fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 18:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22 dub 2005 12:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Zde je vytah debaty o funkci TDckovyho motoru, casem pocitam, ze az dojdeme k nejakym opravdu jistym vysledkum, tak toto tema promazu a nechame zde jenom to podstatne, zde zatim onen vytah:
ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------

Netvrdte mi, ze i jednotka u TD se uci - proboha, cim by ta RJ ovlivnovala styl jizdy pozdeji!!!!
U benzina to je jina, tam se to presne takhle dela!!!!
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com




Slow D

--------------------------------------------------------------------------------

Bylo to již zmíněno v tématu Černý kouř, nicméně pro upřesnění – tím výkonným členem, kterým řídící jednotka EEC-V na základě signálů ze snímačů následně ovlivňuje chod motoru je elektromagnetický ventil předvstřiku. Je to ten ventil který po zapnutí klíčku cvrliká. Nachází se na přední straně čerpadla a je přes něj taková gumová krytka. Stručnou informaci o něm najdeš na http://www.beneco.cz/delphi.htm , je to ten ventil s označením 9108-153A.
V autě je zapojen na vývod 98 řídící jednotky a pokud se na ten výstup podíváš osciloskopem, naměříš tam impulsy s konstantní šířkou, kterými je ten ventil otevírán. Počet impulsů je pak úměrný počtu otáček, vždy dva impulsy za jednu otáčku. Mám ty průběhy od Michala-MS, který si s tím dal tu práci a naměřil to.
Sám jsem si vyzkoušel, jak značný je to rozdíl, když tento ventil nepracuje správně.
Mám ale pocit, že tebe se už činnos jednotky EEC-V tak jako tak netýká, že
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997

Návrat nahoru


ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------

Nene, netyka, ale to neznamena, ze nechci tenhle zkur..... motor pochopit

Ale zda s emi, ze v escortu je tohle cerpadlo:
http://www.beneco.cz/dpc.htm a oni pisi, ze ten selenoid je pro tohle:
http://www.beneco.cz/dpcn.htm (to ma svara v mondeu)

Vim ze i na esco cerpadle jsem mel selenoid, ale cerpadlo vypadalo jako to prvni (koukam na foto meho stareho cerpadla a je to opravdu DPC - ale to je jedno, asi je to jenom jiny selenoid)

Akorat mi reknete, na co je na tom DPCN (druhem odkazu co jsem sem dal) ten tlumic - je to proti razum do pedalu, nebo to vraci plyn pri ubrani - uz an tom mondeu jsem na to koukal - takovyhle tlumicek bych potreboval proti razum - chveni - do pedalu plynu - citim tam vrneni
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com




Karel

--------------------------------------------------------------------------------

Slow D to: Ale prave cerpadlo na escu nema tu moznost el. korekce predvstriku jako Mondeacky cerpadlo.Aspon podle tech fotek a popisu co tam je. Tak jak je to tedy?
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima

Návrat nahoru


Slow D
--------------------------------------------------------------------------------

To DPC čerpadlo skutečně vypadá jako to co mám v autě, ale řekl bych že u těch obrázků mají buď chybný popis, nebo to není stejný typ čerpadla. Nicméně směrodatné pro mě je, že já na mém čerpadle ten elektromagnet předvstřiku mám. Tady http://www.dieselparts.it/pagine/eng/genere.asp?codg=14 najdete ještě podrobnější obrázek toho ventilu. Měl jsem ho fyzicky venku , tak mohu s jistotou tvrdit, že tam mám přesně takový. Ptal jsem se na to i technika v servisu čerpadel Delphi (Luacs). Na otázku, co je to za ventil na přední straně čerpadla, který po zapnutí klíčku zacvrliká bez váhání odpověděl, že to je ventil předvstřiku.
A praktická zkouška? Při vyřazení toho ventilu z činnosti se značně změní (zhorší) chod motoru. Alespoň tak jsem to ověřil já.
Konzultoval jsem to také s Michalem–MS a má s tím stejnou zkušenost.
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997

Naposledy upravil Slow D dne 10 duben 2005, 11:09:36, celkově upraveno 1 krát

Návrat nahoru


Michal-MS
--------------------------------------------------------------------------------

Jo jo Slow-D má pravdu.
Ten timing ventil hodně ovlivňuje klepání motoru při volnoběhu a určitě imá i vliv při vyšších otáčkách. Netvrdím ale že jednotka EEC V přímo řídí množství paliva a jeho přesné dávkování, stará se jen o kultivovaný chod motoru ovládá EGR v závislosti na vzduchu otáčkách a podobně. A chybové kody že něco nefunguje tak jak má taky klidně může zapisovat, a taky má paměť do které se ukládají hodnoty a podle nich ovládá čidla. Takže tvrdit že je tam zbytečná mi nepřipadá vhodné, prostě je tam, a tak by mi pomohlo zjistit z ní nějaké hodnoty, popřípadě chybové kódy. Do servisu se mi z každou prkotinou zrovna dva krát nechce .
_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima

Návrat nahoru


ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------

No ja to rikam proto, ze co vim, tak si RJ nacita hodnoty z cidla teploty, tim ridi zhaveni (ne predvstrik na studenym motoru, na to je tam lanko - opet mechanika), jasan, ovlada EGR, ktery si kazdej, kdo vi co EGR dela stejnak odpoji, samo komunikuje s imobilizerem, a de prez ni otackomer - nic vice dulezitoho co by delala pro chod motoru nevim - a rikam si, co z ni chces vycist, podle me, kdyby umela zjistit nejake zavady, tak by mozna auto melo kontrolku, ktera se ti rozsciti, ze se neco zavazneho deje (jako novy auta), zaroven kdyz uz by nacitala hodnoty, proc by je nevyuzivala taky k rizeni motoru (ne jenom predvstriku) - odpoved - protoze je to mechanicky cerpadlo s troskou elektroniky (imobilizerem, ...)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com




Slow D
--------------------------------------------------------------------------------

ACEMajky napsal:
No ja to rikam proto, ze co vim, tak si RJ nacita hodnoty z cidla teploty, tim ridi zhaveni (ne predvstrik na studenym motoru, na to je tam lanko - opet mechanika)


No, dovoluji si s tebou nesouhlasit. Důležité je to, co co tahá za to lanko, a to je krokový motorek pro nastavení předsuvníku vstřiku. Je umístěn na levém podběhu a je tím lankem propojen na páčku na čerpadle. I tento motorek je ale stejně tak jako mag. ventil předvstřiku řízen z jednotky EEC-V (je propojen na vývody 7,29 a 83). Takže je to opět řídící jednotka, která ovlivňuje i chod studeného motoru.
Ještě k tomu EGR, myslím že vím co EGR dělá, a je to pro mě spíše důvod proč ho neodpojit. Pokud totiž vše funguje jak má, činnost EGR v provozu vůbec nepoznáš. Jiná situace nastane v případě, že řídící jednotka dostává chybné údaje z některého snímače, nebo pokud například EGR ventil netěsní. To se pak samozřejmě projeví na chodu motoru. Můžeš potom tedy ten EGR vyřadit z činnosti, nebo si s tím dát tu práci a najít příčinu problému. Třeba potom i pomocí diagnostiky najít ten vadný snímač. Otázkou ale zůstává co je v dané situaci jednoduší a levnější .
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997

Návrat nahoru


Michal-MS
--------------------------------------------------------------------------------

Jo úplně souhlasím ze Slow D, pokud vše funguje tak jak má tak se nemusí nic odpojovat a dělat nějaké bastly.
Dále však souhlasím že je to klasické mechanické vstřikovací čerpadlo (to už jsem psal) akorát je doplněné pro lepší chování motoru o ventil řízený z jednotky. Pak se motor chová lépe a né jak nějaký Zetor.
To Majky- ještě si zapoměl na čidlo polohy klikovky a plynového pedálu
Prostě zas tak zbytečné mi to nepřipadá.
_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima

Návrat nahoru


Karel
--------------------------------------------------------------------------------

A signalizace ze je neco v neporadku tam asi je.Je to dioda pod hodinama.me blikala, kdys si pocitac rekl ,ze je spatna vaha (MAF).Porad me to vrta hlavou co se tu probira,jenze kdys byl MAF starej ,tak to jezdilo a chovalo se to uplne stejne jako po vymene.A po dalnici 150-160 to taky jelo jako ted.Starty to melo horsi ,ale jen do vymeny sroubu-ventilu od prepadu.Tak si dovolim byt taky dost skeptickej s tou ridici jednotkou.A experimentoval jsem s nastavenim toho sroubu, u ty dvojity paky predstavniku co s ni hybe ten motorek pres lanko.Po vysroubovani tedy zvetseni mezery mezi nimy se nic nezmenilo, ale motor rano pri nule naskoci a drzi asi 800 ot. a po zahrati se teprve vrati na 900-950.(volnobeh)Z cehoz usuzuju ze to ma vliv i na otacky studenyho motoru.Pri puvodnim nastaveni se to ihned zvedlo na 1050-1100 otacek.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima

Návrat nahoru


Slow D
--------------------------------------------------------------------------------

To, že se jedná v podstatě o klasické rotační čerpadlo je prostě fakt, to nikdo nepopírá. Nikdy jsem netvrdil, že ŘJ ovlivňuje něco jiného než časování vstřiku. Jsem ale přesvědčen, že tato regulace opravdu není jen tak zanedbatelná.
Množství paliva, jak bylo zmíněno výše, je stejně jako u klasického mechanického čerpadla dáno pouze polohou plynového pedálu a rychlostí otáčení rotační části v čerpadle. U motoru s turbem pak ještě dávku paliva ovlivňuje plnící tlak turba, který přes membránu na čerpadle tuto dávku zvyšuje. Myslím, že i tato regulace by v případě poruchy mohla způsobovat citelné problémy s kouřivostí - pokud by membrána zůstávala "viset" ve stlačeném stavu, čerpadlo by dávalo trvale zvýšenou dávku paliva, jako při vysokém plnícím tlaku. Naopak pokud by regulace nefungovala motor by měl snížený výkon.
Ještě bych se vrátil k té elektronické regulaci časování vstřiku. Faktem je, že i v případě úplného vyřazení ventilu předvstřiku z činnosti motor nadále poběží. Ten rozdíl v chodu motoru s regulací a bez ní je ale opravdu znatelný. Pro vyzkoušení, zdali ta regulace probíhá či nikoliv, stačí rozpojit konektor ke snímači na třetím vstřiku. Signál z tohoto snímače je pro správné nastavení časování velmi důležitý, a pokud chybí, tak ho ŘJ nemá čím nahradit a neprobíhá tudíž žádná regulace. To se během několika vteřin projeví výraznou změnou chodu motoru, který bude jakoby "tvrdší".
Ještě k tomu, proč se vadný snímač (např. MAF) na této regulaci neprojeví. Řekl bych, že záleží na tom, "do jaké" míry je snímač vadný. V případě, že z něj ŘJ nedostává žádný signál, nahradí jej náhradní hodnotou uloženou v paměti, která je velmi blízká skutečným hodnotám. Paradoxně se pak více projeví vadný snímač, který bude dávat "pouze" chybné hodnoty (např znečištěný termistor uvnitř MAFu).
Toliko pár mých názorů

Karel napsal:
A signalizace ze je neco v neporadku tam asi je.Je to dioda pod hodinama.me blikala, kdys si pocitac rekl ,ze je spatna vaha (MAF).

Dík za tip, zkusím se podívat, jestli ta kontrolka na mém autě není vadná. I po odpojení některých snímačů se nerozsvítila. Můžeš ještě upřesnit, jak přesně ta signalizace vypadala?
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997

Naposledy upravil Slow D dne 10 duben 2005, 22:21:58, celkově upraveno 1 krát

Návrat nahoru


ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------

OK, se vsim souhlasim a davam vam zapravdu (presvedcili jste me)

Jenom nesouhlasim s tim EGR, ze kdyz fachci jak ma, je vse OK - mel jsme namysli zanaseni vstupniho parozi do motoru (saciho parozi) dehtem a sazemi, coz se musi projevit na vykonu casem - no ja jelikoz nemam RJ v aute, tak mi asi EGR nefachci - bude asi zavrenej (nebo se pletu?)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com




Slow D
--------------------------------------------------------------------------------

No řekl bych, že s tím zanášením sacího potrubí to bude opět hodně záviset na tom, zdali ten EGR pracuje správně. V ustálených režimech, při kterých se EGR uplatňuje je tvorba pevných částic (sazí) minimální, takže to nebude tak hrozné. Já jsem na svém motoru měl před časem ten EGR venku. Trochu znečištěná byla ta nerezová trubka co spojuje EGR a sací potrubí, tam to ale ničemu nevadí. Koukal jsem pak také do sacího potrubí a tam se mi to zdálo čisté. Jiná věc by byla ještě sundat celé to sací potrubí a zkontrolovat i kanály v hlavě válců. To jsem ale z pochopitelných důvodů nedělal . Měl by se k tomu spíše vyjádřit někdo, kdo to měl rozebrané.

V tvém případě bude skutečně ten EGR ventil zavřený. Šance, že by ti fungoval i bez ŘJ, se limitně blíží k nule
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997

Návrat nahoru


ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------

Jojo, samo muzu sundat hadicku z EGR,a le nevim presne kdyz ventil pousti podtlak do EGR, takze nevim jak to odzkouset, zvazuju kouknout do toho potrebi a pokud bude zaneseny, tak to sundat, jenom to asi bude chtit sehnat tesneni pod ty parohy..... i kdyz tady by stacil nejaky silikon do 300 stupnu podle me pri nejhorsim (mam ho doma)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com




Karel
--------------------------------------------------------------------------------

Slow D to:Ohledne te signalizace,za chodu motoru, me neustale blikala ta dioda.Ptal jsem se na to a bylo mi to receno ve Fordu.Ale po zkusenostech s Fordem jsem to bral s rezervou.Udajne tak pocitac dava vedet ze neni neco OK.Ale jiste to nevim.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima
_________________
Ford Escort 1.6 16V CLX
1993, 5dv

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 10:15 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Moje zhrnutí výše uvedené debaty:
Jednotka EEC V slouží pro částečné řízení motoru na základě informací z různých čidel na motoře. Mám to osobně ověřené z vlastní zkušenosti.
Pokud všechny čidla fungují jak mají je vše v pořádku.
Problém ovšem je, že jednotka přesně neví kolik nafty skutečně motor sežere, je tam ještě tlakový regulátor napojený na turbo. A když ten nepracuje správně a přidává si nafty kolik chce tak jednotka z čidel si myslí že má přidat taky a už to dělá problémy.
Takže kombinace elektronického řízení a klasického čerpadla není moc zdařilá, jenom snad u nového motoru.
Dlouhou dobu jsem měl problémy z kouřivostí a nestabilním výkonem, ale po výměně vadného vstřiku, vyčistění MAFu, vyčistění tlakového regulátoru (řízený turbem), výměně timing solanoidu, resetu jednotky a znova korektně "naučené" se motor konečně chová mnohem lépe než dříve. Jo a EGR mám taky zapojený, bez něho to taky dýmilo.
Takže tohle je moje asi roční bádání na motoru 1,8 TD od Forda. :P
Teď už to konečně "jezdí" 8)

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Sportovní filtr na TD
PříspěvekNapsal: 11 říj 2005 19:16 
Máte zkušenost se sportovním vzduchovým filtrem na TD?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2005 21:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Pouzivam vlozku misto origo filtru, hezkej zvuk to ma, hlavne pokud se jede na volnobezny otacky....

Vykon rekl bych zadna zmena (turbo si umi nasat), ale kit sani by mohl mit super zvuk

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 14:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Majky opravdu neni rozdíl mezi filtry? ted planuji koupi filtru do TDčka protože ten co tam je je celkem černej dost černej

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 23:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Ja osobne jsme kupoval vlozku od Admina (Michal) a kupoval jsem ji hlavne kvuli tomu, ze rozdelam airbox, kouknu na filtr a pokud je spinavej, vemu domu, vyperu, nastrikam a dam z5, zadny zadelavani a schaneni filtru (popripade zadny schaneni filtru predem abych ho rovnou vymenil), ma to i hezci zvuk, treba kdyz jedu na volnobeh na 1ku ci 2ku, takovy, no to se da tezko popsat a i kdyz jsem ho instaloval, tak je vice znat jak turvbo saje a znovu se to projevilo i pri¨instalaci vetsiho turba, ale zvyknes si na to a pak ti to nepride, kdyby se mi chtelo, poridim kit kvuli zvuku, ale jsem uz nejak linej neco na aute delat :o)

mozna se jizdni vlastnosti zmenily, ale nic moc jsem nepozoroval, si to zkus jako ja, vyndej filtr, dej tam puncochu tak na 2x a projed se, ja nic nepoznal.....

Vice by pomohlo podle me umistit intercooler pred chladic - ale to by mi nekdo musel nabidnout trubky, nechce se mi je schanet... - je desne znat na vykonu (a to desne podtrhavam) kdyz ej teplota nad a pod 20 stupnu celsia, pd 20 to jede jak prasteny a ted kdyz je kolem 6 tak ej to vubec masakr

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2005 00:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Na Escu v Benzínu jsem to poznal hodně, ale tady jsem zvedavej, ale hlavne ten filtr je o neco dražší a tak se mi zase nechce moc investovat, ale ten nynější je zcela černej.

A co provest vice vzduchu k intercooleru?

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2005 20:17 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Sportovní filtr určitě něco do sebe mít bude, lepší průchod vzduchu- lepší plnění a tím i vyšší výkon, o kolik to je rozdílné. Problém ale jak říká Majky je si myslím ve chlazení interkuleru. Není moc dobře umístěn a ikdyž se jezdí relativně v chladnu, tak je docela horký. A co teprve při 30 stupních venku... :) , je to lenivé jak obyč 1,8 D
Uvažoval jsem o vyřezání díry do kapoty, a přidání lapače vzduchu, určitě by to pomohlo. Ale přesunutí před chladič by bylo určitě skvělé.
Mrknu na to jestli se to dá provést. Ale myslím si, že ta kaplička by byla jednodušší. A nebo vytrhat tu hnusnou hadru a předělat současný systém.
Je mnoho způsobů jak to provést.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 09:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
No se sportovni vlozkou (filtrem) teoreticky pude vice vzduchu, ale nezapomen ze tohle neni atmosferak,a le ma to turbo (a to turbo si podle me dokaze nasat i skrze normalni filtr - myslim tim ze rozdily budou zanedbatelny - ale je to jenom teorie)

IC (intercooler) ma jeden obrovsky problem a to je ze pod nin a vedlenej komplet vyfuck potrubi vcetne turba. Nej by bylo umistit ho jako FSIC (front side IC - proste dopredu naporovej), ja se na ot chystam, ale jak pisi, problem z ceho to udelat.... Dokonce jsme mel uz domluveny IC z toyoty supra MKIV, ale to potrubi.... a pak bych ten hadr pod kapotou nechal, aby privadel chladny vzduch na turbo a chladil ho = vetsi vykon - IC nemusi mit takovou ucinnost.... - treba u 1,6TD (komurkace) audi maji chlazeny turbo vodou a ta potvurka ma 80koni (ma teda samo i IC)

dalsi vec je jaky nasavac pouzit, ono na esco se zase vse nehodi - viz zde: (neberte to jako ze to kritizuji majiteli, proste jemu se to liby, ale me ne):

http://www.fordfans.cz/nase_auta/daveson/img_0180.jpg
http://www.fordfans.cz/nase_auta/daveson/img_0179.jpg
http://www.fordfans.cz/nase_auta/daveson/img_0182.jpg
http://www.fordfans.cz/nase_auta/daveson/img_0183.jpg

me osobne se liby toto a schanim to, tuhle jsme u nas videl projet Celicu co to mela asi na kapote, ale byla to rychlovka a ted uz tam kde stavala nestoji (asi je v garazi pres zimu) - pry by to melo byt z celiky, ale na zadny jsem to nenasel - psal jsem i majiteli z te fotky,a le je to na nemeckych strankach a on je podle E-mailu odjinud a psal jsem mu anglicky - neodpovedel:
damsem radeji komplet odkaz, jestli tam neco nevyctete - je to taky na 1,8TD
http://fordescort.britec-online.de/show ... how_id=576

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 11:14 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
No jo , ale to je Esco a ja mam Mondeo :-) Napadlo mě co udělat odizolování svodu (paroží) tím by se zmenšilo zahřívání IC a taky vylepšit přívod vzduchu k IC ta hadrová přepažka sice to vede hezky pod kapotou, ale není to moc dokonalé, udělat tam nějaký náporový přívod vzduchu by možná bylo lepší, nebo respektive vylepšit tu cestu protože takle je tam dost mezer a podle me to tahá i hodně od jinud....

PS provedení u Esca a Mondea je stejné, jen se to liší malinko rozměry.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 11:18 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Souhlasím s tebou, že ta "násoska" (na 4 fotkách) je trošku divná, taky se mi nelíbí.
A od toho němce je to pěkné, ale dá to docela zabrat pokud to budeš dělat sám, a nebo za to dost zaplatíš, když to necháš dělat.
Kouknu se raději na vrakáčích po nějakých IC a zkusím vyšpekulovat jak to napojit.
A ohledně turba máš pravdu, mělo by to být chlazené, takže hadru nechávám, nebo ji zkusím něčím nahradit.
A taky co je ještě blbé že ten IC je nad výfukovým potrubím a to na něho dos peče.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 11:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Ta nasoska to řeší asi opravdu nejlépe, jen je nejpracnejší a na combajnu to nebude zrovne nejleší doplněj, opravdu nejaka decentní by neuškodila, místo zvednití by byl možna lepší prolis do kapoty, neco jako tady, ale středem http://www.fordfans.cz/nase_auta/pepe/02.jpg

tu hadru bych nechal, možná zdvojil nečím a utěsnil ty přechody, protoze podle me to ma spoustu príležitosti tahat to bokem teplej vzduch od motoru

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 14:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jj, jako to ma Pepe o tom jsem taky uvazoval....

Bendy, kdyz odizolujes parozi o to vice tepla ti pude do turba... - a jemu - osycce mazane oleje to taky nedela dobre, takze jak znamo bacha pokud tomu slapes na krk, takpo dojeti to nech tak 1min aspon vyklapat, at se ochladi olej

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 15:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
jako pepe to neni špatný ale zas když zastavíš stejně se ti IC bude ohřejvat od vejfuku jedině pod IC dát nejakej ventilátor na termostat Když se při zastavení bude ohřívat tak by se zap já už otom někde psal co zkusit dva větráky z PC např http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=26952

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 15:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Idea je to pěkna a klidně by se to mohlo dát za masku, aby to tam prohaneko vzduch porád, ale zase asi ne z PC, ty jsou dost náchylný na nečistotu.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: TDDi
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 12:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
kolega z práce dnes koupil Focusa s motorem TDDi :shock: , nevěděl jsem že novější ropáci od Fordu mají toto označení znám pouze o TDCi
jinak je to 99 dovoz I a dal za ni 175t. zrovna mu to před barákem očumujeme

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 13:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
ty první Focusy měli TD (bylo jich jen málo )pak TDDI a ted ty nejnovější TDCi - to jsem chtěl, ale koupil jsem barak dražší než jsme zamýšlelii a tak nezbyli chechtáky....

jezdívám občas ve Focusu 1,6 kombajnu a je to fajn svezení, ale u toho mondea je znát, že je to širší.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: TDCi
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 13:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
lepší mít barák a starý auto než nový Focus a byt v paneláku :)

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 13:36 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
jj tak takle sem se k tomu taky postavil.... barak je slusnej a je 10let po kolaudaci, lidičky ho chtěli dat za 2,6mil ale finanční tíseń a manželské neshody mi jej přiblížili na 1,6 a to už jsem neodolal :-) je to i s garaží, která je dostatečně velká, jen ty vrata jsou pro Mondeo jen tak tak :-)

Majky to má kousek, tak sme domluvený na návštěvě už se těším na naší spolupráci

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 14:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jj, sem rad ze mam pobliz dalsiho uchyla :o) (fordackyho) tez se na dalsi WinterCup, uz i karel je nazhavenej, ale minuly tyden mu ukradli Leonka :o(( - ja uz tam doufam pojedu taky se 4kolkou :o)))

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz