fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zhasl motor i kontrolky na volnoběh - už nežhaví, co s ním?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=21121
Stránka 1 z 2

Autor:  Marook [ 08 led 2009 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Zhasl motor i kontrolky na volnoběh - už nežhaví, co s ním?

Stala se taková nemilá věc. Čekal sem na kamaráda v křižovatce a na přechodu. Auto bylo nastartovaný tak 4 minuty, když z ničeho nic (na volnoběh) se zastavil motor a všechny kontrolky kromě světel shasly. Vypnul sem klíček a zkoušel hned nastartovat ale kontrolka žhavení nesvítí a relátko nespíná. Zkoušel sem proměřit kontakty k relátku a když otočím klíčem tak se mi přivede napětí na konektor na obrázku. Nikam jinam. Pokud jsem se správně na internetu dočetl tak tímto konektorem se žhavení vypíná kvůli nějaké chybě. Nebo je špatné relé? Mohlo by to udělat toto všechno? Děkuji za rady.

Tu je obrázek: Obrázek

Autor:  catrr [ 08 led 2009 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: DRÁTENÍCI NÁSTUP :D

Autor:  Krtek-NA [ 08 led 2009 23:05 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusil bych omrknout pojistku na spínací skříňku, ale nevyletí sama od sebe. Mě ji třeba vyhodili opotřebený uhlíky startéru a dělo se přesně to co tobě... jen to bylo u Scorpia. :wink:

Autor:  skaldal [ 09 led 2009 16:44 ]
Předmět příspěvku: 

A ostatní věci jdou? Jako světla apod? Kámoš měl taky problém s tím, že mu všechno zhaslo, bylo to špatnou kostrou od baterky na kastli, ale motor šel, takže to asi nebude tvůj případ, protože kamna jedou i bez elektriky.

Autor:  Karel1 [ 09 led 2009 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

Startér ti normálně točí , ale nic se neděje . A myslím si žes auto ani neroztáhnul . Pokud jsi to zkoušel . Budeš mít v háji relé žhavení , jestli máš možnost si půjčit zdravé relé tak to sním zkus jestli to poběží .

Autor:  Marook [ 10 led 2009 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Ano všechno běží, startér točí a kontrolky svítí (až na žhavení). Roztláčet sem to nezkoušel, a myslím že v těhlech mrazech to bez žhavení ani nechytne.Dobrá, koupím to relátko, a uvidíme. :cry:

Autor:  Patrik [ 10 led 2009 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to nažhav na krátko, rovnou z baterky. Dej drát na svíčky. Uvidíš jestli to chytne.

Autor:  Karel1 [ 10 led 2009 22:42 ]
Předmět příspěvku: 

Relé žhavení hned nekupuj , zkus si ho někde půjčit . Taky se koukni jestli spíná stop ventil na čerpadle . Na kontaktu 86 bys měl při zapnutém zapalování naměřit napětí 12V . Myslím měřit na patici relé . Pokud nic nenaměříš , bude potřeba hledat chybu v pojistkovce , případně v el. svazku .
Obrázek
Obrázek

Autor:  Marook [ 11 led 2009 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak doma jsem zkoušel relé spínat 9V baterkou a funguje. Celé sem ho otevřel a všim sem si že na stykačích je jakýsi škvarek, tak ho očistím. Jinak napětí budu určitě měřit na patici, a ne na vytaženým relátku :-D I když po těch chybách co sem nasekal v prvním příspěvku můžu vypadat jak ňouma.... Dnes na to kouknu a dám vědět co a jak.
Dík chlapi.

Autor:  catrr [ 11 led 2009 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

každý udělá chybu a když říká že ne je trotl

Autor:  Marook [ 11 led 2009 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem proměřil a zjistil, že mi nejde spínací napětí na relátko ani na stop ventil. Takže něco od spínací skříňky? Je pravda, že na baterce bylo napětí 9,8 V, ale i tak by mělo spínat, ne? Baterku vezu na nabití.

Autor:  Karel1 [ 11 led 2009 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Kontrolky oleje a dobíjení se po otočení klíčku rozsvítí ? Jde oto jestli není problém již ve spínačce . Chyba bude ale nejspíše v pojistkovce . Nejrychlejší oprava bude (ikdyž nejsem zastáncem takových oprav )natažení nového vodiče od kontaktu č. 15 na spínačce ke kontaktu č. 86 žhavicího relé . A pomalu se připravuj na opravu pojistkové skříňky .

Autor:  Marook [ 12 led 2009 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

Všechno co má se rozsvítí, akorát žhavení ne. Kouknu po tom drátu, a když nebudu vědět čím to tak asi natáhnu novej drát. Ještě otázka: Kde se řídí doba žhavení? To bude asi nějakým vybíjením kondíku, nebo tak... To se děje v pojistkovce? Diky.

Autor:  Wizzy [ 12 led 2009 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

V pojistkovce ne, za to bude zodpovědné samotné žhavící relé... A pokud nebyli inženýři u Fordu hloupí, tak to bude i teplotně závislé - čím větší zima, tím déle žhavíme.

Autor:  Marook [ 14 led 2009 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dneska sem na autě strávil asi tři hodiny měřením, a zjistil sem, že spínací napětí na čerpadlo a na žhavící relé jde. Jenže proudově nedá nic. Nedokáže nic sepnout. Zkoušel sem, až jak daleko to jde, a dostal sem se ke konektoru u motorku na stěrače. Tam je stejný problém. Takže pojiskovka? Nějakej studeňák? :cry:

Autor:  Marook [ 15 led 2009 13:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jaké číslo pojístky a kolikátka by to mohla být? Stop ventil a spínání žhavícího relé. Zkusím přehodit pojistky a když nic tak se asi pustím do přepájení pojístkové skříně. Ale to bude boj... :? Nebo nenapadá vás někoho něco?

Autor:  Marook [ 19 led 2009 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mám další indície. Po výměně baterie se relátko rozběhlo. Takže sem žhavil. Jenže sem nesměl připojit stop ventil. Když sem tak udělal, tak napětí kleslo na tolik že se vše vyplo. Napětí mi tam pulsovalo od 6.9 - 5.5V asi v tří vteřinových intervalech. Toto napětí nic nesepne. Ventil i relé je v pořádku. Prosím o pomoc.... :( :roll:

Autor:  Karel1 [ 19 led 2009 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

Odpoj stop ventil , vem měřák a během žhavení změř napětí na vodiči co vede ke stop ventilu . Během žhavení bys neměl nic naměřit . Napětí by se mělo objevit až po zhasnutí kontrolky žhavení , nebo po zastartování . Pokud něco naměříš během žhavení , tak bude pravděpodobně porouchané relé žhavení .

Takto to fungovalo u mého Escorta 1.8D rv. 1991 , tak to snad bude stejné i pro Escorta rv. 1992

Autor:  Belkyys [ 23 led 2009 01:06 ]
Předmět příspěvku: 

Co baterka? Jak ji máš starou? Zkus is vypůjčit dobrou od někoho. V takových mrazech je docela možné, že stará baterka rychle odejde.

Autor:  Marook [ 23 led 2009 07:33 ]
Předmět příspěvku: 

Barerka je v pohodě. Rok stará kalciovka. Prozatím sem to vyřešil takto. Stopventil spínám parkovacími světly. A relé žhavení se rozběhlo, jenže to není na pořád. Proměřím, a až bude hezky tak vytáhnu pojiskovku a pudu po drátech....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/