fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Genaralka/vymena motoru Mondeo MKII 1.8TD, prosim, poradte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=28019
Stránka 1 z 2

Autor:  Belous [ 23 úno 2010 01:35 ]
Předmět příspěvku:  Genaralka/vymena motoru Mondeo MKII 1.8TD, prosim, poradte

Rozebírám motor z Mondea 1.8TD rv98. Jelikoz potom budu davat dohromady novej, castecne i ze soucastek z tohoto motoru, uvital bych nekolik rad:
1) Těsnění klikovy u převodovky (pod setrvákem):Obrázek. Podle microcatu se na tomhle motoru dodava jen jako celek (96FF 6K301 AB) , ale vnitrni gufero je vyndatelne a vymenitelne (V93HF 6701 AA nebo YB1394). Da se koupit samostatne gufero nebo doporucujete koupit celek (bohuzel cca 1400Kc)?

Edit: tesneni je na novejsich Mondeich dodavano pouze v celku s plechovym drzakem (cena cca 1200,- pouze ve Fordu). Na obrazku je starsi model (mozna z Esca?), u ktereho lze gufero vymenit (cena za tesneni tusim 300,-, k dostani bezne ve Fordu i u alternativcu).

2) Snimac otacek klikovky: Obrázek. Vsiml jsem si, ze neni upevnen jednoznacne, ale zrejme se jeho poloha nastavuje podle pristroje. Jak se spravne tedy upevnuje?

Edit: popis sestelovani je popsan dale v tematu. Je potreba jednoduchy pripravek (vyrobil jsem z plastove injekcni strikacky).

3) Vnitrni remenice klikovky:Obrázek. Vnejsi, drzici sroubem klikovky, jsem sundal, tuto vnitrni ne. Jak to sundat? Drzi to tim kolickem?

Edit: je to jen nasunuto-opatrne, smerem od bloku motoru, sklepnout. Pozor na poskozeni obvodu remenice!

4) Tato remenice je tesnena guferem. Zda se, ze je uz v povrchu od gufera nepatrna drazka. Utesni to nove gufero? Mam se na to vykaslat nebo sehnat radeji novou/lepsi remenici?

Edit: "drazka" je vylestena guferem. nechceme-li novou remenici, tak se s tim smirit.

5) Nekolikrat jsem narazil na termin "tryska chlazeni pistu", ma se pry vymenit. Kde ji presne najdu?

Edit: je to mosazny bazmecik mirici ze strany bloku (je zamontovan v bloku) do otvoru kluznych loziska klikovky. nemenil jsem, zapomnel jsem na to:).

6) Mam dusledne pouzivat normalni tesneni (napr. pod vodni pumpu, olej cerpadlo, nebo domecek termostatu..) nebo pouzivate tesnici pasty? Pokud ano, mate nejakou konkretni overenou?

Edit: pouzil jsem kombinaci. Doporucena mi byla nejaka, co pouzivaji ve vyrobe koncernovych aut. Velikost zubni pasty, cca 300Kc. Do 20 min musi byt dil smontovan. Doporucuji nanest tenkou vrstvu po stycne plose i treba se starym tesnenim, pak uhladit do roviny tak, aby zustal urcity prebytek, ale aby nemel sanci tvorit velke "otrepy" a dil prisroubovat.

7) Uvolneni sroubu klikove hridele: viewtopic.php?f=25&p=370867#p370867

8) Tahla prevodovky MTX75: viewtopic.php?f=18&t=29893&p=372517#p372517

Autor:  Walker [ 23 úno 2010 03:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

1) pouze gufero... viz elitecat.cz
2)není to tak kritický, máš li obavu že se posune, tak použij technologii, která zajistí jeho usazení na stejný místo...
3)sedí na klice za takový drážky z čela klikovky... jestli to máš ve stavu tý fotky, tak přes dřevo by to mělo jít snadno odklepnout
4)drážka tam je úmyslně, gufero jí nevytvořilo...maj to všichni
5)tím jest myšlenej dle tvých slov ostřik pístů....nehledal jsem ho a myslím že bych ho ani nenašel...páč tam nejpíš není...tak hluboko jsem do rfs a rfn nehloubal...u zbytku není
6)dávám tesnění z repas sady, někdy je podmáznu červeným motorovým silikonem...

Autor:  Michal99 [ 23 úno 2010 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

tat tak jak píše walker :lol:

Autor:  Belous [ 24 úno 2010 01:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

dekuju. dnes jsem se k tomu nedostal, jen jsem cekoval to gufero ad 1), v elitu ho nemaj samostatne (jen jako sady). v kelly maji od reintze, je to asi za polovic co u forda, nicmene se obavam, ze na muj rocnik by se to melo menit jako celek (v kelly maj taky), alespon to tvrdi microcat. uvidime jak to vypada, az to koupim

ad 3) na to se snad zitra podivam, jen se mi nezda, ze by slo strcit mezi tu remenici a blok neco vic nez tenky sroubovak, tak nevim jestli jsi to takto myslel-vypacit nebo z boku do toho busit pres to drevo?

ad 5) neresim, nenasel jsem to ani na jednom bloku co mam k dispozici (RFN '97 a '98)

ad 6) takze pouzit pripadne kombinaci (tradicni tesneni+pasta). ja tim myslel jestli uz vyvoj nesel tak dopredu, ze jsou k dispozici pasty, ktere uz uplne nahradi klasicke tesneni (alespon napr. pod vodni pumpu, pod pumpu oleje apod.). alespon takovy dojem jsem ziskal, kdyz jsem cetl popis pouziti na nejake. ale radsi se ptam na zkusenost.

Autor:  Walker [ 24 úno 2010 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

To je dost zvláštní, páč já je v Elitu normálně kupuju jednotlivě....konkrétně Corteco......dostanu modročervenou krabičku s jedním guferem...běžně obě gufera klikovky a vačky jsou skladem....k tomu těsnění...není dobrý těsnit větší netěsnosti jenom tím silikonem....proto dávám vymezovací těsnění který tam má být a jen lehce potřu styčný plochy čímž to pak zatěsním úplně... řemenice...nechápu co tam chceš páčit....běžně se ta druhá řemenice sundá jednou rukou, třeba při výměně toho gufera....povolím šroub na klice, sundám vnější řemenici co honí vačku, pak rukou chytnu za ozubení pro řemen vnitřní řemenice, a směrem ven jí vytáhnu z toho domečku s guferem... pokud ti to drží fest, tak to nějakej posera namatlal lepidlem aby se to náhodou nemohlo hnout....

Autor:  Belous [ 26 úno 2010 02:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

walker: musim ti dat za pravdu v obou pripadech. jednak jsem se znuvu dival do elitu a vypada to, ze to tam maji, jen je to skryto v adresari tesneni hridele a ne klikova skrin. zkusim jestli to pujde do toho vyse vyfoceneho drzaku a vsechna takovato znovu pouzitelna tesneni podmaznu silikonem. snad to bude tesnit. zjistil jsem, ze pokud bych mel kupovat vsechna tesneni nova, tak me to vyjde draz nez to co jsem dal za novy blok a hlavu.
no a podarilo se mi sundat konecne i tu remenici. prilepene to kupodivu nebylo, ale stejne jsem do toho musel rezat pres drevo a pak to jeste sroubovakem vytuknout. proc to tak drzelo nevim.

snad jen s to "drazkou" to neni tak jednoznacne. podle me je to skutecne vylestene od toho gufera, protoze na novem bloku, co mam k dispozici, je priruba setrvaku jeste bez "drazky", kdezto na tomto starem uz je tam taky. kazdopadne, kdyz se divam zblizka tak je to jen vylesteno a zadna skutecna ryha tam neni.

jeste by me zajimalo, co si kdo mysli o znovu pouziti sroubu hlavy?

Autor:  EwanS50 [ 26 úno 2010 02:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Belous píše:
jeste by me zajimalo, co si kdo mysli o znovu pouziti sroubu hlavy?

Rozhodně ne, není nic lepšího než sundavat znovu hlavu, vyhodit těsnění a odvrtávat šroub z bloku :-D
Já je kupuju dycky, kamarád se mi smál, na co to mám a druhej den odvrtával ruční vrtačkou z hliníkovýho bloku... :-D

Autor:  Belous [ 26 úno 2010 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

dekuju, taky si myslim, ze to nema cenu riskovat. ale kdyby se ukazalo, ze se to deje ve velkem, tak do toho pujdu:)

Autor:  manduss [ 26 úno 2010 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Asi mě ukamenujete, ale já to risknul a dobrá věc se podařila. Je teda pravda, že tam ty šrouby byly ani ne rok a předtím byly nový.

Autor:  Walker [ 26 úno 2010 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Neukamenujem....odpověď lze získat u zastoupení ford se servisem, když tam člověk vleze s tím, že by je koupil, tak je nemaj skladem (čili každý auto co smekne hlavu ty šrouby uvidí maxiálně tak na faktuře) a dokonce po udání typu motoru ani netušej jejich počet...proč by člověk zaměstnanej prodejem náhradních dílů o nich měl něco vědět, když má plno starostí s obsluhou pc s microcatem...čili normální člověk jde koupit šrouby s adekvátníma vlastnostma do Fabory, kde je maj skladem...

Autor:  Karel [ 28 úno 2010 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Kdysi jsem pri vymene hlavy premyslel nad novyma srubama.Uvaha byla takovato,srub pevnostni ,je ze sve podstaty urcite pevnejsi ,jak zavit v bloku motoru.Tedy pokud je utazen predepsanym momentem.Proto ja zvolil ty puvodni(originalni japonske)a na aute jsem je pouzil 2x,poprve jen nove tesneni a podruhe i s novou hlavou.Preci ukroutit pevnostni srub je dost narocne,lehke snad jen pro "mechanika"co nepouzije momentak.Opravdu mate zkusenost, ze srub uletel a cast ze zavitem zustala v bloku?

Autor:  EwanS50 [ 28 úno 2010 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Ano, opravdu. smál jsem se asi 5 minut tomu co se to stalo. Já nevim jak utahuješ hlavu, ale někde máš třeba 160Nm (nevim jak na Escu) a to už je fakt dost na 12mm šroub. (BMW K75 řadový tříválec)

Autor:  Karel [ 28 úno 2010 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

No ja delal TD a benzinaka snad jen 2.0l Renault a i tam byl zavit urcite vetsi jak 12 ,stoupani si nepamatuju.Tusim M16x....no a to je sakra pevnej srub.

Autor:  Frogyman [ 05 dub 2010 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

my když měnili těsnění pod paldou na 1,8 TD 66KW tak bylo v knize od etzolda napsáno 110 Nm a pak o půl otáčky vrátit zpět. vrátli sme jen o čtvrt otáčky páč se nám to zdálo moc povolený a kdykoliv jsme sundavali a zase nbandavali hlavu dali sme stávající šrouby.. ještě nikdy se nám nepodařilo je utrhnout ...

Autor:  Belous [ 17 kvě 2010 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Panove, jsem zpet s problemem tesneni klikovky. Konecne jsem s motorem pokrocil dale a v montazi se dostal k aplikaci vyse zmineneho GUFERA KLIKOVKY u PREVODOVKY. Koupil jsem na inzerat pouze to gufero, bez toho plechoveho okoli. Melo se jednat o origos Ford (prodejce je dealer fordu). V porovnani s puvodnim je vsak konstrukce jina a neni na nem ani logo Ford, ani nebylo origo zabalene (prodejce to zduvodnil dodavkou po 5ti kusech).

Puvodni gufero nema zevnitr zadnou stahovaci ocelovou pruzinku, tohle ma, obe vsak maji dva "limce". Nicmene, schvalne jsem si nechal u sveho Ford dealera predvest tesneni co ma byt spravne a shodovalo se konstrukci presne s tim novym.

Gufero jsem natloukl do toho plechoveho drzaku a namontoval. Kdyz se vsak podivam, jak ted sedi na prirube tak vnitrni delsi zevnitr vroubkovany limec je natesno, ale vnejsi (smerem k prevodovce) uplne NEDOLEHA-po celem obvodu je mezerka stejna cca 0,2mm (viz. obr.), coz je se mi jevi podivne. Je to tak spravne?
Obrázek

PS. chystam fotogalerii montaze motoru 1.8TD od A-Z. zde prozatimni ukazka: http://belous.sweb.cz//Montaz%20motoru% ... 01.8TD.pdf

Autor:  EwanS50 [ 17 kvě 2010 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Dneska už se dělají hodně tyhle dvoubřité (předpokládám, že límcem myslíš břit). Je to kvůli hrubé nečistotě a nějak moc nevadí, že nedoléhá. Hlavně aby ten břit s pérkem běžel tam kde má.

Autor:  Karel [ 17 kvě 2010 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Jenze ten podle fotky moc nedoleha.

Autor:  EwanS50 [ 17 kvě 2010 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

no ten jenom gumovej bez pružinky nedoléhá, ten s pružinkou doléhá, ne? Ten je podstatný...

Autor:  Belous [ 18 kvě 2010 00:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

no myslel jsem si, ze to bude duvod (zabrana proti hrubym necistotam), ale nejak mi to prijde stejne zbytecny. dolehat by mohli prece oba brity-limce:)? ta fotka trochu zkresluje, ta mezera neni nejak obrovska, ale na druou stranu ten pruzinkovy limec sel nasadit celkem snadno. nerad bych se dockal vytoku oleje zrovna v teto casti motoru. kdyby to nahodou nekdo zrovna menil, muzete to taky nafotit nebo alespon zkontrolovat?

Autor:  EwanS50 [ 18 kvě 2010 08:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Genaralka/vymena motoru, prosim, proradte s dilcimi problemy

Na tom guferu určitě vyčteš rozměry (d-D-h) a pokud je d stejné jako průměr tohohle trnu klikovky, tak se neboj. nevím, jak to je tady udělané, ale co jsem viděl, tak ty trny jsou často na konci (2mm) osazené na menší průměr, nevím proč, možná kvůli snazší montáži gufera :-) a pak ti tenhle vnější břit nemůže doléhat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/