fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

prasklý rozvodový řemen
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=16847
Stránka 1 z 1

Autor:  escort 1,8D [ 03 kvě 2008 15:31 ]
Předmět příspěvku:  prasklý rozvodový řemen

Zdravím, tak mi praskl rozvoďák, mechanik konstatloval že je popraskaná vačka, ventily pozohýbané....tak se chci zeptat jestli někdo neví za kolik se dá sehnat jiný motor nebo kolik by stála výměna hlavy...

Autor:  skaldal [ 03 kvě 2008 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

Mám motor z 91. za 5000,- Je vyndaný z pojízdného auta asi měsíc.

Autor:  vašík [ 03 kvě 2008 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Nedávno mě to potkalo taky :evil: ,nová vačka stojí k 5000,-kč měl jsem 5 ventilů na výměnu celkem oprava stála 10000,-kč :roll: :lol:

Autor:  nat [ 04 kvě 2008 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

mě by zajímalo, proč vám rozvoďák prasknul.
Kolik měl najeto, jestli to bylo za mrazu, při rozjezdu, při hladké jízdě.
Prasklý řemen rozvodů je moje malinká noční můra.... :smt102

Autor:  vašík [ 04 kvě 2008 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

nate- měl majeto 5000km po výměně, :twisted: prasknul když jsem zpozoroval kolonu tak tak jsem vyřadil a dojížděl na volnoběh.Rozžnuly se kontrolky a už to bylo. :roll: Následovala kontrola databáze forďáku a odtah dom.

Autor:  nat [ 04 kvě 2008 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

jestli jsi za tu výměnu někomu platil, měl bys mu to votřískat o čumák....

Autor:  vašík [ 04 kvě 2008 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

to máš těžký :twisted: kamarád je kamarád ale ... :roll:

Autor:  Walker [ 04 kvě 2008 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

Důvodů proč praskne rozvoďák je tolik, že jen je všehny vypsat by bylo na dost dlouho....od závad na ventilech, přidřený vačce atd. způsobených vlastním motorem, až po závady způsobené neúdržbou, přejížděním intervalů výměny až po nevhodnou montáž...což byl asi důvod toho prasknutí po 5000km....on stačí nevhodnej způsob pomáhání si nasadit řemen šroubovákem a pod. Přitom je postup velice jednoduchej...základní pravidlo je že řemen musí jít nasadit holejma rukama a napínací kladky jsou nasazený i s pružinama jako první, páč pak se tam špatně dávaj, a vnikaj maléry na řemenech pomocí různě sjetejch nástrojů při montáži těch pružinek po nasazení řemenů...tedy nasadím kladky na volno bez řemenů, vcelku snadno i rukou nasadím pružinky, pak je vklidu stlačím tak jak to jen jde na doraz, takže nic nenapínaj a dotáhnu je v týhle pozici...nasadím rukama řemeny a uvolním šrouby na kladkách tak že se přes svou vlastní sílu pružinek (která není nijak velká) dopnou...dotáhnu lehce aby se nehly, párkrát proto čím rukou motor, a zase je povolím a znovu dotáhnu(pro sichr, kdyby si to teprve pořádně sedlo...při tom se samozřejmě skontroluje nastavení vůči HÚ jak vačky tak na čerpadle....a pak je klid....druhou vadou je to, že pro mnohé jsou rozvody svátost, tak se jich bojí dotknout aby se něco nestalo...a přitom můžou být ty řemeny zrovna volný a likvidujou se trháním ve vůli, ktrerou by neměly mít....a přitom by stačilo zase jen povolit a dotáhnout ty dopínací kladky (což by se mělo aspoň jednou v polovině intervalu udělat)...určitě se najde oponent, kterej mi tohle bude vyvracet, ale já to takhle dělám a zatím mám pokoj...radši řemeny dopnout tou nevelkou silou pružinky, než aby se mi volný škubaly až se přervou....jako automatický považuju při výměně rozvodů výměnu všech kladek s řemeny, pouhá výměna řemenů samotných je zadělání si na průser... a teď k dotazu opravy hlavy....vačka jde koupit nová od 3k až tuším k 11k (nejvyšší cena co jsem na vlastní uši slyšel), jetá je tak okolo litru až 1,5k....největším problémem jsou však vačkový třmeny co vačku drží v lágrech...ty sehnat je dost problém, protože jsou součástí hlavy a nikdo je z dobrý hlavy jentak neprodá, protože by mu hlava zbyla coby neprodejnej kus....kompletní funkční hlavy se už bohužel moc neliší od cen celých motorů, protože opět zbyde vceku bezcenný blok a z ceny celého motoru lze odečíst tak cenu klikovky a maximálně ojnic...takže celá hlava se obvykle pohybuje kolem 4-5K....což je zrovna cena Skaldalova motoru...výhodou výměny hlavy (při nepoškození spodku motoru) je snazší montáž a zachování původního čísla motoru...jinak já osobně bych vyměnil rozvody i u případného jiného motoru, protože nechci riskovat podobnou věc vbrzku znovu...případná repase původní hlavy pokud není sama o sobě poškozená vyjde tak okolo 4k...(výměna všech osmi ventilů za nové včetně vodítek a gufer a jejich zabroušení...takže sumárně to máme 4k hlava + 3,5k sadu rozvodů,těsnění pod hlavu + jiný vymezovací podložky a drobný věci okolo a je to na 10k...s tím že hlava je jako nová...nebo podobnej peníz s tím že se použije hlava "jetá"...nebo za 5k motor od Skaldy + cena nových rozvodů a případný přepis motoru na evidenci vozidel...což vychází opět podobně.....šmarjá to jsem dlouhej....kdo to dočetl až sem, tak toho to fakt zajímá.... :D :D

Autor:  moto [ 05 kvě 2008 07:40 ]
Předmět příspěvku: 

Walker - dobre si to napísal /skoro ako keby som ti to sám diktoval/, no na konci ma zarazil ten prepis motora na polícii. U vás sa to ešte robí?
U nás sa už vôbec neeviduje číslo motora v dokladoch, uvádzajú len typ.

Autor:  Tomat1 [ 05 kvě 2008 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

Mě se vylágrovala napínací kladka a schodila rozvodový řemen. Kladka měla natočeno 35tis. Km.
A to jsem poctivě každých 10 tis kontroloval napnutí kladky. Proto bych doporučoval, když budete z nějakého důvodu sundávat rozvoďák třeba po 10 tis. od výměny. Dejte vždy novou napínací kladku. Je to tiž plastová a asi nic moc nevydrží!

Autor:  catrr [ 05 kvě 2008 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

jen pro kontrolu, udělal jsem jednou na jetej rozvodák tonáž,připnul jsem na něj 200L.sud s naftou,a nechal něco přes měsíc na docela drsnym háku ,a vydržel.Tak si myslím že rupne jen pokud je špatná montáž neb přetažení km pro výměnu když to nevydrží už ty ozubený zoub.a přeskočí neb kladky.

Autor:  hubert [ 05 kvě 2008 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Mne odesla po 2 tisicich km po výmene ta ozubena kladka,asi to byl zmetek a bezela nasucho,ohla se a ten remen se ubrusoval o ten kryt,kdys sem si toho vsim tak byl o tretinu ubrousenej,ted kdys kontroluju olej tak kouknu pod ten kryt na ty remeny,coz je tak kazdych 500 km.

Autor:  Jan Procházka [ 05 kvě 2008 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

Kolik stojí v servisu výměna rozvodu ? mondeo 1.8TD rv93 diky

Autor:  Dannny [ 06 kvě 2008 15:02 ]
Předmět příspěvku: 

já dával 4500 i s prací a montáží ( sada gates ). Myslím, že dobrá cena

Autor:  Perňa [ 06 kvě 2008 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jan Procházka píše:
Kolik stojí v servisu výměna rozvodu ? mondeo 1.8TD rv93 diky


pokud jsi trochu šikovnej tak to zvládneš doma po tmě :-D

Pokec kolem

Fotodokumentace

Kluci budou určitě mít nějaké námitky, ale je to vše stejnéé

Autor:  Dannny [ 06 kvě 2008 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

No jako sranda to zrovna není a raději bych dal 1000kč za práci jako já a měl na to záruku:-) ale jinak to samo zvládnout jde no

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/