fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
zamena 1,8TD za 1,8D 44kw http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=31478 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Ultrafan [ 21 pro 2010 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Ahoj prosim potrebuju bleskovou pomoc... kamos ma potkanyho escorta 97 1,8TD neco pres 50kw a ma moznost sehnat super motor 1,8D...pujde to prehodit a nasadit tam turbo bez vetsich problemu nebo co se musi vsechno udelat???diky moc za radu |
Autor: | moto [ 21 pro 2010 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Ultrafan píše: Ahoj prosim potrebuju bleskovou pomoc... kamos ma potkanyho escorta 97 1,8TD neco pres 50kw a ma moznost sehnat super motor 1,8D...pujde to prehodit a nasadit tam turbo bez vetsich problemu nebo co se musi vsechno udelat???diky moc za radu V princípe to ide ale treba vybrať z bloku záslepku a dorobiť kúsok rúrky na spiatočku oleja od turbíny. A potom poprehadzovať všetko ostatné z pôvodného TD. |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 00:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
jestli se ten motor jen potkal bez následků na pístech a ojnicích, tak bych přeházel jen hlavu z toho D... + je s tím míň práce a zůstane blok s číslem motoru a netřeba nic upravovat, - je nutnost dát nový těsnění pod hlavu a minimálně vačkovej řemen....což by u toho D bylo nejspíš nutno taky (těsnění hlavy ne, ale rozvody ano) aby nezazvonil taky... |
Autor: | anthAn [ 22 pro 2010 00:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
D a TD maj stejný vačky? |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 00:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Tak ještě jednou po 1 000 007 říkám, že mechanická část motoru je u D a TD shodná, změny mezi jednotlivýma motorama nejsou vlivem D či TD ale vlivem roku výroby...čili jestli je shodná vačka mezi D a TD se nedá říct, stejně tak jako jestli je shodná mezi D a D...jestli je dotaz, zda má shodnej zdvih ventilů a stejný časování, tak to je u všech shodný....jestli lze tedy kombinovat jako celek s rozvodovým kolem kamkoliv odpovídám ano...jestli lze libovolně kombinovat s rozvodovýma kolama odpovídám že ne, páč nová verze nemá klínek a má místo M6 závitu M8 závit a prostě naní nic než nový kolo (paprskový) nepasuje... |
Autor: | anthAn [ 22 pro 2010 00:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Jo s tou řemenicí jsem to věděl, že jsou jiný, ale u časování jsem žil v omylu, že D má jiný než TD. Asi jsem byl zblblej z VW kde má TDi jiný časování než SDi |
Autor: | Ultrafan [ 22 pro 2010 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
takze jestli to tak chapu tak vymena kus za kus...tzn ze by TD nahradil D a turbo by tam davat nechtel je mozna bez problemu? a pokud by chtel tam dat turbo tak je to trochu problem... |
Autor: | Ultrafan [ 22 pro 2010 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
ja se v dieselech nevyznam a v escortech uz vubec ne jen mam auto esco D nahodou a on potrebuje motor tak prosim o trpelivost:) |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Já bych jak jsem už napsal vyměnil pokud to jde jen tu hlavu...je s tím méně práce než s výměnou celýho motoru...navíc výměnou motoru D za TD se auto stane pro STK zmixovaným vrakem jelikož nebude sedět typ motoru...sundal bych nejprve hlavu z toho potlučenýho TD (zřejmě RVA 51kw) a po zjištění, zda blok s pístama zůstal použitelnej, bych se pak případně zabejval přehozením jen tý hlavy, těsnění se použije nový o síle dle počtu zubů původního těsnění TD motoru (sílu určuje přesah pístů přes blok, čili síla je závislá od "spodku" motoru a hlava na to nemá vliv)...RVA má navíc čidlo klikovky, takže je tam nutno zachovat jeho uložení ve vaně, vyměnit setrvák (minimálně výcuk převodovky, demontáž spojky a setrváku) plus ty navícový olejový okruhy pro turbo, proto je výměna hlavy oproti tomu vcelku banální opravou, která je navíc bez vlivu na legální provoz auta.... a nic se nemusí předělávat... |
Autor: | Ultrafan [ 22 pro 2010 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
walker: bezva tomu uz rozumim...a v pripade ze bude v prdeli i blok a chtel by tam dat prave ten motor D a turbo uz nedavat tzn vymenit kus za kus je v necem prekazka? treba elektrika nebo ridici jednotka atd...ted pominme legalni stranku veci jako je STK nebo tak...dekuju za srozumitelny odpovedi |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
jediný co se bude muset přehodit na hlavě budou vstřiky...jednak na D není na třetím vstřiku snímač pro řj a TD má jiný vstřiky, pokud to byl lucas u D tak jsou jinak nastavený trysky a pokud to byl u D Bosch, tak tam jsou i jiný sedla trubek a trubky od čerpadla...prostě sundat z D hlavu i s vačkou a rozvodovým kolem a jako celek přendat na TD motor, pak jen přehodit vstřiky a je to...předpoklad je že ta hlava z D je ve stavu kdy má transplantace smysl... |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
přehození D motoru do TD auta je tou nejošemetnější věcí....D řj neumí, a celková elektrika kolem je k ničemu, čili masivní překop elektriky je nutnej, jinak si to necukne ani starterem.... |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 22:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Blok v prdeli nebude, to by jedině musela koukat ojnice ven....jediný co může bejt v hajzlu bude potlučenej píst, v extremním případě prohlá ojnice... to se uvidí až sundáte tu hlavu....prvotním vodítkem o situaci může být i jen sundanej ventildekl....vačka je celá nebo na kusy?...zdvihátka i bez tlaku vačky jsou některý zapadlý níž než ostatní bez zatížení a o kolik? |
Autor: | Ultrafan [ 22 pro 2010 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
dekuju za vycerpavajici odpovedi! zitra mu to predam a uvidi co s tim dal bude delat...sranda je to ze se mu to potkalo na volnobeh! tak by to nemuselo bejt tak fatalni snad |
Autor: | Walker [ 22 pro 2010 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
To kdy se to potká nemá na destrukci moc vliv, znám spoustu motorů jenž se potkalo v otáčkách a nebylo to tak fatální jako když řemen praskne při startování a motor ani nechytne ale na destrukci má vliv jak se to potká, nejhorší stav je, když se vačka zastaví na špičce a ventil zůstane plně otevřenej a píst nadrtí ventil a případně přerazí i vačku... |
Autor: | Karel [ 23 pro 2010 05:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Jo zlatej Micak,tam jsem jenom vymenil praskly vahadla a jelo se dal.Ciste teoreticky,slo by vymenit jen vacku?Jde poznat bez sundani hlavy jestli je hlava a zbytek OK? |
Autor: | Walker [ 23 pro 2010 10:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
ještě jsem nezažil aby se při potkávačce od přetrženýho řemenu nic nestalo, navíc ty máš na mysli měnit vačku z důvodu její destrukce...když se podíváš na masu kovu, jenž tvoří vačku a na mocnost dříku ventilu, tak je fyzikálně jasný, že dřív jde kukat ten ventil, navíc při přeražený vačce to odnese většinou i nějakej třmen s lágrem a tam už z ekonomickýho hlediska nejni moc co řešit, málokdo bude dávat hlavu s jinejma třmenama k slícování a dávat abnormální lágry s jinou vačkou, plus řešit ty potlučený ventily...jinak jak jsem už psal, dle úrovně nestlačených zdvihátek se dá přibližně určit rozsah škody..počet poškozených ventilů plus dle hloubky poklesu rozsah.... |
Autor: | Karel [ 23 pro 2010 11:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw |
Byla to jen nocni teoreticka uvaha.Proc to ma jen Ford tak na h..o vymysleny. Je jasny, ze kdyz vemu velikost ventilu(ohne se,neli hur) a vacky ,tak asi nema cenu resit hlavu a rovnou tam dat jinou,samo ze kdyz uz je dole, tak se na ni i podivat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |