fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
předehřev nafty http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=12507 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Jiras [ 16 zář 2007 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | předehřev nafty |
tak nevím jestly je to normální ale muj TD mě docela blbě startuje tak jsem myslel jestli bych tam mohl namontovat oředehřev nafty co vy na to mají to přece i Oktávky a tam stačí jen otočit motorem a už je nastartováno[/b] |
Autor: | Walker [ 16 zář 2007 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já si osobně myslím, že předehřev proč ne, ale nečekat od toho nějakej extra úspěch.....tedy spíš nečekat žádný zlepšení, je zatím poměrně teplo a žádný tuhnutí nafty se nekoná, a bude spíše problém ve stavu motoru, co a jak už je tu mnohokrát popsáno ve foru..... |
Autor: | mrJekill [ 17 zář 2007 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
U stydenýho motoru ten předehřev stejně nemá moc význam.Než to dojde z předehřevu přes filtr až k tryskám,dávno vymlátíš baterku a to ta nafta stejně nebude nijak moc teplá . Víc než origo elektrickej mi hřeje mechanickej výměník co mám udělanej hned za hlavou na hadici topení a význam to má spíš až za jízdy pro lepší filtrovatelnost nafty. |
Autor: | nat [ 17 zář 2007 19:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
předehřev nafty u 1,8td je dobrej k tomu, aby nezamrzla nafta za delší jízdu při mrazu. jak napsal správně mr.Jekill, ten předehřev je daleko od spalovacího prostoru. Slouží k "nezamrznutí" nafty během cesty do čerpadla-nepamatuju si to z hlavy, ale snad je ještě před filtrem paliva, aby tento "nezparafinoval". Čili při startu za mrazu nemá předehřev žádný význam. K tomu slouží žhavení = Žhavicí svíčky. Někdo předehřev vyndavá při jeho nefunkčnosti. Pak je dobré ho demontovat proto, aby se snížil počet spojů, kterými se může přisávat "falešný" vzduch, čili se to pak zavzdušňuje. sorry za dlouhý dlouhý-neodborný-laický kec |
Autor: | Jiras [ 17 zář 2007 22:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jsem teprv začátečník koupyl jsem si forda minulej měsíc a teď se ftom hrabu.Dneska jsem zjistil že mám špatnou jednu žhavičku tak to mohlo bejt ono tak uvidím jak to dopadne.Díky za názory jinak to asi fakt nemá smysl nějakej předehřev.akorat my nejde do hlavy proč to maj jiný D.Asi toho tam maj víc a je přimo na vstřiku.Možna to je blbost no nevím |
Autor: | MartinPoky [ 20 zář 2007 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | předehřev |
jak bylo výše napsáno, tak při dnešních teplotách asi fakt nehrozí, že by to bylo blbým předehřevem, ten má bránit parafínování nafty a to by nemělo zatím hrozit. A moje zkušenost s funkcí předehřevu na 51kw TD escu je, že když sem vzal blbou naftu (i když to byla shell), tak starty se studeným motorem v pohodě, předehřev fungoval a jel sem na pohodu. po cca 5km se motor trochu ohřál, předehřev se vypnul a okamžitě to začalo škytat a chcípat a nešlo jet. Musel jsem zastavit, počkat až vychladne motor a pak sem mohl zase jet (super jízda :-/ ) No ale to je cca 2 nebo 3 roky zpátky, když se zadařilo, aby bylo ráno pod -20m jinak s dobrou naftou a nějakým tím aditivem to jezdí v klidu. (pro rejaply: stejnou naftu zestejný pumpy sme měli i v P 307 a Mondeu tdci a obě káry v tom mrazu taky ráno nejeli, tak sme všichni 2 hodiny počkali až se trochu oteplilo ) |
Autor: | nat [ 21 zář 2007 05:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě se předehřev nevypíná-jede furt. tak na léto vytahuji konektor.... |
Autor: | Niraj [ 23 zář 2007 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
nat píše: mě se předehřev nevypíná-jede furt.
Jak to máš udělaný s tím stálehřejícím předehřevem? Já to teď totiž taky rozdělal a závada byla v těch spínacích kontaktech pod tím malým termostatem. Asi se to tam nějak v minulosti přehřálo, plast kolem těch spínacích kontaktů jsem měl natavenej, zateklej mezi kontakty a kontakty pozvohejbaný. Takže už nepružej a nebudou fungovat jak maj. Napadlo mě spojit je natvrdo a nechat to hřát furt - ale to nevím, jestli se to nebude nějak přehřejvat (... požár ... ), nebo k tomu udělat spešl vypínač někde na palubku a po ohřátí motoru to vypínat. Jo, a přidělával jsi tam ještě ten dodatečnej odpor? Měřil jsi výslednej odpor? Díky, Niraj |
Autor: | Jiras [ 23 zář 2007 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
prosimtě a kde to je umístěný ten předehřev |
Autor: | Niraj [ 23 zář 2007 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to taková černá krabička hned vedle palivového filtru. Nafta z nádrže jde právě nejprve do tý krabičky a z ní pak do paliv. filtru. Z filtru teprve do čerpadla. K tomu předhřevu vede el. kablík. |
Autor: | nat [ 23 zář 2007 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
niraj: já to rozebral, bylo to naprosto nefunkční. tablety měly odpor mimo meze a termostatík se mi taky nezdál. Někde jsem tady na FF o tom psal víc detailů, ale už si to tak nepamatuju. Sehnal jsem si předehřev nový. Na léto z něj vytáhnu ten konektor. Při opravě starýho jsem se mj. bál, že to nesložím tak pěkně vzduchotěsně a bude mi to přisávat vzduch |
Autor: | Niraj [ 23 zář 2007 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nojo, ale když máš ten předhřev novej, tak tam ti ten termostat snad funguje, a tudíž ho nemusíš na léto odpojovat, ne? Já myslel, žes to zbastlil tak nějak, jak to zamýšlím já, tj. "hřeje furt" a vytahuješ to, aby právě nehřál, když nepotřebuješ. |
Autor: | nat [ 24 zář 2007 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Niraj píše: Nojo, ale když máš ten předhřev novej, tak tam ti ten termostat snad funguje, a tudíž ho nemusíš na léto odpojovat, ne?
Já myslel, žes to zbastlil tak nějak, jak to zamýšlím já, tj. "hřeje furt" a vytahuješ to, aby právě nehřál, když nepotřebuješ. aha, no to je asi pravda |
Autor: | Jiras [ 24 zář 2007 11:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
no nemate někdo nejakej fígl na skoušku těsnosti pro přívod nafty do stříku spatně to startuje tak chci něco skusit neš to dám do servisu. Díky |
Autor: | catrr [ 24 zář 2007 12:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
filtr dád do nádobky s naftou a natlakovat, a co se týče vedení až do vstřiků tak to poznáš lehce teče to |
Autor: | Niraj [ 24 zář 2007 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevíte, jestli je OK, když z palivovýho filtru jdou do čerpadla takový úplně droboulinký bublinky vzduchu? Ještě nedávno, když jsem měl membránu pumpičky KO, tak mi šly z paliváku do čerpadla a vstřiků bubliny jako hrom. Taky mi to pěkně drbalo s motorem a blbě startovalo. Teď jsem vše vyměnil, přetěsnil, odvzdušnil ... je to OK, motor nedrbe, ale přeci jen občas pozoruju, že mi z paliváku řetízkujou bublinky. Jestli to ještě někde nabírá trošku vzduchu, nebo jestli to je jen jak se přes filtr mele nafta .... ??? Dal jsem tam nový průhledný palivový hadice, tak teď pěkně všechno vidím. |
Autor: | catrr [ 24 zář 2007 20:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
ne to by nemělo někde to ještě bere vzduch ale jen málo. |
Autor: | Niraj [ 24 zář 2007 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak ale nevím kde už. Ještě jednou jsem přetáhnul ten šroub svrchu, co prochází celým tím filtrem svrchu dolů. Packy toho krytu co drží membránu a tlačítko pumpy jsou nadoraz. Membrána seděla taky dobře. Hadice z paliváku do čerpadla taky přitažená nakrev (vodníma páskama) ... Je možný, že jak je to už starý teleso filtru, že ty dosedací plošky všech těsnění nemusej bejt úplně rovný a někde to přisává. Ale asi to řešit (zatím) nebudu, celý to znovu rozdělávat, to se mi nechce. Nafta mi nepadá a oproti stavu před výměnou membrány je to perfektní. |
Autor: | Niraj [ 24 zář 2007 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, a sorry ... řeším tu netěsnost a je to téma předhřevu nafty. Měl jsem otevřeno víc oken a odpověděl jsem ve špatným. Ale díky za reakci. |
Autor: | Vogi [ 26 zář 2007 21:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten termostat je hodně poruchovej,nechá se koupit i novej.Stojí okolo 100korun.Jinak když funguje tak ohřívá při běžícím motoru takže nehrozí přehřátí. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |