fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Černý kouř http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1442 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 25 led 2005 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Černý kouř |
Nazdar všichni, mám Ford Escort 1.8TD r.v.1996 66kw/90Ps chci se zeptat, zda-li je můj problém normální a stává se i vám nebo jen mě. Při rozjezdech a sešlápnutí plynu na podlahu mi auto hodně hulí(černej dým), pak po zařazení dvojky a sešlápnutí na plno to taky trochu zahulí, ale né už tolik a pak na 3. 4. a 5. to už ale nic nedělá. Tak mě zajímá jestli je to u těhle Escortů normální že při sešlápnutí tak hulí nebo ne. Díky Jirzi |
Autor: | JanRypal [ 25 led 2005 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já myslim že u dieselu je to normální při studeném startu. Ale že by to měl dělat i potom, to nevim. To asi ne. Tohle dělají TIRáci, ale to sou trochu jiné motory. |
Autor: | Návštěvník [ 26 led 2005 10:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
koUŘENÍ MOTORU MÁ NĚKOLIK DŮVODŮ...TŘEBA VADNÉ VSTŘIKY.. NEDOKONALÉ ŽHAVENÍ...ATD NECH SI TO ZKONTROLOVAT V SERVISU.. MĚ TO STÁLO LITR A DALŠÍCH 650,- ZA KAŽDÝ VADNÝ VSTŘIK.. ![]() ![]() |
Autor: | ACEMajky [ 26 led 2005 10:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dela ti to jenom na studenym, nebo i na teplym motoru (na studenym bych to vzivote nedelal ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 26 led 2005 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ne samozřejmě že na to nešlapu když je to studený, ale když je to ohřátý. Když třeba na jedničku při rozjezdu na to šlápnu, tak jakoby nic a pak v tom tak škubne a začne to táhnout a zahulí to. |
Autor: | ACEMajky [ 27 led 2005 01:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
To ze to zacne tahnout to bude asi zvysenim otacek turbodmychadla - takze turbo zacne davat vetsi tlak a okamzite to zacne pridavat i na nafte - mozna je to nakrmeny poradne naftou,a le jak se na tom cerpadle LUCAS ubyra ci pridava nafta nemam paru, ja ho vymenil za BOSCH a chipuju to sroubovakem - mam to uz skoro na max a diky jinemu turbu mi to nezahuli a nezahuli ![]() ![]() |
Autor: | Michal-MS [ 04 úno 2005 22:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim, podle mých zkušeností má na kouření vliv ventil EGR- pro zpětné vedení spalin (to už tady někde bylo dost popsáno). Dále si myslím že to můžou způsobovat vadné trysky, chci je nechat zkontrolovat popřípadě vyměnit- neni love neni jet ![]() Další příčina může být v měření nasávaného vzduchu, je to na hadici za filtrem co vede k turbu. Nemá s tím někdo zkušenosti? U mě se kouřivost projevuje zvláštně někdy když plynule jedu třeba na 4 a trochu přidám plyn a držím ho ve stejné poloze, tak to hulí jak blázen, ale když potom uberu a pak zase přidám tak to zmizí. A zase když jedu a dám plný plyn na doraz tak to třeba vůbec nezahulí a začne to plynule přidávat. prostě je to proměnlivé. Trochu na to má i vliv měřič polohy plynu na čerpadle, ale když se na tom ubere tak to sice vůbec nekouří ale zase ani nejede. ![]() Chce to asi nějaké pořádné seřízení ![]() |
Autor: | ACEMajky [ 05 úno 2005 07:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kamosoj na mondeu to taky hulilo a zralo a bylo to spinacim ventilem pro EGR ventil - byl zatuhlej - ale ja tomu moc neverim, uz prez rok jezdim bez EGR a pohoda, ale na me nekoukejte, na mem aute uz neni nic original ![]() ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 13 úno 2005 02:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
u me to bylo vstrikama.a pridanim nafty do cerpadla ![]() |
Autor: | Michal-MS [ 17 úno 2005 17:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdarec, dělá to taky někomu že při rozjezdech a stutdeném motoru to docela dost hulí, po zahřátí už je to OK ale předtím ![]() Projevuje se to ale jen občas, někdy jo a někdy ne, co byste mi poradili? |
Autor: | Karel [ 17 úno 2005 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Michal-MS: Me to pri studenem startu nehuli vubec,vubec nic a po trech min. to jemne bile kouri a po zahrati zase nic (teda skoro).Dosel jsem k zaveru, ze to ihned po studen. startu prizhavuje (zatim mi to nikdo nevyvratil) A mas odpojenej ERG ventil? MAF senzor pry ridi jeho otevirani. Kez bych to vedel , nez jsem koupil novej! Mozna ten kour taky s tim nejak souvisi? |
Autor: | Slow D [ 17 úno 2005 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | přižhavování po startu |
To Karel : Dost jsem teď kolem svého motoru a řídící elektroniky zjišťoval, je to přesně jak píšeš. Při studeném motoru (řekněme při teplotě -5 st C) řídící jednotka nechává žhavení zapnuté ještě přibližně ty tři minuty, potom se žhavení vypne. Z toho důvodu se také musí používat žhavící svíčky se samoregulační schopností - ochrana proti tepelnému přetížení. Já jsem si provizorně připojil kontrolku přímo na vývod žhavicích svíček, abych viděl, kdy se žhavení vypne a můžu začít startovat. Zjistil jsem ale k mému překvapení, že hned jak začnu startovat se žhavení zase opět zapne. Já teď řeším problém se světlým až namodralým kouřem po nastartování a vypnutí toho přižhavování. O víkendu se chystám změřit kompresi, tak jsem na to moc zvědav. |
Autor: | Michal-MS [ 18 úno 2005 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
No když si tak matně vzpomínám tak před nějakým časem mi z výfuku taky lezl bílý až namodralý kouř (jako Avie ![]() Fakt nevím co se tam mohlo po...t. ![]() EGR ventil mám připojený, když nebyl tak to hulilo ještě více než teď . Mám podezdření na střiky asi je skusím změřit, ale myslím si že by měli něco vydržet, nemá to zas tak moc nalítané. A kde bych našel ten MAF senzor. Díky. |
Autor: | Slow D [ 18 úno 2005 15:35 ] |
Předmět příspěvku: | MAF senzor |
Maf senzor je na hadici přívodu vzduchu do turba, v podstatě přímo za schránkou vzduchového filtru. Podrobnosti ohledně zapojení a signálů najdeš na stránkách http://mondeo.fordclubs.org/elektronika/e-MAF.htm |
Autor: | Michal-MS [ 18 úno 2005 19:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo díky moc, to vím co je jen mě překvapil ten název, znám to jen jako měření nasávaného vzduchu. A ty hodnoty si projdu, dikes. ![]() |
Autor: | Michal-MS [ 20 úno 2005 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak se mi po delší době podařilo odnaučit mojeho rapáka hulit ![]() Po různých radách a po pročtení spousty materiálů jsem vyčistil MAF čidlo- bylo teda pořádně zapráskané od černého mazlavého prachu . Vymáchyl jsem to normálně v acetonu a vysušil. Po namontování jsem zresetoval počítač a rozjel podle návodu a auto jede jak vyměněné. Není už za mnou při akceleraci černá mlha. ![]() Stejně si myslim že to MAFko je tam jen pro ovládání EGR ventilu, ale nevím proč to Ford řešil tak složitě, z jednotkou EEC V která je typem MPi pro benzínové stříkačky. Asi chtěl nahodit cenu ![]() ![]() Pak sice vedou nějaké kabliky do čerpadla ale co v tom řídí nemám ponětí, je to klasika- mechanické a normální trysky. Takže ropě zdar. ![]() |
Autor: | Slow D [ 20 úno 2005 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Také jsem si to myslel. Podle toho, co se mi ale podařilo zjistit, je uvnitř čerpadla magnetický ventil (timing selenoid). Řídící jednotka pak může na základě všech těch signálů z různých snímačů nastavovat časování vstřiku. Další funkcí je tedy i to řízení EGR a řízení volnoběhu krokovým motorkem na pravém podběhu. Jinak, ty máš nějaký návod na reset a znovuobnovení hodnot u EEC V ??? |
Autor: | carPWR [ 20 úno 2005 23:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Černý kouř |
Jirzi píše: Nazdar všichni,
mám Ford Escort 1.8TD r.v.1996 66kw/90Ps chci se zeptat, zda-li je můj problém normální a stává se i vám nebo jen mě. Při rozjezdech a sešlápnutí plynu na podlahu mi auto hodně hulí(černej dým), pak po zařazení dvojky a sešlápnutí na plno to taky trochu zahulí, ale né už tolik a pak na 3. 4. a 5. to už ale nic nedělá. Tak mě zajímá jestli je to u těhle Escortů normální že při sešlápnutí tak hulí nebo ne. Díky Jirzi No, kamarád má astru 1.7D/68k z roku 1995 a hulí to jak fabrika na 1cku i 2ku, pak uz ne, ale to je dým, že nevidíš nic ![]() |
Autor: | Karel [ 21 úno 2005 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Slow D píše: Také jsem si to myslel. Podle toho, co se mi ale podařilo zjistit, je uvnitř čerpadla magnetický ventil (timing selenoid). Řídící jednotka pak může na základě všech těch signálů z různých snímačů nastavovat časování vstřiku. Další funkcí je tedy i to řízení EGR a řízení volnoběhu krokovým motorkem na pravém podběhu.
Jinak, ty máš nějaký návod na reset a znovuobnovení hodnot u EEC V ??? Podle me je to blbost, s tim solenoidem.Ten ti akorat pri startu zacvrlika a tim ti natlakuje cerpadlo. No a pak je tam jen el.ventil, co ti vypne cerpadlo(naftu). Plus snimac plynu(ted si nevzpomenu, jak se to presne jmenuje).Jo a jeste je neco vevnitr, co chce imobilizer.A s tim restartem je to zajimavy.Kdysi po vymene MAFU jsem to chtel udelat ,ale myslel jsem ze je to zbytecny,kdys v podstate nic neridi(chod motoru). |
Autor: | ACEMajky [ 21 úno 2005 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: To Michal-MS: Me to pri studenem startu nehuli vubec,vubec nic a po trech min. to jemne bile kouri a po zahrati zase nic (teda skoro).Dosel jsem k zaveru, ze to ihned po studen. startu prizhavuje (zatim mi to nikdo nevyvratil) A mas odpojenej ERG ventil? MAF senzor pry ridi jeho otevirani. Kez bych to vedel , nez jsem koupil novej! Mozna ten kour taky s tim nejak souvisi?
Hmm, co jsi dal za ten MAF? - mam jeden na aute navic ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |