fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
utopil jsem ho :( http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=24461 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | boris_cze [ 06 črc 2009 09:51 ] |
Předmět příspěvku: | utopil jsem ho :( |
Zdravíčko, mám problémek... teda spíš velkej problé, v sobotu jsem jel po silnici, která se změnila v řeku, bylo tam tak 15 cm vody, od auta nádhernej vodopád až do chvíle kdy mě předehnala záplavová vlna. motor se napil vody, otáčky zakolísaly cca o +-250 ot./min a pak mi to chcíplo. asi 2-2,5 metru předemnou už bylo sucho, tak jsem to zkusil natočit abych se dostal z vody, motor občas blafnul, jako že se chytá, tak jsem to zkusil ještě jednou. ozvala se rána (jako by prasknul řemen, nebo něco podobného) a vytekl mi olej. pak mě jeden hodný řidič vytáhnul kousek od vody a včera jsem se na to koukal. olej žádný, ale řemen byl vidět, když jsem odtánul kousek kryt jak ze shora, tak ze spoda, jen řemen u čerpadla se posunutý směrem k motoru (nezakrývá zuby). A teď můj dotaz. Co všechno je určitě s motorem a co se k jistým věcem může přihodit? Na kolik asi přijde oprava ve Forďáckym servisu u Homolky? a jak je to s pojišťovnou? mám živelný u kooperativy a když jsem jim volal, tak mi neřekli v podstatě nic. jde mi o to, jestli to pojišťovna zaplatí, nebo jestli opravu zaplatím já a pak mi to pojišťovna vrátí? jestli už je zde takový topic, tak se omlouvám... |
Autor: | Karel [ 06 črc 2009 10:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Napred se koukni co ta"zivelna pojistka"zahrnuje a taky co rict pojistovne,to opetovne startovani bych asi nerikal.Stejne ale musis napred zjistit co s tim je.Filtr je preci nahore a ta vlna sla zezadu, tak jak si mohl nasat vodu?Pokud by jsi nasal, tak voda ve valci by ti nedovolila vubec protocit motor. |
Autor: | boris_cze [ 06 črc 2009 10:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
ta vlna šla sice zeshora, ale já byl v takovym "údolíčku" a jak se voda dostala přede mě a vejš, tak dala zpátečku. |
Autor: | boris_cze [ 06 črc 2009 10:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
a do pojišťovny jsem volal a v hlášení je jenom to, že vlivem přívalových dešťů, zatekla voda do motoru za jeho chodu |
Autor: | mikirc [ 06 črc 2009 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
no prvni pravidlo zni, pokud projede ridic vodou a je docela vysoka a motor chcipne, tak nikdy nestartovat, par lidi to zkusilo a voda natekla do spalovaciho prostoru, a jak vsichni ze ZŠ vime voda neni stlacitelna, cili kompres muze byt obrovska a tak pokud si nemel stesti muzes mit ohlou klikovku nebo polamane ojnice, muze yt neco s hlavou, fura veci, ne jeden motor uz takhle dopadl je to to same jako kdyz se auto prevrati na strechu, natece tam olej a je to same, to co se ti stalo se stalo uz jednomu a motor vypadal tak jak jsem psal pred tim. |
Autor: | boris_cze [ 07 črc 2009 01:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale kdyby byla voda ve spal. prostoru, tak by se ani neotočil a startér normálně s motorem točí (teda teď ne, pač jsem si v tý louži skoro vybil baterku rádiem ) ale když jsem se dostal na sucho, tak se přes startér motor točil, ale jako trochu škytnul, ale pak nic... teď už slyšim leda cvakání relátka startéru, ale štve mě proč se mi vylil olej... |
Autor: | mikirc [ 07 črc 2009 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
nerikam ze ti tam voda natect musela, ale urcite nekde ta voda bude, takze asi by nebylo od veci prijit sani, nevim ale jestli se do nej dostala voda tak filtr uz asi uschnul, kdyby byl mokry je jasne, ze tam nekde bude voda a najit kudy tekl olej. |
Autor: | boris_cze [ 10 črc 2009 10:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
mam šikovnej motor místo toho aby si ohnul kliku, nebo rozdrtil ventily, tak vyhodil těsnění a tamtudy vytlačil vodu A nevěřte pojišťovákům, jednou řeknou, že motor se musí rozebírat za jejich přítomnosti a pak řeknou "nechte si to rozebrat, vyfoťte si to a pošlete mi fotky s nějakým popisem, co vše odešlo". Jediný co je teď vydět, jsou dva ventily, který jsou kousek (1-2mm) vysunutý. |
Autor: | mikirc [ 10 črc 2009 11:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak to mas stesti, ale radsi si prekontroluj pisty i ojnice, nikdy nevis |
Autor: | boris_cze [ 14 črc 2009 01:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak hlava v pořádku - po sundání vačkového hřídele se ventily zavřely, takže hlava ok . turbo a celé sání budu čistit - je tam prach (to jsem nepochopil, asi se k němu původní majitelé nechovali nejlíp).výfuk se bude foukat kompresorem (alespoň to vyfoukne vodu) a teď velký problém. První válec nevyjíždí úplně nahoru - cca 1,5-2mm se vysouvá níž, než ostatní, ale jdou vždy dva najednou a zatim všichni říkali, že to bude ojnice, nebo šály, ale to uvidim. takže to je docela dobrý ne? po nasání vody a poté pokusu nastartovat a dostat se na sucho, je v loji "jen těsnění a jeden válec". Ale už přemejšlim, jak zvednout sání |
Autor: | ACEMajky [ 14 črc 2009 08:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prej docela dobry, jenom jeden pist nejde tolik nahoru, nebo puvodni majitele se k tomu nechovali nejlíp, zato ty jsi to jenom utopil - kluku, ty me zacinas zajimat - s tebou bude asi na srazech asi prdel Jak pises, prekontroluj saly, ojnici a nej vyndat i pist, kdyz uz to bude rozhozeny, muzes udelat nejaky foto... |
Autor: | boris_cze [ 14 črc 2009 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
fota dělám, musim, pro pojišťovnu. a "jenom" jsem psal, pač všichni říkaly - klika, bouchlý ventily, atd. akorát to bude trvat dýl... ale co, zase na druhou stranu alespoň vyčistim celý sání a rovnou se vyčistí i palivová soustava, to myslim neni na škodu... až budu mít komplet fota, tak je dám na net. a pak vlastně ještě plechařina a tu budu mít zadara... jak se říká - všechno zlé, pro něco dobré |
Autor: | boris_cze [ 14 črc 2009 10:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
a ještě teda přemejšlim, jestli udělat díru do kapoty (pro chladič stlačeného vzduchu - nad turbem) - to je další dotaz, bude to mít vliv? nebo je to zbytečný? já jenom že když mi vylít tapec na haupně, tak to míň táhlo do kopce a když se tam ten tapec přichytil, tak ok. |
Autor: | ACEMajky [ 14 črc 2009 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tapecem je privadeny vzduch k IC, pokud udelas diru do kapoty, asi o moc vetsi efekt to mit nebude, zalezi jak moc ohriva motor ten tapec... Osobne poznam kdyz ej venku na 25 stupnu, auto jede vyrazne mene - teplesi vzduch, IC tolik nechladi |
Autor: | boris_cze [ 14 črc 2009 13:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
já právě myslel, že bych k tomu udělal plechovej "tunel" právě kvůli tomu tapecu... že by měl IC vlastní vzduch přímo z venku přes nějaký sítko (kamínky a ten sajrajt, co se tam chytá).a nebo mě teď napadlo udělat mu menší saharu (jako něco jako ten velkej větrák s velkym průtokem zduchu) |
Autor: | ACEMajky [ 14 črc 2009 13:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ber to tak, ze kdyz vyndas ruku z okynka pri 90km/hod, tak ten vitr je dost silnej, nevim zdali "sahara" na IC udelala vetsi prutok zduchu - take sem mel takove myslenky jako ty, ale to uz je nejaky ten patek |
Autor: | boris_cze [ 14 črc 2009 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
při 90 možná ne, ale když se popojíždí po městě... |
Autor: | Radek124 [ 14 črc 2009 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co takhle dát IC dopředu před motor |
Autor: | boris_cze [ 15 črc 2009 02:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
tam neni místo |
Autor: | Eskym05 [ 15 črc 2009 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
boris_cze píše: tam neni místo
pokud nemas klimu, tak by se tam vejit mel....teda ne ten origo s escorta, ten tam nedas:) |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |