fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

TURBO - regulace - boost
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=21933
Stránka 1 z 1

Autor:  jirkam [ 20 úno 2009 10:49 ]
Předmět příspěvku:  TURBO - regulace - boost

na tomto odkazu jsem nasel regulaci turba, kde se přidává tlak na turbu - je to stejně řešeno i u escorta 1.8TD 66kw??
A máte nekdo zkusenosti??

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=22969

Autor:  Karel [ 20 úno 2009 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nas motor neni delanej na zvyseni tlaku.Dej si vyhledat prispevky od Ace-Majkyho.Ten tu ma s turbem asi nejvetsi zkusenost.Ma prom.geometrii lopatek a zkousel ruzne tlaky.

Autor:  nat [ 20 úno 2009 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

seřízení páky nezvýší tlak, který dává turbo. Zvýší hranici, KDYBY turbo dalo větší tlak, aby to neublížilo motoru a přetlak pustí pryč. Stalo se někdy někomu, že mu turbo dalo tolik vzduchu, že by se tato věc - acurator(?), otevřela a zachránila motor před nafouknutím-? :D .
(je to jen pojistka. zvýšením upouštěcího tlaku se ale nezvýší výkon turbodmychadla...... :cry: ) tak jsem pochopil já princip Fordův....vW neznám....

Autor:  Karel [ 21 úno 2009 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

A nehlida nahodou ta paka turbo, aby se nepretocilo,myslim otacky?Proste jen uzavira spaliny co jdou do turba.

Autor:  Patrik [ 24 úno 2009 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Karel: Je to tak jak píše: nat :!: Jestli chceš závodit, tak si kup benzín. ;-)

Autor:  jirkam [ 25 úno 2009 07:08 ]
Předmět příspěvku: 

jo já vím tyto odpovědi jsem už četl a dostkrát, jednoduše se ptám jestli někdo máte zkušenosti, jestli to je regulace turba

díky za rady...všem

Autor:  Patrik [ 25 úno 2009 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

jirkam: Jo je to regulace maximalního tlaku turba.

Autor:  jirkam [ 26 úno 2009 07:05 ]
Předmět příspěvku: 

takže se tím dá naštelovat tlak, hm,,,, takze zapojit budík a uz jen tlacit,,,,

Autor:  jirkam [ 26 úno 2009 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

... takže když zkrátím tu tyčku zvýším tlak nebo je to naopak...

jinak kam napojujete hadičku na měření tlaku turba - a jak?

aby to tesnilo atd,,,,


díky všem

Autor:  ACEMajky [ 27 úno 2009 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

Tady mas test turba:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

New turbo s promenlivou geometrii lopatek:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

Uprava drzaku acuratoru (ty banky - jeji polohy)
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

A ted nejaka teorie...

Jakmile se zvedne tlak (budu psat o escortu) na turbu na stanovenou mez, zacne z te banky (acuratoru) vyjizdet tycka, ktera otevre obtokovy ventil v turbo a cast plynu zacne jit mimo lopatky turba rovnou do vyfuku. U VW se muzes setkat (a dnes uz to ani jinak nemaji) s tim, ze tycka do banky zajizdi - regulace podtlakem - proto sem musel predelat ten drzak na druhou stranu - banku pouzivam z escorta od puvodniho turba...

Kdyz jsme to namontili, kamos co mi to delal mi porad tvrdil, ze se zadny drzak predelavat nemusi, takze kdyz turbo davalo hodne, tycka vyjizdela (na originalu zajizdela do acuratoru) a tim padem misto regulace tlaku se tlak jeste zvysoval, nastati na VW turbu se da nastavit jeste doraz, jak moc se tycka muze hybat + je stelovatelna, takze turbo tlacilo v pohode 1,7atm, autak lital celkem slusne, ale cerpadlo uz nestihalo davat naftu a pridat uz neslo, ale bohuzel tyto motory nejsou staveny na zadny takovyhle "tuner" akce, takze po asi 200km sem to v garazi predelal a ted tlacim 0,9atm a kdyz chytnou saze, tak 1atm (jen na sraze kdyz jsme sprintovali s natikem se mi nejak povedlo natlacit 1,2atm)...

Takze az budes zkracovat tu tycku, jak ti poradili, tak si dej bacha, zdali ti to neradili lidi, co maji regulaci podtlakem, ne pretlakem jako my... - nejak mi to nemysli, abych ti rekl, zdali ji musis zkratit ci prodlouzit, ale asi zkratit, aby pri vyjizdeni tolik neotevrela obtok...

Hadicku na mereni tlaku muzes napojit kamkoli za turbo (do sani) - treba prave do acuratoru vede hadicka z turba, tak ji rozdvoj, nebo jestli chces experimentobvat (ale moc ti to nedoporucuju - to co ti ted napisu), tak vytahni z te banky (acuratoru) tu hadicku co do nej vede z turba a napoj si ji na budik (prodlouzi) do kabiny, tim odpojis regulaci a uvidis, kolik pri opatrnem pridavani plynu dosahnes tlaku - ale hrozi ti zniceni turba a motoru, turbo jak zde bylo napsano muzes pretocit (bude mit tak velky otacky, ze to nerozchodi)..

Jeste jedna rada, mereni tlaku neprovadej na volnobeh, ale za jizdy, ja na volnobeh dosahnu tak 0,6atm (neni tolik sazi ve vyfuku,a by to turbo poradne roztocilo).

A posledni co ti popreju, hodne stesti a at to turbo a motor vydrzi :)

Autor:  jirkam [ 27 úno 2009 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

no ACEMAJKY díky za velmi vyčerpávající odpověď... dám pak vědět jak jsem pořídil každopádně dneska zapojím manometr na tu hadičku z turba do acuratoru a projiždkou vše otestuju

fakt moc díky sem dlužník :lol:

Autor:  ACEMajky [ 27 úno 2009 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

V pohode, kdyz muzu tak pomuzu

Autor:  jirkam [ 28 úno 2009 11:45 ]
Předmět příspěvku: 

kolik ze jsi acemajky tlacil na volnobeh psal si myslim 0,6 ne?? já tak 0,25

a za jízdy maximum tak 0,55 víc ani ranu,,,,,,

zkusím dneska rozhybat tu tyčku od accuratoru, včera jsem to dělal skoro v noci a osvětlení na pytel....


ale auto valí dobře, no nemám srovnání s jinými 1.8TD 66KW ale zrychlení na 100kmh mám tak cca 11.5sekund

Autor:  jirkam [ 02 bře 2009 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

TAK OPRAVA zkusil jsem jiny měřák - budík a tam ten ukazoval blbě, na volnoběh tlačím až 0,6b a pri jízde max 0,8 takze v norme,,,,

jinak ACEMAJKY - zkousel jsem zkrátit tu tyčku z accuratoru, nejde vyháknout to očko z páčky na uvolnění plynů kolem turbiny,,, kdyz povolim tu matku bna tyčince a zkusim pootačet tu tyčinku samotnou to taky nejde,,,rad bych se zeptal jakym zpusobem se da regulovat ta tyčka, jak jsi to dělal??

Autor:  ACEMajky [ 02 bře 2009 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

ja na starym turbu sem si s tim nehral a na tomhle VNT17 je regulace delana jinak - je tam na to spesl tycka

tady je to trochu videt, je tam na to matka:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... aku/17.jpg

Autor:  jirkam [ 02 bře 2009 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

aha,,,, ale ta tyčka od toho tveho noveho turba je na stejny zpusob asi,,,jako ta co mam ja na starem turbu,,,a jak si "ztunil" zkratil, prodlouzil tu tycku od toho noveho turba?? jen tak pro informaci,

Autor:  ACEMajky [ 02 bře 2009 12:51 ]
Předmět příspěvku: 

nijak, je tam zavit u te maticky a to co pokracuje dal je dute pouzdro, takze pri zkracovani - sroubovani zajizdi zavit do toho duteho pouzdra

Autor:  jirkam [ 03 bře 2009 07:08 ]
Předmět příspěvku: 

to jsem si taky presne myslel... zkusil jsem povolit maticku a zatocit tu tyčku do toho pouzdra a neslo to,,,, je vsak mozne ze je to zatuhle,,,,,

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/