fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
vynechává,škube kolísá výkon http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=18399 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Renda [ 01 srp 2008 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | vynechává,škube kolísá výkon |
Ahoj potřebuji poradit. mám escorta 1,8 td ,51kw r.v.97.Ráno při studeném startu bíle zakouří pak už ne.Když jedu ještě s nezahřátým motorem tak motor kolísá a vynechává.Při sundání nohy z plynu a brzdění motorem nebo při pomalém popojíždění auto začne okamžitě škubat jako v autoškole při špatném rozjezdu.Po zahřátí to je lepší ale pořád to trochu vynechává hlavně když prudce pustím plyn tak to nejdřív vypadá že to chcípne ale pak se to rozběhne a jede.Po zahřátí.když prudce přidám plyn tak to někdy jede normálně a někdy po překročení cca 2,5 tis. auto najednou zrychlí jako by mne někdo postrčil. Také nevím jestli mi správně funguje regulace volnoběhu.Při zahřátém motoru táhlo neustále přidává a ubírá na dráze cca 1 cm.Provizorně jsem to odpojil a otáčky poklesly asi na 700 ale motor běží celkem pravidelně a lépe to jede.Také jsem střídavě odpojoval a připojoval EGR ventil ale bez výsledně,vyměnil jsem palivový a vzduchový filtr - trochu to pomohlo,zkontroloval jsem hadice-na nic jsem nepřišel.V servisu mě vezmou až 12.8 a kdo ví jak to dopadne.Znáte to .Děkuji Vám za rady. |
Autor: | Walker [ 03 srp 2008 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle vypadá na závadu nebo špatnou funkci TPS čidla neboli potenciometru polohy palivový páčky na čerpadle, motor dle tvých symptomů dost často v nejvíce používané poloze plynu o ní neví, a proto neadekvátně reaguje na korekci volnoběhu, odpojením tohoto čidla by se měl motor ustálit na hodnotách nouzového režimu bez snímání....jeho funkce lze zjistit jen proměřením na odpor pomocí kvalitního ohmetru, stavy mohou být v podstatě jen dva a to špatné nastavení počátku neboli klidovýho stavu páčky a nebo je poškozenej a v určítý poloze dává nesmyslnou odporovou hodnotu.... |
Autor: | Renda [ 03 srp 2008 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj,tak Ti díky za radu strávil jsem několik hodin pročítáním fóra a dvě hodinky pokusů s autem. Jediné co jsem objevil že mi auto kouřilo tak nějak bělomodře i za tepla.Udělalo to ale jen jednou,večer jsem to zkoušel znovu a kouřilo to jen studený.Zapojil jsem nazpět táhlo volnoběhu ale nedalo se s tím jezdit tak jsem ho zase vypojil.Také jsem zjistil že slabě prosakuje nafta kolem osy táhla volnoběhu .Zkoušel jsem za chodu povolovat přívody ke vstřikům a jen u jediného se výrazně změnil chod motoru jinak jen slabě .Najel jsem od poslední kontroly v servisu 40tisíc a to byly trysky perfektní ale nevím co mají za sebou tak jdou možná do kelu.Zítra to ještě prohlédnu.To čidlo proměřit neumím.Nedá se to poznat podle toho co budou dělat otáčky při pomalém ,opatrném přidávání plynu? |
Autor: | Renda [ 15 srp 2008 07:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, tak je opraveno.Závada jednoduchá- zase ten vzduch v naftě.Po výměně těsnění pod výčkem čerpadla a kolem osičky předvstřiku fordík jezdí zase normálně a podstatně lépe startuje. |
Autor: | catrr [ 15 srp 2008 11:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
jednoduché ,vzduch to je dobře že to bylo tím a ne složitější závada jak s etu píše |
Autor: | ron [ 28 srp 2008 18:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
vyměn trysky a uvidíš |
Autor: | Chuck [ 24 zář 2008 23:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Koukám, že nám podobný problém. Po lehkém sešlápnutí plynu motor začne cukat. Potom začne pocukávat i na volnoběh a dost kouří bílim kouřem. Palivový a vzduchový filtr je OK. Dneska jsem vymontoval vstřiky a dal je na změření. Co by to mohlo ještě dělat, jestli to nebude vstřikama? Tady je video jak se to chová. VIDEO Všimněte si na čerpadle ty druhy páčky vlevo jak je na ni napojený lanko vedoucí do nějakýho "čidla" vedle nádržky na kapalinu do ostřikovačů. Jak se páčkazačne hýbat tak to začne cukat. Páčka je na obrázku zde a lanko od ní vede sem Co je to za čidlo? To lanko tam hejbe s pístkem a pak z toho vede kabel asi do řídící jednotky... |
Autor: | nat [ 24 zář 2008 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=15294 http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=16307 a asi i jinde |
Autor: | Walker [ 25 zář 2008 00:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím že se ukáže, že to těma vstřikama nebude...nějaký budou, možná né úplně suprový, prostě jetý ale tuhle závadu na svědomí mít nebudou... |
Autor: | Perňa [ 25 zář 2008 11:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
No chtěl jsem tu něco napsat,ale nebudu prudit.....a hlavně by se mi to mohlo vymstít, že nic nevím......výš podepsaný ví |
Autor: | Chuck [ 25 zář 2008 14:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak dejme tomu že to vstřikama a tím posuvníkem předvstřiku nebude. Co by mohlo byt příčinou toho škubání motoru a bílého kouře? EDIT: Jak tak pročítám fórum, tak by to mohlo mít něco společného se sáním nebo EGR ventilem, co myslíte? Jo ještě jsem si vzpomněl, že když jsem koukal na vzduchový filtr, tak v tom plastovym krytu je dole díra. Je to prasklý kolem držáku. Ta díra by vadit neměla ne? Když je to před filtrem. Je jedno jestli to nasaje vzduch zepředu nebo z ty diry. |
Autor: | catrr [ 26 zář 2008 10:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
může to být i solenoid i když si myslíš že když vynechá a kouřne že to je vstřik,zapni zapalování a poslechni zda zacvrdliká ale jakou razancí , on může vydávat zvuk i když je už vadnej.tou dírou před vzducháčem to není |
Autor: | Michal99 [ 27 zář 2008 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Konečně to někdo napsal "solenoid" jinak pak čerpadlo. |
Autor: | Michal99 [ 29 zář 2008 20:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo to je ono |
Autor: | catrr [ 30 zář 2008 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
jak je to pl.lanko tak dolejš je takovej váleček a jdou z něho dráty,to je on.Zapoměl jsem to cvaknutí to Ti z. vent. zapne neb vypne přívod nafty do čerpadla ten selenoid pardon škola..... solenoid je něco jiného |
Autor: | Chuck [ 06 říj 2008 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem meřil ten solenoid a měl by být v pořádku. Má mít odpor v rozmezí 10-15 ohmu. Já naměřil 13 ohmu. A po přivedení napětí má cvaknout, což taky udělá. Jinak mám nové poznatky. Při jízdě celkem přesně kolem 1500 otáček začne motor škubat. Turbo zabírá až při 3000 otáčkách. Není to moc? Ješte se mi stává že za studena motor po nastartování chcípe. Co jsem četl na fóru, tak by to mohl mít na svědomí ventil odvětrávání klikové skříně. Jestli ho teda diesel má. |
Autor: | tukololo [ 06 říj 2008 21:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
mne robil esco to iste turbo zapinalo az pri 3000ot.,nepravidelny chod,bieli dym,horši štart a bol to solenoid vymenil som ho a v pohode |
Autor: | catrr [ 07 říj 2008 06:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chuck píše: Tak jsem meřil ten solenoid a měl by být v pořádku. Má mít odpor v rozmezí 10-15 ohmu. Já naměřil 13 ohmu. A po přivedení napětí má cvaknout, což taky udělá. Jinak mám nové poznatky. Při jízdě celkem přesně kolem 1500 otáček začne motor škubat. Turbo zabírá až při 3000 otáčkách. Není to moc? Ješte se mi stává že za studena motor po nastartování chcípe. Co jsem četl na fóru, tak by to mohl mít na svědomí ventil odvětrávání klikové skříně. Jestli ho teda diesel má. Neměřil jsi stop ventil? ten jednou cvakne,solenoid cvrdliká
|
Autor: | jozkablack [ 29 říj 2008 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
tukololo píše: mne robil esco to iste turbo zapinalo az pri 3000ot.,nepravidelny chod,bieli dym,horši štart a bol to solenoid vymenil som ho a v pohode Mám možná něco podobnýho. Start v pohodě, ale turbo sepne až ve vyšších otáčkách, na neutrál kolísaj otáčky a bíle čoudim i za tepla. Kolik stál ten "solenoid"? Díky.
|
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |