fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Smrdí mi topení :cry:
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=12386
Stránka 1 z 2

Autor:  vitlib [ 10 zář 2007 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Smrdí mi topení :cry:

:roll: Mám diesel 1.8 D.
Po zapnutí topení je v autě cítit zatuchlý smrad :(
Něco jako když je ve vysavači starý pytlík.
Když je topení vypnuté, tak to cítit není....
Není někde nějaký filtr na topení?
Nemáte někdo zkušenost, jak toto odstranit? :lol:

Autor:  Walker [ 10 zář 2007 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

ohřej motor, a pak pust topení na plno bez ventilace....horký topení se "vypeče" od toho navlhlýho prachu co tam "hnije" a pak to provětrej ventilátorem a bude to... je to běžnej stav vlivem nepoužívání radiátoru topení...

Autor:  Pedros [ 11 zář 2007 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

a ještě si radši vyčisti prostor pod mřížkou kapoty u stěračů - taky tam bývá pěkný humus

Autor:  Jiras [ 28 zář 2007 16:16 ]
Předmět příspěvku: 

no ja jsem měnil tepení a nějak mi nepříde že by se dalo vypínat u 1,8 TD no a teď mi to taky pěkně smrdí.Na tom topení ,když je noví tak tam je nalepený po buku molitan a ja ho tam nechal protože u toho původního tam byl taky ale trošku jinak.No a to je asi ten problém měl jsem to možná odlepit benzínem vyčistit od lepidla a pak to tam teprv dát.No asi mě to čeká znova to celí rozdělat a to vám řeknu není to žádná prdel.Palubuvku ven,tunel mezi sedačkama ven,interkolektor,vypustit chladíci soustavu no a je to

Autor:  Belous [ 12 lis 2007 08:48 ]
Předmět příspěvku:  smrad z ventilátoru

kamarádi se potýkají s jedním problémem, a to nepříjemný pach z větráků u Escortů. vždy když se zapne teplý vzduch a ventilátor, začne to smrdět. hodně by mohlo napovědět, že je to cítit jako maggi do polívky.

deje se to uz u 3. auta bez klimatizace a bez pylovych filtru, ktere navic smrdivaji jinak. u prvniho benzinoveho MK IV to vyresil pripravek na utesneni chlazeni, u dalsich dvou z konce 90.let to nepomohlo. u jednoho se zkouselo i vyčištění topení zvnějšku přípravkem pro desinfekci klimatizace-nepomohlo.

nejspíš to vypadá, že se někde na radiátoru topení odpařuje chladící kapalinu (byť únik není vidět ani v nádržce neubývá). ve fordu valoušek tradičně neporadili.

setkal /resil/ vyresil to uz nekdo? diky

Autor:  Pedros [ 12 lis 2007 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

vypadá to jak kombinace chlad. kapalina + listí a bordel v sání. Mě pomohlo vyčištění ventilátoru a prostoru kolem něj. Pokud teče výměník a nepřestal ani po aplikaci těch přípravků pro utěsnění tak teda ovej....

Autor:  mrJekill [ 12 lis 2007 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud by ti byť jen lehce tekl radiátor,poznal by jsi to na čelním skle.Chytá se na něm fridex a za boha to nejde umýt.
Jinak výměna radiátoru zase tak hrozná není,pokud nemáš klimu.
Měl jsem to vyměněný asi za tři hodiny a to jsem to dělal poprvé a nemusel jsem demontovat ani tunel,ani palubku,jen cooler,vypustit vodu a povolit to kolem,pak trochu hrubé síly(ne moc,spíš fortel) a je to vyměněno.

Autor:  Belous [ 13 lis 2007 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

Kamarad klimu ma (cimz se opravuji), nesmrdi to, kdyz je pustena klima, navic smrad je stejny i u zbylych 2 aut. Navic jsme nasli i podobne dotazy na nejakych net forech v USA (smrad jako po curry apod). Vsichni to tipujou na ten lehounce saknouci radiator topeni.

Nema prosim nekdo alespon hrube schema topiciho okruhu v benzin. Escu 98 s klimou? Diky.

Autor:  Wizzy [ 14 lis 2007 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak si otevři nádržku s chladivem a čuchni k ní. Jestli to smrdí stejně, je to jasné. Jinak ale mrJekill má pravdu, prosakující radiátor by citelně zvyšoval vlhkost uvnitř auta a - záleží na náplni chladícího okruhu - chladivo by se usazovalo na skle a okolí.

Autor:  Belous [ 14 lis 2007 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mu radil, at vypusti kapalinu a poradne to proplachne destilkou a pak s tim jezdi, zda to jeste bude smrdet. Ovsem to muze udelat nejdriv na jare, do te doby se udusi. Jinak, zadne louze ci zalepene sklo se nekona, v nadrzce voda viditelne neubyva. Jestli, tak to bude fakt nejaka mikro trhlina, ale zase natolik velka, ze to ty pripravky nezalepily.

Autor:  Belous [ 07 pro 2007 01:13 ]
Předmět příspěvku:  Maggi smrad z radiatoru.

Aby to melo nejaky zaver: cituji kamarada, cim to tedy bylo (radiator K.O. -viz fota) a jak na to:
"typický znak je za tepla zápach po maggi nebo dojem z chemické podstaty, aby nedošlo k záměně za problém s nečistotami v klima, či filtrech.
1)rozhodně to není operace pro amatéry( po celkové demontáži a pohledu na místo činu, přichází hluboká skepse).
2)maximální opatrnost při odpojování airbagů (vždy odpojit baterku a 15 min. počkat!).
3)pamatovat si polohu volantu.
4)opatrně a s rozvahou při odpojování konektorů.
5)velmi pečlivě třídit šroubky a případně si dělat schéma postupu demontáže.
6)radiátor je zcela dole za celkovým systémem rozvodu tepla a je důležité ho mít předem odpojený od přívodu!, jinak nepůjde vyndat z centrálního plastového boxu, který bez tohoto též nelze uvolnit.
7)k práci je dobré mít asistenci pro občasné přidržování a duševní klid.

výměnu však doporučuju, je to práce na jeden den a zbavíte se pachu, který je podle mě nejen nepříjemný, ale též jedovatý, zvláště, když kapalina obsahuje různé vytěsňovací přípravky, které jsem tam nalil a které mi nepomohly.radiátor mě v kelly přišel na devět stovek. čest"

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  Kapr [ 27 pro 2007 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Asi mám to samé

Ahoj, to se musí opravdu rozebrat celá palubka? Ještě jsem to na Escu nedělal a přijde mi to jako pěkná pakárna! :roll:

Autor:  mrJekill [ 27 pro 2007 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Nemusí

Autor:  Belous [ 28 pro 2007 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, ja davam jen dal jak jsem nakoupil takze s tou palubkou nevim. Kazdopadne u toho byl poradce, ktery uz nejake to esco a mondeo rozebral, takze bych spis rekl, ze jo. Spis mi slo o to, dat info o pricine smradu, ktera se tezko hleda, je opakovatelna a dotazy na stejny prob bez odpovedi jsme nasli i na zahranicnich forech. Treba se nekdo konkretneji rozepise jak se k tomu radiatoru dostal lepe, ja bych to uz musel davat zprostredkovane. Jeste mi bylo kamosem receno, ze za stejnou operaci si ve Fordu uctuji kolem 5litru. Takze tak, pekny novy rok.

Autor:  Pidas [ 11 led 2008 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem měl stejnej problém a byl to prosakující radiátor. Začalo to smradem a mlžením skla od fridexu, nakonec jsem měl i mokrej kobereček. Výměna radiátoru zabere tak dvě hodinky a palubovka se nemusí rozdělávat.

Autor:  maroshh [ 11 led 2008 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

Pidas píše:
Taky jsem měl stejnej problém a byl to prosakující radiátor. Začalo to smradem a mlžením skla od fridexu, nakonec jsem měl i mokrej kobereček. Výměna radiátoru zabere tak dvě hodinky a palubovka se nemusí rozdělávat.


Mam taky isty problem s radiatorom,mohol by si napisat strucny popis.dik

Autor:  mrJekill [ 11 led 2008 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak za dvě hodiny to myslím stihnout nejde,já se s tím drbal skoro celé odpoledne,ale palubka se fakt sundávat nemusí.
Stačí povolit plasty na tunelu,kolem topení a takový dvě tyče co vedou za palubkou nahoru.Pak oddělat v motorovým prostoru hadice z radiátoru,povolit radiátor z topení,celý topení přitáhnout do auta (já to podšprajcoval dřevěnými klíny) a radiátor vyměnit.
Je to sice fousovka a někdy je potřeba použít trochu víc síly,ale jde to celkem v pohodě.

Autor:  maroshh [ 11 led 2008 22:21 ]
Předmět příspěvku: 

Dik.Dufam ze nic neulomim.

Autor:  Pidas [ 11 led 2008 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dělal jsem to s tátou a trvalo nám to kolem dvou hodin, možná dýl to nevím přesně no, ve dvou to jde rychleji to je pravda, jeden dělal pod palubovkou a druhej u motoru oddělával hadice. Cena radiatoru byla něco přes 900.

Autor:  Belous [ 01 úno 2008 01:42 ]
Předmět příspěvku: 

Takze jsem se ptal kamarada a palubovka se skutecne pro vymenu radiatoru sundavat nemusi. Ted k tomu radiatoru lezl podruhe. Puvodne sundavali vsechno proto, ze vubec nemeli predstavu o co se jedna.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/