fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Demontaz starteru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1455
Stránka 1 z 2

Autor:  ACEMajky [ 26 led 2005 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Demontaz starteru

Zdarec, uz jste nekdo sundaval a rozebiral - cistil - starter?

Mam TDcko a nevim zdali je na benzinu a TD jiny starter - mozna asi jo, chtel bych mu udelat domaci udrzbu, na co si dat bacha, co omrknout a jak poznat, co je a neni KO

Je to narocna operace? - zda se mi, ze mozna toci motorem trochu pomaleji nez by mel a nerad bych to porad svadel na baterku - hold tocky u TD jsou taky dulezity

Autor:  Homer [ 26 led 2005 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar. Tak tu super prácičku už mám za sebou. Vzhledem k tomu, že mám TD, tak nemůžu říct, jakej je startér u benzínu.
K demontáži jenom tolik. Startér drží na třech šroubech. Dva jsou z přední strany, jeden je u motoru nahoře. Pak je vopruz oddělat kabely. Ale třeba je to u mě blbý jenom proto, že mám klimu. Ruce jsem měl třikrát zalomený.
Když už jsem měl startér venku, tak po vyčištění jsem zjistil, že má lehkou vůli v pouzdře a proto točí míň (vyosí se a má větší odpor a jinak opřený uhlíky). Problém je, že když to zkusíš vypouzdřit, tak musíš sehnat hodně dobrej matroš. Je to nějaká disná slitina čehosi. Mosaz i bronz jsou měkký a za chvíli jsi tam, kde jsi byl.

Autor:  Návštěvník [ 27 led 2005 13:40 ]
Předmět příspěvku: 

Na vypouzdření kluzných ložisek se prodává speciální samomazná červaná měď .je fakt dobrá a vydrží snad všechno....Ale pozor při obrábění na teplotu aby jsi ho neudělal moc na těsno...

Autor:  bibo [ 27 led 2005 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

dá se na to použít uhlíková bronz na naftu je njinej startér než na benal

Autor:  Návštěvník [ 27 led 2005 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

No můžu docela říct že když jsem dělal revizi startéru, tak když jsem sundal u svýho typu věneček s uhlíkama, dát ho tam zpátky jen dvěma rukama je jako rodit ježka nohama napřed :D Ale pak jsem si na to udělal takovej složitej mechanizmus, který držel dva uhlíky za mě a další dva jsem držel já a pak jsem to tam nasadil. Nevím jak to je řešené u novějších startérů. Já mám Boše.

Autor:  ACEMajky [ 27 led 2005 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

Takze se do toho asi nemam radeji poustet? - Jde mi o to zkontrolovat uhliky, vycistit - vic toho asi v domacich podminkach nezmuzu

Autor:  Návštěvník [ 27 led 2005 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím že se to zvládnout dá, já to zaky nikdy nedělal, ale jak jsem psal, u toho mého startéru bylo nasazování držáků uhlíků porod. Pokud na to budete dva, tak to je OK, v jednom jsem to zvládnul taky, povedlo se, ale byly to nervy :)

Autor:  ACEMajky [ 27 led 2005 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

OK, pockam az bude tepleji

Autor:  Tino [ 05 úno 2005 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

ACEmajky,určite to zvládneš.Čistil som ho uz na mojom ropaku a je to v pohode.Mám tam bosch.Hlavne sa neponáhlaj a dobre si všímaj,čo odkial vypadne,poprípade si nan urob značky,alebo zaznač na papier, čo bolo odkial.Pri skladaní žiadne násilie,všetko musí zapadnút s citom.Po jeho otvorení som ostal prekvapený.Je v ňom totiž malá prevodovka,no narýchlo si nespomeniem,či do rýchla či pomala.Ale zahumusený bol teda statočne.Ak ho rozoberieš,všetko poriadne vyčisti a popozeraj,či nie je nič mechanicky poškodené a zmeraj megmetom(obyčajný ohmeter moc vhodný nie je lebo má malé napatie) izolacný stav vinutia rotora voči kostre,statora voči kostre a aj nosičov uhlíkov voči košu.Dva nosiče uhlíkov sú odizilované od uhlíkového koša a dva nie.Rozobral som už niekolko startrov a už som par krát narazil na prerazenú izoláciu týchto dvoch nosičov na koš a tým startér nevládal točiť.Na čistenie som používal perchlor a vyfúkal vzduchom.Na mazanie vazelínu napr. shell,castroll,ktorá sa používa aj do zožísk zadných kolies.Po vyčistení sa znatelne zvýšili štartovacie otáčky.

Autor:  Tino [ 05 úno 2005 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

Majky,ešte som zabudol,tie malé štartovacie otáčky možu robiť aj napájacie káble od baterky k štartru.Spoj očka s káblom može mať zlý odpor a nedokáže preniesť potrebný prud pri štarte.Prelisoval a precínoval som ich všetky nanovo a otáčky sa zmenili k lepšiemu.Celý ten zvazok od baterky k štartru ide v mojom aute vybrať naraz von.

Autor:  Bendy&Macíček [ 05 úno 2005 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj, u Forda jsem jej jen vyndaval a to jsem Ti psal na ICQ, ale rozdělanej sem mel Trabanta a Volhu.... Jak tady pisou je to malinko vopruz dat to do kupy... teda hlavne ty uhliky. Na co si dát pozor Ti neporadim. Kdyby neco tak cislo mas a domluvit se muzes kdykoliv :lol:

Jinak U MK VI a VII jsou stejny pro D,TD a 1.8 benzo prej stejne .... s tim prevodem. Slabši motory ji pry nemaji.

Autor:  ACEMajky [ 07 úno 2005 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

OKOK, diky

Tino - no kabely by meli byt prepajeny pred 2 rokama - delali mi to v servise po koupi auta a na starteru menili neco, tusim neco o pastorku mluvili, uz nevim - prej to nekdo kuchal a neco tam ulomil a malo to tocilo (no podle me to toci stejne) a po chvili 3s startovani to najednou ubere na otackach (i s novou aterkou) - tak ho sundam, vemu domu a kuchnu v teple a bude,a le az po vikendu, chci jeste o vikendu zaradit na snehu :o)

Autor:  Návštěvník [ 24 úno 2005 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

Na 1,4 r.v. ide starter dole v pohode, mal som dost male otacky tak som ho rozobral poriadne vycistil a namazal teraz je to OK.Ked som ho vybral nesiel poriadne pretocit rukou, uz bolo na case urobit malu generalku pretoze potom trpi baterka aj vinutia a mohlo by sa stať že ho raz odpáliš.

Autor:  filip [ 24 úno 2005 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

No ja by sem se do toho nepoustel, protoze mam v tel. seznamu chlapka co ho za 500 vynda, zrepasuje, da do auta.To by jsem se s tim za 500 nes..., hlavne za tu cenu ti vymeni vse co je potreba.

Autor:  ACEMajky [ 25 úno 2005 23:37 ]
Předmět příspěvku: 

To se mi nechce verit, ze ti to za 500 zrepasuje, jenom na TDcko do starteru stoji uhliky 1000,-

Ale to je jedno, ja se do toho pustil
http://www.acemajky.com/escort/data/mojeauto/starter

Autor:  filip [ 28 úno 2005 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

treba by tam dal uhliky z vysavace :lol:
Ja jsem u neho jeste nic nedelal, jenom kamosovi delal escorta 95 a sieru 91

Autor:  filip [ 28 úno 2005 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak promin za nepresnost, prave jsem to zjistoval:
generalka starteru na sieru 1300,- 500 byl jenom material.

Autor:  ACEMajky [ 28 úno 2005 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to kuchnul, starter motorcraft a je to pohoda

http://www.acemajky.com/escort/data/mojeauto/starter/


Zasranej byl kvalitne, zmena zadna - apson mi pride

Ale na mondeu TD jsem slysel starter (startovat) a melo to zvuk jako na benzinovy feline, ten podle me tocil mnohem vice - nevite jestli tam je jiny?

Autor:  Eskláda [ 04 bře 2005 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

majky jak dlouho ti to trvalo?? jakej je konečnej efekt?? je to znát?? :idea:

Autor:  Michal-MS [ 04 bře 2005 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

To- Ace Majky
Musel si měnit aji uhliky nebo se to da udělat aji bez výměny, já se jen ptám protože si chci vyčistit starter a nevím co mě bude čekat.
Někdy se prostě měnit nemusí- si myslim, a není to zas 120cka kde stojí uhlík pár kaček.... :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/