fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vzduch v nafte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1821
Stránka 1 z 5

Autor:  Maskot [ 09 bře 2005 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Vzduch v nafte

Ahoj posledni dobou se mi zavzdusnuje palivova soustava.Pred startovanim musim rucnim cerpadlem docerpavat.Ma nekdo zkusenosti co s tim a na co se zamerit?Za rady predem dik.

Autor:  Sembdner [ 10 bře 2005 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jsem stejný problém nešlo to skoro startovat. Po dvou opravách jsem to nakonec si opravil sám. Použil jsem tento postup a zdá se že je to v pořádku.
- odpojit obě hadice od palivového filtru
- pumpičkou na kolo (uřízlý ten závit co se šroubuje na šloufek) profouknout hadici co jde do nádrže. Mělo by to v ní pěkně bublat a jít to vcelku lehce. Dá se i pusou ale není to dobré a člověk tak nefoukne
- připravit si skleničku a ucpat prstem trubičku z filtru směrem k palivovému čerpadlu. Filtr ručním čerpadlem natlakovat dokud to půjde (odpojené hadice). Kouknout se zda z něj neutíká nafta (je dobře si ho dopředu otřít hadrem)
- dát skleničku před prst a uvolnit ho. Z filtru by měly být doslova vystřeleny asi tak dvě deci nafty. (Filtr musí fungovat jako zpětný ventil). Pokud tlak je slabý tak radši opakovat. Pokud nejde vůbec natlakovat asi špatná membrána v ruční pumpičce a nebo je v ní nějaký bordel
- připojit hadici z nádrže a zkusit čerpat naftu. Skleničku dát pod výstup k čerpadlu. Až se natáhne a půjde bez vzduchu počkat pár minut. Po stisknutí ručního čerpadla by měla okamžitě téct. Pokud ne je třeba prohlédnout spoj směrem do nádrže
-připojit hadici k čerpadlu povolit odvzdušňovací šroub (8 klíč) a načerpat naftu. Šroub utáhnout. Trochu vzduchu tam zůstane ale s tím si už čerpadlo poradí.
Jinak já jsem si dal před palivový fitr ještě hrubý fitr na hadici. V mototechně cca 50Kč. Je to s plastu tak je krásně vidět jestli je tam nafta a zachytí případný bordel z nádrže který může jinak ucpat zpětný ventil. Navíc mám kontrolu co mi jde z nádrže.
Nějaké netěsnosti můžou být i na přepadových trubičkách (po sundání vždy dát nové), případně jak mi někdo psal i na membránách v čerpadle ale to většinou z toho teče nafta. Tyto netěsnosti ale nemají vliv na padání nafty až do nádrže.

Autor:  Maskot [ 11 bře 2005 15:00 ]
Předmět příspěvku:  Dik za radu

Dekuju za radu pokusim se udelat to a snad to bude OK.Doufam ze to nebude nic horsiho.

Autor:  Návštěvník [ 11 bře 2005 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

nevím jak jsi dopadl s tou pumpičkou, docela by mě to zajímalo, já jen mohu říci, že kdysi jsem měl stejný, podobný problém, pokaždé , když jsem odstavil své auto Ford Escort, 1.8 TD, tak jsem zavzdušněnou palivovou soustavu a dlouhou dobu jsem nevěděl co stím, až mi bylo poraděno, že mám odpojit předehřev nafty a ejhle ono to začalo fungovat, poté jsem si koupil nový předehřev a ono to funguje do teď

Autor:  Maskot [ 13 bře 2005 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

Vyzkouseny obe metody a vypada to nadejne.Diky za rady ted uz zbyl jen ten nestastny kolisajici volnobeh.

Autor:  ACEMajky [ 13 bře 2005 15:04 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sitko jsem pred rokem dal do systemu taky a u nas na benzince meli vodnatou naftu a prave v tom sitku mi t zamrzlo
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... tko/01.jpg

Autor:  Návštěvník [ 13 bře 2005 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

taky se trápim ze startováním jako vy.koukám na Majkyho auto-tys uplně nahradil původní plastovou trubku mezi filtrem a čerpadlem gumovou hadičkou-kamjsi dal ten zpětný ventil co je na tom org.to jezdíš bez něj?Ja tam tedy dal ten ventil nový zpátky ,ale žádná pozitivní změna,zkusil jsem ješte jednu vychytávku:před filtr jsem dal el .čerpadlo,které spíná po dobu žhavení ,taky to neni to ořechový .Stav na závěr-výjoj jde neustále dál.

Autor:  Maskot [ 14 bře 2005 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

Nejvyšší sovět píše:
taky se trápim ze startováním jako vy.koukám na Majkyho auto-tys uplně nahradil původní plastovou trubku mezi filtrem a čerpadlem gumovou hadičkou-kamjsi dal ten zpětný ventil co je na tom org.to jezdíš bez něj?Ja tam tedy dal ten ventil nový zpátky ,ale žádná pozitivní změna,zkusil jsem ješte jednu vychytávku:před filtr jsem dal el .čerpadlo,které spíná po dobu žhavení ,taky to neni to ořechový .Stav na závěr-výjoj jde neustále dál.

Ten blazinec na te trubce jsem vyhodil take i s predehrivanim nafty a zatim to vypada docela nadejne.

Autor:  Lancelote [ 03 srp 2006 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové, kde je vlastně ten předehřev nafty (foto?)a jak vyzkouším jeho funkčnost? díky za info

Autor:  Karel [ 03 srp 2006 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Ta cerna krabicka za filtrem paliva.Fotky mas tu http://www.acemajky.com/escort/ a funkcnost jsem zatim nezkoumal.

Autor:  Lancelote [ 03 srp 2006 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

Karle teď je otázkou, jestli funkčnost vůbec i v zimním provozu, kdy používáš aditiva, poznáš. Jestli to není jen zbytečná komplikace... Jinak díky za odkaz.

Autor:  Karel [ 03 srp 2006 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to tesni a ma to odber na konektoru tak to funguje.Podle me je to dobra vec.Kdysi jsem uvazoval, ze to predelam podle tech fotek,ale neni cas.

Autor:  Michal-MS [ 23 srp 2006 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak z netěsným ohřevem nafty jsem měl problém taky. Po jeho odstranění auto startuje na první šup. Musím ale dobastlit nějaký náhradní ohřev. Z D@videm už vymýšlím nějakou náhradu z trubkou, kterou budu vytápět.

Autor:  Michal99 [ 05 říj 2006 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Zavzdušnění

Mám Mondeo 1,8TD zavzdušníní sem vyřešil úplně jednoduše vyndal sem celej filtr i s pumpičku a dal tam uzavřenej filtr má pouze dva vývody na hadice a je to filtr na starýho escorta.Akorát si musíš na něj udělat držák. Přes pumpičku na původnim filtru přes membránu se tam dostává vzduch. Je dobrý mezi filtr a čerpadlo dát ventilek aby nepadala nafta ale de to i bez něj.

Autor:  Nerco [ 08 říj 2006 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já bych taky rád někdy natlakoval palivový systém před studeným starten, ale nemám tam žádnou pumpičku. Že by ji předchozí majitel vymontoval? Je tam palivový filtr Bosch, dole je výpusť, nahoře je přívod a vývod nafty a šroubek s kovovým těsněním na desítku klíč. když ten šroubek povolím, tak slyším, jak to syčí a nafta spadne z filtru zpět do nádrže. Po dotažení a nastartování chvíli jedou bubliny a nakonec se to odvzdušní a je to dobré, ale ty ranní starty jsou takové no nic moc. Zhavím 2x až cvakne relé a potřetí startuju a většinou to chytne až na druhej start. To už nežhavím. Prostě přestanu startovat a zapnu klíček, zastartuju a už to chytne. Párkrát jsem zkoušel nastartovat napoprvé, ale to musím točit déle jak 5s a když nastartuju na dvakrát, tak to nechám jen protočit a na podruhé to chytne. Asi si to musí nejprve nasát palivo a pak to na druhej start už chytne.

Autor:  Karel [ 09 říj 2006 17:59 ]
Předmět příspěvku: 

Nerco:Kup na vrakaci jakoukoliv pumpu s vymenou vlozkou a dej ji tam misto toho prutokovyho.Ja tak kdysi dal do Galanta z R11.Vlozka stala 100Kc a navic tam byla i pumpa(cerpadlo).No a potom muzes pumpovat do aleluja. :D

Autor:  Lancelote [ 10 říj 2006 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Sembdner píše:
Měl jsem stejný problém nešlo to skoro startovat. Po dvou opravách jsem to nakonec si opravil sám. Použil jsem tento postup a zdá se že je to v pořádku.
- odpojit obě hadice od palivového filtru
- pumpičkou na kolo (uřízlý ten závit co se šroubuje na šloufek) profouknout hadici co jde do nádrže. Mělo by to v ní pěkně bublat a jít to vcelku lehce. Dá se i pusou ale není to dobré a člověk tak nefoukne
- připravit si skleničku a ucpat prstem trubičku z filtru směrem k palivovému čerpadlu. Filtr ručním čerpadlem natlakovat dokud to půjde (odpojené hadice). Kouknout se zda z něj neutíká nafta (je dobře si ho dopředu otřít hadrem)
- dát skleničku před prst a uvolnit ho. Z filtru by měly být doslova vystřeleny asi tak dvě deci nafty. (Filtr musí fungovat jako zpětný ventil). Pokud tlak je slabý tak radši opakovat. Pokud nejde vůbec natlakovat asi špatná membrána v ruční pumpičce a nebo je v ní nějaký bordel
- připojit hadici z nádrže a zkusit čerpat naftu. Skleničku dát pod výstup k čerpadlu. Až se natáhne a půjde bez vzduchu počkat pár minut. Po stisknutí ručního čerpadla by měla okamžitě téct. Pokud ne je třeba prohlédnout spoj směrem do nádrže
-připojit hadici k čerpadlu povolit odvzdušňovací šroub (8 klíč) a načerpat naftu. Šroub utáhnout. Trochu vzduchu tam zůstane ale s tím si už čerpadlo poradí.
Jinak já jsem si dal před palivový fitr ještě hrubý fitr na hadici. V mototechně cca 50Kč. Je to s plastu tak je krásně vidět jestli je tam nafta a zachytí případný bordel z nádrže který může jinak ucpat zpětný ventil. Navíc mám kontrolu co mi jde z nádrže.
Nějaké netěsnosti můžou být i na přepadových trubičkách (po sundání vždy dát nové), případně jak mi někdo psal i na membránách v čerpadle ale to většinou z toho teče nafta. Tyto netěsnosti ale nemají vliv na padání nafty až do nádrže.


Tak jsem to zkusil a zároveň jsem vyseparoval vyhřívač paliva a zdá se, že se to zlepšilo, možná ještě membrána v pumpě, protože když jsem ucpal vývod k čepadlu a pumpoval jsem a ten tlak byl slabý a navíc z trubičky, která vede zpět do čepadla mi vytékala nafta...

Autor:  Návštěvník [ 12 říj 2006 22:14 ]
Předmět příspěvku:  padání nafty

Taky už pár měsíců pozoruji zhoršené starty, ale když napumpuji ruční pumpou, tak je vše OK. Jenže úniky nafty absolutně nepozoruji, pumpu mám 1/2 roku starou a tlakuje dobře, podezření padá na zpětný ventil před čerpadlem (takový černý váleček na potrubí). Má někdo zkušenost s jeho těsností ?
Jirka

Autor:  Michal-MS [ 13 říj 2006 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Ten váleček je podle mě jen ventilek na odvzdušnění naftového vedení.
Jinak to padání by mohl způsobovatpředehřev nafty, jak už jsem psal.
Zkus ho vyřadit a překlemovat hadičkou a uvidíš jestli se něco změní.

Autor:  karner [ 25 říj 2006 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Padání nafty

Taky mám problémy se startováním. Když jsem zkoušel netěsnost hadic, tak jsem přišel na to, že mám uplně volně nasazenou hadici, která od vstřiků ODVÁDÍ zpět naftu do nádrže, může toto způsobovat netěsnost na PŘÍVODU?

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/