fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

3 problemy - vstryky, olej, klimatiacia
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=24330
Stránka 1 z 1

Autor:  frizi [ 28 čer 2009 10:14 ]
Předmět příspěvku:  3 problemy - vstryky, olej, klimatiacia

Zdravim.

Jedna sa o Ford MONDEO 1.8TD 90PS '97 MKII ~ 170000km.

1. Tlak v vstekovacoch by mal byt aky ? Pokial viem je tam Lucas cerpadlo (do tychto aut sa len toto cerpadlo montovalo ?). Rad by som nastavil tlaky na spravnu hodnotu...

2. Unika mi olej na vstupe do intercoolera. Olej ide cez hadicku karter plynu > nasavanie vzduch turbo (tam sa to stretava) > nasledne do intercoolera. Je na vine riedky olej ? aky olej je odporucani pre spominany motor ? Robilo problem aj inym? Ako vyriesit problem ?

3. KLIMATIZACIA. Natlakovali mi obvod klimatizacie v servise, unika freon v kompresore, pri nejakej T hadice a este na dalsich miestach. Mate niekto skusenost s tymto problemom ? je mozne zohnat komplet sadu tesniacich gumiciek resp. poznate niekoho v SR kt by sa zaoberal opravou klimatizacie ? Akakolvek radu rad vypocujem!

Kludne ma upozronite na thread kde sa to preberalo, ja som nenasiel vhodnu informaciu. Ospravedlnujem sa za neprijemnosti.

Autor:  Package [ 28 čer 2009 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

1...mas masinu na vstreky?ak nie tak si ich nechaj zostelovat a ty s nimy nic nevymyslaj ak to nevies..
2.olej v sani moze bit a vzdy bude niekde cez nejake hadice presakovat...treba dobre ocistit odmastit a zatiahnut vsetky spoje.
3.zalezi ci to fuci na rozoberatelnych spojoch alebo niekde inde..ak na rozoberatelnych tak tam povymienat tesniace gumicky a znovu natlakovat.
ak na nerozoberatelnych tak tam len vymena celeho kusu.

Autor:  Belous [ 29 čer 2009 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

1. tlaky ti rekne catr nebo hledej. ovsem kazdej dieservis ti je na vyndanej vstricich celkem za levno nastavi, bez meraku to neudelas

2.spravny olej pro tvuj ford je jednoznacne a jen s ford specifikaci: cituji z fordclub.org:"Do fordího motoru je nejvhodnější Fordem předepsaný olej, tzn. takový, který splňuje specifikaci WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1), tedy ACEA A1/B1". mimo origo ford oleje je to napr. v CR hodne kupovany VALVOLINE DURABLEND FE 5W-30. Ja dávám tenhle: Texaco Havoline Energy EF 5W-30. "ridkost" oleje na unik nema vliv- nekde mas neco spatne dotazeny nebo naopak ucpany. sani byva zasrany od EGR ventilu resp. vyfukovych spalin, ktere jsou zpetne posilany do motoru.

3. tesneni na klimatizacnich trubkach jsou normalni o-krouzky (ovsem zrejme spec. odolne pro pouziti v klima). sam doma na klimatizaci neudelas temer nic (max. vymenis spojku kompresoru). pokud mas masivnejsi unik na klimatizaci nebo dokonce v telese kompresoru a nechces do opravy dam tezky penize, smir se s tim, ze mas auto bez klimatizace. musela by to byt velka nahoda, kdyby ti unik nasli na prvni pokus. podle me na takto starem aute se oprava klima proste nevyplati.

Autor:  frizi [ 29 čer 2009 00:25 ]
Předmět příspěvku: 

Hezky dakuju za odpovede.
1. Tlak nebudu nastavovat ja, jen potrebuju znat kolik atm/bar tam ma byt. Skusim skontaktovat Cattr. Pak niekto vi kolik tam ma byt, pomohlo by mi to.

2. Ohladom oleja budem dbat pri kupe. Co sa tyka toho oleja, vsechny srubky su OK dotiahnutej, tesnenie pod vekom - OK, naprosto to unika cez karter plyn do turba a turbo tlaci dal do intercoolera kam pak tece venku. No nevim co pak delat ...

3. Klimaticaze nepouzivam. Presne ako ste rekli, nebudu to dal resit aspom vyhnem sa tepelnemu soku.

Autor:  Belous [ 29 čer 2009 00:45 ]
Předmět příspěvku: 

dodatek ad 1. jednak by to meli vedet v diesel servisu, jednak je to tady v diesel sekci v nejakem prispevku uz napsane jestli nechces cekat

ad. 2. promin nerozumim co je karter plyn? jestli je ten unik oleje z turba do IC nejak masivni tak je asi uz to turbo dost v riti.

Autor:  frizi [ 29 čer 2009 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

1. V prispevkoch uz je ale nie je to jednoznacne pre moj motor. Preto sa tu vypytujem. Nechystam sa do diesel servisu lebo taky ked je tak je drahy a nerobia ani 1/4 tak kvalitne ako sukromik za kt. sa chystam ist. Ten tlak ak by sa podarilo zohnat bolo by super. Ja som nasiel info ze tych 128bar ci atm to ma byt. Poprosim o potvrdenie.

2. Karter plyn je vlastne olejovy vypar, plyn kt vypudzuje olej ked sa nahreje. Prepapcte pokial je na to iny termin. Mne nie je znamy a preto som to tak definoval.

Dakujem za ochotu a pomoc!

Autor:  Belous [ 29 čer 2009 11:26 ]
Předmět příspěvku: 

ad1. myslim, ze se tlaky probiraly mimo jine zde (nemam cas to projizdet): http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0 . jinak staci zavolat do nejakeho diesel servisu, kdyz by nebyla jina pomoc, urcite ti to reknou. nekde ti tlaky/rozstrik zkontrolujou i zadarmo, do 500kč se vejdes urcite. je to pro ne otazka 10-15min.

ad2. uz rozumim. mas na mysli, ze ti olej (resp. olej. mlha jde to hadici z vika motoru smerem do sani turba). nevim jestli je to tak i u novyho motoru, ale u staryho to dela lehce asi kazdymu.

Autor:  Karel [ 29 čer 2009 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tlaky http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... aky#167118

Autor:  BATMAN [ 30 čer 2009 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Co se oleje tyce, mam pro tebe tip: http://www.aukro.cz/item672789618_motor ... 30_5l.html

Taky do nej pujdu, uz pretahuju 1500km....

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/