fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Seřizování ventilů http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=2274 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 20 dub 2005 18:47 ] |
Předmět příspěvku: | Seřizování ventilů |
Ahoj všichni, chtěl bych kohokoliv požádat o informaci, zda je možné u 1,8 TD 1998 66 kW v domácích podmínkách seřídit ventily. V Etzoldovi je psáno, že nikoliv. U škodovky jsem si to dělal, ale co u tohoto autíčka? |
Autor: | Slow D [ 20 dub 2005 23:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Problém s tím seřízením bude hlavně v tom, že bez speciálního přípravku bude obtížné vyjmou vymezovací podložku, pomocí které se ta vůle nastavuje. Možným řešením by mohlo být uvolnění celé vačkové hřídele, což by ale bylo poněkud pracnější. |
Autor: | haromax [ 30 kvě 2006 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hele ropáci zajímá mě , jak řešíte seřízení vůle ventilu na Td 66 kw . K seřízení jsou nutné podložky a spec,vercajk . Při poslední vyměně rozvodů jsem požádal v servisu o kontrolu popř. seřízení .Ale ted po ujetí asi 10tkm jsem se na to podíval a zjistil že se na to nejspíš vyprdli . Na jednom vyfuk. ventilu jsem naměřil vůli 0,2 což je moc malo. Jak to řešíte jezdite do forda / podložky/ nebo si upravujete sami podložky ? ------------------------------------------------------------------------------------- Ford escort 1,8td 66kw combi rv 94 al kola nouvea red |
Autor: | nat [ 30 kvě 2006 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
no to je hezký, já si myslel, že to má hydroštely......... |
Autor: | dj.DEKL [ 30 kvě 2006 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
To maj jenom Zmetci... |
Autor: | Walker [ 30 kvě 2006 22:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
haromax píše: Hele ropáci zajímá mě , jak řešíte seřízení vůle ventilu na Td 66 kw . K seřízení jsou nutné podložky a spec,vercajk . Jak to řešíte jezdite do forda / podložky/ nebo si upravujete sami podložky ? No my ropáci to řešíme tak že si změříme vůle(tuším sací 35, vejfuk 50), rozdíly si napíšem, pak ty bůry vydloubem a dáme stranou jak byly v motoru,pak si je označíme, no a ty co jsou moc tlustý vezmem k někomu na magnetku a on je o požadovanou sílu stáhne. Jelikož si ventily "sedaj" tak to většinou +- jsou všechny. Ještě se mi nestalo aby byla slabá a musel jsem jí shánět silnější. Je na ní označení síly v setinách mm. Pokud by přece bylo potřeba sehnat silnější pak vrakáče ,kámoši pak dlooouho nic a pak ford (cca 105 peněz bez dph za jednu Ford Motol Beni). Spec. cajk netřeba stačí ohnout starší stranovej klíč, co se z jedný strany zbrousí do roviny. Opře se o vačku a zmáčkne to zdvihátko ventilu, a šroubovákem se ve výřezu toho zdvihátka bůrek vydloubne. Selské a jednoduché...
------------------------------------------------------------------------------------- Ford escort 1,8td 66kw combi rv 94 al kola nouvea red |
Autor: | Walker [ 30 kvě 2006 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
nat píše: no to je hezký, já si myslel, že to má hydroštely......... Vedle jak ta jedle....
|
Autor: | Walker [ 30 kvě 2006 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo kdyby si chtěl někdo ten megasuperfordí vercajk vyrobit, tuším že Etzi nějakej obr. toho ve svý bibli má. Když budete chtít skusim to najít a poslat to... |
Autor: | haromax [ 31 kvě 2006 08:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
walker napsal: pak ty bůry vydloubem a dáme stranou jak byly v motoru,pak si je označíme, no a ty co jsou moc tlustý vezmem k někomu na magnetku a on je o požadovanou sílu stáhne. No to mě taky napadlo , že se to da zbrousit ,ale mam otázku ten material bude na povrchu tvrzenej / nějak se tomu spec . říká , ale ted si nevzpomenu / pokud to zbrousím nenaruším tím nezmění se tvrdost materiálu ? /a ten přípravek pokud by jsi poslal walkře to by bylo fajn , koukám že tomu rozumíš asi budeš od fochu dik. |
Autor: | Walker [ 31 kvě 2006 13:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
No od fochu nejsem, ale vzhledem ke "kvalitní" praci "profíků" od forda a jejich cenám, mi nezbylo než se to naučit a udělat si to sám. Ten můj předchozí přísppěvek byl spíš pro pobavení(asi vliv nepřízně počasí), takže abych to snad radši vrátil do odborné roviny. Pokud tedy někdo z forďáků chce ten nákres, tak mi pošlete na SZ nebo můj mail adresu vašeho mailu a já vám to pošlu. (Nevím jak lze přímo z fóra posílat přílohy na mail, a přímo na fórum to nechci dávat z důvodu autorských práv. Nerad bych adminům způsobil nějaké nepříjemnosti.) Tu tvrdost jsem nějak moc neřešil, jen v naší rodině se to dělalo na třech autech a bez problémů nato jezdí už dlouho. No a to broušení jsem taky nevymyslel, to je od kamaráda co má firmu na repase motorů, dělá to běžně, a nikdo si zatím nestěžoval. Pár takto šikovných přátel dokáže víc než celá síť autorizovaných servisů. Nakonec jezdí tu tuny fordů a origo servis vídí tak 10%. Zbytek kutil domácí. P.S. Etzold je spíš na získání přehledu, až tak vážně se nedá brát, je to němec a nezná české zlaté ručičky.... |
Autor: | Karel [ 31 kvě 2006 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja mam Španěla. a Na kolikatku klič to vychazi?Magnetku mam a uz jsem ty podlozky jednou brousil.Ne moje ,ale borcovi na motorku. |
Autor: | haromax [ 31 kvě 2006 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
no a když nemam možnost magnet.brusky dá se to brousit jinak /ručně nebo to je pitomost? / --------------------------------------------------------------------------------- F escort 1,8td 66kw combi ,al kola, nouvea red |
Autor: | Karel [ 31 kvě 2006 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim jak bys perfektně rovně a taky kalenou podložku brousil pilníkem?? |
Autor: | Walker [ 31 kvě 2006 21:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: No ja mam Španěla. a Na kolikatku klič to vychazi?Magnetku mam a uz jsem ty podlozky jednou brousil.Ne moje ,ale borcovi na motorku. To s tím klíčem bylo echo na mě?
|
Autor: | Karel [ 31 kvě 2006 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo |
Autor: | Walker [ 31 kvě 2006 22:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
No to už nevím úplně přesně páč, už je to dýl jak rok co jsem to dělal. Jde o to, že jsem ten klíč uřízl a převařil, abych dosáhl většího úhlu. Když sundáš kryt ventilů, koukaj tamty zdvihátka s podložkama. A na stojáka se navlíkne klíč který se vejde na vačku a vnějškem opře o bok zdvihátka, vedle tý podložky. Otočením klíčem dolů se opře o zdvihátko a zmáčkne ho dolů. Tím vznikne mezera, která dovolí tu podložku vydloubnout šroubovákem. Takže klíč je to mezi 17-22 stranovej, a je převařenej tak aby ta část co se drží v ruce byla co nejvíc nahoru. Normální klíč totiž brzo narazí na vršek hlavy. A zbroušenej je proto, aby zabíral co největší plochou o to zdvihátko. Tona klíč má to zesílení uvnitř a to musí pryč. Uf to nejde vysvětlit, pošli adresu mailu, já dodám vysvětlující obrázky.... |
Autor: | Walker [ 31 kvě 2006 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
haromax píše: no a když nemam možnost magnet.brusky dá se to brousit jinak /ručně nebo to je pitomost? / Zkus hledat, v každý větší fabrice maj mech. dílnu nebo někde kde repasujou motory, nebo kde stahujou hlavy, do 30km okolo někdo takový musí být.
--------------------------------------------------------------------------------- F escort 1,8td 66kw combi ,al kola, nouvea red |
Autor: | Karel [ 02 čer 2006 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker:Jak jsi meřil vůle?Měrkama?Ja to jednou zkoušel budikem(indikator).Našteloval jsem to na + - 1 stovku.Bohužel teď to půjde jen přebroušenim,fordík má jiný štelováni. |
Autor: | Walker [ 02 čer 2006 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jasně obyčejnýma měrkama... |
Autor: | Walker [ 02 čer 2006 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vůle ventilů pro TD 1.8 od 9/96 jsou 0,35 sání (tolerance 0,30-0,40), výfuk 0,50mm (tolerance 0,45-0,55). Někdo tady radil sundat vačku: NIKDY!!!. Povolením lágrů vačky se mění uložení vačky, ty lágry nikdy nesednou stejně, změní se dotažení atd. = rozhození vůle ventilů. Nehledě na povolení a rozebrání rozvodů (řemen na vačku.) Podložky vždy vyjímat s namontovanou vačkou pomocí nějakého vhodného nářadí zamáčknutím zdvihátka opřením o vačku. Nezapomenout natočit motor tak, aby píst u válce ze kterého se budou vyndavat podložky, nebyl v horní úvrati a ventil se neopřel o píst!!! Ještě nějakek dotázek? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |