fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 16:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 19:45 
Kdyz to teda shrnu...kdyz se povede sehnat esco TD, ktere ma najeto +- pravych 100tis a bylo servisovano, ujede to pri pravidelnem servisu jeste dalsich 100 aniz by se to nejak moc s*alo? (myslim problemy s kompresi, turbo, cerpadlo a podobne drahe veci..) Nebo to zacne vsechno postupne odchazet? Toho se prave nejvic desim...

Ad. jizdni vlastnosti benzin vs. diesel... je to proste jine, nekomu sedi to, nekomu jine, je zbytecne se o tom hadat. Ja najedu celkem hodne km, to jak diesel jezdi mi celkem vyhovuje, proto bych ho opet chtel, ale u toho forda mam porad tak nejak strach :-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 20:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Já mám osobně radši benzíňáky než diesely. Co se mi líbí je to, že diesel má na volnoběh hezčí zvuk 8) . Otázkou zůstává, jestli je to k něčemu dobré. :lol:

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 20:26 
2 Mrazik: octavka TDi 66kW a TD Escort, to jsou jine motory, to ten VW je fakt drzak a jezdit za 4,5l /100km neni problem. Co se tyce nutnosti razeni, tak rozhodne u benzinu je to nutne casteji, ten diesel ma zatah skoro furt. ale s nicim jinym nez s oktavkou jsem nejel, takze mozna TD esciort se tak nechova: secteno podtrzeno, do TD bych nesel kvuli moznym a velmi drahym opravam. Kdyz jsem shanel esco ja, tak mi v servisu znamy rekl, at jdu do benzinu a pak nebudu mit problem :-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 21:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tak co Hugo,skoro co clovek to nazor(jinej) koukni na tohle http://www.auto.cz/?article=1044 a propocitej to na benzinaka. :P

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 22:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. jezdit za 4.5 problém je, protože já jsem s ní jezdil za 7 litrů. Při mém stylu jsem se u nafťáku uřadil a pokud srovnám obsahy, to je 1.9 TDi a např. 1.8 nebo 2.0 v benzínu, tak benzín je výkonově jinde než 1.6 a tam už je cítit úbytek řazení.
Zátah u TDi je v otáčkách 2.000 - 3.500 ot/min. Předtím nic a potom také nic. Ve 2.000 ot nakopne turbo a po 3.500 začne umírat a ve 4.000 mrtvo. Takže zátah jen v rozmezí 1.500 ot/min ??? Děkuji nechci.
Není nad předjíždění na 3 převodový stupeň od 2.500 ot na tachometru cca 60 Km/h a řadím na 4ku při 5.500 ot a na tachometru 130 Km/h.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 05:34 
mrazik píše:
M. jezdit za 4.5 problém je, protože já jsem s ní jezdil za 7 litrů. Při mém stylu jsem se u nafťáku uřadil a pokud srovnám obsahy, to je 1.9 TDi a např. 1.8 nebo 2.0 v benzínu, tak benzín je výkonově jinde než 1.6 a tam už je cítit úbytek řazení.
Zátah u TDi je v otáčkách 2.000 - 3.500 ot/min. Předtím nic a potom také nic. Ve 2.000 ot nakopne turbo a po 3.500 začne umírat a ve 4.000 mrtvo. Takže zátah jen v rozmezí 1.500 ot/min ??? Děkuji nechci.
Není nad předjíždění na 3 převodový stupeň od 2.500 ot na tachometru cca 60 Km/h a řadím na 4ku při 5.500 ot a na tachometru 130 Km/h.
no presne tak, proste benzin je troska sportovejsi,


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 08:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Lubak píše:
No chápu že zastánců nafty je tu rozhodně hodně ale já osobně bych do nafty neše zkušeností pár mám a ne rozhodně těch nejlepších, ale je to otázka vkusu, a jeslti mi chce někdo namluvit že diesel má lepší jízdní vlastnosti tak možná tak když srovnáte TDI 1,9 s Escem 1,6 ale to je přeci rozdílnej motor uplně to je nesrovnatelné.


Jenom si trochu rejpnu, porovnej si nejnovejsi motory co se davaji do Focusu2 - 1,6 benzin a 1,6 diesel a budes prekvapenej jak jsou ty vykony stejny a jak ma ropak vetsi kroutak :o)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 08:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
mrazik píše:
M. jezdit za 4.5 problém je, protože já jsem s ní jezdil za 7 litrů. Při mém stylu jsem se u nafťáku uřadil a pokud srovnám obsahy, to je 1.9 TDi a např. 1.8 nebo 2.0 v benzínu, tak benzín je výkonově jinde než 1.6 a tam už je cítit úbytek řazení.
Zátah u TDi je v otáčkách 2.000 - 3.500 ot/min. Předtím nic a potom také nic. Ve 2.000 ot nakopne turbo a po 3.500 začne umírat a ve 4.000 mrtvo. Takže zátah jen v rozmezí 1.500 ot/min ??? Děkuji nechci.
Není nad předjíždění na 3 převodový stupeň od 2.500 ot na tachometru cca 60 Km/h a řadím na 4ku při 5.500 ot a na tachometru 130 Km/h.


Mrazi, nevim v cem jsi jel, v jakym ropaku, ale dnesni ropaci tahaj uz od 1300-1500 ot s VNT17kou turbem

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 09:05 
2 mrazik: no presne tak, v benzinu v 60km/h musis dat trojku, u diesela tahne uz i ctyrka. On i ten benzin pri 2500 ot/min neni jeste nic moc, to je jako tdi u 1500. Ja s tebou nepolemizuji o rozsahu otacek, ale je treba ty otacky posuzovat kdyztak relativne. diesel min pouzitelne otacky 1500, max 3000 (podle me spis 3500), vydel si, to a dostanes 2 - 2,33. Tj. na jeden kvalt zvysis rychlost 2 -2,33 krat. A ted si spocitej benzin, vyjde ti to podobne (2000-2500 x 5000-5500 ot/min). A jak uz jsem psal, diesel ma tezsi staly prevod, takze on nepotrebuje jit tolik do otacek.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 09:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Ace posuzuje se tu Octavi TDi 66kw. Motory 1.6 TDCi 80kw jsou bomba a musí to jezdit sakra dobře, jenže znáš mě, je to stále nafta :D .
Ace mě auto taky jede už od 1500 ot/min, ale jak ? To samé je u nafty, kde prostě 1300 ot/min je mrtvo a motor se probírá až v nějakých 1600 ot/min - otestováno na nejnovějším 2.0 TDi 16V PD a v 1800 ot to táhlo plně. Takže o zátahu v 1300 ot si můžeme nechat jen zdát.
M. teorie je teorie a praxe je praxe. Jak jsem psal, TDi 66kw je pro mě s Escortem vyrovnaný soupeř a navrh získávám rtozsahem otáček, který logicky přispěje k tomu, že nemusím tolik řadit a tím záskávám i čas. Ale záleží na okolnostech a hlavně na řidiči.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 09:46 
2 mrazik: Ale vzdyt jsem Ti vysvetloval, ze ten rozsah otacek je treba brat relativne a tam benzin a diesel vyjde zhruba nastejno... benzin je samozrejme sportovnejsi, ale vsimni si jedne veci... pokud se testuje pruznost motoru - napr. zrychleni na IV 60-100km/h nebo V 80-120km/h, bude mit diesel lepsi vysledky nez benzin se stejnym vykonem. a benzin ten diesel muze dohnat tak, ze podradis. duvod je ten, 66kW u benzinu je nekde pri 5500 ot./min (nepamatuju si to presne), kdezto dieselu staci k tomu vykonu jen 4000 ot/min.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 09:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. toho jsem si vědom a psal jsem o to na začátku, že nelze srovnávat zrychlení na stejnou zařazenou rychlost, to je nesmysl. V benzínu podřadím, prostě má takovou charakteristiku - nafta podřadit nemusí, ale zase musí dříve přeřadit. Nafta má jinou charakteristiku, s každým se musí jezdit jinak.
Jinak já naftu nehaním, jezdí to s ní dobře, malá spotřeba, ale na můj styl to není to pravé. Ale co já vím, třeba za pár let budu jezdit s autem na naftu a budu tvrdým zastáncem nafty.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 10:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
M. píše:
2 mrazik: no presne tak, v benzinu v 60km/h musis dat trojku, u diesela tahne uz i ctyrka.


no ja teda nevim, ale pri 60 mi uz bez problemu taha i petka a to tak, ze dobre.

Jen se zeptam, k cemu je naftam jejich kroutak treba 400Nm, kdyz jim se svejma 190 Nm v pohode ujedu? :twisted:

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 10:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Abych rekl pravdu, posledni dobou zvazuju, zdali kdybych kupoval auto koupit benzin ci naftu (spise zacim uvazovat o benzinu,a le asi proto, ze bych se zase jednou rad svezl benzinem - je ot zmena) i kdyz nafta mi prirostla k telu,a le mam obavy jak to pude dal s cenou

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 10:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
jr píše:
M. píše:
2 mrazik: no presne tak, v benzinu v 60km/h musis dat trojku, u diesela tahne uz i ctyrka.


no ja teda nevim, ale pri 60 mi uz bez problemu taha i petka a to tak, ze dobre.

Jen se zeptam, k cemu je naftam jejich kroutak treba 400Nm, kdyz jim se svejma 190 Nm v pohode ujedu? :twisted:

Ze kdyz pojedu nalozenej (proto mam kombajna) tak pak mi neujedes - kdyz pojedeme oba nalozeny (a o kopcich se vubec nebavim) ja kdyz to nalozim (ale nemyslim tim nakup z obchodaku), tak kolikrat ani neni znat, ze bych byl nalozenej

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Naposledy upravil ACEMajky dne 13 led 2005 16:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 10:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
ACE: trochu sem te nepobral ..... nechces mi tvrdit, ze nam to jede stejne? :o

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 10:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Hugo píše:
Kdyz to teda shrnu...kdyz se povede sehnat esco TD, ktere ma najeto +- pravych 100tis a bylo servisovano, ujede to pri pravidelnem servisu jeste dalsich 100 aniz by se to nejak moc s*alo? (myslim problemy s kompresi, turbo, cerpadlo a podobne drahe veci..) Nebo to zacne vsechno postupne odchazet? Toho se prave nejvic desim...

Ad. jizdni vlastnosti benzin vs. diesel... je to proste jine, nekomu sedi to, nekomu jine, je zbytecne se o tom hadat. Ja najedu celkem hodne km, to jak diesel jezdi mi celkem vyhovuje, proto bych ho opet chtel, ale u toho forda mam porad tak nejak strach :-)


Myslím že jsi to zhrnul správně, .......... jen takové auto najít. Navíc malá pravděpodobnost že se něco vys.... je u každého auta.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 11:08 
2 jr. Jestli mas kroutak 190Nm a chtel bys zavodit s dieselem 400Nm, tak mu chvili budes koukat na kufr a pak uz ani to ne... :D
Ale mas pravdu, ze diesel musi mit vyssi kroutak nez benzin, aby mu stacil. A je to proto, ze pracuje v nizsich otackach, a proto ma tezsi prevody. Nekde jsem videl, zrychleni 0-100km/h je priblizne stejne u Esco 1,6 a 1,8TD. Podivej se, jake maji tocaky a to jsou priblizne ty proporce, kdy se zrychleni vyrovnava.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 11:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 19:37
Příspěvky: 229
Bydliště: Praha
2 M.
aha, takze o tom to je? objem je mi na hovno, vykon je mi na hovno a zalezi na kroutaku? Klidne ujedu 1,8TD s kroutakem 400NM s 1,6 co ma kroutak 130 NM...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2005 11:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
M. píše:
2 jr. Jestli mas kroutak 190Nm a chtel bys zavodit s dieselem 400Nm, tak mu chvili budes koukat na kufr a pak uz ani to ne... :D


Tak si vezmeme par faktu. Fabia RS (r.v. 2003) v zakladu 130ps/310Nm zrychleni 0-100 za 9,8s - ty vole to je hrozny
Escort RS2000 (r.v. 1991) v zakladu 150ps/190Nm zrychleni 0-100 8,3s!!!

Fabka, ktera se mnou drzi krok je chipnuta na 165ps a 380Nn (kdo zna Johanika, tak vi o cem mluvim).

Rad bych podotknul, ze mezi tema autama je vic jak 10let rozdil. Kdybych porovnaval dneska FoFo RS a Fabia RS, tak to je uz uplne jasny :lol:

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz