fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
rozvod 1.6D http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=20594 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bril [ 01 pro 2008 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | rozvod 1.6D |
Zdravím, potreboval by som poradiť ako mám nastaviť rozvod na Escorte MKIV 1.6D r.v.86. Nastavil som, ako mi bolo povedané, valec, do ktorého vstrekuje nafta. nastavit vačku strihanie (obe vačky dole)motor sa točí len nenaskočí, žhaviče OK, čerpadlo OK, lebo po vybratí strekov bolo v komôrke bazén s naftou:D,streky tiež OK, tak typujem že bude nespravne nastaveny rozvod bud o jeden zub popredu alebo dozadu. Popripade pošlite mi niekto návod, vrelá vďaka. alebo dobru radu |
Autor: | spepas [ 01 pro 2008 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
výměna rozvodu u 1.6 je jednoduchší jak výměna řemene altíku ale pouze výměna pokut si před demontáží označíš kolo na vačce. pokud už to máš rozhašené tak zhod víko ventilů a navačce je ze zadní strany drážka do ní vlož nějakou těsnou pásovinu a měrkama to vyrovnej zarovno hlavou, potom si nastav čerpadlo na značku a je to. eště by se mělo jak to budeš mít nastavené tak povolit kolo na vačce odrazit ho nasadit noý rozvodák a potom dotahnout. To je tak sai vše co sem si vzpoměl. |
Autor: | bril [ 02 pro 2008 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
ten zarez v zadu pozriem, ale nejake značky tam niesú alebo už nepasuju ten motor uz bol meneny, a cerpadlo uz nenastavili ako by malo byt podla risiek, ale bolo mi povedane ak dam klučik do zapalovania a mam hlavu dole,potočim ručne s motorom, mam odpojene streky, s motorom točim a podľa toho s ktorej hadičky čo vedie na strek vytlačí naftu =valec je hore, tak ten valec pali=nastaviť vačku podľa toho, ale bolo mi povedané že ma byť v danom momente na valci čo pali vačky dole, ale podľa mna je to blud lebo auto len toči a toči len neskočí, či nemajú byť vačky hore aby bol priestor uzavretý= logika, a chcem sa spytať aby som už nemusel rozoberať hlavu, či možem len vačku vybrať (či nepoškodim nejako ventily=rozštelovanie) = 10 šrubiek, lebo mam značku na čerpadle ktorý valec pali=ide do streku nafta, a len ju nastavit ako potrebujem. diky moc za rady. |
Autor: | moto [ 02 pro 2008 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mal som kedysi fiestu s týmto motorom a rozvod tu je malina. Čerpadlo je poháňané zubatými kolesami priamo od kľuky, teda ak to tam nikto nerozhasil s tým by nemal byť problém. Tvoja úloha je len vymeniť remeň medzi čerpadlom a vačkovicou. Teda: 1. valec do kompresie - poznáš to podľa značky na kolese čerpadla. Malo by stáť svojou značkou, tuším tri zuby vpravo od pevnej značky nad kolesom čerpadla. Nesmú sa značky kryť ! Pre istotu vyber vstrik 1. alebo 4.valca a cez komôrku strč dolu tenký pevný drôt. Pootáčaj kľukou aby piesty kmitali a zastav sa keď ucítiš hornú úvrať. Teraz máš istotu, že 1. valec je v kompresii a značka na čerpadle je tam, kde má byť. Teraz nastav vačku tak aby vačky 1.valca boli hore a zároveň si to overíš na konci vačkovky, je tam zárez, ktorým vačkovicu zaistíš voči pootočeniu. Uvoľni zubaté koleso z vačkovice a sklepni ho z kužeľa vačkovky. Nie však celkom, len uvoľniť, aby sa voľne otáčalo, samozrejme keď bude bez remeňa. Teraz to stojí ako má. Nasaď nový remeň, napni kladkou a dotiahni remenicu do kužeľa vačkovky. Urob " skúšku správnosti" t.j. pretoč motor či je všetko OK, poskladaj porozoberané a štartuj. Ak máš trisky a žeravenie v poriadku, motor pobeží. Veľa šťastia |
Autor: | bril [ 03 pro 2008 10:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Už mi to beha, diky moc, ale chcem sa ešte spytať či je po takej oprave aby sa motor troška zabehol, lebo nedrží otáčky, musím mu pridávať aby to držalo, ale ak som štartoval tak mi pekne šiel , a potom zdochol, chcem sa opytat či netreba niečo nastaviť (čerpadlo alebo niečo iného) hlava je po GO, a vymenené tesnenie pod hlavou. Vďaka za rady. |
Autor: | moto [ 03 pro 2008 21:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skontroluj, či si to tam tam niekde neprisáva vzduch do nafty, keď to zhasína po naštartovaní. Tiež sa bude možno treba pohrať s čerpadlom a najemno nastaviť predstrik. Robí sa to tu natáčaním čerpadla. Predstrik pridáš natočením čerpadla proti smeru otáčania a naopak predstrik zmenšuješ. Úplne presne sa nastavuje indikátorom cez stred vstrek. čerpadla, ale to už vyžaduje dielňu, čas a patričné vedomosti. |
Autor: | bril [ 04 pro 2008 23:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
A tie dve hadice co idu od vika na ventily, jedna hadica ide do vzduchoveho filtra a jedna hadica ide dole do bloka motora, nemôžu to robiť jedna s tých hadíc????????? Lebo ak som naštartoval autičko tak po chvilke mi slo ako hodinky a potom asi tak po 15 sekundach zacali otačky kolisať a nasledne zdochlo |
Autor: | moto [ 05 pro 2008 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tie hadice s tým nič nemajú. Slúžia na odvetranie kľukovej skrine. Píšeš, že to beží 15 sekúnd a šlus. Scípne to pri voľnobehu? Skúsil si mu po natočení pridržať plyn? Čo to robilo? |
Autor: | bril [ 07 pro 2008 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hej ked ho naštarujem a pridam plyn otačky vybehnu hore a potom volnobeh drzi tak 10-15sekund, bratranec vraví že je to kompresia lebo v 3 valci je na hlave surovo vyzrane ho hlavy asi tak 1,5mm do hĺbky a asi tak 2x2cm po dĺžke a šírke to môže robiť tolko malo že sa podzube kompresia???? Lebo motor mi s tym bezal predtym v pohode.Tak teraz neviem. |
Autor: | moto [ 07 pro 2008 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ak má hlava, ako píšeš nejaký problém a s tým možná súvislosť v nedostatočnej kompresii, motor by ťažko štartoval a ak by chytil, tak by bežal nepravidelne vplyvom nerovnomerných tlakov. Nemal by ale samovoľne zhasnúť. Tvoj problém bude najskôr niekde v palive - zavzdušňovanie, alebo priamo v čerpadle. Naštartuj to a keď to zhasne odkrúť zo vstrek čerpadla spiatočku nafty/hore na čerpadle na 19-stku kľúč s nápisom OUT - vedľa ovládacej páky plynu/ a pozri, či je čerpadlo plné nafty. Ak tomu tak nie je, tak problém je niekde tu. |
Autor: | bril [ 08 pro 2008 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale yaujimave je ked odšrubujem tu ovydušnovaciu šrubku na palivovom filtri tak ako kebz bid nasalo vzduch alebo neviem čo lebo tak mi to zasičí a y nádrže sa ozýva taký zvláštny zvuk take bublinkovanie.A ked motor zhasne tak vzdy je počuť take bublinkovanie v nádrži. |
Autor: | Wizzy [ 08 pro 2008 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Že by nádrž byla až tak hermeticky uzavřená.... Zkoušel jsi to s otevřeným "špuntem" nádrže? |
Autor: | bril [ 08 pro 2008 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sukšal som to aj s otvorenou nádržou, výsledok ten istý,a stal ako kebz nejako fučil od nekial vyduch ja mam takz pocit s toho ako kebz to bolo nejako yavydušnené alebo ja už neviem čo, lebo vzžrate to bolo aj pred tým a s autom som behal normálne a mal som v nom naložených cca 500kg a ya voyíkom asi tak 1000kg motoriek a bey problémov som s tým behal.A hlava je po GO tak už musí tesnit až na to vzžraté miesto na 3 tom valci. Ja si myslím že to bude prepačte mi za výraz len nejaka p....ovina, lebo to niejemožne že ked auto poskladaš tak isto ako si ho royobral a nejde, tak len niečo take:D ale už mi to ide hore krkom. |
Autor: | moto [ 08 pro 2008 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak vidíš. Predsa len to teraz bude v nafte. Ak sa systém nezavzdušňuje, môžeš tam mať aj opačný problém. Sanie nafty je niekde poriadne škrtené. Ako vyzerá filter? A čo potrubie od neho do nádrže. Prefúkni potrubie, vymeň filter, skontroluj prepojenie medzi nádržou a potrubím k filtru. Je to tam tuším spojené gumovou hadicou. Stiahni ju dole z nádrže/nádrž s minimom nafty/a prefúkni ju samostatne. Ak si mal niekedy v nádrži nejaký sajrajt napr. odlúpená farba z vnútra bandasky, tak tu sa to rado zdržiava a pripcháva potrubie. Určite nevieš kompletný pôvod auta a niekto tam mohol tankovať priamo z bandasky. Hlavne už niečo rob!!! |
Autor: | bril [ 08 pro 2008 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha??? mas pravdu diky to ma nenapadlo ,skusim ten filter, aj tu hadicu, ono už za filtrom by to malo byt teoreticky cisté nie??? lebo ak po naštartovaní hned pridám na podlahu tak motor ide dobre ale asi tam po 10 sekundach zacne s nim trhat ako keby nesla nafta dik za radu skusim pozriet nadrz, aj hadice.Mam taky pocit že ked mam väčšie otačky a potom klesnu tak ide chvilku dobre a potom sa to podzube. |
Autor: | bril [ 11 pro 2008 22:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim Vás auto už mi funguje, mal si pravdu,v hadičke ako usti do palivového filtra a takou špeciálnou skrutkou, tak tam bolo upchaté 4 zrnkami zrna asi sa to dostalo cez bandasku,ide celkom v pohode, diky za pomoc, aspon som nemusel otravovat bratranca. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |