fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
rozvody 1.6D http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=21057 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Micko [ 30 bře 2010 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Chlapi sorry, ale nemůžu najít vhodné vlákno ani odpověď...a že jsem to prolejzal dost velkej kus pracovní doby ) Potřebuju üdělat rozvody na 1,6D a všechno tak nějak bylo řečeno, ale nevím jak řemen napnout. Všude se píše o nějakým péru, ale já tam mám kladku excentricky uchycenou a pokud to dobře chápu, tak se to napne jejím otočením a utažením...ale jak má být řemen napnutý? Spešl měřák co je popsán v knize na to nemám. Druhá věc: musím použít trn na aretaci kliky? U 1,6D je čerpadlo poháněný řetězem někde v motoru a vačky z čerpadla řemenem. Takže by mělo stačit zaaretovat vačky, povolit jejich kolo, vyměnit a dotáhnout řemen a dotáhnout kolo vaček. Klika se nehne, když tam budu mít rychlost. Uvažuju správně? Nebo je vůle v řetězu tak velká, že na to nemůžu spoléhat? Díky za odpovědi...hlavně to napnutí..kvuli takový kravině se mi fakt nechce hledat vhodnej servis |
Autor: | Belous [ 01 dub 2010 00:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
co se tyce sily napnuti remenu mam to z chytre knihy, cituji:" pokud nemame k dispozici merici pristroj, napneme remen provizorne tak, aby sel prekroutit dvema prsty na nejdelsi volne casti max o 90 stupnu. prilis napnuty hluci nebo piska, slabe se rychle opotrebi nebo preskoci. (obligatni dodatek: pri nejblizsi vhodne prilezitosti pak overit napnuti v servisu:))". |
Autor: | Micko [ 01 dub 2010 00:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
hmm..tak to to rovnou můžu dát do toho servisu ) ale díky za tip...to jsem ještě neslyšel ) |
Autor: | Belous [ 01 dub 2010 04:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
ja bych se toho nebal. to tam pisou vzdycky. koho by to zajimalo je to z knihy: Rogers, Christopher : Diesel : vznětové motory - údržba a servis : opravy, hledání poruch a rutinní údržba. 1998 . Jsou tam vsechny bezne diesel motory do roku cca 1997-8 (vymena rozvodu, pravidelna udrzba apod., pro Fordaky i serizeni cerpadel Bosch a Lucas do uvedeneho roku. Lucas konkretne jen ten s tim obrim solenoidem vepredu-cca do rv. 1996-7). Maji ji napr. v Nar. tech knihovne v Praze. |
Autor: | Frogyman [ 05 dub 2010 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
na změření napnutí rozvodů ( teda nevim jestli 1,6d je to stejně protože o 1,6d sem ješte v escortovi neslyšel ) ale u mě ( 1,8td ) jsou hned pod vačkou dvě řemenice. jedna s excentrem, a druhá má uvnitř sobě pružinu a zpod ní kouká plíšek na kterym je zářez ( půlkruhového tvaru ten plíšek ) a zpod té řemenice čučí plátek asi 4mm silnej a na něm vyražená šipka a jak dotahuješ excentrem ten řemen, šipka se pohybuje. až dojede k tomu zářezu je řemen správně napnutej, zatáhneš excentr, vačkovou řemenici, řemenici na čerpadle a je to .. pozn. : klikový hřídel se zajišťuje pomocí speciálního " trnu " který se šroubuje dírou pod čerpadlem ( nutná demontáž alternátoru ) kde je normálně zašroubovaná záslepka. vyšroubuješ záslepku, našroubuješ spešl trn, točíš klikou dokud na něj nenarazí, dál už to znáš ne ? |
Autor: | Micko [ 05 dub 2010 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Díky kluci, tak jsem to udělal podle Belouse...zajistil vačky, zařadil jedničku, udělal fixou čáru z řemenu na kolo u vaček i čerpadla, sundal, poměřil, nasadil a kladku dotáhl podle zvuku (když se o řemen brnkne, tak je to jako struna a vydává tón:) a natočení o 90°. Po 1000km to zkontroluju, co to dělá a budu doufat, že to 60000 vydrží ) Nejhorší na tom celým je sundat kryt rozvodů, protože mezi kolem čerpadla a kastlí je sakra málo místa...když jsem to sundával, tak jsem to ještě nějak serval..ale zpátky jsem musel trochu nadzvednout motor a i tak to šlo blbě. Takže ještě jednou díííííky ) Frogyman: jak je možný, že jsi neslyšel o 1,6D? takový skvělý a hlavně výkonný motor každopádně má jen jednu kladku - řemen spojuje jen čerpadlo s vačkama...od kliky je čerpadlo poháněný řetězem, o jehož životnosti nic nevím, ale zatím to funguje |
Autor: | Walker [ 05 dub 2010 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Micko pod tím deklem mezi klikou a čerpadlem žádnej řetěz není jen převod ozubenými koly... |
Autor: | Belous [ 05 dub 2010 22:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
pokud si dobre pamatuju, tak 1,6d v MK4 byl, na rozdil od 1,8d, chvalenej, co se tyce spolehlivosti. |
Autor: | Micko [ 06 dub 2010 07:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Walker:...ale dyť jsem blbej..myslím na jedno a píšu druhý..bych z forda zase udělal 120ku ) Belous:...co se spolehlivosti týče, tak zatím souhlasím..ale mnoho lidí by namítlo, že ten randál a "nevýkon" za to nestojí...je fakt, že taky málokdo jezdí za 4,5litru |
Autor: | zde. [ 06 dub 2010 07:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
1.6D má kolega i v MKVI. Jinak Mickovi to jede, na sraze v koloně jsem mu tak tak stačil a myslím že se nesnažil mě setřást. Ale já mám těžký krám proti němu. A co se týče nespolehlivosti 1.8D, tam není co se posrat, ne?:) |
Autor: | Belous [ 06 dub 2010 08:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
kamarad mival taky jednasestku a jezdilo mu to svizneji nez me jednaosma a za min. myslim, ze se rikavalo, ze 1,8 ma nejakou spatnou konstrukci, ze hur chladi nebo co a praskaji hlavy nebo bloky, uz fakt nevim. kazdopadne, ja jezdil asi za 5l na repku a najel 100tkm/2 roky bez vymeny rozvodu, protoze jsem tehdy ani nevedel co to je. jediny problem co jsem mel, ze odesla prevodovka a koroze (tomu jsem se teda nevyhnul ani s mondeem). zpetne odhaduju, ze to melo najeto tak 400tkm pri prodeji, byl to paradni traktor. |
Autor: | Walker [ 06 dub 2010 08:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
1.6D má kolega i v MKVI....a japa se mu tam zaběhla? |
Autor: | Micko [ 06 dub 2010 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
zde. ty jo díky..to mu ještě nikdo neřekl Ale jo, pro mý potřeby je ten motor skvělej...sice než se to rozjede, tak to chvíli trvá, ale pak už to těch 90 jede kopec nekopec. 5ku řadím při 50, když potřebuju jet, tak při 70...no prostě traktor ) ale absencí elektroniky a nízkou spotřebou si mě ten motor opravdu získal... |
Autor: | Belous [ 06 dub 2010 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
ja mel spis na mysli zvukove traktor, ten motor byl pri ty neudrzbe na konci sil, zrejme |
Autor: | zde. [ 06 dub 2010 09:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Walker píše: 1.6D má kolega i v MKVI....a japa se mu tam zaběhla? Jo to nevím, vyzjistím. Takže úplně obvyklé to není..? |
Autor: | Walker [ 06 dub 2010 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
řekněme že to je úplně exotické...tenhle motor se oficielně přestal montovat s koncem výroby mk IV.....čili v mkV už nebyl a v mk VI už teprv ne.... |
Autor: | Micko [ 06 dub 2010 10:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Belous píše: ja mel spis na mysli zvukove traktor, ten motor byl pri ty neudrzbe na konci sil, zrejme Ať zvukově, nebo povahově...je to prostě traktor ) není nic lepšího, než to za tichého rána natočit mezi panelákama ) Jinak na emisích vykázal kouřivost 5% (z povolených 25) je to moc nebo málo, nebo co se z toho dá vyčíst? |
Autor: | zde. [ 06 dub 2010 14:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.8td 66KW |
Walker píše: řekněme že to je úplně exotické...tenhle motor se oficielně přestal montovat s koncem výroby mk IV.....čili v mkV už nebyl a v mk VI už teprv ne.... Tak exotika se nekoná, má tam to samé co já. Ale dodneška žil v tom že má 1.6, já se nad tím samozřejmě nepozastavoval. Až dnes, kdy jsem ho požádal o předložení dokladů, tak to vyšlo najevo. |
Autor: | BERUSKA1.6D [ 17 kvě 2010 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.6D |
Micko pravdu máš hýčkej si ho nedám na ten traktůrek dopustit trojčička 120 se nechá vytočit a nemám problém spotřeba libová a jede to vždy a všade. |
Autor: | Micko [ 18 kvě 2010 07:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozvody 1.6D |
Tak trojku jsem na 120 ještě nevytočil pravda otáčkoměr mám předělanej z původních hodin, po nichž tam zůstal ciferník...takže volnoběh v 8:50, 2000 v 10h, 3000 zhruba v 11h atd. Ovšem, že bych tomu věřil tak, že bych to točil až k "hraně" to néééé Ale je fakt, že na max. to podle manuálu jede i na čtverku...no nevím..když jedu na 5ku 130 tak mám pocit, že mi chybí katapult |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |