fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
následné poškození motoru od vodní pumpy ? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=26876 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kary [ 06 pro 2009 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
Zdravím a přivítám Vaše názory.Stalo se mi následující : Při běžné jízdě mi najednou začala stoupat teplota motoru - zkusil jsem topení, foukal studený vzduch. Zkontroloval jsem chladicí kapalinu, bylo jí tam dost. Takže jsem odvodil, žy by to mohla být vodní pumpa. Motor jsem znova natočil a vždycky kousek popojel, aby ručička teploty nešla přes půlku pole (tedy nedorazila ani do červeného). Pak jsem vždy motor vypnul a nechal zchladit. Přesto jsem ke svému mechanikovi takhle "nedoskákal". Při posledním pokusu v motoru jen cvaklo a už se ani neotočil. Když jsme to odtáhli a druhý den to rozebral, říkal, že byla vytlučená baterka a pumpa v pr.... Následně po výměně pumpy a nabití baterky to ale nedokázal natočit - jeden válec prý neměl tlaky - údajně přihnuté ventily. Ale přitom se prý motor nepotkal, řemeny a kladky prý jsou dobré a doporučoval nechat je ještě min. 30 tis. km. Takže nerozumím tomu, jak se mohlo stát to, že se ohnuly ventily následkem nefunkční pumpy? Další věc je , že vyměnil kromě dvou ventilů i těsnění pod hlavou. A to je druhá věc, na kterou se chci zeptat. Když jsem se ptal, jestli a po kolika km mám přijet na dotažení hlavy, řekl mi, že to není potřeba (kdysi před lety když mi dělali těsnění u staré škodárny, tak mi kladli na srdce, abych na přetažení hlavy nezapoměl). Takže s autem jsem od té doby najezdil dva tis. km, ale nějak mi to pořád nedá s tím dotažením, tak se alespoň takhle ptám. Jinak pro vaši informaci, oprava mě stála 7 500 Kč ( vodní pumpa, těsnění pod hlavou, dva ventily, nějaká těsnění u všech ventilů-nevím jaká, tolik tomu zas nehovím, odtah cca 15 km, dobití baterky, nová chladicí kapalina). Tak díky za Vaše rady a vyjádření a omlouvám se za dlouhé slohové cvičení...P.S. ještě by mne zajímalo, jestli je podle vašeho názoru ta cena přiměřená - bylo to samozřejmě bez papíru. |
Autor: | Walker [ 06 pro 2009 12:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
Poškodit se může....ono totiž čidlo teploty pro teploměr je jinde než vodítko ventilu, takže ukazovaná teplota na budíku a skutečná teplota se liší a při necirkulaci vody a omezenýmu mazání přehřátým olejem se ventil mohl začít přidírat ve vodítku, takže se to "potkalo" ale ne způsobem obvyklým při prasknutí rozvodovýho řemenu, ale vratná pružina už vačkou zamáčklý ventil nedokázala včas vrátit a ventilu k zavření pomohl píst...jelikož rozvody fungovaly, tak vačka byla jinde a nedošlo k tvrdýmu potkání píst - ventil - vačka, ale zatuhlej ventil ve vodítku si pěkně vačka a píst přihrávali...cena je asi přiměřená, ten tvůj výčet je jen hrubej bez dalších věcí kolem....vybitá baterka a zbytek škody je pouze tvoje kolo, protože motor ve kterým se voda nehne (a navíc to vím) se už nenatáčí a už vůbec se na něj nedoskákává kamsi.... |
Autor: | Kary [ 06 pro 2009 12:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
Jo díky, příště už to budu vědět a nebudu nikam "doskákávat", to vysvětlení má logiku. Kdybych si tohle uvědomil (věděl) nikam bych s tím nedoskákával, i přesto, že jsem někde dost nutně původně potřeboval být. Ale to sem nepatří. Auto jsem po natočení vždycky jen rozjel a pak jel setrvačností bez motoru v chodu, jen zapnutej klíček..Že to je nebezpečný vím... Ale abych se vrátil k části dotazu, která nebyla odpovězena. Má se ta hlava dotahovat po nějakých km provozu nebo ne? Nerad bych si vlastní blbostí zase způsobil další škodu a pak taky ještě "dostal za uši" (myšleno v dobrém....) |
Autor: | catrr [ 06 pro 2009 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
toto mohla zapříčinit pumpa ale i termostat ,bez dlouhé řeči olej nestačil chladit tím se přidřely vodítka, na to konto se to potkalo.Co se týče dotahování ,hlava se nepřetahuje to se dělalo u starejch žigulů ,škodovek. |
Autor: | Kary [ 06 pro 2009 13:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
Takže ještě jednou díky, a asi bych měl taky radši vyměnit olej, že jo ? |
Autor: | Leny [ 06 pro 2009 16:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
ot: Walkere, dokonalý.. Jsem to předtím četl a říkám si blbost, jak by se to mohlo potkat.. ejhle |
Autor: | hubert [ 06 pro 2009 16:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
Tak nevim ale vodni pumpa se bud toci a cerpa nebo se rozpadne a konec,ze by se normalne tocila a voda nekolovala to me pride divny,vetsinou pumpa zacne nejdriv tect nez se rozpadne.Kdyby se rafla tak ten remen se musi upalit.Mne dycky kdys u nejakeho auta odesla pumpa tak nejdriv chcala a pak se vylagrovala ale nikdy se mi nekousla,u fiata mela ta remenicka centimetrovou vuli ale taky se nazasekla. |
Autor: | BATMAN [ 07 pro 2009 01:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
To lozisko v ni se samozrejme muze kousnout, ja zase akorat myslel ze v tu chvili to jde slyset a citit pac remen zacne prokluzovat.......... |
Autor: | hubert [ 07 pro 2009 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: následné poškození motoru od vodní pumpy ? |
Ty loziska maj klece z plastu to se rozemele a toci se dal mne to na fiatu vybehlo cele to obezne kolo ven jak sem chtel dojet z vysipanou pumpou se rozlamal i ten hlinikovej futral. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |