fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Žhavící svíčky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1231 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Peha [ 20 pro 2004 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | Žhavící svíčky |
článek ze: Zpravodaj FORD klubu a.s. číslo 17-2004 Třeba to "nafťákům" pomůže. ŽHAVICÍ SVÍČKY -. Především je nutné svíčku dotahovat s citem a správným klíčem. Nejlépe trubkovým, nebo korunkovým. Je-li těleso svíčky ( ta část,co je ve spalovacím prostoru) u kořene (tj. na straně u závitu) černé, je závada ve vstřikování. Je-li těleso po celé délce černé, nebo tmavě hnědé, svědčí to o dlouhém žhavení. Též může jít o vnikání oleje do spalovacího prostoru, nebo o špatné nastavení vstřiku ( je předčasný). Propálení pláště ukazuje na dlouhé žhavení. Zde pozor. Třeba při zkoušení světel a pod. , kdy je klíček v poloze zapnuto svíčka žhaví často i v době, kdy již na palubce kontrolka žhavení zhasne. Ohnutý závit na hlavě svíčky v místě, kde se připojuje el. kabel, ukazuje na použití nevhodného klíče. Je-li svíčka u kořene tmavá, na konci též tmavší, než její střed, ukazuje to na chybu v rozstřiku paliva, či přímé vstřikování na těleso svíčky. Budete-li mít zájem, až někdy přijdete k nám do prodejny, ukážeme Vám barevné vyobrazení následků výše popisovaných závad. K dalším dotazům : * svíčky se nedají renovovat ani seřizovat. * tloušťka-síla kabelu ke svíčkám musí odpovídat požadavku na potřebný průtok ampér. Styky u oček i svíček musí být čisté a dotažené. * svíčky jsou zapojeny paralelně, tj. + pól berou z kabelu a - pól z bloku motoru. Blok musí být ukostřen, již i k vůli starteru. * Již i jedna vadná žhavicí svíčka působí potíže při startování a chod motoru je nepravidelný do doby, něž se motor zahřeje. * Zásadně osazujte motor těmi žhavicími svíčkami, které jsou pro daný typ určeny. * Staré svíčky se nejlépe demontují, když je motor teplý. Při povolování nepoužijte násilí, aby nedošlo k jejich ukroucení v krčku nad závitem. Nejde-li Vám to povolit, raději navštivte servis. * ZAPALOVACÍ SVÍČKY osazujte přesně podle toho druhu, který k motoru patří. Nezáleží ani tak na značce (PAL,Denzo, Motorcrafr,Bosch atd.), jako na jejich hodnotách (tepelných, závit atd.). POZOR, pro motory ZETEX jsou určeny specielní svíčky, které NELZE zaměňovat s jinými - pro jiné typy. * NEMRZNOUCÍ kapalina do ostřikovačů je k mání téměř všude. Rada nalít do ostřikovače trochu FRIDEXU je nesmysl. Při prvním použití se můžete rozloučit s lakem na kapotě, nebo všude tam, kam Vám postřik steče. Naše prodejna vodu do ostřikovačů nevede. Zamrzlou soustavu ostřikovače uvolníte trochou lihu. * OCHRANA AKUMULÁTORU před mrazem je velmi jednoduchá. Snažte se udržet AKU tak, aby byl alespoň ze 70% nabit. Nic jiného není zapotřebí dělat. FORD klub a.s Na Pěšinách 54 182 00 Praha 8 tel+fax 28468 0123 - ústředna (spojuje prodejnu,servis,sklad a kanceláře) mobilní tel.jen prodejna 723 875055 (pouze v prodejní době) http://sweb.cz/fordklub.praha-8/ |
Autor: | Karel [ 21 pro 2004 13:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Peha: A nemas nahodou foto tech zhavicu v el. podobe a nemohl bys mi je prosim te poslat?Jsi trochu z ruky. |
Autor: | Peha [ 21 pro 2004 22:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Foto nemam a do Ford Clubu se tak rychle nedostanu,abych to nafotil. |
Autor: | Karel [ 22 pro 2004 07:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skoda je to zajimavy. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |