fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Časová prodleva při startování?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=2649
Stránka 1 z 2

Autor:  Rumlik [ 01 čer 2005 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Časová prodleva při startování?

Poslední týden se mi při startování občas objeví divná prodleva při startu.Otočím klíčkem a vše proběhne v pořádku(rozvití se kontrolky, imobilizér se vypne atd.).Když otočím až na žhavení, je vše v pohodě taky a normálně probíhá žhavení.Po té co kontrolka žhavení zhasne chci startovat(otočením klíče s polohy pro žhavení do polohy start), ale objeví se tak 3.sekundová časová prodleva.Vůbec nic se neděje.Pak motor normálně začne točit a naskočí.Děje se to jen občas, ale i tak mě to polekalo.Mám si s tím vážně lámat hlavu a pelášit co nejrychleji do servisu, nebo se to občas holt stane?Přeci je to už poměrně stařík a odhaduji tak na srpen překročení 150 tis.Km.

Autor:  lubo [ 01 čer 2005 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

podle mě je to vypálený kontakt ve spínačce

Autor:  Rumlik [ 02 čer 2005 00:26 ]
Předmět příspěvku:  Dík

lubo píše:
podle mě je to vypálený kontakt ve spínačce


A nějaká rada?Nerad bych se pouštěl do opravy, kterou nejsem schopný zvládnout sám :lol: :lol: :!: Servis či jednoduchý postup nápravy?

Autor:  Návštěvník [ 17 čer 2005 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

A máš to za studena, nebo za teplýho motoru ?

Mám ten samý problém, kamarád mi radí prověřit startér. Máme dojem, že rozebrání a vyčištění tu detailně popsal ACEMajky.

Stalo se mi to asi tak 5 x když auto bylo ohřátý po předchozí jízdě a taky kontrolky OK, nažhavení + další pootočení klíčkem pak pár vteřin modlení a teprv potom se motor roztočil.

a má to pokračování ->>>

a už 2 x jsem nenastartoval vůbec, startér nezačal točit s motorem, musel jsem nechat auto vychladnout, protože nepomáhaly ani modlitby.
Podezření na vypálené kontakty jsem měl taky, ale nevím, jak by to mohla ovlivňovat teplota motoru, takže zkusím na chalupě ten startér.

Možná že stejný potíže můžou mít i lidi s benzínama, jen nečtou tuhle nafťáckou kategorii, takže je otázkou, zda to nehodit pod "Potřebuji radu,pomoc".
Sorry, že nemám lepší radu, nadruhou stranu dokuď ti točí byť se zpožděním, není to tak zlý :?

Autor:  Rumlik [ 27 čer 2005 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

Když už se to stane, tak vždy u zahřátého motoru.Za studena to nedělá.Začalo to při těch tropických teplotách venku.

Rozhodně dej vědět jak jsi dopadl s tím startérem, ale spíš to vidím na diagnostiku u Forda. :?


Štěpán píše:
A máš to za studena, nebo za teplýho motoru ?

Mám ten samý problém, kamarád mi radí prověřit startér. Máme dojem, že rozebrání a vyčištění tu detailně popsal ACEMajky.

Stalo se mi to asi tak 5 x když auto bylo ohřátý po předchozí jízdě a taky kontrolky OK, nažhavení + další pootočení klíčkem pak pár vteřin modlení a teprv potom se motor roztočil.

a má to pokračování ->>>

a už 2 x jsem nenastartoval vůbec, startér nezačal točit s motorem, musel jsem nechat auto vychladnout, protože nepomáhaly ani modlitby.
Podezření na vypálené kontakty jsem měl taky, ale nevím, jak by to mohla ovlivňovat teplota motoru, takže zkusím na chalupě ten startér.

Možná že stejný potíže můžou mít i lidi s benzínama, jen nečtou tuhle nafťáckou kategorii, takže je otázkou, zda to nehodit pod "Potřebuji radu,pomoc".
Sorry, že nemám lepší radu, nadruhou stranu dokuď ti točí byť se zpožděním, není to tak zlý :?

Autor:  Bendy&Macíček [ 27 čer 2005 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

jen dodám, že Štěpánovi to udělalo asi 5x za poslední týden, nepočítaje víkend :-D


Jinak Majky to má popsané na stránkách tu rozborku i zborku a má k tomu i fotky.

Vzpoměl jsem si, že nám něco podobného dělala el. pila a byli to uhlíky. Ale tohle je auto.

PS: Štěpánovi to neříkej on tvrdí že tomu nerozumím když nemám ropáka :P

Autor:  Návštěvník [ 15 črc 2005 16:37 ]
Předmět příspěvku: 

lubo píše:
podle mě je to vypálený kontakt ve spínačce


Těd když se v letních vedrech auto ohřeje od slunce mi to dělá velmi často a startér začně točit s motorem většinou až na druhý pokus.

Zjistil jsem, že když mám puštěný větráček na 3rychlost a chci zkusit nastartovat, tak ikdyž startér nazačne točit, je znatelně poznat pokles otáček motorku ventilátoru, což je podle mě způsobený odběrem startéru.

Kdyby byly vypálený kontakty, tak by musel ventilátor běžet pořád stejně, ne ? Nevím, co jiného by mohlo způsobit tak velký odběr při startu, protože nažhavíno již dávno je ?

Bohužel k rozebrání startéru jsem se ještě nedostal.

Autor:  ACEMajky [ 15 črc 2005 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud ti ubere na otackach vetrak, tak stava do starteru de, takze ot vypada a uhliky

Autor:  Návštěvník [ 22 srp 2005 08:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem měl rozebraný startér a uhlíky více jak 50%, žádnej problém jsem neviděl, vnitřek byl krásně čistej, stačilo jen trochu vytřít suchým hadrem.

Takže na nic jsem nepřišel a nezbývá než začít vozit měřák a počkat až se mi to stane znovu. Třeba to byly jen nějaký blbý kontakty a rozebráním a smontováním to bude OK, co myslíte :?: (v pohodě, sám tomu nevěřím) :wink:

Tip: Pokud půjdete koupit nový uhlíky, tak prodejce nezajímá, jaký máte typ auta, ale potřebují vědět výrobce startéru, v mém případě Bosch a nějaký číslo, mělo by být desetimístný a začínat číslicí 3. Našel jsem tam ještě jedno desetimístný, začínalo to jedničkou a prodejci to vyjelo jako číslo nějakýho ložiska.

Autor:  Karel [ 22 srp 2005 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

A ocistil jsi kontakty co spojuje civka,tedy co ti propoji od baterky do starteru?

Autor:  Návštěvník [ 23 srp 2005 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
A ocistil jsi kontakty co spojuje civka,tedy co ti propoji od baterky do starteru?


Očistil jsem kontakty, co vedou od baterky na venek cívky. Ale už se mi nepodařilo povolit tři křížový šroubky, co jsou na cívce, abych se podíval jak to vypadá uvnitř cívky a odkud vede kablík právě do startéru. Nevím co bych tam viděl, zdali se může stát, že by se tam třeba dostávala vlhkost ?

Jen tak na okraj, podařilo se mi projít STK a emisema, ale zrovna snadný to nebylo, viděl jsem někde už otevřený téma STK, takže tam napíšu víc.

Autor:  Jiří Kliment [ 09 lis 2005 00:05 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus se podívat po kabelu ovládání startéru - to je ten slabší, co jde od spínačky na startér - na starších fordkách je taková jako propojka, jde rozpojit, když jsem to očistil zevnitř, bylo po problému.

Autor:  Návštěvník [ 10 lis 2005 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

klasika, ochladilo se, a je po problému .. na tu kabeláž se někdy podívám, díky. Do léta bych to mohl stihnout :lol:

To: Rumlík

Jak to vypadá u Tebe, je to taky po ochlazení v pohodě?

Autor:  Návštěvník [ 10 lis 2005 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar lidi

K tomu mám dost co říct. Předem upozorňuji, ještě jsem nepřišel, co to dělá.
Prodlevy při startování mám už cca půl roku.V létě se poprvéstalo, že to nenastartovalo. Vyřešil jsem spuštěním z kopce, byla to trochu šťastná náhopda, že jsem tak zastavil. Bylo to zrovna v Alpách při cestě na dovču:)
Celou dovolenou vše v pohodě. Po prázdninách se interval zmenšil a jednou za měsíc jsem to nenastartoval. Pak jednou za týden nenastartoval.Dnes přes den už dvakrát nenastartoval.
Startér je v pohodě, vyčištěný, namazaný. Cívka se nedá rozebrat.
Baterka je našláplá.
Imobilizer funguje.
Nevím, čím to je.
Někdy pomůže to nechat třeba 2 hodiny stát a pak na otočení běží.

Teď to v oněch případech startuju lehnutím pod auto a propojením kontaktů u starteru (u cívky).
Blíží se zima, plískanice...lehání už nebude taková sranda.

Pociťuju ž něco jako zoufalost. Ranní stadium.

Docela rád bych na to přišel. Rady uvítám.

Něco málo jsem proměřoval. V těch případech, kdy to nestartuje, cvaká cívka.Ale jde tam málo proudu. Proto nevysune a nezastartuje.
Proč tam jde míň proudu??

Spínací skříňka je taky vyčištěná a prostříkaná.
Kablík od spínací skříňky do starteru se zdá v pohodě. Spoj vyčištěn, prostříkán.
Nevypadá, že by tam bylo něco v nepořádku.

Autor:  ACEMajky [ 11 lis 2005 03:19 ]
Předmět příspěvku: 

Co pojstkovka, u me asi zoxidovany kontakt na startocim rele, vytahni rele a zase ho dej z5, pokud nepomuze, muze to byt uvnitr v pojstkovce

Autor:  Návštěvník [ 11 lis 2005 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Co pojstkovka, u me asi zoxidovany kontakt na startocim rele, vytahni rele a zase ho dej z5, pokud nepomuze, muze to byt uvnitr v pojstkovce


Poznám to?Resp. jak ho poznám - startovací relé?

Autor:  ACEMajky [ 11 lis 2005 10:06 ]
Předmět příspěvku: 

Kouknes do manualu ci do etzolda - tusim druha rada uplne vlevo - nej kdyz ocistis vsechny (pojednom) - teda jako jejich kontakty

Autor:  Návštěvník [ 11 lis 2005 10:07 ]
Předmět příspěvku: 

Aha.
Ještě, prosím, co to je "etzold"?

Autor:  ACEMajky [ 11 lis 2005 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

Knizka o escortech - da s etam vycist co a jak opravit

Autor:  Návštěvník [ 11 lis 2005 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Aha.Tak to asi máme doma. :)
Není tam ovšem všechno, tak jak to je v autě.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/