fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Hlava -oprava-repase-sundání a všechno okolo
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=15026
Stránka 1 z 1

Autor:  Dalin [ 02 úno 2008 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Hlava -oprava-repase-sundání a všechno okolo

to : Catrr, Walker

chtěl jsem se zeptat, v servisu mi říkali, že po sundání hlavy, ji mám nechat přebrousit.
Jinak , že to skoro pokaždé u diesela teče.
ale v té servisní knize je napsané - hlavu válců nesmíme zarovnávat.
jinak vyměnit.
co doporučujete, jaké s tím máte zkušenosti a váš názor.

Autor:  Karel [ 02 úno 2008 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

Oni to pisou proto,ze se zmensi a mela by se dat jinsi sila tesneni.Praxe je ale jina.Sundana hlava jde prebrousit lehce pokud je odstrojena a je nachystana bruska nebo freza,jinak staci i premerit rovinnost.To prebrouseni je otazka pul hodiny.A pokud tu hlavu celou generalkujes ,tak ja osobne bych ji srovnal.

Autor:  catrr [ 02 úno 2008 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava-oprava- repase a všechno okolo

[quote="Dalin"]to : Catrr, Walker

chtěl jsem se zeptat, v servisu mi říkali, že po sundání hlavy, ji mám nechat přebrousit.
Jinak , že to skoro pokaždé u diesela teče.
ale v té servisní knize je napsané - hlavu válců nesmíme zarovnávat.
jinak vyměnit.
co doporučujete, jaké s tím máte zkušenosti a váš názor.[/quote Chtělo by to se s nima dohodnout,aby nejdříve zjistili co s ní je,zda je zkřížená a podobně,podle toho Tě pak maj informovat co a jak a zda s tím souhlasíš a jak to bude drahé.Většinou se to sráží nepatrně, zase záleží jak je skřivená a oni už ví jaké těsnění dodaj nech to na nich.Neboj se toho.Jo a není to ruční stroj.

Autor:  Dalin [ 03 úno 2008 00:27 ]
Předmět příspěvku: 

já se toho nebojím, jen jsem chtěl vědět co a jak- víc hlav víc ví, -prostě osobní názor. vím že některé otázky ,pro toho kdo už rozdělal X motorů, mu můžou připadat stupidní . dělám to poprvé a zajímá mě to- proto tady snad to fórum je, ne ?

díky chlapi za rady , povedlo se .

teď jsem přišel z dílny, hlava sundaná a můžu se podělit o zkušenosti.
šlo to pěkně přesně podle toho manuálu Hlava válců - demontáž , montáž , který je na fóru ke ztažení.

nejdříve jsem sundal chladič, uhnul do prava a sundal nárazník - (mám raději víc místa) - potom šlo ven čerpadlo serva a alternátor(chci dělat uhlíky a ložiska, tak šel ven)
Obrázek
no a najednou je tu místa k pohledání . kdo máte klimu , tak kompresor nemusí dolů , je tady díra skrz držák kompresoru. - odšrouboval jsem zátku pro aretační trn klikového hřídele Obrázek
nastavil HÚ u prvního a čtvtého válce - zašrouboval aretační trn Obrázek
zastrčil vrták do ozubeného kola čerpadla (v manuále bylo psáno kolo natočte na 11 hodin - já to mám spíš ve dvanáct a je to přesně 6 vrták -čerpadlo Lucas- ne jak psali 9,5)
Obrázek
pak jsem uříznul 20 cm pětky pásoviny a vložil jako aretační pravítko do drážky vačkového hřídele na pravé straně. šlo to úplně parádně na desetiny to sedlo.
Obrázek
potom šli dolů kladky , řemen a ozubené kolo vačky
Obrázek
taky odšroubovat výfukové potrubí od turba a všechny ty věci co jsou přidělaný na hlavu dle manuálu.
aaaa- hlavu oddělat a je fuč
Obrázek
hlavu položit na ponk a prohlédnout a zjistit škody
Obrázek
a tady je krásně vidět , jak je propálená vložka spalovací komory u prvního válce-vlevo (otvor uprostřed nad ventilama)
ObrázekObrázek
jak říkal Walker - učebnicovej příklad, když kape vstřik
a tady je vidět jak trpěl první píst- chudák je pěkně zakarbonovanej(naštěstí přežil)
Obrázek

Autor:  Dalin [ 03 úno 2008 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

potřebuj poradit co se týče výběru těsnění. dle obrázku na těsnění jsou dole uprostřed tři zoubky.
na co si dát pozor, jakou značku , tvrdost , atd ???
Obrázek

Autor:  catrr [ 03 úno 2008 15:58 ]
Předmět příspěvku: 

nad čím špekuluješ kup těsnění které má tři zoubky.

Autor:  Dalin [ 03 úno 2008 16:07 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
nad čím špekuluješ kup těsnění které má tři zoubky.


někdo mi radil, že některý jsou měkčí a ty jsou lepší na těsnění - tak se ptám ? kolik stojí takový těsnění ?

Autor:  catrr [ 03 úno 2008 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

na takvé rady zapomen běž a kup ze třema vroubkama a utáhni hlavně hlavu v pořadí jak má být a také momentem.Jinak okolo 1000 kč

Autor:  Belous [ 06 úno 2008 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

Pekna fotoreportaz, jen tak dal. Jinak, ty vlozky spalovaci komory jdou vymenit?Jak se to provede?Kdyz uz mas dole rozvodaky a celkove dobry pristup zkontroluj si tesneni hrideli, rekl bych ze ti to nekde sakne stejne jako me.

Autor:  maspe [ 06 úno 2008 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

když už máš hlavu dole a chceš si být jistý, tak ji nech nafouknout, jestli není někde prasklá.
Osobně jsem u 1.8 TD měnil těsnění pod hlavou a neteče, voda ani olej nemizí.

Autor:  maspe [ 06 úno 2008 23:57 ]
Předmět příspěvku: 

pozn. - výměna těsnění proběhla bez broušení hlavy

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/