fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ford escort 1,8TD Turnier 1997
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=12347
Stránka 1 z 1

Autor:  OK2IEM [ 08 zář 2007 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Ford escort 1,8TD Turnier 1997

Jeste jednou start prez kabely.
Polarita kabelů byla správná, další start s jinou dobrou baterií. Po pokusu startování přez kabely se motor odmlčel a nemá se k životu. Chci se zeptat, je někde v elektronice auta nějaké relé, které uvádí vše do chodu? Nebo je možné že jednotka zabezpečení se zablokovala a neumožní start. Kde se popřípadě taková jednotka může nacházet a jak ji resetovat. Je- li součástí EEC IV jak resetovat ( pokud je možno ) EEC IV. S fordem nemam zkušenosti, zkuste poradit co by mohlo pri nějaké elektrické špičce v palubní síti odejít. Díky za odpovědi Micha

Doplnění: kontrolka dobíjení a mazání se rozsvítí při otočení klíčku. Ale to je vše co auto udělá. l

Autor:  Wizzy [ 08 zář 2007 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Turbodiesly v Escortu (motory RVA a RFS) mají řídící jednotku EEC-V. Ta se od EEC-IV až tak moc neliší (rychlejší procesor, větší paměť, atd.), resetuje se stejně, tj. odpojením od baterky na cca 15 minut. Ale ne všechny turobodiesly ji musí mít, laicky řečeno (a já laik jsem, naftu nemám) s čerpadlem Lucas tam je, s Boschem ne. Nejspíš.
Teoreticky ji nějaký proudový náraz mohl odpálit, ale myslím, že s kolísáním napětí výrobci počítají, normální startování přes kabely by to mělo v pohodě přežít, navíc stará baterka funguje jako velmi velký kondenzátor, takže by měl spoustu i velkých špiček. Zkusil bych zkontrolovat takové věci, jestli se do čerpadla dostává nafta - tuším je tam nějaký ventil, který by se měl při otočení klíče otevřít, zacvrlikat? Možná taky podívat na bezpečnostní stopventil, teda jestli ho nafta má, u benzínu je u nohou řidiče za takovou záslepkou...

Autor:  moto [ 08 zář 2007 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Dokáže to roztočiť štartér a nechytí alebo ani to?

Autor:  OK2IEM [ 08 zář 2007 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

Jen zminěné kontrolky a nic víc. Poslouchal jsem co to šlo v motoru a ani žádné relé nebo elektro ventil nejsou slyšet. Startér netočí

Autor:  moto [ 08 zář 2007 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Nepoznám na 100% tento ročník lebo ja mám starší ale u mňa je to takto:
V priestore akumulátora, tam ako je krabička s prídavnými poistkami je zásuvka so zástrčkou, proste samec a samica na jednom kábli - červenom. Je to kábel od spinacej skrinky a pokračuje na kontakt č.50 cievky štartéra.
Pozri sa či to tam tiež nemáš tak a či to nie je rozopnuté. Keď ste to štartovali cez káble, mohol tam niekto o to neúmyselne zavadiť a rozopnúť to.

Autor:  OK2IEM [ 08 zář 2007 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

Mrknu na to jestli tam něco takovyho je. Ford je pro mě velká neznámá. Vlastnim Felicii 1,6 :) Každá dobrá rada se může hodit. Ať tolik netápu. Díky

Autor:  Wizzy [ 09 zář 2007 09:08 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud netočí ani startér, ale palubka se rozsvítí, mohl by to být imobilizér. Co dělá ledka pod hodinami po otočení klíčem?

Autor:  OK2IEM [ 09 zář 2007 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

Motor už krasně běží. K mýmu překvapení bylo vypáleny připojení konektorů k relé startéru. Sezhora desky relé nic nebylo vidět. Po rozdělání celé pojistkové skříně se závada okamžitě ukázala. Půl hodiny pájení a oprava konektoru relé s jeho výměnou a je pohoda. Takže poznatek pro všechny, sice nevím z jakýho důvodu ale při startování přez kabely můžou být následně potíže s relé starteru a jehjo konektorem. Díky za rady. snad už bude spokojeně klapat :)

Autor:  Diablo [ 09 zář 2007 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

OK2IEM píše:
Motor už krasně běží. K mýmu překvapení bylo vypáleny připojení konektorů k relé startéru. Sezhora desky relé nic nebylo vidět. Po rozdělání celé pojistkové skříně se závada okamžitě ukázala. Půl hodiny pájení a oprava konektoru relé s jeho výměnou a je pohoda. Takže poznatek pro všechny, sice nevím z jakýho důvodu ale při startování přez kabely můžou být následně potíže s relé starteru a jehjo konektorem. Díky za rady. snad už bude spokojeně klapat :)

No spise bych rekl ze to je dlouhodobejsi proces ktery se projevil diky vyssimu napeti a silnejsimu proudu ktery jsi dodal pres dalsi baterku. Kontakty jako takove casem mirne zoxidovali, zvysili svuj prechodovy odpor a postupnym ohrivanim se to zhorsovalo stale vice az doslo k prepaleni nebo k vypaleni kontaktu. Tohle muze nastat kdykoliv na jakemkoliv spoji s kotakty, typicky timto trpi kontakty ventilatoru v motoru a ventilatoru na vnitrni obeh vzduchu, dale hlavni spojovaci kontakty v pristrojovce ke spinaci skrince a kontakty na starteru. Vse zalezi na kazdem jednotlivem kusu,a podminkach za jakych byl provozovan. Proto take nekomu odejde cela pojistkova skrin a jinemu ne. 8) a taky to neni zalezitost jednoho modelu auta ale tyka se vsech starsich aut. 8)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/