fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Demontáž stopventilu u Lucasu http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=23338 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Belous [ 03 kvě 2009 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Demontáž stopventilu u Lucasu |
Jak se dostanu k stopventilu na cerpadle Lucas (z mojeho Mondea)? Uz jsem odvrtal srouby oznacene sipkami (mimochodem jsou to M6ky 3x12mm, 2x18mm) http://belous.sweb.cz//Z8448B250A%20new%20005.JPG Oba plechy jsou uz pohyblive, ale zrejme to visi stale na te privodni trubce nafty (vlevo nahore na obrazku). Vstupni sroup jsem samozrejme odmontoval, ale stale je tam jeste nejaky kus trubky. V sobe ma sestihran na imbus 6, bohuzel nejde povolit. Uz jsem ho taky dost poskodil, tak nevim jestli je to spravna cesta? Diky. |
Autor: | Karel [ 04 kvě 2009 09:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
No u nas je to trochu jinak,ja to sundal ubrousil ten plech a drzak nasadil zpatky,drzi na nem zadek cerpadla.AceMajkyho foto,ja to mam stejny. |
Autor: | Belous [ 04 kvě 2009 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dekuju, tohle jsem zamyslel udelat ve stadiu nejvyssi nouze. Nakonec se mi to podarilo, je to skutecne na imbus č. 6, ovšem idealne to chce gola nastavec s timto imbusem a porednej powerbar (alespon v mem pripade to pomohlo). Ten bazmek je jen takovej k nicemu jinymu nepotrebny mezikus mezi tou privodni trubkou a telesem cerpadla: http://belous.sweb.cz//Stopventil.jpg . Bohuzel brani plechum. Kdo nas bude nasledovat, hlavne maximalni pozor at se do cerpadla nedostane nejaky bordel! Takze rekapitulace: 1) odvrtat tech 5 sroubu, 2) vymontovat mezikus (po nim je o-krouzek) 3) sundat plechy, 4) vymontovat stopventil (sikovky by mely stacit). Mimochodem, stopventil s immobilizerem stoji podle nejakeho net Lucas ceniku cca 10t Kč:). Jeste by me zajimalo co je ten stelovak dole mezi pravymi vyvody k tryskam? |
Autor: | Belous [ 04 kvě 2009 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | Stopventil s immobilizerem |
Tak at to tu mame pekne cele: http://belous.sweb.cz//Zatisi_stopventilni.jpg . Zrejme bacha na zamenu vyvodu stopventilu. |
Autor: | Karel [ 05 kvě 2009 09:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja kdys jsem se o to zajimal pri vymene tak ten delphi na imob. stal 2000 Kc, tak jsem tam dal obyc tusim za litr,protoze ho mam stejne vyrazenej(imob.).A to v pravo mezi vyvodama neni na tom originalne plomba? |
Autor: | Belous [ 05 kvě 2009 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ta cena je klidne mozna, ja jsem jen nasel nejaky cenik na netu, pouzivam ho spise k identifikaci dilu nez k oceneni. (Edit: stopventily s immo maji zcela ruznou cenu na ruzne modely cerpadel). Ja tam zadnou plombu nemam, ale dival jsem se jen na to cerpadlo co delam a to jsem koupil uz repasovany. Je to nejakej stelovak, jsou tam dve matky k zajisteni polohy. (Edit:Stelovak je na serizovani tlaku podavaciho cerpadla. Po vymene lopatek cerpadla za nove tlaci cerpadlo vice a proto je treba trochu ubrat. Serizuje se na stolici.) Edit 11/5: dodavam, ze jsem provedl zamenu stopventilů s immobilizerem a fakt to bez problemu funguje (mel jsem obavy). jen to odvrtavani pristupovejch sroubu je hrozny. |
Autor: | ruddy [ 12 srp 2011 23:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Ahoj, jsem tu nový, mám problém se stop ventilem po výměně čerpadla samozřejmě nejde zadna nafta na vstriky nejspis kvuli stopventilu, immo jsem myslel, ze je vyrazeny, klice uz mam davno jine neorig. bez cipu, kontrolka na palubovce nikdy neblikala, puvodni cerpadlo melo immo ze zadni strany cerpadla a to nove ho ma uvnitr (nejspis) je to stejne jako tady http://belous.sweb.cz//Z8448B250A%20new%20005.JPG .. Neni nejaky zpusob, jak to rozbehat? Vedou z toho tri draty...Díky za rady |
Autor: | u2island [ 16 srp 2011 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Ahoj,že se tak ptám pro zajímavost, sice to je spíš otázka do Elektro zóny ,ale co všechno maj být ty tři dráty? Ptám se co tam jde za hodnoty. Dík,Michal. |
Autor: | fplisek [ 23 úno 2013 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Potřeboval bych poradit, kde se dá koupit stopventil? Vrakáč beru jako poslední možnost. Hledal jsem ho na netu v různých autodílech a nemůžu ho najít, potřebuju ten jednovývodový. Díky |
Autor: | u2island [ 23 úno 2013 23:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Čau, jeden stopventil zrovna mám, kdybys měl zájem. Čerpadlo Lucas. Kdyžtak se mi ozvi do zpráv. |
Autor: | Nebe [ 01 dub 2013 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Ty tři dráty co tam jsou, tak 2 jsou kladný a jeden zápornej. Jeden kladnej jde z imo (pod středovým panelem) a dostává "data" a druhej jde na spuštění startéru. Pokud něco nehraje, tak dioda pod hodinama začne blikat jako blázen |
Autor: | u2island [ 02 dub 2013 00:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Počkej, "spouštění startéru". Nevím, proč by šel z dekodéru na čerpadle drát k spouštění startéru. Mělo by to být spíše: + napájení, +/- data, - GND... |
Autor: | Nebe [ 02 dub 2013 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Kdyz jsem daval dohromady draty do stop ventilu s imo, protoze byly pretrhany, tak kdyz jsem je spatne zapojil... A zkousel jsem nastartovat, tak mi ani netocil starter. Proto me to napadlo, nerikam ze je to spravne |
Autor: | u2island [ 02 dub 2013 15:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Vše si řídí ŘJ (IMO/motor). Do dekodéru na čerpadle jde pouze "výstup". Jestli má ŘJ IMO zpětnou vazbu a ověřuje si i správnost dekodéru na čerpadle, to jsem nezjišťoval (silně pochybuji). Jediný, co má na startér a start/stop solenoid vliv, je správný kód klíče. Tzn. pokud otočíš klíčem ve spínačce na polohu START a nebude souhlasit kód IMO, nezatočíš startérem ani se neotevře solenoid S/S. A mimochodem, tři černé dráty,které "lezou" z dekodéru na čerpadle (pokračují barevné za el.spojkou) jdou přímo do ŘJ imobilizéru, žádná odbočka, schema ŘJ IMO------DECODER IMO na vstřikovacím čerpadle. Záměrně říkám, že "si vše řídí ŘJ IMO/motor, protože jeden/dva dráty jsou mezi těmito jednotkami navzájem propojené, přesně si už nepamatuji. |
Autor: | Nebe [ 02 dub 2013 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Je nějaký rozdíl mezi stop ventilem včetně imo a mezi samotným stop ventilem? Vyměnil jsem čerpadlo (původní DPCN) nyní DPC a přes samotný stop ventil se mi to podařilo rozeběhnout motor, ale když jsem dal zpět původní stop ventil s IMO tak mi nešla ani nafta do vstřiků. Na původním čerpadle mi vše fungovalo v pořádku. Starter točí, kod imo všechno v pořádku. Vím že je rozdílný zapojení el. mezi DPC a DPCN... |
Autor: | u2island [ 03 dub 2013 14:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Samotný solenoid je "hloupá" cívka (elektromagnet). Záleží co ji řídí. Jsou tři druhy na těchto čerpadlech: -solenoid bez IMO (jeden drát (+), obal solenoidu (-)) -solenoid s externím IMO dekodérem (z ŘJ IMO 3dráty, z dekodéru 2dráty na solenoid (+ a -) -solenoid s integrovaným IMO dekodérem (z ŘJ IMO 3dráty přimo na solenoid) U tebe bych viděl problém spíš v zapojení rozpojovací objímky u čerpadla nebo zapojení samotné. Logicky vzato, když připojíš IMO přesně na původní kabeláž a zůstala ti stejná ŘJ/klíč, tak by to mělo být funkční (tzn. původní funkční sestava zapojení). Jen mě napadá, od dekodéru na čerpadle vedou 3 černé dráty. Jsi si naprosto jistý, že se ti nemohly dráty poplést, pak by to jistě nefungovalo. Pokud přivedeš napájení na signál a opačně nebo přivedeš GND na napájení a opačně, tak to nemůže fungovat, a pokud výrobce neimplantoval do dekodéru ochranou diodu, proti přepólování,tak by při špatném zapojení odešel dekodér do věčných lovišť. |
Autor: | Nebe [ 03 dub 2013 15:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Ja mam stop ventil s integrovanym IMO, kdyz jsem ho vyndal dal jsem klicek do polohy 1 tak takovy zeleny plastovy oval zespodu na ventilu se zacvakl dovnitr ventilu. Naposled kdyz mi to bezelo, tak jsem to 2 minutky drzel v nizkych otackach, pak jsem zvysil otacky cca 4000ot a vtu ranu mi to chciplo vcetne nejakyho bouchnuti... Jako kdyby se to cerpadlo zadrelo. Od te doby to nelze nastartovat. Rozvody jsem kontroloval a vse je v poradku. jeste zkusim nastavit cerpadlo... Nejaky mechanik mi rekl ze zhora jsou nejaky packy kteryma se to steluje a kdyz se to rozladi tak to take nemusi chytnout, ale je divny ze jsem srim cerpadlem nic nedelal a nastartovat se mi to podarilo a najednou nic. |
Autor: | Wizzy [ 03 dub 2013 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Blbá otázka..nepřeskočil ti rozvoďák? |
Autor: | u2island [ 03 dub 2013 15:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Demontáž stopventilu u Lucasu |
Tak pak není chyba na straně Imobilizéru, pokud vše fungovalo... Bouchnutí může být kdeco i rozvody. Nebo sis nechal GOLU na motoru a jak si to nastartoval, jebla na zem (bouchlo to) a při pádu sebbou vzala dráty od čerpadla... konspirační teorie. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |