Rozebírám motor z Mondea 1.8TD rv98. Jelikoz potom budu davat dohromady novej, castecne i ze soucastek z tohoto motoru, uvital bych nekolik rad:
1)
Těsnění klikovy u převodovky (pod setrvákem):
. Podle microcatu se na tomhle motoru dodava jen jako celek (96FF 6K301 AB) , ale vnitrni gufero je vyndatelne a vymenitelne (V93HF 6701 AA nebo YB1394). Da se koupit samostatne gufero nebo doporucujete koupit celek (bohuzel cca 1400Kc)?
Edit: tesneni je na novejsich Mondeich dodavano pouze v celku s plechovym drzakem (cena cca 1200,- pouze ve Fordu). Na obrazku je starsi model (mozna z Esca?), u ktereho lze gufero vymenit (cena za tesneni tusim 300,-, k dostani bezne ve Fordu i u alternativcu).
2)
Snimac otacek klikovky:
. Vsiml jsem si, ze neni upevnen jednoznacne, ale zrejme se jeho poloha nastavuje podle pristroje. Jak se spravne tedy upevnuje?
Edit: popis sestelovani je popsan dale v tematu. Je potreba jednoduchy pripravek (vyrobil jsem z plastove injekcni strikacky).
3) Vnitrni
remenice klikovky:
. Vnejsi, drzici sroubem klikovky, jsem sundal, tuto vnitrni ne. Jak to sundat? Drzi to tim kolickem?
Edit: je to jen nasunuto-opatrne, smerem od bloku motoru, sklepnout. Pozor na poskozeni obvodu remenice!
4) Tato
remenice je tesnena guferem. Zda se, ze je uz v povrchu od gufera nepatrna drazka. Utesni to nove gufero? Mam se na to vykaslat nebo sehnat radeji novou/lepsi remenici?
Edit: "drazka" je vylestena guferem. nechceme-li novou remenici, tak se s tim smirit.
5) Nekolikrat jsem narazil na termin "
tryska chlazeni pistu", ma se pry vymenit. Kde ji presne najdu?
Edit: je to mosazny bazmecik mirici ze strany bloku (je zamontovan v bloku) do otvoru kluznych loziska klikovky. nemenil jsem, zapomnel jsem na to:).
6) Mam dusledne pouzivat normalni tesneni (napr. pod vodni pumpu, olej cerpadlo, nebo domecek termostatu..) nebo pouzivate
tesnici pasty? Pokud ano, mate nejakou konkretni overenou?
Edit: pouzil jsem kombinaci. Doporucena mi byla nejaka, co pouzivaji ve vyrobe koncernovych aut. Velikost zubni pasty, cca 300Kc. Do 20 min musi byt dil smontovan. Doporucuji nanest tenkou vrstvu po stycne plose i treba se starym tesnenim, pak uhladit do roviny tak, aby zustal urcity prebytek, ale aby nemel sanci tvorit velke "otrepy" a dil prisroubovat.
7)
Uvolneni sroubu klikove hridele:
viewtopic.php?f=25&p=370867#p370867 Tahla prevodovky MTX75:
viewtopic.php?f=18&t=29893&p=372517#p372517