. Maximální trvalý tlak který to tlačí je 1,0 bar. Při prudkém sešlápnutí plynu vyletí tlak na vteřinku na 1,1 a pak drží zase 1,0bar. Ale co mě překvapilo, je že čím víc otáček, tím je tlak nižší. Začíná to tlačit už od volnoběhu (0,2) a stoupá až k 1,0 kdy je na otáčkoměru 2800ot. a potom tlak zase se stoupajícími otáčkami klesá někam k 0,8 bar. Má to tak být, nebo je něco špatně? Měřeno pod zatížením.

Autor:  ACEMajky [ 21 srp 2007 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

Zalezi kolik "sazi" de z motoru ven, kdyz tomu nalozis, tak de vice sazi a tim to vice tuci vrtulkou = vice tlaci, pak se ustali ve vyssich otackach smes (uz nebude presycena) a tim klesne i tlak - ja mam turbo s promenlivou geometrii lopatek a zde tento projev co popisujes nepozoruji

Jinak ja to kdysi napojil na regulaci turba (u origo turba)
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

Autor:  Martin 1,6 [ 21 srp 2007 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Napadlo mě, jestli to není tím, že je motor ve vysokých otáčkách a má velkou spotřebu vzduchu a už prostě turbo nestíhá plnit pod takovým tlakem. Jo četl jsem tu někde, že máš nějakou přestavbu. Tobě tlačí v celém rozsahu otáček stejný tlak? Původně jsem tu hadici chtěl připojit taky tam, ale pak jsem si řekl, že to vlastně není na potrubí a ani u motoru a já jsem chtěl mít přesný tlak, tak jsem vrtnul dirku hned za IC.

Autor:  ACEMajky [ 22 srp 2007 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ted to mam pridelany jinak, mam to navrtany na vstupu vzduchu do IC - tlak by mel byt vsude stejny a rozhodne na budiku nepoznas (a i kdyby, tak to neni podstatny), jestli tam mas 0,9 ci 0,95atm - kor za jizdy

Kdyz tomu nalozim, tak mam po natlakovani na max tlak porad stejnej, kdyz jedu normalne, tak kdyz t rozjizdim, tak mam 1atm a dosazeni one rychlosti a ubrani plynu a udrzovani 90km/hod na petku mam tak 0,5-0,6 - ale zalezi jestli do kopce ci po rovine ci z kopce :) (jak jinak :) )

Autor:  Martin 1,6 [ 22 srp 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Jo podle zatížení, to je jasné. Ale jaký máš tlak při max. zatížení třeba od 3000 do 4500ot.? Jinak jsem si nedávno dodělával takovou nádobku na vyrovnávaní tlaku. Třepala se mi ručička a to mě dost štvalo. Jak to máš ty?

Autor:  ACEMajky [ 23 srp 2007 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz se ti trepe rucicka, staci zaskrtit hadicku

Mam to nastaveny na max tlak 1atm - po instalaci jsem chvili - asi 100km jezdil na 1,7atm, to byl rachot a nastesti uz neslo pridat na nafte :)

Autor:  mrJekill [ 23 srp 2007 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám tlakoměr naplněnej silikonovým olejem a ručička se nemá šanci zaklepat.

Autor:  Martin 1,6 [ 23 srp 2007 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

Na kolik tě přišel? Já mám obyčejný 40mm do 1,6 bar za 250kč a není to nic moc. Právě kvůli té ručičce. Když stojím na místě, tak se netřepe (vyrovnávač), ale při jízdě se přenášejí vibrace s přístrojovky a stojí to za prd.

Autor:  ACEMajky [ 24 srp 2007 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

Martin - zaskrt tu hadicku, ja ji mam skoro uplne zaskrcenou, cukala mi, podle me je to tim, jak motor nepravidelne odebira vzduch pres sani (jak se otviraj ventily)!!!!!!!!!
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

Autor:  nat [ 24 srp 2007 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

já mám budík připojen před turbem, ručička stoupá celkem rovnoměrně (od 2000rpm), když se na to šlápne, je trvale na 0,7 až 0,8 baru.
Jinak se ten budík dá dobře požívat jako ekonoměr.... :lol:

Autor:  ACEMajky [ 24 srp 2007 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

jj, jako ekonomer me to taky napadlo :)

Ale pred turbem? To si se nejak spletl ne?

Autor:  nat [ 27 srp 2007 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

aha asi jo, před pikolou, za pikolou, dáme fotku, někdy :-D

Autor:  ACEMajky [ 27 srp 2007 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

Hermaaaaaaaaaaaaaanek :)

Autor:  nat [ 27 srp 2007 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Hermaaaaaaaaaaaaaanek :)
:smt030

že ho teď v sobotu zas bylo....
ale zpátky, hadičku mám napojenou za turbem, mám udělanou rozdvojku tam co jde hadička dopředu k čerpadlu, aby přidalo naftu, když turbo tlačí...
Obrázek

Autor:  ACEMajky [ 27 srp 2007 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, taky moznost a jednoducha, staci jesno Tcko

Autor:  Martin 1,6 [ 27 srp 2007 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle bych řekl, že není moc přesné. Sice tam tlak je, ale ne tlak v potrubí, ale někde v prostoru turbíny.

Autor:  ACEMajky [ 28 srp 2007 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

tlak musi byt vsude stejnej - fyzika

Autor:  Wizzy [ 28 srp 2007 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

Statický ano. Ale u proudících tekutin (a plyn je taky tekutina) se uplatňuje Bernoulliho rovnice kontinuity (zjednodušeně že tlak plus rychlost je konstantní, mimochodem tahle věc umožňuje letadlům létat ;-) )). Proto je pro nejpřesnější měření nejlepší připojit tlakoměr co nejblíže k motoru, ideální by bylo přímo na sací parohy a pokud možno ještě přes akumulační nádobu, která by fungovala jako vyrovnávač změn tlaku, které by vznikaly při otvírání a zavírání sacích ventilů).

Autor:  ACEMajky [ 28 srp 2007 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

A myslis ze ten ropzdil bude tak markantni? ja si myslim ze za jizdy ten rozdil ani nepozna

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/