fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 pro 2024 12:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 13:27 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 13:13
Příspěvky: 3
Bydliště: Slovensko
Pani, chcem sa Vas spytat, viete mi poradit, co moze byt s motorom, resp. cerpadlom, ked aj relativne teply motor, auto stalo v tychto mesiacoch pred domom a po zhaveni trva cca 5-7 sekund, kym nastartujem? Jedna sa o Ford Mondeo 1,8 TD r.v. 1998 boli merane tlaky vo valcoch, tie su dobre, boli menene zhaviace sviecky, palivovy filter. Po urcitom case som zistil, ze jeden zhavic je uplne odtaveny a to bolo cca asi po 4.000 km. V knihe som nasiel, ze takto odtaveny zhavic je dosledkom nespravneho nastavenia predvstreku paliva, ale ako nastavim predvstrek na cerpadle znacky LUCAS? Viem, ze je tam platnicka s vystupkami, ale je mozne touto platnickou natacat aj pomocou nejakej skrutky a tym menit predvstrek, ked je motor vypnuty?Uz mi bolo povedane aj to, ze na tychto cerpadlach sa predvstrek nastavovat neda. Alebo mam hladat pricinu niekde inde?
Dakujem kazdemu za akukolvek pomoc a radu.

_________________
Podstata podstaty je v podstate nepodstatna.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 14:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
upálená žhavička je nejpravděpodobnější příčina špatnou funkcí trysky.Co se týče čerpadla po základním nastavení na rozvodo.řemeni se doseřizuje na jemno.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 15:03 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 13:13
Příspěvky: 3
Bydliště: Slovensko
Vstrekovacie dyzy boli tiez menene, to som zabudol spomenut, alebo este mam skusit, ci dobre dyza pod tlakom rozprasuje naftu? Uz si s tym neviem rady. Hadice tam nie su orginal, tak rozmyslam aj nad tym, su pouzite len obycajne, nie tie co su urcene na dodavku paliva. Niekde nizssie som cital, ze by to teoreticky mohlo byt aj vnikom vzduchu do paliva. Myslis, ze by to mohlo byt aj pouzitim neorginalnych hadic? Otec to robil sam a fakt neviem, kde by som mal zacat hladat. Uz rozmyslam, ze aj hadice skusim vymenit. Ak by este niekoho napadlo, kde hladat chybu, budem vdacny a dakujem aj tebe Catrr, skusim

_________________
Podstata podstaty je v podstate nepodstatna.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 15:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
hadicema ne asi těžko,zkus vyndat vstřiky a natlakovat na budíku

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 15:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
je promin ted jsem to četl znovu a když chápu dobře špatně to startuje i za tepla ,tak to by mohlo být i hadičkama čapá to vzduch ,padá nafta.ta upálená žhavička to je bud špatnou tryskou neb i jinou příčinou třeba i špatná žhavička.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: systematicky
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 16:41 
Offline
Forďák

Registrován: 09 zář 2006 18:55
Příspěvky: 76
Bydliště: bratislava
ako som spravne pochopil, nebolo nic zle, ale vymenene bolo vsetko a stale to nefunguje ? hadam to bolo zadarmo :-)

treba ist trocha systematicky na to.

kedy (vobec) to startuje dobre ?
startuje to bez zhavenia dobre ?
je rozdiel, ci auto stalo 5 minut, 1 hodinu, alebo cely den ?
po nastartovani to urobi velky oblak cierneho dymu ?
skusal si pred startovanim rucnou pumpou napumpovat naftu ?
skusal si zhavit 2x ?
pocujes po zapnuti zapalovania cvrlikanie od cerpadla ?
ked za volnobehu motora odpojis sensor na 3. vstreku, ide chvilu motor velmi zle, ustali sa to potom na hlucnejsom volnobehu ?

Dandy666 píše:
Vstrekovacie dyzy boli tiez menene, to som zabudol spomenut, alebo este mam skusit, ci dobre dyza pod tlakom rozprasuje naftu? Uz si s tym neviem rady. Hadice tam nie su orginal, tak rozmyslam aj nad tym, su pouzite len obycajne, nie tie co su urcene na dodavku paliva. Niekde nizssie som cital, ze by to teoreticky mohlo byt aj vnikom vzduchu do paliva. Myslis, ze by to mohlo byt aj pouzitim neorginalnych hadic? Otec to robil sam a fakt neviem, kde by som mal zacat hladat. Uz rozmyslam, ze aj hadice skusim vymenit. Ak by este niekoho napadlo, kde hladat chybu, budem vdacny a dakujem aj tebe Catrr, skusim

_________________
escort kombi 86 1.6i 66kW, kat, abs ; mondeo 98 1.8i 16v vybava
EX: escort kombi 97 1.8td 90k. a/c.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 čer 2007 13:05 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 13:13
Příspěvky: 3
Bydliště: Slovensko
Tak som na to hladel a zistil som dve veci. Na palivovom potruby chyba spatny ventil, ktory by mal podla mna asi udrzovat tlak nafty a na cerpadle vedla paky ktora otaca vytlacny piestik a tym meni mnozstvo dodavaneho paliva je este jedna packa a myslim si, ze ta asi meni predvstrek. Ak sa mylim, prosim opravte ma. Zistil som to tak, ze pred samotnym startovanim sa tato packa posunie co asi zmeni predvstrek ale vzapeti nato sa packa vrati.Ked som tuto packu pridrzal v polohe do akej ju potiahol motorcek, motor naskocil ihned, ked som to skusal opatovne, motor mal problem naskocit. Zistil som aj to, ze ked motor nebezi asi 20 minut, je obtiazne startovanie aj ked packu pridrzim. Asi je pokles nafty. Zhaviace sviecky su funkcne a boli nedavno menene.

_________________
Podstata podstaty je v podstate nepodstatna.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 čer 2007 14:48 
Offline
Forďák

Registrován: 09 zář 2006 18:55
Příspěvky: 76
Bydliště: bratislava
Dandy666 píše:
Tak som na to hladel a zistil som dve veci. Na palivovom potruby chyba spatny ventil, ktory by mal podla mna asi udrzovat tlak nafty a na cerpadle vedla paky ktora otaca vytlacny piestik a tym meni mnozstvo dodavaneho paliva je este jedna packa a myslim si, ze ta asi meni predvstrek. Ak sa mylim, prosim opravte ma. Zistil som to tak, ze pred samotnym startovanim sa tato packa posunie co asi zmeni predvstrek ale vzapeti nato sa packa vrati.Ked som tuto packu pridrzal v polohe do akej ju potiahol motorcek, motor naskocil ihned, ked som to skusal opatovne, motor mal problem naskocit. Zistil som aj to, ze ked motor nebezi asi 20 minut, je obtiazne startovanie aj ked packu pridrzim. Asi je pokles nafty. Zhaviace sviecky su funkcne a boli nedavno menene.


ak mas pokles nafty, zapni zapalovanie aby sa odblokoval prrivod nafty a potom napumpuj naftu rucne. malo by to pomoct, ak pada nafta

ten predsuvnik je asi riadeny pocitacom. mas senzor na 3 vstreku a cislo vzduchu za vzduchovym filtrom ?

_________________
escort kombi 86 1.6i 66kW, kat, abs ; mondeo 98 1.8i 16v vybava
EX: escort kombi 97 1.8td 90k. a/c.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 srp 2007 11:01 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Možná mám podobný problém, možná jiný. Po ránu to hůř startuje. Ne nějak drasticky, ale mám strach z nastávajících chladnějších rán a pak ze zimy, aby se to nezhoršovalo. Ráno příjdu nažhavím až co cvakne relé a startuju. Ale trvá to tak 3-4 otáčky startéru a motor se celej jakoby rozklepe, a pak to nastartuje. Z výfuku vylítne víc kouře (je to vidět ve zpětným zrcátku). Ale pak už to běží v poho, za běhu výfuk už viditelně nekouří. Když to celé hned na to zopakuji, je to znatelně lepší. No, a když už je motor teplej, nebo kdykoliv v průbehu toho dne, tak startování v poho, naskočí napoprvé, ani nemusím žhavit celou dobu.
Podotýkám, že jsem měnil vzduch. i paliv. filtr a motor. olej.

Možná by to mohly být žhavičky, chtěl jsem je zkouknout, ale nejdou vůbec povolit, jak jsou zarostlý. Asi bych je úplně dorasoval, než bych je vytáhnul ven a kdyby to nebyly ony .... :( Tak jsem je zkusil jen odpojit od žhavení a přes voltmetr je proměřit (viz Etzold), ale takhle vypadaj v poho, napětí na nich je.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2007 11:43 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Žádná odpověď, a tak jsem zkoušel pročíst ještě jednou všechny možný články tady, co by se toho mohly týkat. A zjitil jsem, že po zapnutí klíčku neslyším žádné cvrlikání - ani solenoid, ani servomotorek volnoběhu. Cvrliká mi to jenom po vypnutí motoru, ale to někde v těch místech jak je relé žhavení nebo ta nádobka s aktivním uhlím.

Tedy:

1) Je to slyšet hodně? I v kabině? A musí to být vždy, nebo jen třeba při nízkých teplotách?

2) Kde bych solenoid našel? Někde bylo psáno, že na čerpadle směrem k chladiči. Tam mám ale 2 podobné součástky (jsou-li to ony). Jedna kolmo na chladič (je výš), a jedna pod ní a vede z čerpadla šikmo dolů.

3) Dá se to vyndat nějak v poho, nebo musí čerpadlo celý ven? (jen to neeeee)

4) A když nefunguje, tak co s tím? Dá se to nějak rozchodit svépomocí (někdo tam někde psal, že ho rozebral a rozhýbal, že byl zatuhlej), nebo je to na výměnu?

5) A co s tím servomotorkem? Jak zjistit, jestli funguje.

6) Jo a trochu mimo - co je to za bakelitovou černou krabičku u paliv. filtru? Vede přes to zpětné potrubí nafty z čerpadla do filtru.

7) Jo a ještě taková jakoby drátěná (měděná?) cívka obepínající výfuk. potrubí? Hned na začátku výfuk. potrubí, ještě před katalyzátorem.

Omlouvám se za tu zběř dotazů, ale jsem nováček a chci se toho co nejvíc dozvědět, trošku tomu svýmu autíčku rozumět.
Takže díky moc, Niraj

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz