fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 11 lis 2024 06:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 11:23 
Offline
Nováček

Registrován: 25 pro 2006 23:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Dobříš
Zdravím a přivítám Vaše názory.Stalo se mi následující : Při běžné jízdě mi najednou začala stoupat teplota motoru - zkusil jsem topení, foukal studený vzduch. Zkontroloval jsem chladicí kapalinu, bylo jí tam dost. Takže jsem odvodil, žy by to mohla být vodní pumpa. Motor jsem znova natočil a vždycky kousek popojel, aby ručička teploty nešla přes půlku pole (tedy nedorazila ani do červeného). Pak jsem vždy motor vypnul a nechal zchladit. Přesto jsem ke svému mechanikovi takhle "nedoskákal". Při posledním pokusu v motoru jen cvaklo a už se ani neotočil.
Když jsme to odtáhli a druhý den to rozebral, říkal, že byla vytlučená baterka a pumpa v pr....
Následně po výměně pumpy a nabití baterky to ale nedokázal natočit - jeden válec prý neměl tlaky - údajně přihnuté ventily. Ale přitom se prý motor nepotkal, řemeny a kladky prý jsou dobré a doporučoval nechat je ještě min. 30 tis. km. Takže nerozumím tomu, jak se mohlo stát to, že se ohnuly ventily následkem nefunkční pumpy? Další věc je , že vyměnil kromě dvou ventilů i těsnění pod hlavou. A to je druhá věc, na kterou se chci zeptat. Když jsem se ptal, jestli a po kolika km mám přijet na dotažení hlavy, řekl mi, že to není potřeba (kdysi před lety když mi dělali těsnění u staré škodárny, tak mi kladli na srdce, abych na přetažení hlavy nezapoměl). Takže s autem jsem od té doby najezdil dva tis. km, ale nějak mi to pořád nedá s tím dotažením, tak se alespoň takhle ptám.
Jinak pro vaši informaci, oprava mě stála 7 500 Kč ( vodní pumpa, těsnění pod hlavou, dva ventily, nějaká těsnění u všech ventilů-nevím jaká, tolik tomu zas nehovím, odtah cca 15 km, dobití baterky, nová chladicí kapalina). Tak díky za Vaše rady a vyjádření a omlouvám se za dlouhé slohové cvičení...P.S. ještě by mne zajímalo, jestli je podle vašeho názoru ta cena přiměřená - bylo to samozřejmě bez papíru.

_________________
Escort - kombi, 1994, TD 1.8, 66 kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 12:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Poškodit se může....ono totiž čidlo teploty pro teploměr je jinde než vodítko ventilu, takže ukazovaná teplota na budíku a skutečná teplota se liší a při necirkulaci vody a omezenýmu mazání přehřátým olejem se ventil mohl začít přidírat ve vodítku, takže se to "potkalo" ale ne způsobem obvyklým při prasknutí rozvodovýho řemenu, ale vratná pružina už vačkou zamáčklý ventil nedokázala včas vrátit a ventilu k zavření pomohl píst...jelikož rozvody fungovaly, tak vačka byla jinde a nedošlo k tvrdýmu potkání píst - ventil - vačka, ale zatuhlej ventil ve vodítku si pěkně vačka a píst přihrávali...cena je asi přiměřená, ten tvůj výčet je jen hrubej bez dalších věcí kolem....vybitá baterka a zbytek škody je pouze tvoje kolo, protože motor ve kterým se voda nehne (a navíc to vím) se už nenatáčí a už vůbec se na něj nedoskákává kamsi....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 12:55 
Offline
Nováček

Registrován: 25 pro 2006 23:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Dobříš
Jo díky, příště už to budu vědět a nebudu nikam "doskákávat", to vysvětlení má logiku. Kdybych si tohle uvědomil (věděl) nikam bych s tím nedoskákával, i přesto, že jsem někde dost nutně původně potřeboval být. Ale to sem nepatří. Auto jsem po natočení vždycky jen rozjel a pak jel setrvačností bez motoru v chodu, jen zapnutej klíček..Že to je nebezpečný vím...
Ale abych se vrátil k části dotazu, která nebyla odpovězena. Má se ta hlava dotahovat po nějakých km provozu nebo ne? Nerad bych si vlastní blbostí zase způsobil další škodu a pak taky ještě "dostal za uši" (myšleno v dobrém....)

_________________
Escort - kombi, 1994, TD 1.8, 66 kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 13:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
toto mohla zapříčinit pumpa ale i termostat ,bez dlouhé řeči olej nestačil chladit tím se přidřely vodítka, na to konto se to potkalo.Co se týče dotahování ,hlava se nepřetahuje to se dělalo u starejch žigulů ,škodovek.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 13:44 
Offline
Nováček

Registrován: 25 pro 2006 23:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Dobříš
Takže ještě jednou díky, a asi bych měl taky radši vyměnit olej, že jo ?

_________________
Escort - kombi, 1994, TD 1.8, 66 kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 16:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2007 22:58
Příspěvky: 1499
Bydliště: Pečky okr. Kolín (tzv. "černé Pečky")
ot: Walkere, dokonalý.. Jsem to předtím četl a říkám si blbost, jak by se to mohlo potkat.. ejhle :-D

_________________
Escort cabrio mk4 - bonbónek
Sierra DOHC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 16:53 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Tak nevim ale vodni pumpa se bud toci a cerpa nebo se rozpadne a konec,ze by se normalne tocila a voda nekolovala to me pride divny,vetsinou pumpa zacne nejdriv tect nez se rozpadne.Kdyby se rafla tak ten remen se musi upalit.Mne dycky kdys u nejakeho auta odesla pumpa tak nejdriv chcala a pak se vylagrovala ale nikdy se mi nekousla,u fiata mela ta remenicka centimetrovou vuli ale taky se nazasekla.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2009 01:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2004 07:22
Příspěvky: 455
Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
To lozisko v ni se samozrejme muze kousnout, ja zase akorat myslel ze v tu chvili to jde slyset a citit pac remen zacne prokluzovat..........

_________________
Ford Escort 1.6 3R3i 1987 (SOLD)
Seat Toledo 1.9TD 1993 (SOLD)
Ford Mondeo 1.8TD 1997 (SOLD)
Renault Megane Grandtour 1.5dCi 78kW in progress

Výroba na CNC!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2009 17:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Ty loziska maj klece z plastu to se rozemele a toci se dal mne to na fiatu vybehlo cele to obezne kolo ven jak sem chtel dojet z vysipanou pumpou se rozlamal i ten hlinikovej futral. :D

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz