fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=25699 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Niraj [ 18 zář 2009 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Bude to znít divně ale .... Po projetí prudší pravotočivé zatáčky, kdy musím snížit rychlost, podřadit ... mi následně při akceleraci drbne v motoru. Je to asi takhle: projedu prudkou pravotočivou zatáčku, jsem za ní, přišlápnu plyn a do asi 2000ot. vše v pohodě, auto táhne. Pak někde mezi 2000-2500ot. najednou jako by se to přidusilo, přestane táhnout, ale je to jen okamžik, tak 1-2sec. Pak to najednou cukne a auto začne táhnout zase tak jak má. Jev jsem začal pozorovat minulý týden po výměně paliv.filtru a čištění fitru vzduchového. A shodou okolností jsem ve stejný den tankoval u čerpačky ... tak jsme to chtěl svalit na něco z toho. Ale vše jsem překontroloval a na nic nepřišel a hlavně by se to neprojevovalo jen po těch zatáčkách. Tak mě ještě napadá: jedná se o otáčky zhruba kolem toho, když začne táhnout turbo. Jesli náhodou tam někde v něm není nějaká vůle, v těch prudkých zatáčkách se to krapet hne a zadrhne, takže hned nespustí. A teprve až při větším tlaku se roztočí. Asi blbost, co? |
Autor: | BATMAN [ 19 zář 2009 16:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Jo je to blbost, pac turbo se toci uz na volnobeh. Dalepak turbo se toci nekolik desitek tisic otacek za minutu (u modernich motoru) takze ze by v zatackach lopatky naklonenim drhly je usmevny nesmysl. To fakt dela jen v pravotocivych zatackach a v levotocivych ne? To je teda zahada. Tyhle vypady muze delat vzduch v nafte, ted jen zjistit co se ti kde hejbe a nasledne nasava.... |
Autor: | Niraj [ 19 zář 2009 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Jsem rád, že moje nesmysly aspoň někoho přiměly k úsměvu ... aspoň jedna pozitivní věc tohoto problému. Jinak jo, dělá to jen po prudkých pravotočivých zatáčkách, tj. např. na křižovatce po odbočení vpravo, nebo v zatáčkách kolem 90°. Při nějakých drobných vlnkách to nedělá. Schválně jsem to zkoušel všude možně ... je to jen po prudkých pravotočivých zatáčkách a jen v tom jednom místě někde kousek před 2500 ot. |
Autor: | Niraj [ 28 zář 2009 11:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Tak jsem všechno znovu prošel, podle mě se nikde vzduch do nafty nepřisává - dotáhnul jsem všechny sponky na hadicích, znovu přetáhnul celej filtr .... Pumpičku jsem měnil vloni za novou. Tak mě ještě napadlo (třeba další úsměvná hovadina): copak to polstrování na kapotě, co jím vede vzduch k tomu intercooleru? Mám ho už jakési vykajdané, zborcené, sem tam chybí nějaká ta capka, co to přišpendluje ke kapotě ... Když se tak na to dívám, moc bych nedal za to, že po zavření kapoty se ten kanál přiskřípně a moc vzduchu tam nejde. Co kdyby se to v prudší zatáčce nějak víc hnulo a přiškrtilo to vzduch? Mělo by to na něco vliv? Dá se to nějak opravit, nebo třeba úplně odstranit? |
Autor: | alien27 [ 28 zář 2009 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Co přicpaná pravá brzdová hadička? |
Autor: | Belous [ 29 zář 2009 00:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
me to delalo to samy, kdyz jsem mel "exparimentalne" natazene palivove vedeni a slo o to, ze v momente, kdy to potrebovalo vic paliva tak ho nemelo, bo byla skripla hadicka. stavalo se to typicky na kruhaku mezi 2-3 a taky mi to chcipalo pri dojezdu na parkoviste. hledej v palivovem vedeni, zejmena, kdyz si do nej nedavno vrtal. bud to nemas dobre odvzdusneni nebo to nekde taha vzduch, proste tam nejde dost nafty , kdyz je potreba. jo, a jeste si vzpominam, ze se mi pak najednou (typicky pri tom dojezdu na parkoviste a vyrazeni) prudce zvysily otacky. Edit: jo a zacalo to taky nejdriv tim cukanim a az asi za dva tydny se zacly pridavat ty otacky |
Autor: | Niraj [ 29 zář 2009 16:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Tak to by mohlo být ono. Když projedu zatáčku a nesnažím se hned akcelerovat, ale počkám (otáčky chvíli nechám pod 2000 ot.) a pak teprve začnu akcelerovat, tak se nic takového neprojeví. Ale jakmile po projetí zatáčky hned chci zrychlit, tak to po chvíli cukne. Nutno opravit předešlé mé tvrzení, že to dělá jen kolem 2500ot. - dělá to kdekoliv nad 2000ot, spíš mi připadá, že to závisí na čase po projetí tou zatáčkou. Jakože třeba 3 sec po projetí zatáčky. A kde zrovna v tý době otáčky jsou, tak tam to cukne. A jak píšeš, už parkrát se mi taky z ničehonic zvedly otáčky po zastavení. Včera jsem zprůchodnil ten vzd. kanál k intercooleru v polstrování kapoty, ale bez efektu. Paliv. hadičky jsem prošel už několikrát, nikde se mi nelámou, vše opakovaně dotaženo. Dotáhnul jsem řádně i paliv. filtr. Ale bez vvýsledku. Jedině, že by to přisávalo někde kolem filtru, jak dosedá přes těsnění do toho tělesa pumpičky. Tak to ještě jednou asi rozdělám, i když tím to zase řádně zavzdušním. Jinak k odvzdušňování ... po výměně filtru jsem z něj odpojil hadičku co vede k čerpadlu a pumpoval jsem až začala téct nafta, pak ještě pro jistotu několikrát a připojil jsem hadičku zpátky. Motor naskočil hned, parkrát zakuckal, protože nějakej ten vzduch v hadici určitě byl a pak už běžel v pohodě. Ale jinak díky z radu, jsem rád, že nejsem blázen a i někdo další se s tím už setkal. |
Autor: | Karel [ 29 zář 2009 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Svyho casu tohle delalo,ale na obe strany,na R11 a byl to bordel v nadrzi co ucpaval nasavaci hadicku,jak to cuklo tak se zase natahla nafta a zatahlo to a porad dokola.Samozrejmne ze to delalo za jizdy peknej bordel. |
Autor: | Belous [ 30 zář 2009 00:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
no jasne to by mohlo byt ono, na to jsem zapomnel. koukni do nadrze a v nejhorsim i do te pumpicky u filtru (kdyz jsi s tim neco delal, tak bych hledal pricinu nejspis tam). byva tam dost bordelu. da se celkem snadno rozebrat. |
Autor: | Niraj [ 30 zář 2009 18:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
O víkendu zkusím rozebrat a uvidím. Do tý nádrže k sítku se dostanu nějak v pohodě, nebo to je na větší akci? Pumpičku jsem už měl kdysívá rozdělanou, měnil jsem membránu, tak to už znám. |
Autor: | BATMAN [ 30 zář 2009 18:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
S tou nadrzi nevim, to by tam nekdo musel neco nasypat aby to delalo takovy bordel. Doporucuju v mototechne koupit ten maly filtr na "pincka" a zapojit vedeni nafty BEZ pumpy. Pak teprve bych resil zbytek. |
Autor: | Niraj [ 30 zář 2009 20:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
To jako bez pumpy a filtru? Resp. jen ten malej filtr "na pincka"? To ale při výměně zavzdušním a bez pumpičky to bude porod vůbec nastartovat, ne? Ale je fakt, že tím by se přip. eliminoval problem v pumpičce. Ta nádrž se mi taky moc nezdá, proč by to dělalo jen v pravotočivých prudkých zatáčkách a v průběhu jízdy vůbec? Spíš tam bude někde to přisávání vzduchu. |
Autor: | BATMAN [ 30 zář 2009 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
jj, jde to blbe ale jde. Idealne tam dat pruhlednou hadicku BEZ filtru (i bez toho pinckoveho). Nasat naftu vzduchem az po okraj (holt si naftou vyplachnes hubu ale nic se ti nestane), pridrzet prstem aby nafta zase nespadla a nasadit na cerpadlo.Pak to jde i bez pumpy. Proturuj to jestli neuvidis bublinky, pak projed par zatacek a uvidis. |
Autor: | Niraj [ 01 říj 2009 17:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
OK, o víkendu se pokusím vyšetřit nějakej čas a vlítnout na to. Uvidíme. Díky za rady. |
Autor: | Niraj [ 10 říj 2009 02:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Tak jsem mrknul o min. víkendu na to cukání v zatáčkách. Jako první jsme rozpojil všechny paliv. hadice kolem filtru a okolí, zkrátil na každý straně o 1cm (kdyby už byly v háji) a vyměnil sponky na nich. Ještě jsme si všimnul, že je volná hadice, co vede z víka ventilů k turbu. Tak tu jsem taky dotáhnul. Paliv. filtr jsem znova vyndal, vše vyšistil, zkontroloval gumičky a smontoval dokupy. A hle ... najednou dobrý. To bylo radosti. Ale jen krátce ... než jsem zjistil, že sice po zatočení doprava už necuká, ale zato to začalo cukat po zatočení doleva. Na mašli. A tak jsme dnes koupil ten malej filtřík "na pincka" a vmontoval ho tam místo orig. paliv filtru a pumpy. A vypadá to zatím slibně. Takže by netěsnila pumpa? Loni jsem měnil pumpičku, membránu, .... A dotaz: dá se jezdit s tím malým filtříkem "na pincka" nastálo? Nebo kopit nějakej větší? Akorát že se asi o dost dřív zanese bordelem. A nemá pumpičku. |
Autor: | Belous [ 10 říj 2009 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
muzes pouzit kombinaci gumovy balonek z peugeota + eskorti palivak k bosch cerpadlum, ale jest to celkem drahe a ten balonek moc nevydrzi. radsi bych se podival do te pumpicky, jestli to dobre tesni nebo neni-li tam bordel a pouzil ji pak opet s novou palivovou vlozkou. |
Autor: | BATMAN [ 10 říj 2009 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Mno ja s nim jezdil asi 3 mesice a dokonce chvili i bez neho. Urcite to neni nejlepsi reseni. ja pak radeji za 1800 koupil fungl novou ford pumpu i s filtrem pac mi netesnili spoje kolem toho filtriku-je docela mekky a hadice se nedaly poradne dotahnout-mel jsem tam pruhledne. Jen mi porad vrta hlavou ze by ta pumpa poustela vzduch zrovna v zatackach..... Samozrejme ji muzes rozdelat, kdyz jsi menil membranu vis jak. Je tam par dalsich gumovych veci co uz nemusi tesnit, ale je to takovy pokus omyl. Rozdelat, procistit a zkusit zda se to zpravilo ci ne..... Paklize ti ale nedeejboze dojde nafta si v haji, s tou pumpickou jen dolejes, zamackas a jedes dal..... |
Autor: | Karel [ 10 říj 2009 13:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
No ono je levnejsi koupit opravnej kit a opravit puvodni.Me to blblo pri volnobehu,rozebral jsem to i s predehrevem, vymenil co slo(bylo spatne) a ted ikdyz stojim 3 dny, tak staci jen promacknou pumpu na pul zdvihu a je tvrda.Pri rozdelani pumpy(i predehrevu)jsem mel uvnitr takove krystalky cehosi, coz asi delalo problemy.Po perfektnim vycisteni a slozeni jsem to pusou profukoval a zkousel tesnost,predehrev i ve vode.Na pumpe jsem narovnal do roviny takovou podlozku(sklotextit)na kterou dolehaji ventilky(ty jedine jsem dal nove)a vse slozil.Membranu mam puvodni.Plech co to drzi, jde take pouzit puvodni.Mozna i ty ventilky po narovnani te desticky by sly dat puvodni.Dulezite je vyzkouset funcnost a tesnost obojiho. |
Autor: | Niraj [ 13 říj 2009 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Tak je to asi fakt ta pumpa s filtrem. Vypojil jsem ji, vmístil místo toho filtr "na pincka" a pohoda. Takže jsem pumpu rozdělal, kupa bordelu tam byla, to jo. Vše jsem vymyl, znovu sesadil, zaentloval to kovový víčko a pro jistotu o ještě kolem dokola zvenčí zaplácal silikonem. Znovu zapojil a stejně to drbe zase. Akorát změna ... tentokrát po zatáčce doleva. Blázinec. Tak jsem to přepojil znova na ten malej "pindí" filtřík a jezdím zatím tak. Asi to tak nechám, jen mám obavy, že se brzy zacpe. Tak přemýšlím, jestli se dá koupit nějakej takovej ale maxivelikost. Dělá se něco takovýho? A nebo ten orig. filt Ford ale bez pumpičky. Kolik asi stojí? Bez pumpičky bych se teoreticky obešel, s naftou na doraz rozhodně nejezdím. Akorát při výměně toho filtru by byl vždycky problém. Teď jsem musel startovat notou chvíli, než si to natáhlo samo vstřik. čerpadlo. Tak mě napadá ten ruční balónek. Kde se dá a za kolik asi sehnat? V mototechně mi nabízeli nějakej balónek na přečerpávání paliva např. z nádrže do kanystru, ale to nevím, jestli by fungoval jako průtokáč za běžnýho provozu. |
Autor: | BATMAN [ 13 říj 2009 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cuknutí při akceleraci po projetí zatáčky |
Jak uz jsem psal, ja koupil funglovku za 1800 vcetne filtru ve znackovem servisu ford (v origo prodejne pry 2200). Verim ze tu sezenes nekoho kdo umi ford dily jeste levneji a za 1500 ho koupis, i to je ale uz nejaky ten peniz. Jo a byt tebou resim to rychleji pac nevim jak ta nafta bude prochazet tim pinckovym filtrem v tech teplotach co ted vladnou venku, nehlede na to, ze v tom filtriku je daleko hrubsi filtracni papir a pro srdcoveho motoristu by byl jeho filtacni vykon nedostatecny, ale to neres |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |