fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Seřizování ventilů
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=2274
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 20 dub 2005 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Seřizování ventilů

Ahoj všichni,
chtěl bych kohokoliv požádat o informaci, zda je možné u 1,8 TD 1998 66 kW v domácích podmínkách seřídit ventily. V Etzoldovi je psáno, že nikoliv. U škodovky jsem si to dělal, ale co u tohoto autíčka? :)

Autor:  Slow D [ 20 dub 2005 23:50 ]
Předmět příspěvku: 

Problém s tím seřízením bude hlavně v tom, že bez speciálního přípravku bude obtížné vyjmou vymezovací podložku, pomocí které se ta vůle nastavuje. Možným řešením by mohlo být uvolnění celé vačkové hřídele, což by ale bylo poněkud pracnější.

Autor:  haromax [ 30 kvě 2006 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

Hele ropáci zajímá mě , jak řešíte seřízení vůle ventilu na Td 66 kw . K seřízení jsou nutné podložky a spec,vercajk . Při poslední vyměně rozvodů jsem požádal v servisu o kontrolu popř. seřízení .Ale ted po ujetí asi 10tkm jsem se na to podíval a zjistil že se na to nejspíš vyprdli . Na jednom vyfuk. ventilu jsem naměřil vůli 0,2 což je moc malo. Jak to řešíte jezdite do forda / podložky/ nebo si upravujete sami podložky ?
-------------------------------------------------------------------------------------
Ford escort 1,8td 66kw combi rv 94 al kola nouvea red

Autor:  nat [ 30 kvě 2006 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

no to je hezký, já si myslel, že to má hydroštely......... :smt086

Autor:  dj.DEKL [ 30 kvě 2006 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

To maj jenom Zmetci...

Autor:  Walker [ 30 kvě 2006 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

haromax píše:
Hele ropáci zajímá mě , jak řešíte seřízení vůle ventilu na Td 66 kw . K seřízení jsou nutné podložky a spec,vercajk . Jak to řešíte jezdite do forda / podložky/ nebo si upravujete sami podložky ?
-------------------------------------------------------------------------------------
Ford escort 1,8td 66kw combi rv 94 al kola nouvea red
No my ropáci to řešíme tak že si změříme vůle(tuším sací 35, vejfuk 50), rozdíly si napíšem, pak ty bůry vydloubem a dáme stranou jak byly v motoru,pak si je označíme, no a ty co jsou moc tlustý vezmem k někomu na magnetku a on je o požadovanou sílu stáhne. Jelikož si ventily "sedaj" tak to většinou +- jsou všechny. Ještě se mi nestalo aby byla slabá a musel jsem jí shánět silnější. Je na ní označení síly v setinách mm. Pokud by přece bylo potřeba sehnat silnější pak vrakáče ,kámoši pak dlooouho nic a pak ford (cca 105 peněz bez dph za jednu Ford Motol Beni). Spec. cajk netřeba stačí ohnout starší stranovej klíč, co se z jedný strany zbrousí do roviny. Opře se o vačku a zmáčkne to zdvihátko ventilu, a šroubovákem se ve výřezu toho zdvihátka bůrek vydloubne. Selské a jednoduché... :D

Autor:  Walker [ 30 kvě 2006 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

nat píše:
no to je hezký, já si myslel, že to má hydroštely......... :smt086
Vedle jak ta jedle.... :D

Autor:  Walker [ 30 kvě 2006 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jo kdyby si chtěl někdo ten megasuperfordí vercajk vyrobit, tuším že Etzi nějakej obr. toho ve svý bibli má. Když budete chtít skusim to najít a poslat to...

Autor:  haromax [ 31 kvě 2006 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

walker napsal:

pak ty bůry vydloubem a dáme stranou jak byly v motoru,pak si je označíme, no a ty co jsou moc tlustý vezmem k někomu na magnetku a on je o požadovanou sílu stáhne.


No to mě taky napadlo , že se to da zbrousit ,ale mam otázku ten material bude na povrchu tvrzenej / nějak se tomu spec . říká , ale ted si nevzpomenu / pokud to zbrousím nenaruším tím nezmění se tvrdost materiálu ? /a ten přípravek pokud by jsi poslal walkře to by bylo fajn , koukám že tomu rozumíš asi budeš od fochu dik.

Autor:  Walker [ 31 kvě 2006 13:14 ]
Předmět příspěvku: 

No od fochu nejsem, ale vzhledem ke "kvalitní" praci "profíků" od forda a jejich cenám, mi nezbylo než se to naučit a udělat si to sám. Ten můj předchozí přísppěvek byl spíš pro pobavení(asi vliv nepřízně počasí), takže abych to snad radši vrátil do odborné roviny. Pokud tedy někdo z forďáků chce ten nákres, tak mi pošlete na SZ nebo můj mail adresu vašeho mailu a já vám to pošlu. (Nevím jak lze přímo z fóra posílat přílohy na mail, a přímo na fórum to nechci dávat z důvodu autorských práv. Nerad bych adminům způsobil nějaké nepříjemnosti.) Tu tvrdost jsem nějak moc neřešil, jen v naší rodině se to dělalo na třech autech a bez problémů nato jezdí už dlouho. No a to broušení jsem taky nevymyslel, to je od kamaráda co má firmu na repase motorů, dělá to běžně, a nikdo si zatím nestěžoval. Pár takto šikovných přátel dokáže víc než celá síť autorizovaných servisů. Nakonec jezdí tu tuny fordů a origo servis vídí tak 10%. Zbytek kutil domácí. P.S. Etzold je spíš na získání přehledu, až tak vážně se nedá brát, je to němec a nezná české zlaté ručičky.... :-D

Autor:  Karel [ 31 kvě 2006 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

No ja mam Španěla. :D a Na kolikatku klič to vychazi?Magnetku mam a uz jsem ty podlozky jednou brousil.Ne moje ,ale borcovi na motorku.

Autor:  haromax [ 31 kvě 2006 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

no a když nemam možnost magnet.brusky dá se to brousit jinak /ručně nebo to je pitomost? /

---------------------------------------------------------------------------------
F escort 1,8td 66kw combi ,al kola, nouvea red

Autor:  Karel [ 31 kvě 2006 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

Nevim jak bys perfektně rovně a taky kalenou podložku brousil pilníkem?? :smt082

Autor:  Walker [ 31 kvě 2006 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
No ja mam Španěla. :D a Na kolikatku klič to vychazi?Magnetku mam a uz jsem ty podlozky jednou brousil.Ne moje ,ale borcovi na motorku.
To s tím klíčem bylo echo na mě?

Autor:  Karel [ 31 kvě 2006 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jo

Autor:  Walker [ 31 kvě 2006 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

No to už nevím úplně přesně páč, už je to dýl jak rok co jsem to dělal. Jde o to, že jsem ten klíč uřízl a převařil, abych dosáhl většího úhlu. Když sundáš kryt ventilů, koukaj tamty zdvihátka s podložkama. A na stojáka se navlíkne klíč který se vejde na vačku a vnějškem opře o bok zdvihátka, vedle tý podložky. Otočením klíčem dolů se opře o zdvihátko a zmáčkne ho dolů. Tím vznikne mezera, která dovolí tu podložku vydloubnout šroubovákem. Takže klíč je to mezi 17-22 stranovej, a je převařenej tak aby ta část co se drží v ruce byla co nejvíc nahoru. Normální klíč totiž brzo narazí na vršek hlavy. A zbroušenej je proto, aby zabíral co největší plochou o to zdvihátko. Tona klíč má to zesílení uvnitř a to musí pryč. Uf to nejde vysvětlit, pošli adresu mailu, já dodám vysvětlující obrázky.... :D

Autor:  Walker [ 31 kvě 2006 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

haromax píše:
no a když nemam možnost magnet.brusky dá se to brousit jinak /ručně nebo to je pitomost? /

---------------------------------------------------------------------------------
F escort 1,8td 66kw combi ,al kola, nouvea red
Zkus hledat, v každý větší fabrice maj mech. dílnu nebo někde kde repasujou motory, nebo kde stahujou hlavy, do 30km okolo někdo takový musí být.

Autor:  Karel [ 02 čer 2006 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Walker:Jak jsi meřil vůle?Měrkama?Ja to jednou zkoušel budikem(indikator).Našteloval jsem to na + - 1 stovku.Bohužel teď to půjde jen přebroušenim,fordík má jiný štelováni.

Autor:  Walker [ 02 čer 2006 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně obyčejnýma měrkama... :D

Autor:  Walker [ 02 čer 2006 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

Vůle ventilů pro TD 1.8 od 9/96 jsou 0,35 sání (tolerance 0,30-0,40), výfuk 0,50mm (tolerance 0,45-0,55). Někdo tady radil sundat vačku: NIKDY!!!. Povolením lágrů vačky se mění uložení vačky, ty lágry nikdy nesednou stejně, změní se dotažení atd. = rozhození vůle ventilů. Nehledě na povolení a rozebrání rozvodů (řemen na vačku.) Podložky vždy vyjímat s namontovanou vačkou pomocí nějakého vhodného nářadí zamáčknutím zdvihátka opřením o vačku. Nezapomenout natočit motor tak, aby píst u válce ze kterého se budou vyndavat podložky, nebyl v horní úvrati a ventil se neopřel o píst!!! Ještě nějakek dotázek? :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/