fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=27667
Stránka 1 z 3

Autor:  Blanik [ 31 led 2010 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Ahoj lidi hodte sem rady, je dobry napad sedat do auta po takovehle zime dalsi den?
Nezamrzne nafta kdyz tam neni aditivum" co se stane kdyz budou v nadrzi parafiny a
clovek na ferovku se pokusi nastartovat auto " nekolikrat "
Kdyztak doplnte me amaterske otazky a odpovezte jen se snazim nadhodit tema"

Autor:  EwanS50 [ 31 led 2010 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Okolo -20°C (většinou více -17°C) již nemá nafta takovou filtrovatelnost jako při normální teplotě díky krystalkům parafínů. Bez aditiv se tedy pravděpodobně neobejdeš nebo musíš natankovat "arktickou naftu." Do čerpadla se tedy nafta nedostane a chvíli pracuje "nasucho" Moc mu to nesvědčí, ale když to není moc často, tak by to nemělo tolik vadit. Z aditiv je asi nejpoužívanější a pravděpodobně nejlepší VIF zimní. Tohle všechno se tu můžeš dočíst i v jiných tématech, jen stačí použít fci HLEDAT a nebýt líný si něco přečíst. Také máme na vyhledávání informací vyhledávače jako google atp. tam stačí napsat nafta.

Autor:  mikirc [ 31 led 2010 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

no lepsi je v take zime auto nestartovat vubec a je jedno jestli je to benzin ci nafta, zbytecne to trpi v takovych mrazech, ale benzin na rozdil od nafty nastartuje

Autor:  dj.DEKL [ 31 led 2010 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Co zas trpí v mrazech? Pokud je auto v pořádku tak nastartuje. Asi budu čekat až bude +20 ne? :roll:

Autor:  mikirc [ 31 led 2010 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

dj.DEKL píše:
Co zas trpí v mrazech? Pokud je auto v pořádku tak nastartuje. Asi budu čekat až bude +20 ne? :roll:

cele auto zbytecne trpi, ja nerikam ze mas cekat do +20, ale od -15 je lepsi auto nestartovat kdyz jej neni potreba a je jina moznost dopravy. Samozrejme pokud clovek musi nic jineho mu nezbyva.
Jinak co muze trpet? Vse co je z komu a podleha tepelne roztaznosti, protoze auto neni z jednoho materialu, takze kazda cast ma jitou tepelnou roztaznost. V zimne spise staznost :D
Samozrejme auto to prezije, ja sveho escorta taky startuji jen kdyz musim, sice je to kabriolet a ten by mel byt zazimovany, ale kdyz jine auto neni. Jen ho musim trochu zateplit :D páč izolovana je jen podlaha a prepazka mezi kabinou a motorem. Takze dvere jsou promrzle a jak stahnu trochu topeni hned je zima :D a kdesi jeste tahne, ale to nevim kde

Autor:  oli_2 [ 31 led 2010 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

v severských zemích sou daleko větší a trvalejší mrazy a taky jezdí a neřeší jestli auto trpí nebo ne.nebo že tam snad vyráběly nějaký zimní auta??? :smt112

Autor:  zde. [ 01 úno 2010 07:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Když to mám do práce 3 Km tak si musím vybrat - buď budu trpět já nebo auto. Zatím jsem ho vždycky přehlasoval :D

Autor:  balu [ 01 úno 2010 08:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Neježděné auto v zimě = jeho smrt. I v garáži přezimované, je po zimě v horším stavu, než to, které je každý den i v mrazech na cestách. :shock:

Autor:  skaldal [ 01 úno 2010 08:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Tak. Auto je stroj který mi musí sloužit a kdyby nemělo být spolehlivé a sloužit kdykoliv, tak šup s ním z baráku.
Ovšem pokud někdo nemá obsah nádrže vhodný na zimu, tak to už je jeho problém. :lol:

Autor:  Koudik [ 01 úno 2010 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

Jasná věc, nelejte tam patoky, ale kvalitní naftu + aditivum. Peníze se vám navíc vrátí ve spotřebě - vlastní zkušenost.
Pak nastartujete na drc i při -25 jako já.

Autor:  BERUSKA1.6D [ 01 úno 2010 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

buď přidávat do nafty vif zimní a podobně nebo naftu ředit benzínem a u -17 až 20 je to optimální 70% nafty a 30% benzin

Autor:  Esner [ 01 úno 2010 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

BERUSKA1.6D píše:
buď přidávat do nafty vif zimní a podobně nebo naftu ředit benzínem a u -17 až 20 je to optimální 70% nafty a 30% benzin

Beruško, pokud dobře počítám je to poměr nafty a benzínu 2,3:1 fakt to není překlep? Takhle bych to tam osobně teda nenalil, mazivost nafty je u nás už takhle na spodní hranici normy... :wink:

Autor:  BERUSKA1.6D [ 01 úno 2010 16:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

mno tak to doporučujou při extrem mrazech opravdu z mé hlavinky to néni to Etzold to tak píše mě zatím stačilo aditivum :D

mám tu knížku po ruce bo čumákuju na výměny filktů :-D

Autor:  oli_2 [ 01 úno 2010 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

pan Etzold je v některých názorech blázen. :lol: třeba měl na mysli benzín do pionýra

Autor:  BERUSKA1.6D [ 01 úno 2010 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

opoměla jsem podotknou že nejdřív nalej benzín a pak naftu což mi přinde logické bo benzin rozpustí zbytky ztuhlého parafinu a pak se smísí s naftou ináč do Berušky když jsem trubka vlaza naftu na šelce ,,fuj tam už nikdy ani na jméno jiám nemůžu přijít" tak taky do nádrže benzín pak se hřála chvilku v teple a pak gut :D sice to na chvilku sníží víkon ale to se pak zas znormalizuje

Autor:  BERUSKA1.6D [ 01 úno 2010 16:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

BERUSKA1.6D píše:
mno tak to doporučujou při extrem mrazech opravdu z mé hlavinky to néni to Etzold to tak píše mě zatím stačilo aditivum :D

mám tu knížku po ruce bo čumákuju na výměny filktů :-D


pro rypáky oprava překlepu ,,FILTRŮ"

Autor:  Frogyman [ 01 úno 2010 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

v mojí knížce píšou 5l na plnou nádrž a jak říká beruška nejdřív béňo a pak naftu ... kámoš to má odzkoušený a startuje taky na drc .. já startuju s aditivem na drcdrc :-)

Autor:  Frogyman [ 01 úno 2010 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

ještě podotýkám že to musí bejt special ne natural . .special je trošku mastnější

Autor:  bik3r [ 02 úno 2010 08:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

do 30% benzinu by nemel byt problem, ono by to urcite jelo ikdyz bude benzinu vic nez nafty, ale asi bude problem se startovanim :) a kvuli mazivosti je mozna lepsi petrolej nez benzin...

Autor:  BERUSKA1.6D [ 02 úno 2010 09:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co delat kdyz je auto po -20 az 25 stupnich"

pokud tam má zbytky zatuhlého parafinui tak ten benzín je rozpustí a vzhledem k tomu že je stále uváděn větší poměr nafty tak by se startem neměl bejt problem teda aspoň já ho nikdy neměla 8)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/