fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
turbo-diesel http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1355 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Návštěvník [ 10 led 2005 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | turbo-diesel |
Uvazuji o nakupu escortu, libil by se mi turbo-diesel, ale to co jsem si o nem precetl me tedy 2x nenadchlo ( Je ten motor opravdu tak tragicky jak se vsude pise? Opravdu to neujede ani 200tis km, aniz by se na tom neco pos*alo? Opravdu to v zime tak blbe startuje? |
Autor: | Homer [ 11 led 2005 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám Esco TD a se startem nemám problém. Ani když je pod nulou, a že by ten motor byt tak hroznej bych neřekl. Když to srovnám s tátovou Astrou TD r.v. 97 tak jsou zhruba stejný. Dokonce bych řekl, že Ford je pružnější a jde od trochu nižších otáček (táta letitej servisman osobáků sdílí můj názor). Nesmíš věřit všemu co řeknou nebo napíšou ti, kteří to auto nemají, nebo to srovnávají s autem jiné kategorie. |
Autor: | Karel [ 11 led 2005 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Souhlasim! A hlavne nedej na nazory, ze se nafta nevyplati.Mozna u novych aut,ale i to je problematicke,protoze se naftove motory dost slevnuji.Ja mam diesla uz 8 let a do benzinu bych nesel!Pokud chces jezdit za 6-7 l normalne ,tedy tomu i slapat na krk ,tak ber diesla.Pokud chces honit koniky tak benzin. |
Autor: | Návštěvník [ 11 led 2005 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
No kone zrovna honit nepotrebuju, potrebuju jezdit rozumne rychle s rozumnou spotrebou. Ted mam peugeotiho diesla 1.9D, ma to najeto 180tis, motor v dobre kondici, (mraz, nemraz jede a startuje to paradne se spotrebou 5-5.5l, pravda v ramci svych 47 kW . Ale po tom co jsem si precetl nevim, jestli je toho schopen i ford... Muze mi zde nejaky majitel napsat, ze ma najeto tolik a tolik a TD motor mu funguje uplne v pohode? |
Autor: | Karel [ 11 led 2005 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja mam najeto podle tacho.140k asi (je to dovoz takze kdovi kolik)Slapu tomu na krk dost (protoze jen 51kw)Jezdim tak 130 mimo dediny ,tedy dost ,ikdys samozrejme ze ne porad.Vsim jsem si ze rozdil ve spotrebe neni vetsi jak 0,5l kdys jezdim na spotrebu.Takze zadne krajinkareni.Co ma velkej vliv tak kvalitni nafta(Shelll jsem zkousel)Pokud se rozhodnes pro Escortika tak ber jedine s intercolerem,51-66kW je dost rozdil.Pokud koupis dobrej motor a budes se on starat, tak podle me neprohloupis.Ty starty jsou sice horsi,ale vse zavisi na kondici motoru a hlavne serizeni.O motoru se da kecat dlouho(a nejen o nem) ale to je spis na ICQ. |
Autor: | Návštěvník [ 11 led 2005 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja bych tedy TD nedoporucil. Verim, ze vy, co tu pisete,, treba problemy nemate, ale poruchovost dieselu u Forda je fakt dost drasticka. Znamy rika, ze jediny diesel, ktery za neco stoji, je VW. Navic i spotreba u fordackejch dieselu neni zadnej zazrak. Fakt si to rozmysli. |
Autor: | JanRypal [ 11 led 2005 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sice tomu co má escort pod kapotou zatím tak moc nerozumím (přísahám že to ve volném čase pilně to studuju), takže se zatím orientuju podle tohoto: Nový diesel stojí o pár desítek tisíc víc než benzíňák a nafta z Bushovy ropy už taky dávno není levnější než benzín. Myslím že momentálně je tam rozdíl asi dvacet halířů. Podle mě bysme měli naftu nechat autobusákům, tirákům a vláčkům motoráčkům a sami bysme měli jezdit na voňavý benzínek. Nebo na vodík, ale to by si musel ještě chvíli počkat. |
Autor: | Karel [ 11 led 2005 20:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
A jsme u toho!Jedna pani povidala. A co vlastni zkusenost?Ja najezdim tak 10-12k rocne,u Tdi je ale vetsi pojistka a muj Escortik mi staci.Staci precist par for kde pisou borci za kolik jezdi a pocitat. Hugo:Pokud mas lacinejsi naftu a chses ropaka, tak si ujasni jaky auto potrebujes (na co, jak velky,kufr,obsah atd)napis do vice for na ruzny auta a zeptej se .Je dost ochotnejch borcu co ti klidne odpovi.Samozrejme si vse musis roztridit a pak se rozhodnout.Ja jezdil v starym Micaku 1,8TD,coz bylo velky auto a presto jsem sel do daleko mensiho.A za dva roky jsem si zvykl.Je nas tu dost ropaku tak snad se ozvou i dalsi se svyma zkusenostma. |
Autor: | Návštěvník [ 11 led 2005 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. píše: Ja bych tedy TD nedoporucil. Verim, ze vy, co tu pisete,, treba problemy nemate, ale poruchovost dieselu u Forda je fakt dost drasticka. Znamy rika, ze jediny diesel, ktery za neco stoji, je VW. Navic i spotreba u fordackejch dieselu neni zadnej zazrak. Fakt si to rozmysli.
VW jsou sice diesely dobre, lec ne jedine... BMW, Mercedes, PSA(Peugeot, Citroen...) jsou jiste na srovnatelne urovni... No a s tim fordem si to prave rozmyslim... ale nejak se mi nechce verit, ze to je az takova tragedie, kdyz se to jeste ted montuje do focusa jako TDDi... |
Autor: | Návštěvník [ 11 led 2005 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měl jsem na mysli ojeté diesely. dnes už i ford má velmi slušné, ale to je něco jiného než TD z Escorta. |
Autor: | herma [ 11 led 2005 23:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslím že to až tak moc vážní s TD u Escorta není. Taky sem se obával co udělají teploty pod nulou s autem. A hlavně se startováním.Zatím mohu potvrdit že do deseti stupňů pod nulou nemám problém.Preventivně dvakrát nažhavit a motor naskočil vždy. Ale je pravdou jak už tu Karel říkal, základ je starat se o něj a pořádně jej seřídit. A spotřeba je dle mě dostatečně solidní.těch +- 6l je tedy alespoň pro mě dostačující. |
Autor: | Návštěvník [ 12 led 2005 00:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
herma píše: myslím že to až tak moc vážní s TD u Escorta není. Taky sem se obával co udělají teploty pod nulou s autem. A hlavně se startováním.Zatím mohu potvrdit že do deseti stupňů pod nulou nemám problém.Preventivně dvakrát nažhavit a motor naskočil vždy.
Ale je pravdou jak už tu Karel říkal, základ je starat se o něj a pořádně jej seřídit. A spotřeba je dle mě dostatečně solidní.těch +- 6l je tedy alespoň pro mě dostačující. Kolik mate najeto? |
Autor: | mrazik [ 12 led 2005 00:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi takhle - naftový motor TD od Forda je náchylnější na poruchy než benzínový. Naftový je náchylnější na kvalitní péči a hlavně sehnat slušný životaschopný kus je docela problém. Drtivá většina má najeto mnoho kilometrů, z toho plyne větší opotřebení, ztráta komprese, atd. Větší držáky jsou od VW, Peugeotu. |
Autor: | Standa [ 12 led 2005 07:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přestože jsem vyznavač benzínu myslím že fordův starý TD žádná tragedie není. Chce to jen trefit na slušné a pravidelně servisované auto. Kolega má 2 roky TD Esco z 98, které mělo v době koupě 98t km a naprosto bez problému. V zimě 2x žhavit, ale startuje super i v mrazech. |
Autor: | Návštěvník [ 12 led 2005 08:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Souhlasim s mrazikem, ja nerikam, ze vsechny jsou spatne, ale poruchovost je vysoka - jinymi slovy - pravdepodobnost, ze si koupis zrovna dobrej kus, neni moc vysoka v porovnani treba s VW. A nedej na puvodniho majitele, kazdy, kdo prodava, sve zbozi chvali. A ty prednosti oproti benzinu nejsou zas nijak zazracne, spotreba o litr mensi nez s benzinakem (s 1,6i se v pohode jezdi za 7l). Jedine, ze to chces kvuli jizdnim vlastnostem (vysoky tocivy moment, pruznost), to pak chapu. |
Autor: | herma [ 12 led 2005 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hugo píše: Kolik mate najeto?
podle tachometru 130tis. Ale předpokládám že tak o dvacet víc. |
Autor: | mrazik [ 12 led 2005 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. koupit si naftu kvůli jízdním vlastnostem - vysoký kroutící moment a pružnost ? Kroutící moment možná, ale to prakticky mnoho neznamená, protože použitelnost pouze v úzkém rozmezí otáček. Pokud jízdní vlastnosti, pak jedině benzín. |
Autor: | Návštěvník [ 12 led 2005 14:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
2 Mrazik: To je pravda, ze otacky maji uzsi rozsah, ale zase je rachlejsi prevodovka, takze ta ten rozsah eliminuje. Nejel jsem nikdy s dieselem od forda, ale diesel v oktavce jede at tam mas 1200 nebo 3000 ot./min. |
Autor: | mrazik [ 12 led 2005 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. Jezdil jsem v obou, jak v OCtavii 1.9 Tdi 66kw a teď v Escortu 1.6 16V. Ve 1200 ot/min v Octavii se nic neděje, můžeš hodit cihlu na plyn a nic, protože turbo zabírá ve 2.000 ot/min. Takže z toho plyne únava ruky od neustálého řazení. U natáčecích lopatek turba zabírá u 1800 ot/min. Vytáčet naftu nad 3500 ot/min nemá moc smysl. Takže použitelný rozsah je 1500 ot/min. U Escorta je použitelnost od 3.000 - 5.500 ot/min, to je 2.5000 ot/min. Neporovnávej zrychlení při stejné rychlosti, jsou to naprosto odlišné motory s naprosto odlišnou charakteristikou. OCtavie TDi 66kW je rovnocenný soupeř pro Escorta 1.6 16V a záleží jen na řidiči. |
Autor: | Lubak [ 12 led 2005 18:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
No chápu že zastánců nafty je tu rozhodně hodně ale já osobně bych do nafty neše zkušeností pár mám a ne rozhodně těch nejlepších, ale je to otázka vkusu, a jeslti mi chce někdo namluvit že diesel má lepší jízdní vlastnosti tak možná tak když srovnáte TDI 1,9 s Escem 1,6 ale to je přeci rozdílnej motor uplně to je nesrovnatelné. |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |