fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: rozdíl v kompresi mezi válci
PříspěvekNapsal: 21 bře 2010 19:47 
Offline
Nováček

Registrován: 25 pro 2006 23:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Dobříš
Mám dotaz. Mechanik mi dával nové těsnění pod hlavu a dělal rozvody. V autě mi nechal takový lísteček, na kterém jsou údaje z měření tlaků. Konkrétně jsou tam podle jednotlivých válců následující údaje .
1. válec 26
2. válec 25
3. válec 23
4. válec 27

Je to udáno v barech, pokud jsem nepochopil špatně. Je to pro motor co má najeto přes 300 tis km dobré, normální nebo špatné? A co ty rozdíly mezi jednotlivými válci? V téhle oblasti se vůbec neorientuji, takže díky za každou radu.

Díky

_________________
Escort - kombi, 1994, TD 1.8, 66 kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozdíl v kompresi mezi válci
PříspěvekNapsal: 21 bře 2010 20:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Není to nic moc...provozní tlaky motoru jsou 34barů, minimum je 28....takže ty jsi pod na všech válcích...co je relativně dobrý, že nejni rozdíl mezi válcema vyšší než limit 5barů....a co je nejhorší pro tebe, že pokud motor nezažil nějakej extrém na válcích, tak ti ty tlaky utíkaj přes ventily tý hlavy, která byla dole....když byla už dole a pokud nebylo s ventilama něco činěno v posledních 80-100tisích kilometrů, mohlo tvýmu mechanikovi dojít, že ta hlava bude potřebovat zrepasovat ventily...správně by se měla kontrolovat vůle na ventilech každých 60k při rozvodech a kontrolně změřit tlak ve válcích a nejpozději po nájezdu 180k (každý třetí rozvody) hlavu nekompromisně sejmout a zrepasovat ventily....což ale nikdo téměř nedělá a pak kolujou zvěsti že fordí diesely stojej zahovno a "praskaj" jim hlavy...což je trošku pravda, ale až poté co si přidřenej ventil ve vodítku podá píst....a co z toho pro tebe plyne?....jediný co se stím dá ještě udělat, pokud to nechceš znovu rozebrat, přeměřit, případně nastavit správný ventilový vůle...patrně budou malý nebo skorožádný, a tím oddálit podpálení ventilových sedel a poklesu tlaku do ještě nižších hodnot....jezdit to bude, i když né jako nový a lze očekávat v zimě spíš nestarty než starty.....jestli jsi chtěl dát motor do pořádku bez cenovýho limitu, pak je to vina mechanika, pokud byla dohoda jen o provedení výměny těsnení a rozvodů....teď si tak vzpomínám...není to náhodou ten vůz co dokázal jezdit bez vody v chladiči a teploměr nic neukazoval, páč teplotu sucha měřit neumí?...Esli jo, tak pak moje slova o bezvadnosti spodku pozbývaj platnosti...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozdíl v kompresi mezi válci
PříspěvekNapsal: 21 bře 2010 22:59 
Offline
Nováček

Registrován: 25 pro 2006 23:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Dobříš
S tím motorem to bylo asi takhle : v motoru i chladiči voda byla, teploměr se ani vůbec nedostal do červeného a normálně ukazoval, byl za horní polovinou. Že se něco děje jsem poznal především z toho, že auto přestalo topit. Je pravda a je to moje blbost, že jsem tenkrát chtěl ještě pár km dojet, a to s ohledem na to, že teploměr nešel do červeného a voda byla i ve vyrovnávací nádržce. Že to byla blbost už teď vím taky, a to že voda necirkulovala, protože odešla pumpa, se zjistilo až následně při opravě. Za svůj omyl jsem zaplatil dvakrát - jednou oprava (pumpa, těsnění pod hlavou,ventily), pak to pár týdnů jezdilo a následně začala tlakovat vyrovnávací nádržka, takže znovu rychle druhá oprava a další prachy. Nehraju machra, jak jsem psal výše byla to blbost a po bitvě každej generál, nicméně bez vody v chladiči a vyrovnávací nádržce jsem nikdy nejel ani metr, takovej idiot teda zase nejsem, stejně jako nejezdím s teploměrem, kterej buď vůbec neukazuje nebo je v červeném poli. Naopak znám víc lidí, který by vůbec neřešili, že auto netopí a drandili by dál dokud by se to totálně neraflo a nepotkalo. To jen na mou obranu. Jinak za informaci o tlakách moc děkuji.
Auto startovalo i v letošních mrazech, parkuje venku. Mechanika jsem s cenou nijak nelimitoval, první oprava stála sedm litrů, druhá devět....Třetí už nebude, buď to bude jezdit nebo to rozprodám na ND.

_________________
Escort - kombi, 1994, TD 1.8, 66 kw


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 148 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz