fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
rozdíl v kompresi mezi válci http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=28420 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kary [ 21 bře 2010 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | rozdíl v kompresi mezi válci |
Mám dotaz. Mechanik mi dával nové těsnění pod hlavu a dělal rozvody. V autě mi nechal takový lísteček, na kterém jsou údaje z měření tlaků. Konkrétně jsou tam podle jednotlivých válců následující údaje . 1. válec 26 2. válec 25 3. válec 23 4. válec 27 Je to udáno v barech, pokud jsem nepochopil špatně. Je to pro motor co má najeto přes 300 tis km dobré, normální nebo špatné? A co ty rozdíly mezi jednotlivými válci? V téhle oblasti se vůbec neorientuji, takže díky za každou radu. Díky |
Autor: | Walker [ 21 bře 2010 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozdíl v kompresi mezi válci |
Není to nic moc...provozní tlaky motoru jsou 34barů, minimum je 28....takže ty jsi pod na všech válcích...co je relativně dobrý, že nejni rozdíl mezi válcema vyšší než limit 5barů....a co je nejhorší pro tebe, že pokud motor nezažil nějakej extrém na válcích, tak ti ty tlaky utíkaj přes ventily tý hlavy, která byla dole....když byla už dole a pokud nebylo s ventilama něco činěno v posledních 80-100tisích kilometrů, mohlo tvýmu mechanikovi dojít, že ta hlava bude potřebovat zrepasovat ventily...správně by se měla kontrolovat vůle na ventilech každých 60k při rozvodech a kontrolně změřit tlak ve válcích a nejpozději po nájezdu 180k (každý třetí rozvody) hlavu nekompromisně sejmout a zrepasovat ventily....což ale nikdo téměř nedělá a pak kolujou zvěsti že fordí diesely stojej zahovno a "praskaj" jim hlavy...což je trošku pravda, ale až poté co si přidřenej ventil ve vodítku podá píst....a co z toho pro tebe plyne?....jediný co se stím dá ještě udělat, pokud to nechceš znovu rozebrat, přeměřit, případně nastavit správný ventilový vůle...patrně budou malý nebo skorožádný, a tím oddálit podpálení ventilových sedel a poklesu tlaku do ještě nižších hodnot....jezdit to bude, i když né jako nový a lze očekávat v zimě spíš nestarty než starty.....jestli jsi chtěl dát motor do pořádku bez cenovýho limitu, pak je to vina mechanika, pokud byla dohoda jen o provedení výměny těsnení a rozvodů....teď si tak vzpomínám...není to náhodou ten vůz co dokázal jezdit bez vody v chladiči a teploměr nic neukazoval, páč teplotu sucha měřit neumí?...Esli jo, tak pak moje slova o bezvadnosti spodku pozbývaj platnosti... |
Autor: | Kary [ 21 bře 2010 22:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rozdíl v kompresi mezi válci |
S tím motorem to bylo asi takhle : v motoru i chladiči voda byla, teploměr se ani vůbec nedostal do červeného a normálně ukazoval, byl za horní polovinou. Že se něco děje jsem poznal především z toho, že auto přestalo topit. Je pravda a je to moje blbost, že jsem tenkrát chtěl ještě pár km dojet, a to s ohledem na to, že teploměr nešel do červeného a voda byla i ve vyrovnávací nádržce. Že to byla blbost už teď vím taky, a to že voda necirkulovala, protože odešla pumpa, se zjistilo až následně při opravě. Za svůj omyl jsem zaplatil dvakrát - jednou oprava (pumpa, těsnění pod hlavou,ventily), pak to pár týdnů jezdilo a následně začala tlakovat vyrovnávací nádržka, takže znovu rychle druhá oprava a další prachy. Nehraju machra, jak jsem psal výše byla to blbost a po bitvě každej generál, nicméně bez vody v chladiči a vyrovnávací nádržce jsem nikdy nejel ani metr, takovej idiot teda zase nejsem, stejně jako nejezdím s teploměrem, kterej buď vůbec neukazuje nebo je v červeném poli. Naopak znám víc lidí, který by vůbec neřešili, že auto netopí a drandili by dál dokud by se to totálně neraflo a nepotkalo. To jen na mou obranu. Jinak za informaci o tlakách moc děkuji. Auto startovalo i v letošních mrazech, parkuje venku. Mechanika jsem s cenou nijak nelimitoval, první oprava stála sedm litrů, druhá devět....Třetí už nebude, buď to bude jezdit nebo to rozprodám na ND. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |