fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 říj 2024 08:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vzduch v nafte
PříspěvekNapsal: 09 bře 2005 13:03 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Ahoj posledni dobou se mi zavzdusnuje palivova soustava.Pred startovanim musim rucnim cerpadlem docerpavat.Ma nekdo zkusenosti co s tim a na co se zamerit?Za rady predem dik.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 bře 2005 14:52 
Offline
Nováček

Registrován: 08 bře 2005 14:00
Příspěvky: 12
Bydliště: Břidličná
Měl jsem stejný problém nešlo to skoro startovat. Po dvou opravách jsem to nakonec si opravil sám. Použil jsem tento postup a zdá se že je to v pořádku.
- odpojit obě hadice od palivového filtru
- pumpičkou na kolo (uřízlý ten závit co se šroubuje na šloufek) profouknout hadici co jde do nádrže. Mělo by to v ní pěkně bublat a jít to vcelku lehce. Dá se i pusou ale není to dobré a člověk tak nefoukne
- připravit si skleničku a ucpat prstem trubičku z filtru směrem k palivovému čerpadlu. Filtr ručním čerpadlem natlakovat dokud to půjde (odpojené hadice). Kouknout se zda z něj neutíká nafta (je dobře si ho dopředu otřít hadrem)
- dát skleničku před prst a uvolnit ho. Z filtru by měly být doslova vystřeleny asi tak dvě deci nafty. (Filtr musí fungovat jako zpětný ventil). Pokud tlak je slabý tak radši opakovat. Pokud nejde vůbec natlakovat asi špatná membrána v ruční pumpičce a nebo je v ní nějaký bordel
- připojit hadici z nádrže a zkusit čerpat naftu. Skleničku dát pod výstup k čerpadlu. Až se natáhne a půjde bez vzduchu počkat pár minut. Po stisknutí ručního čerpadla by měla okamžitě téct. Pokud ne je třeba prohlédnout spoj směrem do nádrže
-připojit hadici k čerpadlu povolit odvzdušňovací šroub (8 klíč) a načerpat naftu. Šroub utáhnout. Trochu vzduchu tam zůstane ale s tím si už čerpadlo poradí.
Jinak já jsem si dal před palivový fitr ještě hrubý fitr na hadici. V mototechně cca 50Kč. Je to s plastu tak je krásně vidět jestli je tam nafta a zachytí případný bordel z nádrže který může jinak ucpat zpětný ventil. Navíc mám kontrolu co mi jde z nádrže.
Nějaké netěsnosti můžou být i na přepadových trubičkách (po sundání vždy dát nové), případně jak mi někdo psal i na membránách v čerpadle ale to většinou z toho teče nafta. Tyto netěsnosti ale nemají vliv na padání nafty až do nádrže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Dik za radu
PříspěvekNapsal: 11 bře 2005 15:00 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Dekuju za radu pokusim se udelat to a snad to bude OK.Doufam ze to nebude nic horsiho.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2005 22:13 
nevím jak jsi dopadl s tou pumpičkou, docela by mě to zajímalo, já jen mohu říci, že kdysi jsem měl stejný, podobný problém, pokaždé , když jsem odstavil své auto Ford Escort, 1.8 TD, tak jsem zavzdušněnou palivovou soustavu a dlouhou dobu jsem nevěděl co stím, až mi bylo poraděno, že mám odpojit předehřev nafty a ejhle ono to začalo fungovat, poté jsem si koupil nový předehřev a ono to funguje do teď


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2005 00:16 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Vyzkouseny obe metody a vypada to nadejne.Diky za rady ted uz zbyl jen ten nestastny kolisajici volnobeh.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2005 15:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Tak sitko jsem pred rokem dal do systemu taky a u nas na benzince meli vodnatou naftu a prave v tom sitku mi t zamrzlo
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... tko/01.jpg

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2005 23:10 
taky se trápim ze startováním jako vy.koukám na Majkyho auto-tys uplně nahradil původní plastovou trubku mezi filtrem a čerpadlem gumovou hadičkou-kamjsi dal ten zpětný ventil co je na tom org.to jezdíš bez něj?Ja tam tedy dal ten ventil nový zpátky ,ale žádná pozitivní změna,zkusil jsem ješte jednu vychytávku:před filtr jsem dal el .čerpadlo,které spíná po dobu žhavení ,taky to neni to ořechový .Stav na závěr-výjoj jde neustále dál.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 bře 2005 23:17 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Nejvyšší sovět píše:
taky se trápim ze startováním jako vy.koukám na Majkyho auto-tys uplně nahradil původní plastovou trubku mezi filtrem a čerpadlem gumovou hadičkou-kamjsi dal ten zpětný ventil co je na tom org.to jezdíš bez něj?Ja tam tedy dal ten ventil nový zpátky ,ale žádná pozitivní změna,zkusil jsem ješte jednu vychytávku:před filtr jsem dal el .čerpadlo,které spíná po dobu žhavení ,taky to neni to ořechový .Stav na závěr-výjoj jde neustále dál.

Ten blazinec na te trubce jsem vyhodil take i s predehrivanim nafty a zatim to vypada docela nadejne.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 13:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 pro 2005 17:55
Příspěvky: 83
Bydliště: Hranice na Moravě
Pánové, kde je vlastně ten předehřev nafty (foto?)a jak vyzkouším jeho funkčnost? díky za info

_________________
Ford Escort Combi CLX, bílej jezdec:) , 1996, 1.8 TD 51kw, klima, 2 x airbag, spokojenost

Škoda Roomster, 1,9 TDI PD, výbava style, dance radio, white rider, člen www.roomsterclub.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 17:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ta cerna krabicka za filtrem paliva.Fotky mas tu http://www.acemajky.com/escort/ a funkcnost jsem zatim nezkoumal.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 17:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 pro 2005 17:55
Příspěvky: 83
Bydliště: Hranice na Moravě
Karle teď je otázkou, jestli funkčnost vůbec i v zimním provozu, kdy používáš aditiva, poznáš. Jestli to není jen zbytečná komplikace... Jinak díky za odkaz.

_________________
Ford Escort Combi CLX, bílej jezdec:) , 1996, 1.8 TD 51kw, klima, 2 x airbag, spokojenost

Škoda Roomster, 1,9 TDI PD, výbava style, dance radio, white rider, člen www.roomsterclub.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 17:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Pokud to tesni a ma to odber na konektoru tak to funguje.Podle me je to dobra vec.Kdysi jsem uvazoval, ze to predelam podle tech fotek,ale neni cas.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2006 18:54 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Tak z netěsným ohřevem nafty jsem měl problém taky. Po jeho odstranění auto startuje na první šup. Musím ale dobastlit nějaký náhradní ohřev. Z D@videm už vymýšlím nějakou náhradu z trubkou, kterou budu vytápět.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zavzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 říj 2006 20:03 
Offline
Forďák

Registrován: 05 říj 2006 11:04
Příspěvky: 119
Bydliště: Žatec
Mám Mondeo 1,8TD zavzdušníní sem vyřešil úplně jednoduše vyndal sem celej filtr i s pumpičku a dal tam uzavřenej filtr má pouze dva vývody na hadice a je to filtr na starýho escorta.Akorát si musíš na něj udělat držák. Přes pumpičku na původnim filtru přes membránu se tam dostává vzduch. Je dobrý mezi filtr a čerpadlo dát ventilek aby nepadala nafta ale de to i bez něj.

_________________
Ford Mondeo 1,8TD combi rv99,KAT - OFF, EGR - OFF,spotřeba 6l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2006 18:34 
Offline
Nováček

Registrován: 23 črc 2006 17:26
Příspěvky: 43
Bydliště: Příštpo
Tak já bych taky rád někdy natlakoval palivový systém před studeným starten, ale nemám tam žádnou pumpičku. Že by ji předchozí majitel vymontoval? Je tam palivový filtr Bosch, dole je výpusť, nahoře je přívod a vývod nafty a šroubek s kovovým těsněním na desítku klíč. když ten šroubek povolím, tak slyším, jak to syčí a nafta spadne z filtru zpět do nádrže. Po dotažení a nastartování chvíli jedou bubliny a nakonec se to odvzdušní a je to dobré, ale ty ranní starty jsou takové no nic moc. Zhavím 2x až cvakne relé a potřetí startuju a většinou to chytne až na druhej start. To už nežhavím. Prostě přestanu startovat a zapnu klíček, zastartuju a už to chytne. Párkrát jsem zkoušel nastartovat napoprvé, ale to musím točit déle jak 5s a když nastartuju na dvakrát, tak to nechám jen protočit a na podruhé to chytne. Asi si to musí nejprve nasát palivo a pak to na druhej start už chytne.

_________________
Ford Fiesta 1.8D CL 91
Otočená na střechu. Kastle K.O.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2006 17:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Nerco:Kup na vrakaci jakoukoliv pumpu s vymenou vlozkou a dej ji tam misto toho prutokovyho.Ja tak kdysi dal do Galanta z R11.Vlozka stala 100Kc a navic tam byla i pumpa(cerpadlo).No a potom muzes pumpovat do aleluja. :D

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006 14:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 pro 2005 17:55
Příspěvky: 83
Bydliště: Hranice na Moravě
Sembdner píše:
Měl jsem stejný problém nešlo to skoro startovat. Po dvou opravách jsem to nakonec si opravil sám. Použil jsem tento postup a zdá se že je to v pořádku.
- odpojit obě hadice od palivového filtru
- pumpičkou na kolo (uřízlý ten závit co se šroubuje na šloufek) profouknout hadici co jde do nádrže. Mělo by to v ní pěkně bublat a jít to vcelku lehce. Dá se i pusou ale není to dobré a člověk tak nefoukne
- připravit si skleničku a ucpat prstem trubičku z filtru směrem k palivovému čerpadlu. Filtr ručním čerpadlem natlakovat dokud to půjde (odpojené hadice). Kouknout se zda z něj neutíká nafta (je dobře si ho dopředu otřít hadrem)
- dát skleničku před prst a uvolnit ho. Z filtru by měly být doslova vystřeleny asi tak dvě deci nafty. (Filtr musí fungovat jako zpětný ventil). Pokud tlak je slabý tak radši opakovat. Pokud nejde vůbec natlakovat asi špatná membrána v ruční pumpičce a nebo je v ní nějaký bordel
- připojit hadici z nádrže a zkusit čerpat naftu. Skleničku dát pod výstup k čerpadlu. Až se natáhne a půjde bez vzduchu počkat pár minut. Po stisknutí ručního čerpadla by měla okamžitě téct. Pokud ne je třeba prohlédnout spoj směrem do nádrže
-připojit hadici k čerpadlu povolit odvzdušňovací šroub (8 klíč) a načerpat naftu. Šroub utáhnout. Trochu vzduchu tam zůstane ale s tím si už čerpadlo poradí.
Jinak já jsem si dal před palivový fitr ještě hrubý fitr na hadici. V mototechně cca 50Kč. Je to s plastu tak je krásně vidět jestli je tam nafta a zachytí případný bordel z nádrže který může jinak ucpat zpětný ventil. Navíc mám kontrolu co mi jde z nádrže.
Nějaké netěsnosti můžou být i na přepadových trubičkách (po sundání vždy dát nové), případně jak mi někdo psal i na membránách v čerpadle ale to většinou z toho teče nafta. Tyto netěsnosti ale nemají vliv na padání nafty až do nádrže.


Tak jsem to zkusil a zároveň jsem vyseparoval vyhřívač paliva a zdá se, že se to zlepšilo, možná ještě membrána v pumpě, protože když jsem ucpal vývod k čepadlu a pumpoval jsem a ten tlak byl slabý a navíc z trubičky, která vede zpět do čepadla mi vytékala nafta...

_________________
Ford Escort Combi CLX, bílej jezdec:) , 1996, 1.8 TD 51kw, klima, 2 x airbag, spokojenost

Škoda Roomster, 1,9 TDI PD, výbava style, dance radio, white rider, člen www.roomsterclub.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: padání nafty
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006 22:14 
Taky už pár měsíců pozoruji zhoršené starty, ale když napumpuji ruční pumpou, tak je vše OK. Jenže úniky nafty absolutně nepozoruji, pumpu mám 1/2 roku starou a tlakuje dobře, podezření padá na zpětný ventil před čerpadlem (takový černý váleček na potrubí). Má někdo zkušenost s jeho těsností ?
Jirka


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2006 11:41 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Ten váleček je podle mě jen ventilek na odvzdušnění naftového vedení.
Jinak to padání by mohl způsobovatpředehřev nafty, jak už jsem psal.
Zkus ho vyřadit a překlemovat hadičkou a uvidíš jestli se něco změní.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Padání nafty
PříspěvekNapsal: 25 říj 2006 17:23 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Taky mám problémy se startováním. Když jsem zkoušel netěsnost hadic, tak jsem přišel na to, že mám uplně volně nasazenou hadici, která od vstřiků ODVÁDÍ zpět naftu do nádrže, může toto způsobovat netěsnost na PŘÍVODU?

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz