fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

odpojená baterka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=31516
Stránka 1 z 1

Autor:  czzapik [ 27 pro 2010 16:38 ]
Předmět příspěvku:  odpojená baterka

zdarec forďáci, dával jsem do auta novou baterku a po namontování jsem normálně hned nastartoval a jel. vše OK, auto jezdí.
známej mi teď po 14 dnech říkal, že jsem měl nechat "znovunastavit" řídící jednotku.
že taky neví přesně jak (má benzín), ale něco jako půl hodiny nechat bublat na volnoběh a pak vypnout a po nějaká době zase opakovat.
je tento postup nutný a pokud ano, jak přesně by to mělo proběhnout.
nemám k auti žádnej manuál. mám 1.8TD 51kW

díky za rady.

Autor:  anthAn [ 27 pro 2010 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Známej nemá pravdu :) Adaptaci má pouze benzín a ten se přizpůsobuje prostě jen jízdou po celou dobu provozu. Nafťák má všechny hodnoty v ŘJ zapsaný natvrdo a nic nemění. Tak žádnej strach a jezdi dál ...

Autor:  hubert [ 27 pro 2010 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Ja pri delsim stani u benzina taky odpojuju baterku a nijak to neresim,jedine ceho sem si vsim je ze mi obcas pri prvnich par km kolisa volnobeh.Problem jsou pouze radio ze sony nedrzi nic v pameti a hodiny musim naridit.

Autor:  czzapik [ 27 pro 2010 17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

chlapi díky za info.
já jsem nějaké nesrovnalosti nepozoroval, kromě rádia :D

Autor:  Walker [ 27 pro 2010 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

anthAn píše:
Známej nemá pravdu :) Adaptaci má pouze benzín a ten se přizpůsobuje prostě jen jízdou po celou dobu provozu. Nafťák má všechny hodnoty v ŘJ zapsaný natvrdo a nic nemění. Tak žádnej strach a jezdi dál ...
A tohle si zase vyčetl kde?...EEC-V samo že má adaptace...jen to u nafty nejni tak znát jako u zmetecu...jinak jak bylo psáno, odpojení baterky nemá žadnej trvalej vliv na chod motoru, řj se provozem znovu zaučí....

Autor:  miki21 [ 27 pro 2010 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

...sama běžným ježděním.

Autor:  anthAn [ 27 pro 2010 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Walker píše:
anthAn píše:
Známej nemá pravdu :) Adaptaci má pouze benzín a ten se přizpůsobuje prostě jen jízdou po celou dobu provozu. Nafťák má všechny hodnoty v ŘJ zapsaný natvrdo a nic nemění. Tak žádnej strach a jezdi dál ...
A tohle si zase vyčetl kde?...EEC-V samo že má adaptace...jen to u nafty nejni tak znát jako u zmetecu...jinak jak bylo psáno, odpojení baterky nemá žadnej trvalej vliv na chod motoru, řj se provozem znovu zaučí....

Já to tak nějak dovymyslel, když mi standa diagnostikoval auto v částkách, tak že to nic neumělo, ale možná nedostatek od tomina ;-) .... ale i jsem tu někde čet, že nafta neadaptuje.

Autor:  Walker [ 27 pro 2010 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Udělat "novej" motor splňující nový přísnější ekolimity jen výměnou nápisu na ventildeklu a tupýho navěšení kalkulačky bez možnosti adaptací na variace mechovstřiku by dost dobře nestačilo...

Autor:  czzapik [ 27 pro 2010 22:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

a tak jak je to teda správně? jen pro úplnost.
měl by se teda nějakej proces udělat? když jo, jak?

Autor:  dj.DEKL [ 27 pro 2010 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Jezdit, ono si to sedne :-)

Autor:  tomin [ 27 pro 2010 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Walker píše:
Udělat "novej" motor splňující nový přísnější ekolimity jen výměnou nápisu na ventildeklu a tupýho navěšení kalkulačky bez možnosti adaptací na variace mechovstřiku by dost dobře nestačilo...

Adaptace mohou byt ruzneho typu.
Kdyz se u benzinu rekne adaptace, mysli se tim hlavne adaptace na lambda 1.00 = na idealni smes. To diesel z principu chodu nema (nema sensor lambda ktery to muze zjistit).
Pak existuje u benzinu adaptace pozice volnobezneho ventilu. To diesel taky nema.
Mozna ma ale neco podobneho, akorat by se to muselo tykat mnozstvi nafty nutne pro spravny volnobeh.

U TDCI jsou nejake kratkodobe adaptace pro vyvazovani behu = lehce se meni vstrikovane davky jednotlivych vstriku podle toho, jaka se nameri z kliky nerovnomernost zrychleni jednotlivych valcu.
Pak maji nektera tdci kodovani vstriku, cimz se jednotce rekne jak je ktery ventil presne rychly pri otevirani a zavirani.
Jednotka s tim pak muze pocitat a otevirat kazdy s takovym predstihem, aby se nakonec oteviraly vsechny ve spravny cas.
Ze by stare TD neco adaptovalo ... ?
czzapik píše:
a tak jak je to teda správně? jen pro úplnost.
měl by se teda nějakej proces udělat? když jo, jak?

Nemusis zadny proces delat ani u benzinu, natoz u nafty z roku 2. ECU se to umi doucit i za jizdy. U benzinu se to
doporucuje jen kvuli bezpecnosti - je potencialni moznost ze ti chcipne motor pokud jeste jednotka neumi drzet spravny volnobeh.

Autor:  Walker [ 27 pro 2010 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Po čtrnácti dnech už si to dávno sedlo.... :D

Autor:  Perňa [ 27 pro 2010 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

...Těžké OT:
anthAn píše:
....ale možná nedostatek od tomina ;-)


Sorry všem, kteří takhle přemýšlí nedej bože uvažují, tenhle kluk rozebral ty krabice, kterým Vy ve zkratce říkáte ŘJ.....rozlepil kdejaký cínový slepenec...hrál si s drátkama....uvedl mezi naše řady něco čemu se říká Scart kabel, který Vám vyčte něco čemu stejně nikdo nerozumí....a naše staré dobré heslo " Pokus omyl " , už je dávno v tamtam a každý se předhání aby měl tu nejlepší barvu v tabulce....,ale asi jsem se kokotsky snažil uctít snahu někoho, který na tom tráví u stolu všechny síly atd....


Prostě lidi jezděte...je dobré se na něco optat, ale nebuďte ze všeckýho zesraný.....myslíte, že by tanky jezdily, kdyby se řídily adaptací??? :-D :-D

Autor:  tomelektron [ 27 pro 2010 23:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

pro tvuj klid to udelej podle navodu. Nastartuj a nech motor zahrat na provozni teplotu, pak zvys otacky na 1200ot/min a chvilku to tak drz a pak udelej zkusebni jizdu 8km.

Autor:  anthAn [ 28 pro 2010 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Perňa píše:
...Těžké OT:
anthAn píše:
....ale možná nedostatek od tomina ;-)


Sorry všem, kteří takhle přemýšlí nedej bože uvažují, tenhle kluk rozebral ty krabice, kterým Vy ve zkratce říkáte ŘJ.....rozlepil kdejaký cínový slepenec...hrál si s drátkama....uvedl mezi naše řady něco čemu se říká Scart kabel, který Vám vyčte něco čemu stejně nikdo nerozumí....a naše staré dobré heslo " Pokus omyl " , už je dávno v tamtam a každý se předhání aby měl tu nejlepší barvu v tabulce....,ale asi jsem se kokotsky snažil uctít snahu někoho, který na tom tráví u stolu všechny síly atd....

Nic takovýho jsem neřek ani jsem na to nepomyslel.. Klobouk dolu před tominem, jenom vim, že u těch nafťáků je to slabší s diagnostikou, ale to je spíš tim, že ECU u nafťáka tak nějak spíš přebejvá a fungovalo by to pomalu i bez ní. (ber s rezervou Walkere :-D ) . tak to asi bude příčina prázdnejch obrazovek u naftový diagnostiky - ta jednotka nemá po kabelu moc co poslat.

Autor:  Walker [ 28 pro 2010 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpojená baterka

Ale no ták, peace mládeži... :D ...o prospěšnosti díla páně Tomina není pochyb, a pokud se někdy na srazu setkáme, milerád smeknu a koupím mu pivo...ale zpět k tématu...Ford nedal jentak pronic zanic to nej z motormanagementu co měl (EEC-V) a novej typ vstřikovacího čerpadla na starej motor...a na to, že zkombinoval plně mechanický rotační čerpadlo s plně mechanickýma vstřikama s vyspělou řj, tak se mu to vcelku povedlo...zásadně se zvýšil komfort a motor se dostal do ekolimitů pro vozy vyrobený po roce 96...no a že ručně nastavený čerpadlo na rozvodech s mechanicky nastavenou tryskou a nějak nastaveným snímačem polohy plynu včetně servopohonu volnoběhu s variabilní odezvou dle teploty ve který pracuje už nějaký adaptace potřebuje, nemluvě o korekci mapy vstřikování dle reálných dat z mafu...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/