fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Startování s TD
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1230
Stránka 1 z 4

Autor:  Návštěvník [ 20 pro 2004 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Startování s TD

Na techniku jsem amatér, takže se možná budu ptát hloupě, ale:
Mám TD 51 Kw rv 97 a nám problémy v zimě se startováním. Většinou to na podruhý potřetí chytne, ale dneska jsem nenastartoval vůbec. Přitom jsou nové žhavicí svíčky. žhavím dvakrát. Další věc je, že baterka je téměř vybitá a nejsem si jistej, jestli jí můžu jentak vyndat a dobít, aniž bych nějak neresetoval počítač.
Znovu opakuju, že jsem laik, takže díky za každou radu. Olda

Autor:  bibo [ 20 pro 2004 13:18 ]
Předmět příspěvku: 

baterku můžeš v klidu vytáhnout akorát přídeš o paměť v radiu
ale to startování to ti moc neporadím kolik to má najeto měřil ti někdo tlaky

Autor:  Karel [ 20 pro 2004 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

No ja mam staryho Blaupunkta(tak nejak) a co mam navoleny, tak drzi i bez proudu.Jinak precti si poradne forum,treba "Studenej TD" ,tam se o tom strtovani dost mluvi.Jinak me se osvedcilo vymenit Sroub-ventil co vede od prepadu,taky je to tu nekde reseny.Dej hledat a ono ti to vse najde.

Autor:  Návštěvník [ 22 pro 2004 01:06 ]
Předmět příspěvku:  počítač v TD ?

Předchozí odpovědi byly vyčerpávající, já bych se přikláněl jednoznačně k tlakům. Ale hlavně se ozývám, abych se sám ujistil jestli mám pravdu : V TD 51 kW snad žádný počítač není. K čemu by tam byl ?

Autor:  Karel [ 22 pro 2004 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

Zeptej se Ace Majkyho co to delalo (a dela) kdys ho vydelal!Urcite tam je!

Autor:  Přemek [ 22 pro 2004 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

By mne zajimalo : vymenil jsem sroub-ventil co vede od prepadu.
Pozadal bych blize, to s tim dej hledat je na dlouho- ev.primy odkaz.

Dik.

Autor:  Karel [ 22 pro 2004 10:07 ]
Předmět příspěvku: 

Od trysek vede hadicka zpet k cerpadlu(to je prepad ,prebytecna nafta) Je to na 17 golu.Klidne to vysroubuj a koukni se ,nezavzdusnis to neboj.Jestli ma motor hrubo pres 100000 ,tak je urcite otresama vymlacena a netesni.Me to dost pomohlo pri startech.Napis maila a poslu ti foto.Pokud chces vedet vic tak pres ICQ se lip povida.

Autor:  ACEMajky [ 22 pro 2004 15:45 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, 51kW bude mit RJ, kdyz ji ma i 66kW a ty motory jsou stejny!!!

Ona ridi delku zhaveni, je spojena s imo a td a td....

Autor:  Návštěvník [ 27 led 2005 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměň startér, ale za jiný, který má vyšší startovací otáčky. Pak uvidíš jak to bude chytat. Kamarád tam dal startér z benzínového dvoulitra (jak to nevím) a máš vidět starty.

Autor:  Slow D [ 30 zář 2005 23:17 ]
Předmět příspěvku:  žhavení před startováním

Můj příspěvek přímo nesouvisí s problémem, který se tu řešil bezmála před rokem, nicméně souvisí s názvem tohoto tématu - “Startování s TD“.



Co teď v poslední době po ránu zase klesly teploty pod 10°C, začal jsem před nastartováním 2x žhavit. Motor pak naskočí na první otočení. Všiml jsem si ale, že startování je mnohem lepší, pokud během druhého žhavení začnu startovat hned po zhasnutí kontrolky.
Dříve jsem čekal až na chvíli, kdy vypne (cvakne) relé žhavení. Pak ale motor naskakoval hůře a měl chvilku nepravidelný chod. Zdá se mi, jako by to v tomto případě řídící jednotka vyhodnotila jako stav, kdy se startovat nebude a trvá jí pak o trochu déle, nežli opět zahájí regulaci startu a chodu motoru.

Autor:  ACEMajky [ 01 říj 2005 04:10 ]
Předmět příspěvku: 

No je to dilema, pokud zacnes hned po kontrolce, ma starter mene stavy, jelikoz se porad jeste zhavi, ale zase jsou zhavice porad rozpaleny, pokud pockas az cvakne rele, tak zase ma starter vice stavy....

Autor:  Slow D [ 01 říj 2005 09:07 ]
Předmět příspěvku:  žhavení před startováním

U motoru s řídící jednotkou EEC-V zůstává žhavení zapojené i po nastartování, a to třeba i několik minut v závislosti na teplotě motoru. Čekat na vypnutí žhavení z důvodu úspory energie vlastně nemá význam, protože ŘJ jej opět zapojí v momentě, kdy se začne startovat.
Pro zajímavost jsem před časem měřil klešťovým ampérmetrem, jaký proud žhavení odebírá. Naměřil jsem cca 66A. Toto měření se vlastně dá použít i pro velmi snadnou kontrolu žhavících svíček, bez nutnosti odpojování kabelů. Pokud bude některá žhavící svíčka vadná, bude proud úměrně menší. Nevýhodou ale je, že ne každý má k dispozici klešťák pro měření stejnosměrných proudů. :)

Autor:  Karel [ 01 říj 2005 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nesouhlasim!Kdys vypne rele na zhaveni , tak motor vic zetrepe s motorem. Kdys startuju po zhasnuti kontrolky,tak jsou otacky starteru vlaznejsi.Tohle ale plati ted,ne za mrazu.Ale pokud si vzpominam tak to bylo stejny.

Autor:  Slow D [ 01 říj 2005 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Subjektivně musím říct, že žádný rozdíl v otáčkách při startování před a po vypnutí relátka žhavení nepozoruji. Vycházím hlavně z toho, co jsem zkoušel loni v zimě. Zajímalo mě, jak dlouho po nastartování je žhavení ještě zapnuté. Napojil jsem si signalizační kontrolku vevnitř v autě a připojil jí přímo na vývod žhavící svíčky. Po vypnutí relátka žhavení kontrolka zhasla. Jakmile jsem otočil klíčkem do polohy startování, opět se rozsvítila – žhavení se znovu zapnulo. Při teplotě kolem -5°C bylo po nastartování zapnuté ještě cca 3 minuty.

To Karel : Podle toho co píšeš by to znamenalo, že Tobě se po vypnutí relátka již žhavení znovu nezapne, nebo se zapne s větším zpožděním a startér má tudíž více “šťávy“ ?

Autor:  Maskot [ 02 říj 2005 06:18 ]
Předmět příspěvku: 

U mne se to chova uplne stejne jen ten cas se mi zda ruzny,zrejne to zavisi na vice vecech,ale startuje to lip hned po zhasnuti kontrolky.

Autor:  ACEMajky [ 02 říj 2005 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tak nejaky dozhavovani u me uz nehrozi, ale po nastartovani v zime zadnej problem - a to nemam ani automatcky pridavani otacek za mrazu :o) - a pravdepodobne ani predehrev nafty nebude fachcit - jenom otazecka, staci do predehrevu postit 12V? A muze bezet i dlouhodobe za jizdy?

Autor:  Maskot [ 02 říj 2005 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

No vypada to asi tak napajeni je brane z pojistky F32(15A) pres rele oznacovane engine run relay K84 ze ktereho je napajena klimatizace a predehrev.Takze zrejme s nejvetsi pravdepodobnosti po startu a pri behu motoru predehrev je zapnuty stale.Co se tyka vykonu to nevim ale pokusim se zmerit odber pokud bude cas a chut.

Autor:  Karel [ 02 říj 2005 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

Slow D to: Zhaveni po nastartovani asi funguje,ale as za urcitejch teplot,asi.Za mrazu mi to par minut po nastartovani nekouri(proto usuzuju ze prizhavuje).Po par minutach to zacne slabe bile kourit a to se zhaveni asi vypne.Taky me to zajima jak to vlastne u mne funguje.Zkusim to asi s tou kontrolkou.

Autor:  ACEMajky [ 03 říj 2005 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

Obavam se ze bily dym budou vypary vody - voda ev vyfuku a po chvili se zacne ohrivat vyfuck a vyparovat voda....

Aspon nevim ze by diesely koupili bile.... - jo pokud ot neni takovy ten husty bily dym, jako kdyz nalejes naftu an vyfuck

Autor:  Návštěvník [ 03 říj 2005 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

:shock:

To si nikdo nevšiml že píše že má prázdnou baterku? A bez baterie diesel nestartuje :D

Takže k těm vyměněným žhavičkám zkontroluj baterku, jestli je total kleklá vidím to na novou a zkontroluj si dobíjení, jaký napětí naměříš na svorkách baterie při zapnutým motoru, potom při rozsvícených světlech......

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/