fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

naftak co jsem nezazil...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=13756
Stránka 1 z 2

Autor:  Mikulda [ 22 lis 2007 06:12 ]
Předmět příspěvku:  naftak co jsem nezazil...

zdarec chlapi..jsem odkojenej sierama v nafte a tento rok jsem si koupil mk5 18d.nechutne linej motor...znamej mi dal mk4 taky 18d a neveril jsem jak to lita...prisaham ze neke kluci,ten motor bere od spoda a chova se vykonem jako benzin..nikdy jsem nemel tak suprovej motor az na......jak zacali chladny rana tak jsem nenatocil...koupil jsem brisk zhavicky za 1250 a nic..chytne jen na roztahnuti a to po nekolika metrech..nebo kdyz je teplej motor.dalsi vec co jsem se vsiml je,ze chrasti obcas jako tranzit kdyz ho krmim ale kdyz ho podrzim zmlkne a vypali do predu a tise..nezda se mi ze to budou tlaky..napadlo me jestli to nejsou vstriky...ten start a to chrasteni a cerne huli...mate nekdo zkusenost?diky :wink:

Autor:  Wizzy [ 22 lis 2007 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

Já o naftě teda toho moc nevím, ale co tu tak čtu, tak mi to připadá jako blbě seřízený předvstřik. Co si tak vybavuju, tak tu někdo psal, že se to dá seřídit buď tak, že to dobře jede, nebo dobře startuje - a hledá se optimum mezi tím. Ale místní diesel-power-masters to uvedou na pravou míru.

Autor:  ACEMajky [ 22 lis 2007 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, to jsem asi kdysi psal ja, da se to sestelovat tak (aspon na mym bosch cerpadlo - mechanika) ze to dobre startuje, ale nejede, nebo se to prenastavi a pak to je takovy ostrejsi zvuk, ale blbe startuje - poznam to podle sluchu - dost sem si s tim kdysi hral


jak vypadali ty stary zhavky - nebyli upaleny? - to by znamenalo spatny vstriky

Autor:  Tomat1 [ 22 lis 2007 12:35 ]
Předmět příspěvku: 

jj zkus si ubrad na předvstřiku a mělo by to chytat lépe

Autor:  Mikulda [ 22 lis 2007 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

kluci diky za odpovedi...jak se ubira na cerpadle?zhavicky byly ok..vsiml jsem si ze na cerpadle u mk4 je to jiny nez u mk5.oba jsou 18d ale mk4 ma jinou konstrukci a navic ma neco jako turbo....vede hadica od bagu na vyfuku k cerpadlu...nechapu..predchudce turba?nebo hybrid turba?lol...........ja to cerpadlo prenastavim ale nevim jak....prece jenom to neni jako u rozdelovace benzinaka...diky za ochotu..

Autor:  Walker [ 22 lis 2007 23:08 ]
Předmět příspěvku: 

To co nazýváš turbem nebo nějakým hybridem turba s hadicí bude nejspíš jen EGR ventil na recirkulaci spalin....a ty rozdílný tvary čerpadel budou nejspíš tím, že jedno bude Bosch (tipuju to mk IV) a druhý Lucas....než bych se pustil do štelování čerpadla, tak nejdřív bych ten motor trošku prošel, zda to nedělá něco jinýho, zad např. startér točí správnejma otáčkama pro nastartování atd...a pokud kovově klepe jen jeden válec a ne celkově celej motor, tak v čerpadle bych chybu nehledal ale ve vstřiku toho klepajícího válce....prostě si to tady pročti a pak teprve s rozvahou ber klíče do ruky...rozladit čerpadlo nedá tak velkej problém, jako ho jentak doma v garáži zase seřídit....

Autor:  catrr [ 23 lis 2007 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

Walker má pravdu pánové.... čerpadlo nikdy nikdo neseřídí podle sluchu jak to tu píšete je to velká blbost,kdo do toho dělá dá mne za pravdu.Vstřikovací čerpadlo je slořitý mechanizmus který se seřizule na stolici a na motoru pak podle budíku doseřizuje na jemno.Kdo myslí že to seřídil dobře neberu mu to ale opak je pravdou.

Autor:  Tomat1 [ 23 lis 2007 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
Walker má pravdu pánové.... čerpadlo nikdy nikdo neseřídí podle sluchu jak to tu píšete je to velká blbost,kdo do toho dělá dá mne za pravdu.Vstřikovací čerpadlo je slořitý mechanizmus který se seřizule na stolici a na motoru pak podle budíku doseřizuje na jemno.Kdo myslí že to seřídil dobře neberu mu to ale opak je pravdou.
?????. Mikulda píše že když mu šlape na krk tak to chrastí, čili klepe to je jasnej příznak velkého předvstřiku ne? Aspoň u mě se to tak projevovalo. Když jsem ladil předvstřik po výměně rozvodů PODLE UCHA, tak když jsem měl velkej předvstřik to docela černě hulilo ovšem nebylo to jako když přiložíš do kamen. Na čepadle jsou 3 šrouby, ty povolíš a když chceš ubrat cukneš s těmi šrouby směrem k napínací kladce. Čerpadlo jsem nastavoval podle sluchu alespoň 5 krát, je fakt, že jsem stim autem najezdil 200km než jsem to nastavil podle představ a pár raních startů mě taky pomohlo v nastavování, ale nastavit to jde bez budíků a hlavně nemusíš platit nekřesťanský prachy v servise. Navíc jsem čerpadlo ladil i u kámoše, kterýmu nastavovali čerpadlo podle budíku v servisu a při teplotách kolem 0 nenastartoval i s novými svíčkami. Stačilo jen trochu ubrat.

Autor:  catrr [ 24 lis 2007 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tomat 1 to je tvá věc ,ono se Ti to neukáže hned ale časem hádat se nehodlám .Jinak za doštelování se neplatí nekřestanské peníze.

Autor:  Tomat1 [ 24 lis 2007 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

No jde o to, co považuješ za Nekřesťanské peníze.

Autor:  catrr [ 25 lis 2007 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

asi takto neznám cenovou politiku ostatních servisů, ale u mne 300=500 Kč

Autor:  Tomat1 [ 25 lis 2007 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

Hm slušnej vejvar za pootočení čerpadlem. :-)

Autor:  Návštěvník [ 25 lis 2007 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

Tomat1 píše:
Hm slušnej vejvar za pootočení čerpadlem. :-)
No ono taky nez se k tomu dostanes musis pod auto a sundat ten kryt,a pak to zase zadeklovat za to bude s tech 500kc tak 450. 8)

Autor:  Walker [ 25 lis 2007 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to nepřijde jako moc peněz....když do toho započteš náklady na dílnu, daň a náklady na vercajk, tak na catrra i možná něco zbyde..... :-D ....a na motoru i palivu se to vrátí za chvilku...

Autor:  macomen [ 25 lis 2007 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

myslím že v každém případě zkontrolovat trysky a předvstřik holt je zima a na tu jsou uhláky alergičtí,jo 5tikilo za předstih není tak moc když vezmu v potaz že pak klidně přijdu nastartuju a jedu dělal jsem auta dlouho a sám protože na to nemám věci se do toho nepustím pravidlo je že strávíte milion času a stejně jsi nejste jistí jak to má být a ti co to zařízení mají těm to trvá chvíli a musí si na diagnostiku vydělat.

Autor:  Tomat1 [ 26 lis 2007 00:56 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, ale naftovej Escort je něco jako traktor a jezdit s nim na diagnostiku mi připadá, jako jezdit tam se zetorem. U novějších aut to už bez diagnostiky ani nejde.

Autor:  catrr [ 26 lis 2007 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

pod auto nemusíš auto se zvedá tam nemusíš ležet a je to otázka 3 4 minut :D

Autor:  macomen [ 26 lis 2007 22:15 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostikou jsem myslel každý byť sebejednodušší přístroj který musí každý kdo chce dělat motory čerpadla atd.koupit a díky němu hledat (diagnostikovat) závadu a ten motor zase takovej traktor není když stačí trošku posunout a jsou problémy Ať si každý dělá jak umí jen ať se po pár měsících nediví. Není to lobby za servisy ale už sem pár takových "seřízených a opravených motorů viděl" V každém případě žhavičky,trysky tlak a rozprach,předvstřik pak teprve hledat vědu.

Autor:  catrr [ 27 lis 2007 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

macomen víš co je nejhorší? že si myslí že maj pravdu oni , ale ty důsledky co vzniknou časem jen že je jsou machři a seřídí to podle sluchu tak na to nedbaj tady je těžké dát pěti bábu za seřízení ale za x km dá třeba šest taláčů za opravu která se stala důsledkem špatně seřízeného předvstřiku.Neuvědomují si že jsou tam ohromné protitlaky na kl.hřídel .

Autor:  macomen [ 27 lis 2007 14:26 ]
Předmět příspěvku: 

No tahle diskuze je už o něčem jiném uzavřel bych to asi takto ať se každý chová ke svému majetku jak chce a na kolik má peněz . Je to o tom že u diesela s tím pootočit jde tak to každý skouší a té radosti když to jede!!! :D :-D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/