fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

NETĚSNOST ČERPADLA - ZAVZDUŠNĚNÍ
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=13275
Stránka 1 z 4

Autor:  Milousek [ 30 říj 2007 19:05 ]
Předmět příspěvku:  NETĚSNOST ČERPADLA - ZAVZDUŠNĚNÍ

pravděpodobně mi saje čerpadlo vzduch, který přijde do filtru kde to odvzdušnuju. Hadičky jsou všechny vyměněné a dotažený motexkama. Už sem to několikrát přecházel, a už to snad může dělat jen to čerpadlo. existuje nějakej test, jak bych zjistil nebo vyloučil to čerpadlo?? Díky

Autor:  Karel [ 30 říj 2007 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

Vem do pruhledny flasky naftu,napoj primo na cerpadlo,zvedni nad cerpadlo,nastartuj,pokud pobezi motor na tu naftu z flasky ,tak vypni a poznac hladinu no a po nejake chvilce koukni jestli ubylo.

Autor:  Milousek [ 30 říj 2007 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

to jsem moc nepochopil. jak mi může ubýt nafta??

Autor:  Karel [ 31 říj 2007 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

Spojite nadoby,no jestli ti netesni cerpadlo, tak tam ta nafta utika ne?A jelikoz je flaska vis jak cerpadlo ,tak se tlaci dolu do cerpadla ne?

Autor:  Milousek [ 31 říj 2007 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

Při stání nafta neutíká, to bych viděl louže pod autem. Mě se tam pouze někudy dostává vzduch a pak dlouho startuju nebo točím odvzdušňovacím šroubkem

Autor:  Karel1 [ 31 říj 2007 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

Pravděpodobně ti bude padat nafta . Čerpadlo máš Lucas nebo Bosch ? Zpětný ventil na čerpadle nebude těsnit a nafta spadne zpátky do nádrže . Pak musíš dlouho startovat než si čerpadlo opět naftu natáhne .

Autor:  Milousek [ 31 říj 2007 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

Mám bosch, to co říkáš mi přijde docela pravděpodobný, jak to mám odstranit? dík

Autor:  Milousek [ 31 říj 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

vysvětlovalo by to i to, že když jsem měl ještě filtr bez pumpičky, tak to dělalo taky a proto sem měl napojenou ruční pumpoičku ze škodovky na hadičce za filtrem (směr od nádrže) pak se to nezavzdušňovalo. Ta pumpička v sobě měla pravděpodobně nějakej zpětnej ventilek.

Autor:  Karel1 [ 01 lis 2007 01:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tady http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1821&highlight=pad%E1n%ED+nafty snad něco najdeš .

Autor:  Milousek [ 01 lis 2007 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

kde je ten zpětný ventil?????

Autor:  Karel [ 01 lis 2007 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

Panove zpetny ventil(dodavat) je podle me na dve veci.Radsi zjistit netesnost.A ta louzicka pod motorem je blbost.Jestli nekde netesni cerpadlo,tak tam nasaje vzduch,protoze nafta ma tendenci padat dolu do nadrze,ktera je niz jak cerpadlo.Je to jako kdys vinar drzi vino v kostyri palcem a pak pusti a vino vytece do sklenicky.Proto jsem navrhoval ten test s tou flaskou, ktera je vys jak cerpadlo.

Autor:  Milousek [ 01 lis 2007 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

2 Karel: zkusím to, promin, mám trochu dlkouhé vedení. A ještě dotaz, v čerpadle je něco jako zpětný ventil který tomuto brání??

Autor:  Karel1 [ 02 lis 2007 01:27 ]
Předmět příspěvku: 

O dodatečné montáži zpětného ventilu řeč nebyla . Šlo o to že pokud by měl čerpadlo Lucas , mohl by být vadný zpětný ventil ve šroubu na výstupu z čerpadla . Milousek má ale čerpadlo Bosch a tam průtokový šroub zpětný ventil nemá . Jak je to řešené u čerpadla Bosch nevím , samotného by mě to zajímalo . Taky mám v autě Bosche , zatím naštěstí bez problémů .
Ten test s flaškou zkus .

Autor:  Karel [ 02 lis 2007 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

V cerpadle je prepadovy sroub ,ktery uzavre pri startovani, kdy cvrlika solenoid ventil a tim tlakuje cerpadlo pro lepsi start.Pokud ten srub netesni ,tak ten tlak jde pryc do prepadu.Taky se to tu probiralo(ja osobne ho menil)a vic se o tom kecalo na Mondeackym foru.Do toho sruby-ventilu vede prepadova hadicka z trysek.Mluvime tu o cerpadle LUCAS.

Autor:  moto [ 02 lis 2007 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

Páni. Milousek tu píše o probléme s čerpadlom Bosch a nie Lucas, takže k veci.
Bosch čerpadlo nemá spätný ventil ako správne podotkol Karel 1 a funguje to v skratke asi takto: Na ľavej strane vstrek. čerpadla pri pohľade spredu t.j.tam, kde je vstup nafty od filtra je vo vnútri čerpadla dopravná, 4 lamelová pumpa, ktorá nasáva palivo a tlakuje ho do telesa vstr. čerpadla.
O veľkosť tlaku sa stará pretlakový ventil/na čerpadle oproti vstupu nafty cez os čerpadla/, ktorý v prípade veľkého tlaku prepustí tento do sacej strany čerpadla, a tým ho zníži. Od tohoto pretlaku závisí okrem iného aj samoregulácia predvstriku. Keďže proces regulácie tlaku prebieha neustále a nie príliš lineárne o ustálený tlak sa stará skrutka - holender na výstupe nafty z čerpadla- tj j, na spätnej vetve smerom do nádrže.Tá skrutka má od spodu dierku len 0,55 mm a teda týmto škrtením je linearita tlaku zabezpečená. Z tohoto všetkého vyplýva fakt, že vstrek. čerpadlo je v neustálom pretlaku a každá jeho netesnosť sa odhalí sama. Nafta ide von. Preto teória o tom, že čerpadlo je "deravé" a nasáva vzduch je nesprávna. Vzduch môže nasať len cez prívod do čerpadla. A ak je to na 100% vylúčené problém môze byť aj inde. Tak napr. lopatky v dopravnej pumpe. Stačí, aby jedna-dve boli pridreté a sací výkon dopravnej pumpy je menší ako treba na bezproblémový štart. Čerpadlom vtedy treba viackrát zatočiť, aby sa v ňom vytvoril ten správny pretlak na reguláciu predvstriku a aj na odovzdanie tlaku do pravej strany čerpadla. Tu je cez otvorený solenoid palivo dodané na ďaľšie spracovanie do vysokotlakej časti a odtiaľ do trisiek.
Keďže čerpadlo je de facto otvorené i keď len cez dierku 0,55 mm, pri odstavení motora tadiaľto utečie pretlak a ak dopravná pumpa nemá patričný okamžitý výkon chvíľu jej to potrvá kým znovu napretlakuje teleso čerpadla.

Ak som to podal príliš komplikovano tak sorry ale vstrek. čerpadlo je samostatná strojovňa a jednoduchšie to už vysvetliť nejde.
Najhoršie je, že k dopravnej pumpe sa dá dostať až úplným rozobratím celého čerpadla a teda je lepšie dať to na starosť niekomu kto s tým nemá problém.

Autor:  Milousek [ 02 lis 2007 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

2 moto: děkuju moc, jenom mi není jasný že mluvíš o ztrátě tlaku. Já tam ale mám problém ten, že vypouštím vzduch z odvzdušnovacího šroubku na pumpičce filtru.Zajímavé je, že vzduch je tam pořád, klidně jedu delší dobu zastavím a vzduch vypustím, i když třeba nemusím pak už to chytá dobře, problém s chytáním je jenom když to nechám třeba přez noc. Existuje nějakej test na těsnost toho filtru resp. jeho pumpičky???jo a ten filtr s pumpičkou, nemá v sobě náhodou nějaký zpětný ventil?? Dal sem si ho tam z jinýho auta původně tam nebyl.

Autor:  moto [ 02 lis 2007 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

No tak potom Ti to saje vzduch niekde pred čerpadlom, a čerpadlo je OK.
Ak tam máš aj ručnú pumpičku a tu odvzdušňuješ, hľadaj chybu medzi pumpičkou, filtrom a nádržou. O poruchách na pumpičkách sa tu už toho popísalo. Skús použiť filter bez pumpičky, len ho pred použitím nezabudni zaliať naftou, alebo daj sanie do filtra z bandasky a prepad tiež do bandasky/ tým preveríš potrubie nádrž-filter. A čo hadičky? Neprisáva si to cez spoje? Pozor na uťahovacie pásky. Ak tam máš tie patentné s uťahovaním na skrutkovák nemusia byť dobré. Pod skrutkou je plôška a tu to dobre hadičku neobopne. Nahraď obyčajnou SK páskou Motex.Tá to dokonale opáše. Hľadaj a skúšaj.

Autor:  Milousek [ 02 lis 2007 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

mám tam motexky..ta ruční pumpička je součástí toho čerpadla (dávala se na modely vybavené čerpadlem Lucas, těleso filtru je taky značky Lucas). Asi bude problém teda někde v té pumpičce...

Autor:  catrr [ 03 lis 2007 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

kontrolní otázka co u nádrže !!!!! netáhne ten vzduch od ní?

Autor:  Milousek [ 03 lis 2007 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

mno, toje docela možné, souviselo by to možná i s tím, že když nalévám naftu z kanistru tak mi jí to plive ven a bublá jako by to nemělo nějakej přefuk vzduchu, tak to musim dělat na nakloněné rovině. To by s tím mohlo souviset ne??

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/