fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1.8 D žhavení + flambování
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=20429
Stránka 1 z 1

Autor:  Kubi [ 22 lis 2008 23:19 ]
Předmět příspěvku:  1.8 D žhavení + flambování

Zdárek, uhodily první mrazíky a můj vůz odjel až po roztažení sousedovo Octavií.. Začal jsem řešit, bádat, zkoumat. Esco 1.8D - nešťastný to motor, ale ještě nemá moc nalítáno, točim točim, bílej kouř, jakoby chtěl chytit, ale fakt jenom jakoby.. mam nový žhavíky, nafta nepadá, předehřev nafty funguje. Zkoušel jsem měřit žhavicí proud, jestli se třeba neztrácí něco na nějakym přechoďáku ale ikdyž žhavim ručně přímo z plusu, mam smůlu....

Jel jsem tedy za jedním kozlem odborníkem zahradníkem a ten mi řekl: "Svíčku z ávie do sání, do ní přes elmg. ventil naftu z přepadu.. Žhavení týhle svíčky paralelně k žhavení stávajícímu a paralelně ke souštění startéru zapoj ten elmg. ventil." Takže z toho drastickýho řešení jsem pochopil, že já svíčku rozpálím a ve chvíli kdy začne točit startér svíčka pustí lišáka do sání. Buď mi chytne motor, nebo celý auto...

Bádal jsem dál a zjistil jsem, že tenhle tuning je u některejch tranzitů sériově...

Věřim, že tohle sestavení bych zvládnul, obávám se však, co řekne plastový sání (parohy) na rozpálenou svíčku. Plamen si myslim, že by jim neublížil, protože je to jenom šleh a sání ho nasaje. Nejspíš jako poslední řešení to bude dobrý. Ještě budu řešit vstřiky - jestli správně prášej, je možný, že spíš čuraj a stávající žhavení spíš uhasej... To prý je docela možný. Takže někdy v příštim tejdnu vyndavám vstřiky a posílám na přeměření případnou opravu. Pokud tady chyba nebude, začnu uvažovat o tom již popsanym flambování.

Teď proč to jsem píšu?... Má s timhle někdo zkušenost? Je dosud na živu?


(tlaky motoru jsou prej slabší ale ještě ne kritický, proto zatím neřeším...)

Předem díky za reakce.[/b]

Autor:  Package [ 23 lis 2008 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

pocuj mal som 1,8 D escorta z 89 roku..nastartoval aj ked bolo vonku -25 a novsie vozy som roztahoval...u tohto motoru je podstatne mat vsetko ok..
1..Baterka co s najvetsim startovacim prudom a co najvetsia co sa tam zmesti
2.VSETKY este raz VSETKY zhavice aspon na 95% dobre
3.Zrepasovany starter--aj ked tvoj toci never by si co to spravy ked ho vytiahnes a precistis a vymenis uhliky
4.Olej v motore aspon 10W40
5.vsetky elektricke vedenia bez prechodovych odporov-cize ziadna hrdza,oxidacia a podobne.-odporucam natiahnut nove plusove kable od alternatora cez starter az k baterke...a extra ukostrit prevodovku
6.samozrejme musis mat aj ok trysky a tlaky ..

ak bude vsetkjo toto OK tak nastartujes aj ked bude vonku -25 bez problemov tak ako ja...

Autor:  bobr [ 23 lis 2008 11:26 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud mas zhaveni v poradku tak
mozna nez vyndavat vstriky bych jeste zkusil hnout z predvstrikem mel jsem to sami jakmile byl mraz jen to blafalo a nechytlo trochu jsem hnul z predvstrikem a bylo to OK

Autor:  Ervin [ 23 lis 2008 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

Bobr ako si donastavil ten predvstrek? Na remenici povolením 3 šrobov a pootočením smerom doprava? O kolko 1mm. alebo viac? Je aj iný spôsob nastavenia predvstreku. A k tomu štartovaniu. Nikdy by som neveril čo dokáže taká obyčajná výmena palivového filtra. :roll:

Autor:  bobr [ 23 lis 2008 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ervin píše:
Bobr ako si donastavil ten predvstrek? Na remenici povolením 3 šrobov a pootočením smerom doprava? O kolko 1mm. alebo viac? Je aj iný spôsob nastavenia predvstreku. A k tomu štartovaniu. Nikdy by som neveril čo dokáže taká obyčajná výmena palivového filtra. :roll:


Ja jsem predvstrik vzdicky ladil podle toho jak to jede a jak to startuje musi se najit kompromis bud to startuje na cvrnknuti a ma traktorovej zvuk a nema vykon nebo startuje spatne hladkej chod a dobrej vykon to je horni a spodni hranice mezi tim musis najit kompromis kdy to dobre startuje a dobre jede. Steluje se to jak rikas povolenim 3 sroubu na remenici a pootocenim do strany bud doleva nebo do prava podle toho jestli chces ubrat nebo pridat.
Kdyz rano nemuzes nastartovat a jen to blafe zkusil bych stim o kousicek hnout a uvidis.

Autor:  Kubi [ 23 lis 2008 15:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pro dopnění - mam startér zrepasovanej, baterku nic moc, tu budu řešit, pal filtr měnějej teď nedavno... S tim předvstřikem - Je možný že tohle už někdo ladil, protože motor nejde točit v zatížení (i z kopce) víc jak na 3 300 otáček) Sílu má, ale v těhle otáčkách jakoby neměl naftu - proto jsem řešil palivovej filtr, trubky a podobně. Jinak s tim předvstřikem - Tohohle se bojim, neuploadnul by mi někdo prosím jednu fotku??

Autor:  Ervin [ 23 lis 2008 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

Vďaka za odpoveď Bobre. Poprosil by som ešte o detail: Predpokladám, že pre lepší štart by som mal pootáčať doprava. Hlavne by som potreboval nápovedu o kolko približne 1mm, 3mm, aby som to nepredrbal? Ináč motor mi ide ako hodiny (za tepla točí v pohode 5 -5,5 tis. otáček). No za studena po dvoch žhaveniach chytí po 2-3otočoch no potom hrkoce v kolísavých nižších otáčkach s bielym dymom čo sa ihneď upraví na stabilných cca 900 ot. až po pridaní plynu. Zohriaty točí na drc a šlape ako vínko. Biely dym by mohol znamenat aj chudobnú zmes. Údajne sa dá niekde donastavit aj sitič na čerpadle no neviem kde.

Autor:  moto [ 23 lis 2008 18:04 ]
Předmět příspěvku: 

Biely dym a nepravidelný chod = neskorý predvstrik. Ten môže byť spôsobený aj nedostatočným prietokom nafty na vstupe do čerpadla .

Autor:  Hladasx [ 24 lis 2008 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec...nekoukal jsi jestli máš ok sytič??? loni jsem měl ropáka poprvé tak jsem neveděl co a jak a postupem času jsem zjistil, že mi nefunguje sytič. Na letošní zimu jsem si k sytiči natáhl lanko a páčku od přehazovačky = oprava za 60Kč :-)...

Autor:  Ervin [ 24 lis 2008 22:42 ]
Předmět příspěvku: 

Sytič cez lanko na ručné ovládanie som si robil ešte na škode favorit a urćite to dorobím aj na forde. Vďaka za radu. Neskorý predvstrik sa pravdobodobne donastavuje pootočením doprava (po smere hodinových ručičiek). Ak sa mýlim prosím opravte ma.

Autor:  hubert [ 29 lis 2008 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

sytic na 1.8D? tam neco takového je?Já mam auto z roku 1992 udruju to jak se ma najeto nevim presne ziju v tom ze 170 000 ale klidne to muže bejt i o sto vic,tezko rict.A jeste se mi nestalo abych to nenatocil jezdim kazdy den mam ho asi 6 let.
Nažhavim do cvaknuti a tocim s plnym plynem a chytne tak do 5 vterin at je teplo nebo mraz.
Akorat kdys jezdim kratke trasy do prace tak mam 10-15 studenejch startu na 50 ujetejch km,tak mam problem v zime s baterii,resim to ze mam jeste jednu zalozni protoze auto stoji venku na parkovisti a nemuzu ji tam nabijet tak to resim stridanim baterek,nebo kdys se mi to nechce v mrazu vyndavat tak si pomužu ze je spojim pres startovaci kabely ale to se stava zritka loni vubec to sem baterky nemenil a predloni asi 3x.

Autor:  Kubi [ 03 pro 2008 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Auto z roku 1992 170 000? To jsem měl taky.. A sytič přímo na čerpadle, přes lanko ovládaný membránkou na sání přes solenoid. Přidávalo mi to otáčky motoru při zařazení zpátečky:) Ten escort měl přes 500 000 a starty jedna báseň, tenhle má stejnej motor a bojuju s tim jak blázen.. Je to o štěstí

Autor:  Kubi [ 03 pro 2008 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak vzhledem k černýmu dýmu při startu, dobrejm tlakům, už seřízenýmu předvstřiku budu řešit vstřiky... Dám vědět, jak to dopadlo, potom přistoupím k tý drastický věci, co jsem psal...

Autor:  Kubi [ 03 pro 2008 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Joooo a napište prosím, jestli máte zkušenosti s tou úpravou, co jsem psal uplně na začátku, zatim jsem o tom neviděl ani zmínku. Díky

Autor:  hubert [ 04 pro 2008 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

Kubi píše:
Auto z roku 1992 170 000? To jsem měl taky.. A sytič přímo na čerpadle, přes lanko ovládaný membránkou na sání přes solenoid. Přidávalo mi to otáčky motoru při zařazení zpátečky:) Ten escort měl přes 500 000 a starty jedna báseň, tenhle má stejnej motor a bojuju s tim jak blázen.. Je to o štěstí
Ja si na to motoricky nemuzu stezovat,leju do toho kde co a po rovine to bezproblemu udela 160km

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/