fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Padání nafty
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=19245
Stránka 1 z 1

Autor:  Belous [ 22 zář 2008 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Padání nafty

Včera jsem se zabýval svou tradiční podzimní činností a to hledání proč na mém Mondeu padá nafta. Opět jsem přeutahoval a přeorganizoval palivové hadice vedoucí k čerpadlu a zároveň našel jednu novou skutečnost, na kterou bych rád znal odpověď.

Sundal jsem totiž poprvé také přímo z čerpadla (Lucas) přívodní kovovou trubičku. Tedy bylo "vidět" prímo do vstupního otvoru čerpadla. Z počátku byla hladina nafty na úrovni hrany otvoru, po cca 20min jsem hladinu čerpadla již neviděl. Tj. předpokládám, že nafta padala přes čerpadla zpět do nádrže.

JE TO NORMÁLNÍ nebo to ukazuje na netěsnost čerpadla vedoucí k špatným startům a tedy nutnost repase čerpadla?

Pozn.: špatným startem mám na mysli cca 5s točení startérem, oproti dobrému (po napumpování nafty ručně) kdy to většinou naskočí na první-druhé otočení. Motor má cca 200tkm(?), plastové palivové vedení vyměněno za gumové, origo filtr s pumpičkou vyměněn za filtr+pumpovací balónek.

Autor:  catrr [ 22 zář 2008 14:10 ]
Předmět příspěvku: 

je to uzavřený okruh,který je pod nějakým tlakem ,jak sundáš hadičku a podobně cos udělal dostane to lufta a tlak jde do ..... to znamená nejsnadnější cestou. je to normální jev Lucasu .Bosch takovej problém nemá. Neřeš to řeš těsnost hadic a membrány ale i ventilků v pumpě. jo ještě co dost blbne a tahá lufta je ten předehřívač.Osobně ho mam vyřazen a to hned po koupě forda.

Autor:  Belous [ 22 zář 2008 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

dik za radu. moje situace je taková, že všechny plastove hadice s rychlospojkami mám vyměněné (i u nádrže) za gumové+plastové průhledné. místo původního filtru s pumpičkou mám samostatný filtr a hned před ním balónek (se zpětným ventilem). čili za balónkem (směrem k nádrži) by to už nemělo mít vliv. vše s maximální pečlivostí utažené (kromě běžných hadicových spon jsem vyzkoušel i staré motex SK pásky, které se zdají být lepší na některý typ hadic). jak píšu, už jsem to přetěsňoval několikrát. předehřívač vyhozen už dávno.

Když však ráno přijdu k autu,musím přesto namačkat (napumpovat) balónkem a pak startuje bez průtahů. čili mě napadá jediná cesta úniku a to přes čerpadlo, pokud se nemýlím. ačkoliv to vždy nastartovalo, nevim co s tim už dělat,s...e mě to, nerad bych aby se to zhoršilo a já zůstal viset s nenastarovanym autem.

kdyby někdo věděl co s tim (kromě do kopru)...

Autor:  catrr [ 22 zář 2008 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

na čerpadle máš taky ventilek a pak ty průhledné hadičky no nevím ty máš na přepadech

Autor:  Belous [ 23 zář 2008 10:29 ]
Předmět příspěvku: 

promiň nerozumim. pruhledne hadice mam uz pouze kousky na privodu od tech kovovych trubek, pak pres spojky napojene na gumove, na prepadech mam samozrejme taky gumove. filtr, jak jsem psal, je klasicky, pred nim balonek s vnitrnim zpetnym ventilkem(asi). jaky myslis ventilek na cerpadle? ten sroub prepadu na zpetnem vedeni?

po pravde, vcera to startovalo pomerne lepe (tak na 5 otacek), ale stale to neni ono, jako kdyz to pred tim napumpuju. co jsem si vsiml, ve zpetnem vedeni (posledni pruhledna hadice smerujici uz k nadrzi) jdou stale mikrobublinky, takze zkusim jeste poutahovat prepady na vstrikovacich, posldne me zlobil ten posledni zaslepenej.

Autor:  BATMAN [ 23 zář 2008 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Muzu se zeptat kde a jaky typ te pruhledne hadicky jsi koupil?
Ja kdyz resil zavzdusnovani koupil jsem klasickou benzinovou a ta vzdy v tom teple nebezpecne zmekla a pak jsem i mel strach aby se nepropalila a ja nevyhorel.
Resim sice neco jineho (nizky vykon) ale kdyz tak ctu tvy posty zacinam premyslet ze i presto ze mam fungl novou pumpu s novyma prepadovyma hadickama muze mi sem tam nejaka mikrobublinka proniknout a delat tuhle chciplost tak to chci znova overit dokud venku neni minus....

Predpokladam ze ty pruhledne kousky pred filtrem a pri zpetne ceste do nadrze mas abys videl zda se to zavzdusnuje uz od nadrze nebo nekde na ceste filtr,cerpadlo.....
Tak me napadlo kdybych seznal nejakou extra tepelne odolnou pruhlednou hadicku, narvu ji uplne vsude i na prepady a hned by se videlo kde je problem s tesnosti.....

Autor:  Belous [ 23 zář 2008 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Hoj, uz jsem o nich psal tusim na Fordclub foru typ ARMORVINPRESS PU (http://www.gumex.cz/cz/hadice/HADICE-PRO-OLEJE-A-BENZINY/1/20). problem je, ze na rozdil od gumovejch se velmi spatne daji stahnout. cili ve vysledku jsem je nechal jen v delce asi 40cm na privodech od tech alu trubek a dale napojil spojkama na gumove. na ty trubky a spojky je potreba je narazit, alespon 5cm a dotahnout dvema sponama nebo nejak co nejlepe postahovat.

Autor:  Belous [ 23 zář 2008 12:27 ]
Předmět příspěvku: 

to Batman: vim, ze resis problemy s vykonem.
po pravde, ja od pocatku co Mondeo mam taky nejsem zrovna spokojenej.bohuzel, pricina se velmi spatne hleda v amaterskych podminkach a nevim zda zrovna ja (pololaik) jsem vhodna osoba k radam.pisu co jsem vycetl a vypozoroval. taky se mi to vsak nechce davat do neprovereneho servisu (zatim jsem mel vzdy jen spatnou zkusenost se "zlatoretezaky).

nejdriv bych zkusil poronat vykon s nejakym jinym Mondeem zkusebni jizdou.

pokud najdes rozdil, zkus proverit
1)sani resp. vedeni od turba(pripominam hadice kolem turba-klasicky se lidi divaji na predni hadicku turbokorektoru, ale jsou tam dve. zkontroluj taky saci hadice+taky to muze tahnout pres intercooler+kontrola tlaku turba manometrem (ACE Majky poradi jak na to)+serizeni turbokorektoru
2)privody paliva (zda netahne vzduch, ale to pak poznas podle cukani az chcipani motoru, kdyz je to vetsi nez mikroprunik)
3)odvod spalin (ucpanej vyfuk resp. katalyzator), rekl bych, ze lze poznat podle sundanim a vizualni kontrolou. taky jsem cetl, ze se ucpe vyfuk a mista spoju vyfuku necim potrou aby byly videt bubliny v miste prusaku.
4)kontrola na diagnostice (cca 500,-), otestuji senzory a potenciometr plynu (najdi nejaky delphiservis)
5)kontrola vstrikovacu a trysek a nastaveni vstrik cerpadla
6)seridit ventily (ma se delat kazdych tusim 30t. nebo 60t.)-podlozky ventilu (udelas sam, jen musis mit nastroj na stlaceni ventilu-viz inzerat v mem popisu pro predstavu)

snad me mistni znalci neukamenujou pokud kecam nejaky kraviny, ale radeji opravej nebo doplnej. zdar

Autor:  catrr [ 23 zář 2008 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

BATMAN píše:
Muzu se zeptat kde a jaky typ te pruhledne hadicky jsi koupil?
Ja kdyz resil zavzdusnovani koupil jsem klasickou benzinovou a ta vzdy v tom teple nebezpecne zmekla a pak jsem i mel strach aby se nepropalila a ja nevyhorel.
Resim sice neco jineho (nizky vykon) ale kdyz tak ctu tvy posty zacinam premyslet ze i presto ze mam fungl novou pumpu s novyma prepadovyma hadickama muze mi sem tam nejaka mikrobublinka proniknout a delat tuhle chciplost tak to chci znova overit dokud venku neni minus....

Predpokladam ze ty pruhledne kousky pred filtrem a pri zpetne ceste do nadrze mas abys videl zda se to zavzdusnuje uz od nadrze nebo nekde na ceste filtr,cerpadlo.....
Tak me napadlo kdybych seznal nejakou extra tepelne odolnou pruhlednou hadicku, narvu ji uplne vsude i na prepady a hned by se videlo kde je problem s tesnosti.....
promin zpoždění ale přesně jak to píše tady dotyčný, ty průhledné teplem změknou a pak netěsní ani při lepším utěsnění páskou

Autor:  BATMAN [ 23 zář 2008 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

2 Belous: Ja vim ze je to teoreticky jednoduche ale na maloco z toho co jsi napsal si troufnu sam. Navic auto pouzivam denne a tudiz nemam moznost si to v klidu v patek rozdelat a behem vikendu to dat dokupy.

Pomalu jsem pochytaval info na forech a co jsem mohl jsem zkusil, ale bez uspechu.

Momentalne jsem vysolil 4700 za predni tlumice a to me jeste ve ctvrtek ceka vymena s geometrii a musim menit olej. Pak se zacnu divat po zimnich pneu.
Jakmile si ale financne oddechnu dam to do nejakyho servisu kde proverej ty fyzicky veci a kdyz to nepomuze zajedu do mistniho Delphi-Lucas servisu a taky jev tom necham se 2-3 hodky postourat. Uz nemam sily a ani cas si to postupne odhalit a spravit sam. Vim ze by to bylo pro me ego hotovy orgasmus, ale uz jsem to vzdal a jak budou volne lowe sverim to profikum.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/