fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna palivového filtru - zbylý "O"-kroužek
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=12047
Stránka 1 z 3

Autor:  Niraj [ 22 srp 2007 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Výměna palivového filtru - zbylý "O"-kroužek

Tak jsem dnes měnil palivový filtr. Zakoupil jsem polský FILTRON PM819 za 119,-. Mám čerpadlo CAV/Lucas.Výměna v pohodě, ale to odzvdušnění, to byl porod. Naplnil jsem ho předem naftou, šup tam s ním, troška samozřejmě vyšplejchla, než jsem ho tam dostal. No a pak to začlo - start, motor naskočil, vylítly otáčky, pak šup dolů a motor chcípnul. Načerpal jsem ručně, a vše se opakovalo. Nakonec už nenaskočil. Takže povolit převlečné matice na vstřikách, protočit startér, utáhnout. Furt ale ten samý výsledek. V knížce píšou o odvzdušňováku na čerpadle, já tam žádnej nemám. Tak smůla. Další rada byla, odpojit hadice a čerpat, až poteče nafta. Tak jsem to zkusil. Já blbec. Natlakovaný hadičky, nafta z toho vystříkla jak .... a já měl zakydaný vše okolo, takže mě čekalo ještě čištění. Nakonec pomohlo po nastartováný sešlápnout plyn a držet to na cca 3000 ot. Chvilku otáčky lítaly nahoru a dolu, nespadly ale úplně a pak se to uklidnilo a pohoda. Akorát baterka je zralá na nabití.

No, a teď problém. Když jsem začal po tom všem uklízet, našel jsem v pytlíku od filtru ještě jeden "O"-kroužek o průmeru asi 15mm. Dva velký jsem samozřejmě použil při montáži, ale tohohle malýho jsem si nevšim a ani nevím, kam by patřil. Žádnej podobnej na mě při demontáži starého filtru nevypadnul, takže buď tam někde zůstal ten starej a nebo je v sadě navíc. Nevíte někdo, kam patří? Nechce se mi to po ty anabázi s odvzdušňováním znovu třeba zbytečně rozdělávat.

Díky, Niraj

Autor:  mrJekill [ 22 srp 2007 16:54 ]
Předmět příspěvku: 

Patří dolů na odvodňovací šroub

Autor:  Karel [ 22 srp 2007 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

A nepatri nahodou do kuzelu filtru, na srub co vede stredem?

Autor:  Niraj [ 22 srp 2007 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Odvodňovací šroud je proti tomu maličkej. Spíš to bude na ten středovej šroub, co to celý drží pohromadě. Ale je mě divný, že při demontáži jsem žádnej starej neobjevil. Možná tam zůstal někde přilepenej a já si ho nevšim. Tím je šance, že tam je furt a těsní. Únik jsem nikde žádnej zatím nepozoroval.

Autor:  Karel [ 22 srp 2007 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

Nejlepsi je celou pumpu(i s filtrem)vydelat ,rozdelat ,vycistit a slozit s novym filtrem.Nemyslim rozdelavat pumpu ,ale jen to ,co patri k filtru.Po slozeni se to da pro tesnost zkusit ve vode ,jako duse.Odhali se tim i spatna membrana pumpy.

Autor:  mrJekill [ 22 srp 2007 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

Přijměte omluvu za dezinformaci.
Karel má samozřejmě pravdu.

Autor:  ACEMajky [ 22 srp 2007 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to co pise Karel sem dneska delal, jenom misto do vody sem to ponoril do nafty, kdyby se dovnitr dostala voda, byl pak dalsi problem - netesni mi ta membrana

Autor:  Marpie [ 23 srp 2007 06:59 ]
Předmět příspěvku: 

Já když měnil filtr tak mi taky zůstal ten O kroužek a jak píše Karel tak měl přijít na ten trn co vede středem. Ale předpokládám že tam zůstal starý a jezdím v pohodě. Příště už ale raději sundám celou pumpu.

Autor:  Vogi [ 08 zář 2007 07:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ten O kroužek se musí trochu vydloubnout,je tam pro něj drážka.Takže když ti zbyl tak tam zustal starej,nemusí to vadit .Příště ho už vyměníš.

Autor:  nat [ 23 zář 2007 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

dneska jsem měnil pal.filtr, takže píšu, dokud si to pamatuju.
Mám systém Lucas, filtr s pumpou.
Filtr se povolí nahoře (klíč 11), vyndá se dlouhý šroub. Filtr se rozpadne a co je pod ním je poblité od nafty - :!:
Jeden velký hranatý "O" kroužek se dává pod filtr, druhý stejný nad něj.
Ten menší, co zbyl Marpiemu, se dává na takovou trubku, která trčí zespodu z vrchního víka(součást pumpy) - zůstává to na autě. Tam je taky ten větší kroužek, ten můžete taky přehlídnout, je třeba ho vyškrábnout drátem nebo hřebíčkem.
Dolní víko vypláchnout, sesadit - zeshora je to -pevná část-velký kroužek-těleso filtru - druhý velký kroužek - spodní víčko. Stáhnout všechny popsané části tím dlouhým šroubem. Utáhnout.
Sundal jsem pak přívod do čerpadla a pumpoval, dokud nešla nafta. Pak nasadil zpět tu přívodní hadici a nastartoval. Nezapomeňte zkontrolovat těsnost filtru!!!
Dobrý je taky vytáhnout tu hadici sání z airboxu... :D

Kdysi jsem ten filtr nějak pracně zalíval naftou, ale takhle je to určo lepší.

Autor:  Niraj [ 23 zář 2007 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, přesně jak píše nat.

Dnes jsem to měl shodou okolností taky znovu rozdělaný, neb jsem měnil membránu tý pumpičky. Takže jsem to rozebral znovu celý a ten starej malej "O"-kroužek jsem tam měl fakt zapomenutej. Tak jsem ho dodatečně vyměnil za novej.

Ještě bych dodal, že možná úplně nejlepší je před výměnou filtru oddělat to celý z bloku motoru. Jsou to jen dvě 13-ky matky a odpojení těch dvou paliv hadic (rychlospojky). Pak se nemusí oddělávat ani ten airbox, jde to s trochou šikovnosti vyndat ven i tak. No, a výhody jsou nasnadě:

- při demontáži nepoblejete naftou všechno pod tím
- líp se s tím vším manipuluje
- nezapomenete vyměnit "O" kroužky :D
- líp se to dává zase dokupy
- kdo zalívá filtr naftou, tak to taky všechno nevybryndá při montáži

Autor:  Marpie [ 23 zář 2007 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

Niraj: Tak doufám že ta výměna membrány zabere. Šlo to teda vymenit v pohodě, že?

Autor:  ACEMajky [ 24 zář 2007 13:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, nej to je jak to pise Niraj - vyndat to cele ven - kurnik, nemuzu sehnat tu opravnou sadu na rucni pumpu - pertlovanou - na www.rall.cz s emi nikdo neoziva

Autor:  Marpie [ 24 zář 2007 13:26 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Jj, nej to je jak to pise Niraj - vyndat to cele ven - kurnik, nemuzu sehnat tu opravnou sadu na rucni pumpu - pertlovanou - na www.rall.cz s emi nikdo neoziva


Máš SZ

Autor:  Niraj [ 24 zář 2007 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Já tu sadu mám jen díky Marpiemu. Sehnal mi ji tam u nich v tom Rallu.

to Marpie: vypadá to, že jsem to zvládnul v pohodě, a že to navíc odstranilo víc závad, než jsem původně předpokládal:

1) membrána funguje, jde tedy napumpovat
2) díky netěsnosti se mi dostával vzduch z paliváku do čerpadla a pak do vstřiků a drbalo mi to s volnoběhem. To jsem ale původně nevěděl a měl podezření na špatně seřízený čerpadlo nebo blbý vstřiky. Spolu s membránou jsem vyměnil i hadice paliva a tam viyděl takový obrovský bubliny jak si to štrádujou k čerpadlu. A hned po nich ... bum bum ...drbání v motoru.
3) zlepšilo se ranní startování, kdy to nabíhalo jen na 3 válce. Najednou je to (zatím) v pohodě. Asi to bylo taky tím vzduchem - padala nafta a než se to protlačilo, tak to pořádně nechytalo.

Takže ještě jednou .. vivat Marpiemu :D (nééé, fakt moc díky)

Autor:  ACEMajky [ 25 zář 2007 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

Niraj - muzes nejak popsat tu vymenu membrany - taky s ena ot chystam... diky

Autor:  Marpie [ 25 zář 2007 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky:Sundáš filtr včetně pumpy, odehneš ty packy co drží ten plech kolem tlačítka, sundáš to, vyměníš membránu vrátíš to včetně tlačítka a pružiny tak jak to bylo a pak ty packy plechu zahneš tak jak byly ty původní. Nasadíš filtr zpět a klasicky odvzdušníš.

Autor:  ACEMajky [ 25 zář 2007 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

No me prave prekvapuje, ze to jenom ty packy utesni - ale asi jo :)

Autor:  Niraj [ 25 zář 2007 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

to ACEMajky:

Jo, přesně jak píše Marpie.
Sundá se ten plech s packama, co to celý drží pohromadě. Pod tím je to černé tlačítko, pod ním membrána, pod ní taková plastová placka a pod ní pružina. Po tím vším už je dno pupmičky se zpětnými ventily. Zkoušel jsem jestli mi těsněj (pusou jsem postupně na obou vývodech filtru udělal podtlak, na jednom z nich by to nemělo propouštět). Propouštělo mi to ale na obou takže jsem se jal vyčistit ten zpětnej ventilek. Nic to není, zpětnej ventilek je vlastně taková gumová čepička na tom dně. Tak jsem ji odchlípnul a pěkně štětcem a benzínem jsem to pod ní vymyl. Byly tam usazeniny. Benzínem jsem pak vymyl i celý to dno. Pak jsem několikrát opakovaně pusou profouk a zase zpodtlakoval ty vývody, aby si ten ventilek sednul. Zkrátka na jednom z těch dvou vývodů filtru to musí těsnit.

Sesazení zpátky je jednoduchý. Pružina na dno, na ni placka, pak membrána (ta zapadne do vybrání na okraji, takže proto to těsní a přimáčkne to ten plech), nakonec tlačítko a přikrýt novým plechem. Celý zmáčknout nadoraz a zohnout pacičky. Pohoda práce, za půl hoďky to je celý v kupě.

Autor:  nat [ 25 zář 2007 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

Niraj píše:
to ACEMajky:

Jo, přesně jak píše Marpie.
Sundá se ten plech s packama, co to celý drží pohromadě. Pod tím je to černé tlačítko, pod ním membrána, pod ní taková plastová placka a pod ní pružina. Po tím vším už je dno pupmičky se zpětnými ventily. Zkoušel jsem jestli mi těsněj (pusou jsem postupně na obou vývodech filtru udělal podtlak, na jednom z nich by to nemělo propouštět). Propouštělo mi to ale na obou takže jsem se jal vyčistit ten zpětnej ventilek. Nic to není, zpětnej ventilek je vlastně taková gumová čepička na tom dně. Tak jsem ji odchlípnul a pěkně štětcem a benzínem jsem to pod ní vymyl. Byly tam usazeniny. Benzínem jsem pak vymyl i celý to dno. Pak jsem několikrát opakovaně pusou profouk a zase zpodtlakoval ty vývody, aby si ten ventilek sednul. Zkrátka na jednom z těch dvou vývodů filtru to musí těsnit.

Sesazení zpátky je jednoduchý. Pružina na dno, na ni placka, pak membrána (ta zapadne do vybrání na okraji, takže proto to těsní a přimáčkne to ten plech), nakonec tlačítko a přikrýt novým plechem. Celý zmáčknout nadoraz a zohnout pacičky. Pohoda práce, za půl hoďky to je celý v kupě.



a pak sis musel spravit chuť nějakým dobrým heřmánkem....ta nafta nic moc....

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/