fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=28457 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | peac [ 23 bře 2010 16:31 ] |
Předmět příspěvku: | Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Zdravím všechny tady.....a doufam že se tu nekdo najde kdo mi objasní pár věcí... Vezmu to od začátku...je to asi měsíc co jsem koupil escorta 1.8 TD rok v. 1996, 66Kw, byl dovezen z nemecka a je zachovali ze servyskou....a ted k věci. Jde mi o to zda by mely mít TD váhu vzduchu? muj případ je ten že jsem ji nenašel, ale uato se chova normalně, jen se mi zda do 2000 rpm na ropaka line, ovsem kdyz tomu kolem tech 2 tisic začnu šlapat po krku tak taha pekně... Takže prvni otazka mela by tam byt vaha vzduchu ????? A co se týče těch vyšších otáček jedná se o volnoběžné otáčky které jsou jak na studenem motoru tak teplem více méně stejné a to 1000-1100. Pokoušel jsem se je již snížit ale bez výsledku. Povedlo se mi je snizit na 900rm ale nastalo todle: sednu do auta, nažhavim do cvaknuti rele a nastartuji. otacky jsou 900+- 50 a ja se raduji ze se dilo povedlo ale asi po 15 - 20 vterinach se ozvalo jakesi cinknuti a otacky se vyhoupli spet na 1100..tak mate nejake napady co by to mohlo bejt a jak to vyresit?? |
Autor: | BATMAN [ 23 bře 2010 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
1. Vahu to ma, vis jiste jak vypada to co hledas? 2.Nizky vykon do 2000rpm je uplne normalni,od toho tam to turbo je 3. To co ti pravdepodobne zvedne otacky na onech 1100 bude servo volnobehu, overis si to jednoduse a to jeho odpojenim: Odpoj to lanko k pace plynu co vede dolu pod motor. |
Autor: | peac [ 23 bře 2010 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
diky ale, 1. myslím si že vým jak vypadá váha vzduchu (váleček se 4 pinovým konektorem) 2. ok, v autech se jakš takš vyznam ale ropak je muj prvni 3. k páce plynu mi vede jen jedno lanko a to lanko plynu, ale k druhe pace (ktera by mela byt neco jako sitic) vedou dve lanka, jedno vede do jakysiho pazmektu u praveho svetla (pohledem z pred auta) kterej je rizenej elektromag. ventylem a podlakem hybe s lankem, a to druhe vede kamsik dolu do skrine termostatu( ze by nejakej bimetalovej ovladac) bohužel to ted nemam jak nafotit takže si nejsem jistej zda tam mam nejakej servomotorek volnobehu (myslim ze ne) protoze mam pocit ze tam nemam ani solenoid predvstriku tak kudy dal |
Autor: | Walker [ 23 bře 2010 23:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
u motoru typu RFD a RFK váhu vzduchu a servomotor na volnoběh nehledej...má to jen RFS 66kW a RVA 51kW social turbo... |
Autor: | BATMAN [ 23 bře 2010 23:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Ups, nejak mi uniklo ze to je RFK........ No nejvyssi cas to tu zabalit,jen delam ostudu |
Autor: | peac [ 23 bře 2010 23:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
diky to jsem si nejak myslel.....jen jeste nejak doresit ten volnobeh pac 1100 otacek se mi zda moc |
Autor: | peac [ 24 bře 2010 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
tak niho nenapada co s tim volnoběhem?? |
Autor: | Walker [ 27 bře 2010 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Vcelku ani nemůže...jelikož máš téměř čistě mechanicky řízený čerpadlo a ford jakožto výrobce vozu nemá s Lucasem mnoho společnýho, to co máš v autě je čistě dodávkou Lucase pro ford...a ty dodávky se s časem poněkud lišily...prostě to proběhlo tak, že si ford naplánoval na nějaký období počet vozů a Lucas mu dodal patřičný množství kompletů...ty nějak fungovaly a pokud ne zcela dobře, další dodávka byla dle požadavku Fordu upravená, nebo už sám Lucas provedl úpravu a další várka vozů ji dostala...čili pro řešení tvýho problému je potřeba udělat nějaký detailní fota čerpadla a věcí souvisejících s řízením volnoběhu, servomotor jak se tu psalo tam není, páč tam není co by ho řídilo, bude tam nějakej termomechanickej prvek... |
Autor: | Belous [ 28 bře 2010 01:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
mam za to, ze na tom termostatu (jak ti k nemu vede to jedno z lanek) je parfinove cidlo, ktere by na to melo mit vliv. a to druhy, myslim, taky vede k nejakemu servu rizeni rychlosti (neni to kvuli klimatizaci?) |
Autor: | peac [ 28 bře 2010 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Walker píše: peac píše: tak niho nenapada co s tim volnoběhem?? Vcelku ani nemůže...jelikož máš téměř čistě mechanicky řízený čerpadlo a ford jakožto výrobce vozu nemá s Lucasem mnoho společnýho, to co máš v autě je čistě dodávkou Lucase pro ford...a ty dodávky se s časem poněkud lišily...prostě to proběhlo tak, že si ford naplánoval na nějaký období počet vozů a Lucas mu dodal patřičný množství kompletů...ty nějak fungovaly a pokud ne zcela dobře, další dodávka byla dle požadavku Fordu upravená, nebo už sám Lucas provedl úpravu a další várka vozů ji dostala...čili pro řešení tvýho problému je potřeba udělat nějaký detailní fota čerpadla a věcí souvisejících s řízením volnoběhu, servomotor jak se tu psalo tam není, páč tam není co by ho řídilo, bude tam nějakej termomechanickej prvek...Aha tak to pak jo pokusim se nafotit nekolik fotek a uvidíme |
Autor: | peac [ 28 bře 2010 08:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Belous píše: mam za to, ze na tom termostatu (jak ti k nemu vede to jedno z lanek) je parfinove cidlo, ktere by na to melo mit vliv. a to druhy, myslim, taky vede k nejakemu servu rizeni rychlosti (neni to kvuli klimatizaci?) no nějaky cidlo tam nejspis bude asi to budu mudet skusit ospojit a uvidime co to udela, a to druhe lanko vede jak pises k nejkaymu servu rizeni (jak sem psal v prvnim prispevku) a na to ma vliv pouze klimatizace jo a mohl by ses trosku rozepsat o tom cidle jak by to melo spravne fungovat?? |
Autor: | BATMAN [ 28 bře 2010 12:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
To servo je servo rizeni volnobehu jak jsem psal ne? Na to maji vliv 2 veci: 1. Aktivuje se pri spusteni klimy 2. Pri nizke teplote detekovane cidlem.....motoru? Ted presne nevim Zkus to odpojit,pravdepodobne pokud je v haji melo by to byt stejny,jinak zkusit jine z vrakace....bude stat 100vku |
Autor: | Frogyman [ 05 dub 2010 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
jestliže ti k "sitičové " páčce vedou dvě lanka, tak jedna vede do bimetalem řízeného mechanismu který je u termostatu a pracuje podle teploty vody mechanicky, to druhé ( mělo by mít na svém konci zajištěno v dirce té páčky jen čepičkou ne šroubkem a matkou ) vede k tomu pravému světlu na servomotorek který je ovládán přes ŘJ na základě údajů ze snímače otáček který je na setrváku dole ze strany motora vedou k němu dva dráty .. pokud to nechceš nechat napíchnout za 500 a nechat si to zjistit, můžeš postupně zkoušet poodpojovat různé věci a zkoumat co to dělá ale myslim si že nepracuje správně ten servomotorek protože je to po cvaknutí ... těžko říct ale co je špatně . .oopravdu by se vyplatilo to napíchnout na diag... |
Autor: | Karel [ 05 dub 2010 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Frogyman:Servomotorek je z pohledu ridice na levem podbehu a ridi volnobeh i zvysene otacky a pracuje docela dost.Funkce jde overit velice jednoduse, rozjet to, dat za 2 a pustit plyn.Auto pojede samo a nezdechne,ten motorek to udrzi na volnobeh,perfektni vec pri popojizdeni v kolonach,myslim ze to jde i na 3.Je tu o tom i o dalsich funkcich a nastaveni popsano dost stranek.Sytic ty nase ropaky urcite nemaji.A k vuli tomuhle bych urcite 500 za diagnostiku,tedy napojeni pseudo ridici jednotky nedal.Mm ten motorek jde i opravit.Jo a volnobeh myslim otacky, jdou seridit jen rozpernym sroubkem na ty pace rizeni volnobehu. |
Autor: | peac [ 15 dub 2010 14:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Takděkuji všem zůčastněným za rady a poznaky problem byl vyřešen. Sice jsem doteď nepřišel co způsobuje ono cvaknutí a následné zvýšení otáček, ale již byl volnoběh seřízen na oněch 850. Karel: díky za radu s tím rozpěrným šroubem celý problém by v něm. Nevím jak je to možné ale onen šroubek byl zašrubován víc než by měl být (vzhledem k barvě v závytu), takže buď se sám vlivem otřesů zaklepal (což je nepravděpodobné) nebo nejspíš předchozí majtel provedl zvýšení otáček z důvodu nefunkčnosti bimetalového mechanizmu o kterém psal Frogyman, což budu muset nejak dořešit jelikož ony vyšší otáčky studenému motoru očividně schází.... |
Autor: | BATMAN [ 16 dub 2010 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
Proc myslis ze mu schazi? Akorat jsis zvyknul na jinej zvuk pri onech vyssich otackach. Me servo volnobehu asi taky nefungovalo, volnobezne otacky jsem mel vzorovych 850. Myslim si ze je to zbytecne dal resit a stourat se v tom....jak uz to tak byva jeste tam neco muzes dokurvit |
Autor: | peac [ 16 dub 2010 10:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
to je asi fakt, že to nema cenu řešit, ja jen že při studenem startu to drzi tak 700, sice se to po chvili srovna ale co to bude delat treba pri -10 ted uz to necham tak ale na zimu no nevim |
Autor: | BATMAN [ 16 dub 2010 10:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váha vzduchu a vyšší otáčky u 1.8 TD |
No ted uz kdyz vis jak, jednoho krasneho dne v prosinci otocis tim sroubkem o pul otacky a das tam 900 a na jare zase z5......a fertich |
Autor: | marek0879 [ 07 lis 2011 16:28 ] |
Předmět příspěvku: | JAK JE TO S VÁHOU VZDUCHU ESCO.1.8TD |
ČUS NAFTACI ZEPTAM SE: skoušel sem váhu vzduchu dpojil sem ji ale žádná změna.pročistil sem ji (uvnitř sou takový drátky špinavý tak sem je očistil ale stále žádná změna co stim je H E L P... |
Autor: | Walker [ 07 lis 2011 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: JAK JE TO S VÁHOU VZDUCHU ESCO.1.8TD |
už jsem ti to v jiným tématu napsal snad dost jasně, a ty si založíš nový téma... ...jsou dvě možnosti, buď tu budeš neustále zakládat nový témata, na který ti postupně přestanou chodit odpovědi, nebo prostě zkusíš to co ti tu bylo nabízeno a dáš zpětně vědět, jestli to bylo ono...čili solenoid předvstřiku nebo posunutý čerpadlo na rozvodech... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |