fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Teorie startu dieselu http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=14369 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | nat [ 27 pro 2007 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | Teorie startu dieselu |
možná je to blbost, zatím se mi nejvíc osvědčuje nažhavit jen jedenkrát. začít startovat po zhasnutí kontrolky. hodně zvolna přidávat plynovým pedálem. naučit se, v jaké poloze pedálu to chytne. úvaha: změnou polohy pedálu se mění množství vstřikované=rozprašované nafty. v určité poloze pedálu (tu může mít každé auto podle seřízení jinak) je rozptýlení v komůrce ideální a V TU CHVÍLI to čapne! určitě to nepomůže v případě, že nejsou v oukeji žhavicí svíce. taky na přisávaný vzduch tohle asi není správná rada. koho z vás ty starty zlobí a nevíte kudy kam, zkuste to! nic to nestojí a třeba to pomůže. kdo měl víc aut, dá mi za pravdu, že každý auto chce svůj styl startu. jak se na to jednou přijde, většinou je vyhráno. a nehraje roli pohon, typ, značka, prostě každý chce svoje - pane mopadži |
Autor: | Marpie [ 28 pro 2007 22:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak já mám vyzkoušeno že mi to nejlépe chytá když vůbec plyn nepřidávám. A žhavím jednou a čekám na cvaknutí relé. Výše uvedené platí v případě že zrovna nemám v prd.li všechny žhavičky jako tomu bylo nyní. To jsem zkoušel žhavit snad desetkrát a stejně to nepomáhalo. |
Autor: | dj.DEKL [ 28 pro 2007 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drakouše startuju tak 10sec po zhasnutí kontrolky a bez plynu... někdy nastartuje skoro hned, jindy se mu vůbec nechce |
Autor: | Jindras [ 29 pro 2007 00:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já nejdříve roztočím motor,potom když to začíná podle mrazu blafat,když je víc pod nulou tak to déle to trvá a pak hýbu s pedálem plynu a chytne to,ale tohle podle mě správnej start není a žhaviče jsou O.k. |
Autor: | Michal Ševeček [ 29 pro 2007 13:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nazdar kluci já teda nevím asi bych startoval až to relé cvakne protože tím cvaknutím se vypnou žhaviče. právě se s tím drbu a včera sem to zjistil |
Autor: | Homer [ 29 pro 2007 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Startuju jako většina tady. Počkám až rozepne relé žhvení a pak bez plynu startuju. Chytne to na převalení, ale musí bejt v cajku baterka, svíčky, startér a všechny kontakty. |
Autor: | pisty [ 29 pro 2007 14:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
já když přijdu ráno k autíku, nechám párkrát (čtyřikrát) otočit motor hned, bez žhavení, pak nechám nažhavit do cvaknutí a pak až startuju (aby byl menší odběr)- chytne to na druhý otočení... Kdežto když "neodtočim" na začátku, trvá to mnohem dýl - důvodů může být víc - možná mi padá nafta, baterka potřebuje "oživit", motor se tím "natočení" rozhýbe.... |
Autor: | maspe [ 30 pro 2007 20:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
špatné startování v mém případě bylo na vině posunuté čerpadlo, a špatný svíce. Postup se nejvíce osvědčil ten co píše nat. |
Autor: | Jindras [ 31 pro 2007 00:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já opravdu nevím jak je správný start u Ford escort 1.8D,ale to musí startovat jako kterýkoliv jiný diesel,ale u mě když by třeba padala nafta tak kde,netěsností u palivového čerpadla-hadice,jak už jsem psal,nebo čím?.Servis mi žekl,že dobře startujícího Escorta neviděli,píše někdo o kontaktech-jaké?Žhaviče mi kontrolovali a jsou O.K-řekli,že může být přicpaný vstřik nebo tlaky atd,aniž by to měřili... |
Autor: | Karel [ 25 led 2008 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja bych taky prispel trochu o te teorii startu.Kdys mrzlo -10(asi)tak jsem musel dlouho tocit(10-12 otacek starteru) nez to chytlo.Nepomohlo ani zhaveni na 2x.Pak jsem zkusil zatocit starterem,4 x to zamrci a pak jednou nazhavit a ejhle,startuje to na brnknuti.A nafta mi pritom nepada.Pumpu jsem promackl asi dvakrat a byla tvrda.Jsou dve moznosti.Bud to pres noc odtece pres prepad,tedy neni natlakovany cerpadlo(hadice k tryskam),nebo to pousti trysky.To protoceni podle me dotlakuje system a ten pak blafne po nazhaveni nadrc.Kdys se startuje hned ,tak se zhavice ochladi a nez se to natlakuje, pak neni teplo v komurkach.Co rikate. |
Autor: | nat [ 25 led 2008 15:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
přiznám se, že jsem teorii Karla nikdy nevyzkoušel, i když tu byla už vícekrát zmiňovaná. Sice spíš v souvislosti, že se motor protočí a rozhýbe. Jestlipak ještě letos bude -10°C, abysme to zkusili..??? |
Autor: | Karel [ 25 led 2008 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
No muj problem je ten,ze mi to takhle blbne i ted ,co je kolem 0. |
Autor: | macomen [ 25 led 2008 18:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
No nevím ale přidám se ke Karlovi ten start je divnej u mě s tím rozdílem že mě pumpička nikdy neztvrdne buhvíproč,ale chystám se vyměnit všechny palivovky a uvidíme ty originál spojky jsou už jak beton. Jo a ještě ůplně mimo mísu to sem ještě neviděl takovou cenu http://www.aukro.cz/item298600771_ramen ... orion.html |
Autor: | Tomas20 [ 25 led 2008 20:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me chyta celkem v pohode. V zime zhavim 2x a cekam az zhasnou kontrolky a cvakne rele ale nekdy staci zhavit jen jednou a v teplych obdobich staci zhavit jen jednou. Chytne vzdy v pohode. Jeste jsem nemel problem nastartovat. Je teda pravda ze mam od leta nove zhavicky. |
Autor: | Floki [ 26 led 2008 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | rameno adler |
macomen píše: No nevím ale přidám se ke Karlovi ten start je divnej u mě s tím rozdílem že mě pumpička nikdy neztvrdne buhvíproč,ale chystám se vyměnit všechny palivovky a uvidíme ty originál spojky jsou už jak beton. Jo a ještě ůplně mimo mísu to sem ještě neviděl takovou cenu http://www.aukro.cz/item298600771_ramen ... orion.html
Taky jsem se na to díval,ale bojím se aby ty silentbloky něco vydržely. čekám jestli to někdo koupí a poreferuje,mam všechny silentbloky v prdely a tohle by se vyplatilo. Našel jsem adresu výrobce www.adler-auto.pl není to podle mě německý výrobce jak tam prodejce říká. |
Autor: | vita-repa [ 02 úno 2008 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | Fiesta |
Já teda mám odzkoušeno že nejlíp "čapne" ,když ji nechám jednou nažhavit jen než zhasne kontrolka a po druhý až do cvaknutí relé. Ještě párkrát šlápnu na plyn ,ale při samotném startu už ne. Chytá dost dobře cca 1-3s podle teploty. Jo ,ale mám 680A/72Ah baterii. |
Autor: | moto [ 02 úno 2008 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Až na to"párkrát šlapnu na plyn" je to v poriadku. Ono to totiž nemá karburátor s axceleračnou pumpičkou. Uvidíš že to chytí aj bez toho šlapania. |
Autor: | Floki [ 03 úno 2008 02:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta |
vita-repa píše: Já teda mám odzkoušeno že nejlíp "čapne" ,když ji nechám jednou nažhavit jen než zhasne kontrolka a po druhý až do cvaknutí relé.
Ještě párkrát šlápnu na plyn ,ale při samotném startu už ne. Chytá dost dobře cca 1-3s podle teploty. Jo ,ale mám 680A/72Ah baterii. Taky mám v escu 72ah baterku a 2x žhavím a chytlo to pěkně i v -15 a vždycky napoprvy. Nevím proč každej říká že diesly od forda jsou v zimě naprd,bud mám štěstí na dobrej motor,což si myslím nehrozí,protože není v top stavu,ale je to spíš údržbou,správny žhavičky,čisty kontakty atd... Než jsem vyměnil žhavičky a začal se v tom vrtat tak to v zimě skoro nechytlo a když už tak na 3 válce a zdechalo to. Myslím že je to jen o údržbě,jasně že když do motoru před smrtí s tlaky jak benzínák dáte novy žhavičky je to jak hodit je do popelnice. |
Autor: | Dannny [ 03 úno 2008 13:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě se osvědčilo jak je pod nulou nažhavit jednou bez cvaknutí relé a podruhý s cvaknutím a není vůbec problém, Jak je nadnulou nažhavím jednou až do cvaknutí relé. ( Svíčky 3roky baterka 74Ah. a údržba s láskou:-)....) |
Autor: | Slow D [ 03 úno 2008 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | Startování za studena |
Vzhledem k většímu opotřebení mého motoru teď používám přesně ten způsob co uvedl pisty a Karel. Nejprve nechám bez žhavení 2x protočit motor, pak nažhavím do chvíle kdy cvakne relé a pak startuji. Tímto způsobem to chytne na první převalení. Dříve jsem nejprve 2x žhavil a pak startoval, ale ten start byl oproti tomuto způsobu horší (motor škubal a musel jsem startér držet déle). Také už teď nějakou dobu startuji bez vyšlápnutého spojkového pedálu, četl jsem někde pojednání o negativním vlivu na axiální ložiska v motoru. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |