fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Černý kouř
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1442
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 25 led 2005 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Černý kouř

Nazdar všichni,
mám Ford Escort 1.8TD r.v.1996 66kw/90Ps
chci se zeptat, zda-li je můj problém normální a stává se i vám nebo jen mě. Při rozjezdech a sešlápnutí plynu na podlahu mi auto hodně hulí(černej dým), pak po zařazení dvojky a sešlápnutí na plno to taky trochu zahulí, ale né už tolik a pak na 3. 4. a 5. to už ale nic nedělá. Tak mě zajímá jestli je to u těhle Escortů normální že při sešlápnutí tak hulí nebo ne.

Díky Jirzi

Autor:  JanRypal [ 25 led 2005 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Já myslim že u dieselu je to normální při studeném startu. Ale že by to měl dělat i potom, to nevim. To asi ne. Tohle dělají TIRáci, ale to sou trochu jiné motory.

Autor:  Návštěvník [ 26 led 2005 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

koUŘENÍ MOTORU MÁ NĚKOLIK DŮVODŮ...TŘEBA VADNÉ VSTŘIKY..
NEDOKONALÉ ŽHAVENÍ...ATD NECH SI TO ZKONTROLOVAT V SERVISU..
MĚ TO STÁLO LITR A DALŠÍCH 650,- ZA KAŽDÝ VADNÝ VSTŘIK.. :roll: ..A ŠLAPE TO PERFEKTNĚ.... :twisted:

Autor:  ACEMajky [ 26 led 2005 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Dela ti to jenom na studenym, nebo i na teplym motoru (na studenym bych to vzivote nedelal :) - chudak motor )

Autor:  Návštěvník [ 26 led 2005 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

No ne samozřejmě že na to nešlapu když je to studený, ale když je to ohřátý. Když třeba na jedničku při rozjezdu na to šlápnu, tak jakoby nic a pak v tom tak škubne a začne to táhnout a zahulí to.

Autor:  ACEMajky [ 27 led 2005 01:27 ]
Předmět příspěvku: 

To ze to zacne tahnout to bude asi zvysenim otacek turbodmychadla - takze turbo zacne davat vetsi tlak a okamzite to zacne pridavat i na nafte - mozna je to nakrmeny poradne naftou,a le jak se na tom cerpadle LUCAS ubyra ci pridava nafta nemam paru, ja ho vymenil za BOSCH a chipuju to sroubovakem - mam to uz skoro na max a diky jinemu turbu mi to nezahuli a nezahuli :o) - a ted si jeste zkus vecer az pojedes pred autem, co bude za tebou svitit na to slapnout - to je prdel, to je teprva videt nejakej ten cmoudik :lol:

Autor:  Michal-MS [ 04 úno 2005 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, podle mých zkušeností má na kouření vliv ventil EGR- pro zpětné vedení spalin (to už tady někde bylo dost popsáno).
Dále si myslím že to můžou způsobovat vadné trysky, chci je nechat zkontrolovat popřípadě vyměnit- neni love neni jet :( .
Další příčina může být v měření nasávaného vzduchu, je to na hadici za filtrem co vede k turbu.
Nemá s tím někdo zkušenosti?
U mě se kouřivost projevuje zvláštně někdy když plynule jedu třeba na 4 a trochu přidám plyn a držím ho ve stejné poloze, tak to hulí jak blázen, ale když potom uberu a pak zase přidám tak to zmizí. A zase když jedu a dám plný plyn na doraz tak to třeba vůbec nezahulí a začne to plynule přidávat. prostě je to proměnlivé.
Trochu na to má i vliv měřič polohy plynu na čerpadle, ale když se na tom ubere tak to sice vůbec nekouří ale zase ani nejede. :)
Chce to asi nějaké pořádné seřízení :P

Autor:  ACEMajky [ 05 úno 2005 07:40 ]
Předmět příspěvku: 

Kamosoj na mondeu to taky hulilo a zralo a bylo to spinacim ventilem pro EGR ventil - byl zatuhlej - ale ja tomu moc neverim, uz prez rok jezdim bez EGR a pohoda, ale na me nekoukejte, na mem aute uz neni nic original :lol: - a meric nasavaneho vzduchu je taky odpojen, jenze mam ine cerpadlo, takze toto vsechno uz nevyhodnocuje ta radoby RJ, ale vse se serizuje sroubovakem :o)

Autor:  Návštěvník [ 13 úno 2005 02:56 ]
Předmět příspěvku: 

u me to bylo vstrikama.a pridanim nafty do cerpadla :twisted:

Autor:  Michal-MS [ 17 úno 2005 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec, dělá to taky někomu že při rozjezdech a stutdeném motoru to docela dost hulí, po zahřátí už je to OK ale předtím :roll:.
Projevuje se to ale jen občas, někdy jo a někdy ne, co byste mi poradili?

Autor:  Karel [ 17 úno 2005 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

To Michal-MS: Me to pri studenem startu nehuli vubec,vubec nic a po trech min. to jemne bile kouri a po zahrati zase nic (teda skoro).Dosel jsem k zaveru, ze to ihned po studen. startu prizhavuje (zatim mi to nikdo nevyvratil) A mas odpojenej ERG ventil? MAF senzor pry ridi jeho otevirani. Kez bych to vedel , nez jsem koupil novej! Mozna ten kour taky s tim nejak souvisi?

Autor:  Slow D [ 17 úno 2005 22:09 ]
Předmět příspěvku:  přižhavování po startu

To Karel : Dost jsem teď kolem svého motoru a řídící elektroniky zjišťoval, je to přesně jak píšeš. Při studeném motoru (řekněme při teplotě -5 st C) řídící jednotka nechává žhavení zapnuté ještě přibližně ty tři minuty, potom se žhavení vypne. Z toho důvodu se také musí používat žhavící svíčky se samoregulační schopností - ochrana proti tepelnému přetížení. Já jsem si provizorně připojil kontrolku přímo na vývod žhavicích svíček, abych viděl, kdy se žhavení vypne a můžu začít startovat. Zjistil jsem ale k mému překvapení, že hned jak začnu startovat se žhavení zase opět zapne.
Já teď řeším problém se světlým až namodralým kouřem po nastartování a vypnutí toho přižhavování. O víkendu se chystám změřit kompresi, tak jsem na to moc zvědav.

Autor:  Michal-MS [ 18 úno 2005 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

No když si tak matně vzpomínám tak před nějakým časem mi z výfuku taky lezl bílý až namodralý kouř (jako Avie :P ), ale teď je tomu asi 14 dní to hulí jak blázen, při rozjezdech ať už teplého či studeného motoru.
Fakt nevím co se tam mohlo po...t. :cry:
EGR ventil mám připojený, když nebyl tak to hulilo ještě více než teď .
Mám podezdření na střiky asi je skusím změřit, ale myslím si že by měli něco vydržet, nemá to zas tak moc nalítané.
A kde bych našel ten MAF senzor.
Díky.

Autor:  Slow D [ 18 úno 2005 15:35 ]
Předmět příspěvku:  MAF senzor

Maf senzor je na hadici přívodu vzduchu do turba, v podstatě přímo za schránkou vzduchového filtru. Podrobnosti ohledně zapojení a signálů najdeš na stránkách http://mondeo.fordclubs.org/elektronika/e-MAF.htm

Autor:  Michal-MS [ 18 úno 2005 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

Jo díky moc, to vím co je jen mě překvapil ten název, znám to jen jako měření nasávaného vzduchu.
A ty hodnoty si projdu, dikes. :wink:

Autor:  Michal-MS [ 20 úno 2005 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

Tak se mi po delší době podařilo odnaučit mojeho rapáka hulit :P.
Po různých radách a po pročtení spousty materiálů jsem vyčistil MAF čidlo- bylo teda pořádně zapráskané od černého mazlavého prachu . Vymáchyl jsem to normálně v acetonu a vysušil. Po namontování jsem zresetoval počítač a rozjel podle návodu a auto jede jak vyměněné. Není už za mnou při akceleraci černá mlha. :lol: Uvidím jak se to bude chovat do budoucna, ale určitě je to zlepšení.
Stejně si myslim že to MAFko je tam jen pro ovládání EGR ventilu, ale nevím proč to Ford řešil tak složitě, z jednotkou EEC V která je typem MPi pro benzínové stříkačky. Asi chtěl nahodit cenu :lol: :lol: .
Pak sice vedou nějaké kabliky do čerpadla ale co v tom řídí nemám ponětí, je to klasika- mechanické a normální trysky.
Takže ropě zdar. :)

Autor:  Slow D [ 20 úno 2005 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Také jsem si to myslel. Podle toho, co se mi ale podařilo zjistit, je uvnitř čerpadla magnetický ventil (timing selenoid). Řídící jednotka pak může na základě všech těch signálů z různých snímačů nastavovat časování vstřiku. Další funkcí je tedy i to řízení EGR a řízení volnoběhu krokovým motorkem na pravém podběhu.
Jinak, ty máš nějaký návod na reset a znovuobnovení hodnot u EEC V ???

Autor:  carPWR [ 20 úno 2005 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Černý kouř

Jirzi píše:
Nazdar všichni,
mám Ford Escort 1.8TD r.v.1996 66kw/90Ps
chci se zeptat, zda-li je můj problém normální a stává se i vám nebo jen mě. Při rozjezdech a sešlápnutí plynu na podlahu mi auto hodně hulí(černej dým), pak po zařazení dvojky a sešlápnutí na plno to taky trochu zahulí, ale né už tolik a pak na 3. 4. a 5. to už ale nic nedělá. Tak mě zajímá jestli je to u těhle Escortů normální že při sešlápnutí tak hulí nebo ne.

Díky Jirzi


No, kamarád má astru 1.7D/68k z roku 1995 a hulí to jak fabrika na 1cku i 2ku, pak uz ne, ale to je dým, že nevidíš nic :)

Autor:  Karel [ 21 úno 2005 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Slow D píše:
Také jsem si to myslel. Podle toho, co se mi ale podařilo zjistit, je uvnitř čerpadla magnetický ventil (timing selenoid). Řídící jednotka pak může na základě všech těch signálů z různých snímačů nastavovat časování vstřiku. Další funkcí je tedy i to řízení EGR a řízení volnoběhu krokovým motorkem na pravém podběhu.
Jinak, ty máš nějaký návod na reset a znovuobnovení hodnot u EEC V ???

Podle me je to blbost, s tim solenoidem.Ten ti akorat pri startu zacvrlika a tim ti natlakuje cerpadlo. No a pak je tam jen el.ventil, co ti vypne cerpadlo(naftu). Plus snimac plynu(ted si nevzpomenu, jak se to presne jmenuje).Jo a jeste je neco vevnitr, co chce imobilizer.A s tim restartem je to zajimavy.Kdysi po vymene MAFU jsem to chtel udelat ,ale myslel jsem ze je to zbytecny,kdys v podstate nic neridi(chod motoru).

Autor:  ACEMajky [ 21 úno 2005 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
To Michal-MS: Me to pri studenem startu nehuli vubec,vubec nic a po trech min. to jemne bile kouri a po zahrati zase nic (teda skoro).Dosel jsem k zaveru, ze to ihned po studen. startu prizhavuje (zatim mi to nikdo nevyvratil) A mas odpojenej ERG ventil? MAF senzor pry ridi jeho otevirani. Kez bych to vedel , nez jsem koupil novej! Mozna ten kour taky s tim nejak souvisi?


Hmm, co jsi dal za ten MAF? - mam jeden na aute navic :o))

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/