fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

čerpadla pro 1.8D Bosch/Lucas-rozdíly-vyřeší to už konečně?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=13439
Stránka 1 z 2

Autor:  Cossa Alfa Nostra [ 07 lis 2007 11:06 ]
Předmět příspěvku:  čerpadla pro 1.8D Bosch/Lucas-rozdíly-vyřeší to už konečně?

Tak by mě zajímalo, co je vlastně lepší: zada CAV Lucas či Bosch?
Dozvídám se např. na fóru "dieselpower.cz", že Lucas je prý tišší a jde prý "líp odspoda", zase se ale nehodí pro BIObursíkárnu a paliva toho typu. Tak kde je pravda, nakonec?
Taky by mě zajímalo, který čerpadla tak nějak vydrží víc a při kolika zhruba odcházejí a který mají zase ty opravy dražší (asi Bosch?). A který bývají dražší na vrakáčích nebo z repasí?A do třetice: jak poznám, co mám, když to není napsáno v TP, po odklopení kapoty, kam se podívat, kolik cm od kterého rohu a do jaké hloubky? Taky předpokládám, že nějaká záměna typu za dobu životnosti motoru není možná, odejde-li Bosch, shánět zase Bosch atd.? Aditiva jako VIF, Bishop - ovlivní životnost čerpadel o více jak 25%?
Dík za názory a rady.

Autor:  catrr [ 07 lis 2007 13:55 ]
Předmět příspěvku: 

čerpadlo vydrží hodně a hlavně když tam leješ co máš ne ty sračky co tady kolikrát čtu.A to že ted dávaj asi kolem 5 procent tý sračky se nic neděje.Cenově je to tak na stejno něco je dražší něco levnější,Bosch je jednodušší a lepší na opravu.

Autor:  catrr [ 07 lis 2007 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

jo jinak aditiva bych do toho nikdy nedal to vše je ale každého věc,raději tam dám dvě decky oleje.

Autor:  catrr [ 07 lis 2007 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

ted sem na oleje.cz četl že tam maník přidává med a další že to ředí s ředidlem .Chudák čerpadlo

Autor:  Cossa Alfa Nostra [ 07 lis 2007 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

No tak olej pro mě není problém, na plnou nádrž dát dvě decky, stačí tam i minerál 15W-40 API CC (ekvivalent co má Shell X100 Super v bílých flaškách)? Ten už můžu dát jedině do Š120 apod.,ale do motoru raději ne(tam je myslím minim. předepsáno CD-tehdy,když se to vyrábělo).Takhle by to bylo místo aditiva...který je přeci jen drahý.Dík za radu.

Autor:  Pedros [ 07 lis 2007 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

pokud chceš přidávat oleje do paliva tak pokud možno oleje které jsou navrženy pro spalování a ne pro mazání ve 4 taktu. Aditiva 4 taktního oleje když se spálí tak určitě z hlediska emisí nebudou dobré, nehledě k tomu co to při spálení vytvoří za reakci - může to třeba víc karbonovat, vytvářet popel a podobné dobroty. Je fakt že ale 2 deci jsou na nádrži prd.

Autor:  catrr [ 07 lis 2007 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

takže když dáš dvě decky na 50 litrů tak nepoznáš nic ani v karbonování ani na em. a naopak to promastí naftu.Nevím ted když tam přidávaj do nafty těch 5 procent ale na bejvalou naftu to jen prospělo hlavně čerpadlům

Autor:  Pedros [ 07 lis 2007 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

jo, escorty 1.8D chrochtají i na trafo olej nebo palmový (v létě). Akorát teda nevím jak dlouho právě z důvodu karbonování vydrží vstřiky. Mě by to nevydržel Lucas takže neexperimentuju - na Sieře jsem Lucase čerpadlo měnil i kvůli čisté bionaftě od slovnaftu, vzápětí na to uplně rozežraný elektroventil takže už jsem vyléčenej.

Autor:  Cossa Alfa Nostra [ 07 lis 2007 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

No já ještě vyjíždím nepřimíchávané starén zásoby, hlavně OMV, něco Agip, naštěstí.My kanystráci víme své.Ale brzy dojdou...Navíc je letní a přijdou mrazy. Takže "Cattr", myslels rostlinnej olej nebo prostě olej na mazání motoru,nějaký zbytek, část. zoxidovaný a tak?No, na 47L plnou dám 0.19 L toho oleje minerálu a uvidím...Tenhle poměr by neměl uškodit. Nakonec, ruka se mi na to "třepe",byl jsem zvyklej před 12 lety u Warťase (:-))

Autor:  Karel [ 07 lis 2007 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
jo jinak aditiva bych do toho nikdy nedal to vše je ale každého věc,raději tam dám dvě decky oleje.

Catre proc jsi proti aditivum?Ja bych zase bez nej naftu nenalil.Videl jsem rozdelane vstriky z +- stejnym poctem km a ty co jezdily z aditivem(konkretne VIF,driv to dovazela Benzina z Rakous)a rozdil byl vic jak patrnej.Ja tam leju(i do staryho auta)VIF a pokud ho tam nedam, tak to hned poznam na sluchu.Leju ho tam uz od tusim 94 roku a nikdo me nepresvedci ze je to blbost.Ted i test v Autodiesel mi potvrdil ze je dobrej.Ty mas asi odzkousenj ten olej,ale pochybuju ze cisti a odvodnuje naftu.

Autor:  catrr [ 07 lis 2007 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

Karle já to rozdělávám denně až my to leze krkem a nejen vstřiky mohl bych povídat co dělá s elementama naše nafta,teda doted,zatím nevím co udělá ta řepka, nic Vám nevnucuji jen říkám já to tam nikdy nedám.dvě decky oleje s nafotu je lepší jak ten předraženej preparát.Opakuji dej si tam co chceš.

Autor:  catrr [ 07 lis 2007 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

Jen tak bokem Karle slyšel jsi někdy o preparátu na vytěsnění neb obnovu a jiný nesmysli do motorového oleje jak se to propagovalo v šude možně? Taky to bylo testovaný ,ale bohužel jen lákačka na českej národ kteří věří snad všemu ale opak je pravdou.Bohužel i já podlehl a nacpal to do ford fiesta, to co se stalo nebudu ani psát.Takže věř si čemu chceš dej si tam co chceš já tam cpu od převratu co mýt diesla neni na zavření, pokud to čtou mladší ročníky tak za hluboké totality mýt os.auto Lada neb jiné ze západu tak Vás pomalu zastřelili...tak to přimazávám olejem ničím jiným a věř že jsem nikdy nedělal trysky a ty auta co jsem prodal tak čerpadla makaj doted.

Autor:  misumi [ 07 lis 2007 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

Transit 2,5D r.v. 88. 50kw najel na bionaftu 300 000km za 10 let.Pak se muselo čerpadlo od lukase přetěsnit asi 2500kč a jezdí dál.Spotřeba 8,5l průměr.Teď mám toho samého 2,5D ale r.v.99.51,4kw s čerpadlem bosch jezdím na normální naftu spotřeba 9-10l stejné trasy,od spoda línější maximálka o15km menší.U forda mi řekli,že je to kůli nižším splodinam a že to je normální.Inu pokrok nezastavíš

Autor:  Tomat1 [ 07 lis 2007 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

No do té nafty bych lil spíše nějaký olej do dvoutaktů než klasickej motorák, protože olej do dvoutaktů je dělanej na mícháni s palivem, kdežto klasickej motorák se rozpouští hůře v naftě, ale lepší motorák než nic. A když máte motorák zadarmo není co řešit. :-)

Autor:  Wizzy [ 08 lis 2007 08:08 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
...za hluboké totality mýt os.auto Lada neb jiné ze západu...

Auta se nesmělý mýt? (jestli se o Ladě dá mluvit jako o autu) To se počkalo až to bahno opadá, jako v rusku, že jo... Jo a asi si budu muset zopáknout zeměpis, měl jsem za to, že Savjetskyj Sajuz býval odjakživa na východě, nu což, v Rusku je možné všechno :smt017

Autor:  Pedros [ 08 lis 2007 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je cílem pouze zvýšit mazivost nafty tak už se to vyřešilo právě příměsí biopaliva - to má mazivost velmi dobrou a zlepšuje odsířenou naftu. Pokud chceme něco víc jako třeba cetanové číslo pro lepší chod motoru nebo zlepšení filtrovatelnosti v mrazech tak to ničím jiným než aditivem nenahradíme bez šílených laborací z domácí kuchyně které jsou dost sporné (např. na přimazání olej a na filtrovatelnost benzín - ale kdo pak pozná kdy je ta směs vůbec funkční - navíc v naftě při různých teplotách)

Autor:  Cossa Alfa Nostra [ 08 lis 2007 14:05 ]
Předmět příspěvku:  tak M2T nebo 4taktní mot.olej?

No, něco M2T mi taky po Wartburgu zbylo, do Suzuki Bandit to nenalju, tak uvažuju, že to teda spálím s naftou...spíš než ten 15W-40 API CC

Autor:  Karel [ 08 lis 2007 17:59 ]
Předmět příspěvku: 

Catrre ,ja prece rikam, ze kazdy ma sve zkusenost(M2T vers. Vif)A ten test na aditiva byl ve statni zkusebne.A zaplatit 200Kc na 650l si myslim je min, jak dat 13x ,2l M2T,myslim penezne.Pokud de o ty sracky ala Sluck atd. ,ja jsem strojar a pokud mi nekdo tvrdi, ze se chemicky nanese material na zelezo za chodu motoru a tim se zmensi vule, tak mu reknu ,ze je blazen,prinejmensim.Nic spolehlivejsiho jak tepelny navar neexistuje.Mluvim o necem ,co tam vydrzi a neposkodi zbytek motoru.Dela se tak renovace hrideli(vymletych),kdy se autogenem, pres specialni horak, nanasi material na vymletou cast a ta je pak po prebrouseni jako original.Vyjde to x krat levneji, jak nova hridel.Dneska uz existuji i jine postupy,ale vse na bazi tepla.

Autor:  catrr [ 08 lis 2007 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

karle přesně tak.Jo někdo se ptal na auta za totáče,ale ano škoda ,trabant, a jiné.Kdo měl zahraniční třeba mercedes neb Lada 1500 tak STB byli tak nažhavený a VB to je veřejná bezpečnost tak ta nás stavěla i na parkáči natož za jízdy a to byla buzerace.Známej měl dokonce CHevroleta a byl skoro každý týden u Stbáků kde na to vzal odkud to má koho má v zahraničí atd.Co se týče těch sraček svůj důvod mám a když tam mam zimní naftu nemusím tam prát tu blbost jo co se týče oleje do nafty tak pánové naše byla suchá nevím jak ted s tou příměskou.Ale už někdo spatřil rozebrané čerpadlo konkrétně elementy jak jsou vydřené po naší naftě?Apropo natankoval jste někdo třeba v Rakousku? co to udělá s autem?Maj lepší a mastnější naftičku než je naše.

Autor:  Pedros [ 09 lis 2007 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

O tom tu celou dobu mluvíme catrre. Naše nafta je odsířená a tudíž suchá - síra zvyšuje mazivost. Když se odsíří tak je potřeba dodat jiná aditiva která mazivost opět zvýší na výrobcem čerpadel a vstřik. systémů předepsanou úroveň. Ono ovšem česká ČSN je nižší než předepisují výrobci (hlavně třeba Lucas CAV) a proto tam dodáváme VIF my sami když nám ho tam nedá čerpadlář ani rafinerka. Navíc klidně tu naftu vemu levnější a za 0,30 Kč na litr si ji doaditivuju na perfektní úroveň která je srovnatelná nebo lepší než o 3 kačky dražší nafta na jiné pumpě. (nemyslím brát z cisterny v lese). Olej do nafty je sice "mazivostní" řešení ale na úrovni přidávání benzínu aby v mrazu nevločkovala nafta. Když se tato řešení používala do traktorů typu MB 124 avií Fordů Sierra a pod. tak to šlo. Současné přešlechtěné TDCI od forda a PD od VW a pod. už tato archaická řešení moc nemilují a zajisté budou mít delší životnost s kvalitně aditivovanou naftou než když tam picneš olej na mazání (zhorší v mrazu filtrovatelnost alternativně může karbonovat) a benál proti mrznutí (snižuje mazivost až zadírá).

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/