fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 07 říj 2024 00:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Teorie startu dieselu
PříspěvekNapsal: 27 pro 2007 22:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
možná je to blbost, zatím se mi nejvíc osvědčuje nažhavit jen jedenkrát.
začít startovat po zhasnutí kontrolky. hodně zvolna přidávat plynovým pedálem. naučit se, v jaké poloze pedálu to chytne.

úvaha: změnou polohy pedálu se mění množství vstřikované=rozprašované nafty. v určité poloze pedálu (tu může mít každé auto podle seřízení jinak) je rozptýlení v komůrce ideální a V TU CHVÍLI to čapne!

určitě to nepomůže v případě, že nejsou v oukeji žhavicí svíce.
taky na přisávaný vzduch tohle asi není správná rada.

koho z vás ty starty zlobí a nevíte kudy kam, zkuste to!
nic to nestojí a třeba to pomůže.

kdo měl víc aut, dá mi za pravdu, že každý auto chce svůj styl startu.
jak se na to jednou přijde, většinou je vyhráno.
a nehraje roli pohon, typ, značka, prostě každý chce svoje - pane mopadži :-D :-D :-D :-D :-D :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2007 22:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Tak já mám vyzkoušeno že mi to nejlépe chytá když vůbec plyn nepřidávám. A žhavím jednou a čekám na cvaknutí relé.
Výše uvedené platí v případě že zrovna nemám v prd.li všechny žhavičky jako tomu bylo nyní. To jsem zkoušel žhavit snad desetkrát a stejně to nepomáhalo.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Naposledy upravil Marpie dne 28 pro 2007 22:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2007 22:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Drakouše startuju tak 10sec po zhasnutí kontrolky a bez plynu... někdy nastartuje skoro hned, jindy se mu vůbec nechce :roll:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2007 00:36 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2007 10:45
Příspěvky: 36
Bydliště: Komenského 1158,Kostelec nad Orlicí
Já nejdříve roztočím motor,potom když to začíná podle mrazu blafat,když je víc pod nulou tak to déle to trvá a pak hýbu s pedálem plynu a chytne to,ale tohle podle mě správnej start není a žhaviče jsou O.k.

_________________
Ford Escort Turnier 1.8D r.v 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2007 13:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
Nazdar kluci já teda nevím asi bych startoval až to relé cvakne protože tím cvaknutím se vypnou žhaviče. právě se s tím drbu a včera sem to zjistil

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2007 14:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 črc 2004 08:14
Příspěvky: 138
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Startuju jako většina tady. Počkám až rozepne relé žhvení a pak bez plynu startuju. Chytne to na převalení, ale musí bejt v cajku baterka, svíčky, startér a všechny kontakty.

_________________
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW, vyroben 10/2001, klima, el. okna, ....
Ford Fiesta 1.4, 59 kW, rv. 04/2004, 5 dv., Powershift převodovka, ...
historie
Ford Fiesta 1.1 37 kW, rv. 1996, rv. 12/1995 2x airbag => stříbrná Fifinka
Ford Escort combi 1.8 TD 51 kW Ghia r.v. 1997, klima, šíbr, elektrika všude, totálně originální stav.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2007 14:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
já když přijdu ráno k autíku, nechám párkrát (čtyřikrát) otočit motor hned, bez žhavení, pak nechám nažhavit do cvaknutí a pak až startuju (aby byl menší odběr)- chytne to na druhý otočení... Kdežto když "neodtočim" na začátku, trvá to mnohem dýl - důvodů může být víc - možná mi padá nafta, baterka potřebuje "oživit", motor se tím "natočení" rozhýbe....

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2007 20:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 črc 2007 14:07
Příspěvky: 64
Bydliště: praha
špatné startování v mém případě bylo na vině posunuté čerpadlo, a špatný svíce.
Postup se nejvíce osvědčil ten co píše nat.

_________________
Ford Sierra 1.8 TD Bílá zmije rv.92 - historie (od 9.12.2010)
Ford Mondeo 2.0 16V rv.94 - historie (od 7.10.2011)
Ford Scorpio 2.0 16V rv.91 - historie
Ford Scorpio 2.0 8V rv.88 - historie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2007 00:20 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2007 10:45
Příspěvky: 36
Bydliště: Komenského 1158,Kostelec nad Orlicí
Já opravdu nevím jak je správný start u Ford escort 1.8D,ale to musí startovat jako kterýkoliv jiný diesel,ale u mě když by třeba padala nafta tak kde,netěsností u palivového čerpadla-hadice,jak už jsem psal,nebo čím?.Servis mi žekl,že dobře startujícího Escorta neviděli,píše někdo o kontaktech-jaké?Žhaviče mi kontrolovali a jsou O.K-řekli,že může být přicpaný vstřik nebo tlaky atd,aniž by to měřili...

_________________
Ford Escort Turnier 1.8D r.v 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 14:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja bych taky prispel trochu o te teorii startu.Kdys mrzlo -10(asi)tak jsem musel dlouho tocit(10-12 otacek starteru) nez to chytlo.Nepomohlo ani zhaveni na 2x.Pak jsem zkusil zatocit starterem,4 x to zamrci a pak jednou nazhavit a ejhle,startuje to na brnknuti.A nafta mi pritom nepada.Pumpu jsem promackl asi dvakrat a byla tvrda.Jsou dve moznosti.Bud to pres noc odtece pres prepad,tedy neni natlakovany cerpadlo(hadice k tryskam),nebo to pousti trysky.To protoceni podle me dotlakuje system a ten pak blafne po nazhaveni nadrc.Kdys se startuje hned ,tak se zhavice ochladi a nez se to natlakuje, pak neni teplo v komurkach.Co rikate. :smt017

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Naposledy upravil Karel dne 26 led 2008 07:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 15:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
přiznám se, že jsem teorii Karla nikdy nevyzkoušel, i když tu byla už vícekrát zmiňovaná. Sice spíš v souvislosti, že se motor protočí a rozhýbe.
Jestlipak ještě letos bude -10°C, abysme to zkusili..???

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 15:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No muj problem je ten,ze mi to takhle blbne i ted ,co je kolem 0. :?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 18:47 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
No nevím ale přidám se ke Karlovi ten start je divnej u mě s tím rozdílem že mě pumpička nikdy neztvrdne buhvíproč,ale chystám se vyměnit všechny palivovky a uvidíme ty originál spojky jsou už jak beton. Jo a ještě ůplně mimo mísu to sem ještě neviděl takovou cenu http://www.aukro.cz/item298600771_ramen ... orion.html

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 20:50 
Offline
Forďák

Registrován: 25 kvě 2006 07:07
Příspěvky: 59
Bydliště: Praha východ
Me chyta celkem v pohode. V zime zhavim 2x a cekam az zhasnou kontrolky a cvakne rele ale nekdy staci zhavit jen jednou a v teplych obdobich staci zhavit jen jednou. Chytne vzdy v pohode. Jeste jsem nemel problem nastartovat. Je teda pravda ze mam od leta nove zhavicky.

_________________
Ford Escort kombi RFS 1.8TD, r.v. 1999, bílá barva, ABS, klima, predni okna v elektrice, central s DO, imobilizer, lehce tonovane skla, polep meziokenich sloupku, kola ENZO s pneu TOYO, nove rozvody, nove brzdove desticky, nove kotouce, nova vodni pumpa, nova loziska prednich kol...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: rameno adler
PříspěvekNapsal: 26 led 2008 13:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
macomen píše:
No nevím ale přidám se ke Karlovi ten start je divnej u mě s tím rozdílem že mě pumpička nikdy neztvrdne buhvíproč,ale chystám se vyměnit všechny palivovky a uvidíme ty originál spojky jsou už jak beton. Jo a ještě ůplně mimo mísu to sem ještě neviděl takovou cenu http://www.aukro.cz/item298600771_ramen ... orion.html


Taky jsem se na to díval,ale bojím se aby ty silentbloky něco vydržely. čekám jestli to někdo koupí a poreferuje,mam všechny silentbloky v prdely a tohle by se vyplatilo. Našel jsem adresu výrobce www.adler-auto.pl není to podle mě německý výrobce jak tam prodejce říká.

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Fiesta
PříspěvekNapsal: 02 úno 2008 19:21 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02 říj 2007 21:02
Příspěvky: 26
Bydliště: Jilemnice
Já teda mám odzkoušeno že nejlíp "čapne" ,když ji nechám jednou nažhavit jen než zhasne kontrolka a po druhý až do cvaknutí relé.
Ještě párkrát šlápnu na plyn ,ale při samotném startu už ne.
Chytá dost dobře cca 1-3s podle teploty. Jo ,ale mám 680A/72Ah baterii.

_________________
Honda Prelude 2.2 V-tec 1998 (136kw , ATTS,COLD AIR INTAKE V2)-Vtec je bomba.
Ford Fiesta 1,8D 1994(menší estetické úpravy,dělaná muzika)-už jen winter car sorry Forďáci :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2008 21:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Až na to"párkrát šlapnu na plyn" je to v poriadku. Ono to totiž nemá karburátor s axceleračnou pumpičkou. Uvidíš že to chytí aj bez toho šlapania.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiesta
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 02:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
vita-repa píše:
Já teda mám odzkoušeno že nejlíp "čapne" ,když ji nechám jednou nažhavit jen než zhasne kontrolka a po druhý až do cvaknutí relé.
Ještě párkrát šlápnu na plyn ,ale při samotném startu už ne.
Chytá dost dobře cca 1-3s podle teploty. Jo ,ale mám 680A/72Ah baterii.


Taky mám v escu 72ah baterku a 2x žhavím a chytlo to pěkně i v -15 a vždycky napoprvy. Nevím proč každej říká že diesly od forda jsou v zimě naprd,bud mám štěstí na dobrej motor,což si myslím nehrozí,protože není v top stavu,ale je to spíš údržbou,správny žhavičky,čisty kontakty atd... Než jsem vyměnil žhavičky a začal se v tom vrtat tak to v zimě skoro nechytlo a když už tak na 3 válce a zdechalo to. Myslím že je to jen o údržbě,jasně že když do motoru před smrtí s tlaky jak benzínák dáte novy žhavičky je to jak hodit je do popelnice.

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 13:52 
Offline
Forďák

Registrován: 16 srp 2007 19:19
Příspěvky: 104
Bydliště: v garáži:-)
Mě se osvědčilo jak je pod nulou nažhavit jednou bez cvaknutí relé a podruhý s cvaknutím a není vůbec problém, Jak je nadnulou nažhavím jednou až do cvaknutí relé. ( Svíčky 3roky baterka 74Ah. a údržba s láskou:-)....)

_________________
Escort 98, 18TD, klima, atd...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Startování za studena
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 16:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Vzhledem k většímu opotřebení mého motoru teď používám přesně ten způsob co uvedl pisty a Karel.
Nejprve nechám bez žhavení 2x protočit motor, pak nažhavím do chvíle kdy cvakne relé a pak startuji. Tímto způsobem to chytne na první převalení.
Dříve jsem nejprve 2x žhavil a pak startoval, ale ten start byl oproti tomuto způsobu horší (motor škubal a musel jsem startér držet déle).
Také už teď nějakou dobu startuji bez vyšlápnutého spojkového pedálu, četl jsem někde pojednání o negativním vlivu na axiální ložiska v motoru.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz