fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kdo ma zkusenosti s pridanim na turbu na cerpadle a vzduchu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=23924
Stránka 1 z 2

Autor:  jirkam [ 03 čer 2009 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Kdo ma zkusenosti s pridanim na turbu na cerpadle a vzduchu

myslím tím aby turbo tlacilo ne základ 0,8 ale tak neco malo pres 1 bar, a dále přidat na čerpadle, mám bosch, a samozrejme k tomu vsemu aby to vydrzelo co nej vzduch, takze prekopat cely sani filtru, intercooleru a zvetsit otvor pro chladič vody......

kdo poradi s TURBEM A ČERPADLEM,,,,

Autor:  anthAn [ 03 čer 2009 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

jde o to jak hodně brutálně do toho chceš jít. Dobrá věc by třeba byl nasávač na kapotě, co by posílal vzduch na intercooler (jako Impreza a ještě můžeš dodělat ostřik IC vodou), protože ten koberec pod kapotou ho tam moc nepošle. Čerpadlo bosch neznam, ale asi to bude něco jako lucas, tak hledej zapečetěnej šroubek na pumpě (ale opatrně na něj, je to citlivý). A kdybys chtěl hodně brutálně předělávat, tak to udělej jako ACEmajky a dej si tam turbo s proměnlivou geometrií lopatek (dostaneš parádní zátah odspoda). Jeslti chceš aby turbo foukalo víc, tak s tim ti neporadim, ale bacha na ty motory, rádi praskaj hlavy, nejsou na takový tlaky stavěný. Ještě by šel vyřadit obtokový ventil (nevim přesný název) to by ti turbo vve vyších otáčkách foukalo jak ďas, ale asi byt rychle poslal turbo do kytek.
Ropákům zdar

Autor:  Michal Ševeček [ 03 čer 2009 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

no mě třeba nešla regulace turba takže čím víc otáček tím více vzduchu těch 180 tam bylo docela opravdu rychle ale problém je že mi fouklo těsnění jinak mi se to dalo vytočit asi na 5600 otáček ale ne že bych tomu dával furt to bylo asi jen jednou. byl to parádní pocit blikat na audinky at uhnou :-D spíš to ale nějak nedoporučuju to zdvihat spíš to oživit at to má aspon těch 66 kw určo už nějaké pozdechaly

Autor:  jirkam [ 04 čer 2009 07:22 ]
Předmět příspěvku: 

díky za info, ano myslím si ze přívod studeného a přímého vzuduchu je nej, jak pro intercooler tak i pro samotný filtr, at je vzduch co nejstudenejsi, o rozprasování vody na intercooler jsem slysel nevím zda by to mohlo mít nejaký efekt, nekdo máte zkusenosti??
na kapotu určo budu dávat nasávac na intercooler a vyhodím tam ten koberec ten tam pak bude na nic,,,

jinak obtokový vnetil, bych rád poupravil ted nevim zkracenim prodlouzenim tahla, tím se prodlouží odchod turba vůči otáčkám plus by turbo mělo tlačit více jak klasiku 0,8 baru

toto zhruba vím kde a co jak, ale na čerpadle to bude slozitejsi, myslim ze vyfotim a pridam foto protoze tech kravinek je tam celkem dost,,

Autor:  Michal Ševeček [ 04 čer 2009 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

bohužel turbo neupravíš nemáš proměnlivé lopatky ale je tam bypas bo jak se to jmenuje taky sem nad tím laboroval musel by si zúžit pruměr trubky co vede spaliny na lopatky ale to nevím jak udělat. Ale třeba na něco příjdeš

Autor:  anthAn [ 04 čer 2009 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

jirkam píše:
...o rozprasování vody na intercooler jsem slysel nevím zda by to mohlo mít nejaký efekt, nekdo máte zkusenosti??...

Zkušenosti nemam, nemam IC :( ale je to fyzika: rozstříkáš tam vodu a ta se prouděním vzduchu odpařuje a odpařování jak známo spotřebovává teplo, čímž snižuje teplotu na IC. Prakticky: stoupni si ven do větru a jednu ruku si namoč a zkus hádat na kterou ti bude větší zima? Ale asi budou zajímavý kouřový efekty, protože se voda všechna neodpaří a některá prokape na parohy, kde se už určitě vypaří :-D
O jedné zkušenosti jsem se dočet u VW T3 1,6TD tam taky tahaj každýho poníka co to de a někdo psal že to má a že to zapíná třeba jenom v kopcích když potřebuje zátah a takže to cejtit asi bude.

EDIT: tady sem našel něco o ostřiku IC a dost jsem se divil hodnotám DICompRacing

Autor:  jirkam [ 05 čer 2009 07:19 ]
Předmět příspěvku: 

je pravda ze turbo neupravim, al uz sem si nasel regulator tlaku turba snad bude schopnej ten regulator kdyz ho dam na max udrzet ten tlak aby se ten bajpas vubec neotevrel a vsechny spaliny sli furt na lopatky tim by turbo vubec nevypinalo, coz nechci , ale nastelovat ho nejak tak aby chodilo do cca 5tis. otaček, uvidime jaky pak budou tlaky,


jo to je pravda voda se odparuje a s tou rukou mokrou na vetru je to pravda super, urcite rozprasovani na ic budu instalovat protoze ten motor bude dostavat i vic zabrat kdyz se zvysi tlak turba a vic nafty v cerpadle takze chlazeni bude to hlavni co bude motor potrebovat, hodne studenyho vzduchu,,

Autor:  Karel [ 05 čer 2009 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych to nedelal.Odejde turbo.Navic na to ten motor neni delanej.Majky to taky nakonec vratil na puvodni tlak.Zkus jak to funi kdys otevres nalevaci otvor na olej a jak by to asi funelo pri vetsim tlaku.Mozna novej motor,ale jen mozna.Abys pridal par koniku,tak bych dal vetsi intercoler do cumaku auta a potom umerne tomu nafty.V zime a za chladnejsiho pocasi to jede lip jak za parnyho leta.Ale jen turbem to je podle me blbost.

Autor:  jirkam [ 05 čer 2009 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

nechci tlacit maximum co turbo zvladne ale aby to trochu letelo vice, zacit to pomale zvedat umerne s udelanim sani, max sani studenyho vzduzchu to je zaklad, rozprasovani vody narazove intercooler a pak zvedat tlaky s cerpadlem, driv ne, a pozvolna co to zvladne optimalne, nehodlam znicit turbo atd,,,

Autor:  Michal Ševeček [ 05 čer 2009 12:45 ]
Předmět příspěvku: 

ale řekl bych že dřív odejde motor jako mě. při nejmenším ty foukne jen těsnění ale fakt toto není benzínák. A nakonec ti to bude žrát tolik jako ten benzínák. nevím zkus to ale at pak nenadáváš

Autor:  jirkam [ 05 čer 2009 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

nevim no uvidime myslim ze kdyz se udela brutus poradny chlazeni a studenej vzuduch pro intercooler i filtr samotny pak pro chladic vody a tak ruzne dost vzduchu do prostorovyho motoru tak si myslim ze by to mohlo vydrze, turbo odejde stejne nekdy uvidime no,,, turba vydrtzi min nez samotny motory, tak sem zvedavej no,,, ale kazdopadne to nebude na normal jezdeni, ale na amatersky zavody spis,,, takze sbohem normalnim silnicim,,


to si pak myslim ze kdyz se dobre bude dochlazovat turbo a vsechno tak to muze vydrzet, pak uz je jedno kolik to bude zrat, na normal jezdeni to nebude,,

Autor:  anthAn [ 05 čer 2009 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

Možná ještě chladič oleje, ale ten by byl dobrej až při dlouhym držení motoru v otáčkách, protože se turbo bude držet ve vysokejch otáčkách a na ose se bude dost zahřejvat a to teplo pude do oleje přes mazání turba. Zase by to ale chtělo regulovat ho nějakym ventilem, aby ti to zase nepodchlazovalo motor, což mu taky nesvědčí.

Autor:  jirkam [ 05 čer 2009 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

no to jsem premyslel to je pravda chladic olleje, ale jak rikas podchlazovani motoru a olej podchlazenej by uz udelal divy to jo, ja to tam vse udelam jak jsem psal a uvidime jak to bude jezdit kam se dostanu s hodnotama tlaku teploty motoru a vykonu, a pak uvidime co dal no, jinak to nebudou trate na dlouhy trapeni motoru, jedna se o 2 az max 3 minuty jízdy naplno takze to zase takovej zahul nebude,,,



asi, samozrejme to resim motor, ale pak protoze na zavodky tak komplet podvozek brzdy vyfuk komplet odlehčit od nepotřebného at to cely svisti a to uz nepatri semky do teto kategorie

Autor:  Wizzy [ 05 čer 2009 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

Michal Ševeček má pravdu, ten motor na to není dělaný, jak zvýšíš tlak a ještě ten vzduch pořádně zchladíš, takže bude ještě hustší, tak ti prostřelí minimálně těsnění pod hlavou. Ale chvíli předtím s tím autem bude opravdu sranda, to jako jo.

Autor:  anthAn [ 05 čer 2009 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

ACEmajkyho zkušenost
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=261929#261929

Autor:  jirkam [ 05 čer 2009 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

ano ten dotaz co mi acemajky odpovedel sem daval ja, vim o co jde, ale acemajky tlacil nejakych 1,7 baru to je hodnota na kterou se nechci ani dostat ja premyslel o nejakych 1baru zpocatku a vyladeni tak na max 1,2baru a uvidime co dal, nechci hned chodit na extrem hodnotu, jak sam uvadi po 200km to dal zpet, to chapu,,,

no mozna jeste tak sem premyslel pred tou to operaci a spustenim motoru nejlepe dat nove tesneni a zbrousit neboli jen srovnat hlavu samotnou, coz by bylo nejlepsi,,

Autor:  anthAn [ 05 čer 2009 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

teď jde o to jestli to vůbec má cenu se s timhlem motorem takhle trápit, jestli by nevyšlo líp naimplantovat tam 1,9 mTDi z VW, což by ale byla dosti brutální přestavba, spíš by tam mohl pasovat (na držáky a převodovku) koncernový TDDi nebo TDCi

Autor:  jirkam [ 05 čer 2009 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

jako mas pravdu no, tady nad tim premyslimim delsi dobu ale excort je doma tak ho asi zkusim vyuziju, a jinak zase nemam zminku o tom ze by to nekdo myslel brutalne vazne a takhle s timto motorem, kazdy rika praskaj hlavy vim o tom, ale co kdyz se to povede, je to takova urcita vyzvva dokazat ze tady ten motor je na to taky a ze to dokaze, primo tomudle motoru verim a dost zda se byt velmi ok, je to to nejlepsi co v tom autu ted je,,,, to nej,,

snad se zadarí,,,

Autor:  Walker [ 05 čer 2009 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím že tyhle pokusy skončí v tom lepším případě po čase se slovy....jsem rád že se mi to podařilo dát do původního stavu...ne, že by nešlo upgradnout výkon, kupodivu motor nejni ten nejslabší článek....ale je potřeba si uvědomit, na kolik to vyjde a co je s tím spojeno za práci...proti tunění tu stojí fakt, že ford dostal z motoru 1,8D 44KW bez zásadnějších úprav přidáním nejnutnějšího hardwaru (ještě né moc povedenýho) 66kW, zatímco soudobá konkurence s TD motory 1,9 měla 55kW....čili ford vyzískal maximum za minimum nákladů...a když se vrátím k tématu, tak vyšší tlak nutně neznamená vyšší výkon....optimálně vyladěná směs nafty a vzduchu vstříknutá pod ideálním tlakem a v ideálním čase už ano....což je vlastně i nic neříkající rada jak na to...:)

Autor:  jirkam [ 08 čer 2009 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

Walker píše:
Myslím že tyhle pokusy skončí v tom lepším případě po čase se slovy....jsem rád že se mi to podařilo dát do původního stavu...ne, že by nešlo upgradnout výkon, kupodivu motor nejni ten nejslabší článek....ale je potřeba si uvědomit, na kolik to vyjde a co je s tím spojeno za práci...proti tunění tu stojí fakt, že ford dostal z motoru 1,8D 44KW bez zásadnějších úprav přidáním nejnutnějšího hardwaru (ještě né moc povedenýho) 66kW, zatímco soudobá konkurence s TD motory 1,9 měla 55kW....čili ford vyzískal maximum za minimum nákladů...a když se vrátím k tématu, tak vyšší tlak nutně neznamená vyšší výkon....optimálně vyladěná směs nafty a vzduchu vstříknutá pod ideálním tlakem a v ideálním čase už ano....což je vlastně i nic neříkající rada jak na to...:)


walker, diky za zprávu je pravda ze vetsi tlak neznamena vetsi vykon ale vyladeni s davkou nafty ano, zcela soulasim, uvidime co se podari dat dohromady,,,

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/