fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
1.8 TD 51kW - starty, kouřivost, cukání, turbo http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=15943 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | kadlo [ 17 bře 2008 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | 1.8 TD 51kW - starty, kouřivost, cukání, turbo |
Zdravíčko, mám pár dotazů na auto přítelkyně, koupili sme ho loni za hodně málo peněz, ale má několik závad... 1. špatně startuje, je potřeba 2x - 3x žhavit a pak chytne, dělá to tak i v létě... 2. po nastartování studeného motoru začne šíleně bíle kouřit, není za autem vidět, když se nevyjede hned z garáže, tak se skoro do vrat nedá trefit, tohle přetrvává dokud se motor nezahřeje 3. až už je motor zahřátý a jede se jakoukoli rychlostí a pustí se plyn při zařazené rychlosti a motor začne jakoby brzdit, začne to kouřit takovou bílo-modro-šedou barvou, stačí se dotknout plynu a přestane to, nebo stačí vyřadit a kouř se taky ztratí 4. cukání... je celkem jedno jak se jede rychle nebo na jaký rychlostní stupeň, ale auto začne v určité poloze plynu nebo při určitých otáčkách cukat a poskakovat, jako bych se poprvý rozjížděl v autoškole... stačí přidat nebo ubrat a přejde to... Tento problém ale není pokaždé, ale je to dosti časté. 5. při jízdě do kopce na pětku a cca 2000 ot.min-1 jdou od motoru takové divné zvuky, zní to jak když fouknu do lahve od piva, při vyjetí na kopec se to ztratí a pak se to celou cestu neozve. 6. turbo... to je zcela jistě špatné, jen se chci zeptat, jestli se nedá trochu vrátit do života svépomocí bez nutné repase nebo výměny. Chová se dost náladově... Jednou sepne u 3200 ot.min-1 jindy až u 4200 ot.min-1 a někdy dokonce vůbec. za studena nesepne nikdy. Do kopce při předjíždění stačí dát z 5ky na trojku, vyletí otáčku, turbo sepne a klidně po 5 sekundách se dá zařadit zase pětka a turbo jede, jak se roztočí, tak už pak jede i na 2000 ot.min-1 Samozřejmě je mi jasné, že je to několik závad. Pokud budete vědět co by mohlo některé z výše uvedených závad způsobovat, popř. co je nutné vyměnit atd. byl bych vám zavázán předem mnohokrát děkuji |
Autor: | xxx.smoke [ 17 bře 2008 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
podle me ti temer vsechny zavady odstrani serizeni predvstriku. |
Autor: | Walker [ 17 bře 2008 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
nádhernej dotaz....to může bejt věcí...bod 1. pokud žhavení funguje ve všech válcích na stopro, je chyba ve vstřikování, a ostatní neduhy tomu nasvědčují...pokud se nepletu tak máš ty obyčejný diesel, a přítelkyně td...a už jen prostým okem lze poznat co je tam navíc...elektronicky korigovaný vstřikovací čerpadlo, řídicí jednotka, MAF čidlo na měření množství nasávaného vzduchu, čidlo polohy plynový páčky,čidlo polohy klikovky a snímač počátku vstřiku na třetím válci, čidlo teploty motoru pro řj atd...ty vyjmenovaný věci ovlivňujou vstřikování, takže nesprávné chování čehokoliv z toho vede k nesprávnému vstřiku a tedy i chodu motoru...pak je tam halda drátů a konektorů kerý ty signály vedou do řj...nutně nemusí být vadné čidlo, ale pokud nedochází od něj přes dráty správný údaj, tak je taky chyba, pak jsou mechanický věci kolem, jako základní nastavení vstřikování na rozvodech, turbokorektor atd....a nakonec je vlastní stav čerpadla a vstřikovacích trysek....takže to je jen pro začátek... ...nezbývá než jít krok po kroku, až se závada odhalí...například u turba jde změřit plnící tlak při určitejch otáčkách a podle toho usoudit, zda turbo dává nebo ne...a zda to je netěsností mimo turbo, případně nezavíráním či netěsností obtokové wastegate klapky.... |
Autor: | kadlo [ 18 bře 2008 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, já mám jen dízl byla totiž maximální spokojenost a přítelkyně se rozhodla vyměnit favorita za stejné auto jako mám já, když sme ale procházeli inzeráty, našli sme tady ten TD ještě za menší peníze než obyč dízl ve slušným stavu. Ten TD byl dost rezavej, bylo na tom dost práce ale kosmetických závad sme se zbavili. Teď ale ještě ten motor... Ještě se zapomněl další závadu. na volnoběch se motor jakoby zakuckává, prostě hučí jak správnej dízl a pak jakoby vynechal a hned zas hučí jak má, tohle vynechávání škube celým autem. Nejsem příliš technickej typ, takže nějaký přesný popisy co se tam děje a proč, mi absolutně nic neříkají Pokud by to spravily vstřiky, bylo by to fajn, pokud každá z těch závad je způsobená jiným dílem, už by to bylo smutnější a hlavně dražší... Tak ještě jednou díky za rady |
Autor: | xxx.smoke [ 18 bře 2008 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
takhle se to da tezko resit.Nejdrive bych si zajel nekam premerit vstriky,dale bych se podival na ten predvstrik (tj.kdyz je spatny predvstrik,hazi to naftu v blbem momentu a palivo se pak blbe spaluje,tj.huli to,nejedeto poradne do otacek.) |
Autor: | catrr [ 18 bře 2008 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
selenoid |
Autor: | Karel [ 18 bře 2008 16:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
A ty starty na 3 nazhaveni nemaj smysl,staci protocit motor a pak to chytne skoro nadrc.Vlastni zkusenost,netesni me palivovy vedeni nekde mrcha. |
Autor: | mrJekill [ 18 bře 2008 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavně se obávám,že nemá moc cenu někomu,kdo sám přizná,že vůbec nerozumí tomu,co se děje v motoru vysvětlovat ať zkontroluje selenoid,plnící tlak turba,základní nastavení čerpadla na rozvodech,nastavení předvstřiku atd atd atd. Jediné čeho se tímto dosáhne bude:zkontroluj čerpadlo.......co to je čerpadlo........to vstřikuje palivo do válců........co to jsou válce,kde je najdu,co to je palivo........................... Osobně si myslím,že v tomto případě má opravdu cenu poradit servis,nebo přítele na telefonu. |
Autor: | catrr [ 18 bře 2008 21:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
mrJekill píše: Hlavně se obávám,že nemá moc cenu někomu,kdo sám přizná,že vůbec nerozumí tomu,co se děje v motoru vysvětlovat ať zkontroluje selenoid,plnící tlak turba,základní nastavení čerpadla na rozvodech,nastavení předvstřiku atd atd atd. přesně tak,ale trochu zasvětit by nebylo naškodu,ted je otázka jak je vůči motoru vnímavej.
Jediné čeho se tímto dosáhne bude:zkontroluj čerpadlo.......co to je čerpadlo........to vstřikuje palivo do válců........co to jsou válce,kde je najdu,co to je palivo........................... Osobně si myslím,že v tomto případě má opravdu cenu poradit servis,nebo přítele na telefonu. |
Autor: | Dannny [ 18 bře 2008 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak nevím jestli Kadlo koupil auto ve slušným stavu, když tam byla karoserie v pr...a navíc takovejch technickejch problemu kolem....nejlepší by bylo to dát nákýmu zkušenýmu strejdovi do garáže aby zjistil jestli to má cenu všechno řeši. Páč jestli máš těch věcí tolik na odpis tak by to bylo asi pěkně drahé(možná dražší než celé auto)...snad to dáš do kupi. zdarec |
Autor: | mrJekill [ 18 bře 2008 22:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Cit pro motor je podle mě vrozenej a zasvětit se může sám,pročtením fora............ |
Autor: | kadlo [ 19 bře 2008 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zas takovej neznalec nejsem Samozřejmě to sám dávat dokupy nebudy, bude to dělat známej. Jen sem chtěl vědět na co se zaměřit. Někdo psal vstřiky pak předvstřik... Je to správnej postup? Jinak to auto až na tyto vady je v poho, motorově jede skvěle, když už se to turbo roztočí, tak není problém na dálnici 180 do kopce... Ochcávka 1.9TDi 66kW rozhodně neujede... Jen se zbavit toho cukání a kouření... |
Autor: | kadlo [ 19 bře 2008 13:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jinak to spínání turba ve vysokých otáčkách bych řešil až jako poslední... Většinou jezdím do 100 km/h a to ho ani moc nepotřebuju, jede to 100x líp bez turba než ten můj Escort, co turbo ani nemá, tady kopce jezdím na pětky, s tím mým na trojku... |
Autor: | Dannny [ 19 bře 2008 14:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
S tou oktávkou máš pravdu:-) hřeje mě u srdce když ujíždím octavce 1,9 TDi (66kw).... |
Autor: | mrJekill [ 19 bře 2008 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak třeba to spínání turba ve vysokých otáčkách skus řešit hned,tím,že se pokusíš rozhýbat táhlo ovládání turba.Je to takový to táhlo co je u turba a jde s ním stuha pohnout.Podle mě to máš jen zarezlý.Pořádně za něj zaber a uvidíš. |
Autor: | kadlo [ 05 pro 2008 08:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravíčko, tak problém s Escortem přetrvává, kouří jak dýmovnice, na semaforech lidi ze za mnou stojících aut kroutí hlavou , dál motor má nepravidelný chod a hodně špatně startuje... Nicméně jsme si s přítulkou koupili nový auto (viz. podpis), ale Escorta sme si nechali aby měl každej aspoň auto u sebe, tak si je střídáme... Ale s Escortem je to kvůli tomu kouření děs... Co je zásadní, aby to vyšlo na opravdu minimum, Focus vyčerpal rozpočet na dlouho dopředu Zatím jsme měli z Escorta vyndané vstřiky a měřili jsme je, tlaky mají všechny 4 stejné a to myslím cca 160 (jestli si to dobře pamatuju) a to jsem se dostal tam kam jsem chtěl. Jaký má mít Escort 1.8TD 51kW tlaky na vstřikách? Díky moc |
Autor: | catrr [ 05 pro 2008 09:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
SZ |
Autor: | Eskym05 [ 06 pro 2008 01:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nebude v haji cerpadlo? |
Autor: | macomen [ 06 pro 2008 13:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šel bych po tom jak říkají kluci kontrola předvstřiku pak hadičky odpady tlaky válců atd diesel je taková alchymie. Kór když ho neznáš hodně štěstí a trpělivosti. |
Autor: | catrr [ 06 pro 2008 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
solenoid |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |